Gå till innehåll

Hakflem - turnerar på


Hakflem

Recommended Posts

Med tanke på readen du hade på honom så känns det som instasyn men dock har du en hyfsad stack kvar om du skulle folda och vänta på ett bättre läge.

Bättre du ger honom svåra beslut......

 

Visst är det så, har såklart ångrat min syn hela dagen. Tycker dock att det brukar vara svårt att hitta så många bättre lägen med bara två bord kvar, standard är ju att man får in pengarna i nån typ av flip ändå till slut och då kanske det är bättre att få in allt i en så stor pott som möjligt, vad vet jag.

 

Men jag hade sett honom överspela en hel del händer tidigare, tex hade han gjort exakt samma spel med AJo någon timme innan med ungefär samma stackstorlekar. Så jag var ganska övertygad om att jag hade coinflip eller bättre. Surt att man inte kan vinna såna, fi gick ju inte helt oväntat och vann hela turren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svars 805
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Man ska alltså alltid anmäla sig till freerolls även om man inte har tid att lira dom:

 

Dear Hakflem,

 

You finished the tournament in 2059th place.

A $9.00 award has been credited to your Real Money account.

 

 

Congratulations!

Thank you for participating.

 

Wtf? Vad är det för sjuk freeroll som betalar 9 $ till plats 2059 :o?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man är brutalt runbad får man starka reads. Tänk hela tiden worst case scenario och se det slå in:

 

Game #7911023444: £2.5K GTD WED (ID8206421) £15+£1.50 - Hold'em NL (300/600) - 2008/10/02 - 01:38:03 (UK)

Table "8206421 - 2" Seat 7 is the button.

Seat 2: Conorsdad (6235 in chips)

Seat 3: catD10 (1855 in chips)

Seat 4: Grashnak (11301 in chips)

Seat 6: Tinty_ (14955 in chips)

Seat 7: Oscar1888 (12228 in chips)

Seat 8: ICLOP (20177 in chips)

Seat 9: ilikecake (10460 in chips)

Seat 10: celia1979 (17424 in chips)

ICLOP: posts the ante 75

ilikecake: posts the ante 75

celia1979: posts the ante 75

Conorsdad: posts the ante 75

catD10: posts the ante 75

Grashnak: posts the ante 75

Tinty_: posts the ante 75

Oscar1888: posts the ante 75

ICLOP: posts small blind 300

ilikecake: posts big blind 600

----- HOLE CARDS -----

dealt to Grashnak 6 of DiamondsAce of Diamonds

celia1979: folds

Conorsdad: folds

catD10: folds

Grashnak: raises to 1600

Tinty_: folds

Oscar1888: calls 1600

ICLOP: folds

ilikecake: folds

----- FLOP ----- 6 of ClubsKing of Spades6 of Spades

Grashnak: bets 1600

Oscar1888: raises to 3200

Grashnak: calls 1600

----- TURN ----- 6 of ClubsKing of Spades 6 of SpadesKing of Clubs

Grashnak: checks

Oscar1888: bets 1200

Grashnak: calls 1200

----- RIVER ----- 6 of ClubsKing of Spades6 of Spades King of Clubs5 of Spades

Grashnak: checks

Oscar1888: bets 1600

Grashnak: calls 1600

----- SHOW DOWN -----

Oscar1888: shows Ace of ClubsKing of Diamonds (A Full House, Kings full of Sixes)

Grashnak: mucks hand 6 of DiamondsAce of Diamonds

Oscar1888 collected 16700 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot 16700 Main pot 16700 Rake 0

Board 6 of ClubsKing of Spades6 of SpadesKing of Clubs5 of Spades

Seat 2: Conorsdad folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: catD10 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Grashnak mucked 6 of DiamondsAce of Diamonds

Seat 6: Tinty_ folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: Oscar1888 (button) showed Ace of ClubsKing of Diamonds and won (16700) with A Full House, Kings full of Sixes

Seat 8: ICLOP (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: ilikecake (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 10: celia1979 folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Em gång i mitt liv kommer jag att vinna en <100Bb pott semidjupt i en turnering. Jag lovar.

 

Om ni undrar varför det ofta är totala superdonks i chiplead av en turnering så är svaret att de oftast precis dubblat upp mot mig i en jättepott

 

PokerStars Game #21172216843: Tournament #113517638, $10+$1 Hold'em No Limit - Level XII (500/1000) - 2008/10/13 19:00:45 ET

Table '113517638 32' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: zepatron (26912 in chips)

Seat 2: popdog (28155 in chips)

Seat 3: wolke24 (91969 in chips)

Seat 4: Dihxm (21230 in chips)

Seat 5: cRRusher (25361 in chips)

Seat 6: MU-Warrior3 (17730 in chips)

Seat 7: grgr333 (84198 in chips)

Seat 8: Hakflem (50870 in chips)

Seat 9: IWSI (49714 in chips)

zepatron: posts the ante 100

popdog: posts the ante 100

wolke24: posts the ante 100

Dihxm: posts the ante 100

cRRusher: posts the ante 100

MU-Warrior3: posts the ante 100

grgr333: posts the ante 100

Hakflem: posts the ante 100

IWSI: posts the ante 100

wolke24: posts small blind 500

Dihxm: posts big blind 1000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hakflem King of ClubsKing of Hearts

cRRusher: folds

MU-Warrior3: folds

grgr333: raises 1500 to 2500

Hakflem: raises 5500 to 8000

IWSI: folds

zepatron: folds

popdog: folds

wolke24: folds

Dihxm: folds

grgr333: calls 5500

*** FLOP *** 4 of SpadesJack of DiamondsJack of Spades

grgr333: checks

Hakflem: bets 11000

grgr333: raises 65098 to 76098 and is all-in

Hakflem: calls 31770 and is all-in

Uncalled bet (33328) returned to grgr333

*** TURN *** 4 of SpadesJack of DiamondsJack of Spades3 of Clubs

Hakflem said, "no repsect"

*** RIVER *** 4 of SpadesJack of DiamondsJack of Spades3 of Clubs9 of Spades

*** SHOW DOWN ***

grgr333: shows King of Spades10 of Spades (a flush, King high)

Hakflem: shows King of ClubsKing of Hearts (two pair, Kings and Jacks)

Hakflem said, "wp"

grgr333 collected 103940 from pot

grgr333 said, "none"

*** SUMMARY ***

Total pot 103940 | Rake 0

Board 4 of SpadesJack of DiamondsJack of Spades3 of Clubs9 of Spades

Seat 1: zepatron folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: popdog (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: wolke24 (small blind) folded before Flop

Seat 4: Dihxm (big blind) folded before Flop

Seat 5: cRRusher folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: MU-Warrior3 folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: grgr333 showed King of Spades10 of Spades and won (103940) with a flush, King high

Seat 8: Hakflem showed King of ClubsKing of Hearts and lost with two pair, Kings and Jacks

Seat 9: IWSI folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är antagligen lite extra bitter idag eftersom jag tappade min laptop i backen och pajade LCD-skärmen så nu liras det på min odugliga stationära sak. Nåväl, igår lyckades jag inkassera min 129:e tolfteplacering för året, denna gång i 80K på Stars. Himla kul känns det.

 

Har blivit brutalt utdragen i tre av de fyra turneringar jag lirat ikväll, i den fjärde (13K på Crypto) ligger jag 5/13 i. Frågan är hur jag ska finalbordsbubbla denna bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev i alla fall en tredjeplats efter standard 0/2 vunna flips på FT. En till funny fact om Hakflem. Om det är all in pre och motståndaren floppar färgdrag så kommer han att vinna 23 gånger av 24, alltid på river dessutom!

 

Kring $1200 in och numera ligger jag plus i oktober, heja mig!

 

Game #8029241904: LUCKY £7K MON (ID8301410) £30+£3 - Hold'em NL (2000/4000) - 2008/10/14 - 01:27:05 (UK)

Table "8301410 - 1" Seat 9 is the button.

Seat 3: tetlowj (104678 in chips)

Seat 9: Grashnak (71436 in chips)

Seat 10: mmhhmm (247886 in chips)

mmhhmm: posts the ante 500

tetlowj: posts the ante 500

Grashnak: posts the ante 500

mmhhmm: posts small blind 2000

tetlowj: posts big blind 4000

----- HOLE CARDS -----

dealt to Grashnak 9 of Hearts9 of Spades

Grashnak: raises to 11000

mmhhmm: folds

tetlowj: raises to 104178 and is all-in

Grashnak: is all-in 59936

Returned uncalled bets 33,242 to tetlowj

----- FLOP ----- 6 of ClubsJack of DiamondsQueen of Clubs

----- TURN ----- 6 of ClubsJack of Diamonds Queen of Clubs2 of Spades

----- RIVER ----- 6 of ClubsJack of DiamondsQueen of Clubs 2 of SpadesAce of Spades

----- SHOW DOWN -----

tetlowj: shows King of ClubsAce of Clubs (A Pair of Aces, King high)

Grashnak: shows 9 of Hearts9 of Spades (A Pair of Nines, Ace high)

tetlowj collected 145372 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot 145372 Main pot 145372 Rake 0

Board 6 of ClubsJack of DiamondsQueen of Clubs2 of SpadesAce of Spades

Seat 3: tetlowj (big blind) showed King of ClubsAce of Clubs and won (145372) with A Pair of Aces, King high

Seat 9: Grashnak (button) showed 9 of Hearts9 of Spades and lost with A Pair of Nines, Ace high

Seat 10: mmhhmm (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Laddar upp inför SM genom att spela diverse satelliter till en massa $200-turrar. Det går rätt katastrofalt och i skrivande stund har jag i vanlig ordning torskat en herrans massa coinflips. Är uppe i sex raka nu, varav fyra garanterat hade gett mig en vinstplats.

 

Nåväl, lyckas turen vända och jag vinner sex raka flips i SM så borde jag ju kunna samla ihop lite marker där.

 

EDIT: Make that seven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Main gick åt pipsvängen och jag var iskall både med kort och flopträffar. Fick vänta in ett bra läge och när nån höjt och fyra kallsynat var pushen gjuten med AQo och 13 bb. Mötte dock AK och adios var det.

 

Alla förlorade flippar (9 raka som mest) gav dock resultat i shorthanded-turren där jag vunnit 3/4 och är nu i pengarna med 78 spelare kvar. Ligger 52a just nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns så jävligt typiskt dig att busta på det viset. UL GG :(

 

jo tackar!

 

 

Åkte alltså som nia på SH SM-turren och så här gick det i alla fall till, rätt standard:

 

** Hand # 2249982487 starting - 2008-11-03 03:49:44

** Poker-SM Online Short Handed[2206730]:Table 37 [Multi Table Hold 'em] (6000.00|12000.00 NL - MTT) Real Money

 

bonushoran88 sitting in seat 1 with 280190.78[Dealer]

Hakflem sitting in seat 2 with 89898.00

tiodom sitting in seat 3 with 224891.98

cD-Shiva sitting in seat 4 with 234088.74

purjo10 sitting in seat 5 with 150462.56

Hakflem ante'd - 350.00

tiodom ante'd - 350.00

cD-Shiva ante'd - 350.00

purjo10 ante'd - 350.00

bonushoran88 ante'd - 350.00

Hakflem posted the small blind - 3000.00

tiodom posted the big blind - 6000.00

 

** Dealing cards to Hakflem: As, Kd

cD-Shiva folded

purjo10 raised to 17500.00

bonushoran88 folded

Hakflem went all-in - 86548.00

tiodom folded

purjo10 called - 89548.00

purjo10 shows: Ah, Qc

 

** Dealing the flop: 4d, 2c, 10h

 

** Dealing the turn: Qd

 

** Dealing the river: 10c

purjo10 wins 186846.00 from the main pot

 

 

EDIT: Hade jag vunnit den så hade jag varit med och fajtats i alla fall.

 

Ändock en jäkligt kul turnering och jag hade precis "dragit ut" med T9 vs Q7 för en uppdubbling så det var inte så noga. Dessutom klonkade jag in en andraplats på en turre på Crypto för strax över $2K så det blev ändå en rätt bra kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den avgörande handen från Crypto-turren som jag blev tvåa i. Fi började HU med enorm chiplead, har raisefoldat 3bb kanske åtta gånger samt synat en gång med QT, så detta spel med KQ känns helt ok. Tror han lessnat lite på mina repushar här, lite lös syn kanske men när han floppar sådär är det svårt att gnälla:

 

Seat 6: Denn11052 (346876 in chips)

Seat 10: Grashnak (270624 in chips)

Denn11052: posts the ante 1500

Grashnak: posts the ante 1500

Denn11052: posts small blind 6000

Grashnak: posts big blind 12000

----- HOLE CARDS -----

dealt to Grashnak Queen of DiamondsKing of Clubs

Denn11052: raises to 36000

Grashnak: raises to 269124 and is all-in

Denn11052: calls 233124

----- FLOP ----- Ace of HeartsAce of ClubsAce of Spades

----- TURN ----- Ace of HeartsAce of Clubs Ace of SpadesJack of Hearts

----- RIVER ----- Ace of HeartsAce of ClubsAce of Spades Jack of HeartsKing of Hearts

----- SHOW DOWN -----

Grashnak: shows Queen of DiamondsKing of Clubs (A Full House, Aces full of Kings)

Denn11052: shows 3 of DiamondsAce of Diamonds (Four of a kind, Aces, King high)

Denn11052 collected 541248 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot 541248 Main pot 541248 Rake 0

Board Ace of HeartsAce of ClubsAce of SpadesJack of HeartsKing of Hearts

Seat 6: Denn11052 (small blind) showed 3 of DiamondsAce of Diamonds and won (541248) with Four of a kind, Aces, King high

Seat 10: Grashnak (big blind) showed Queen of DiamondsKing of Clubs and lost with A Full House, Aces full of Kings

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jehopp, spontanspelade en $160 sng till nattens FTOPS shootout-event och klonkade en plats. Vore ju sjukt kul att spela men frågan är om min trötta kropp orkar efter kvällens sena innebandypass.

 

Risken finns att jag skeppar in turneringsdollarna till söndagens NL event istället, får se hur peppad jag känner mig sen.

 

SnG satelliter är rätt fina förresten, det känns som det bara krävs en uppdubbling och sen gäller det mest att bevaka sin stack och inte skjuta ut sig i onödan. Fort går det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så löser man in vinsten i turneringsdollar, lirar en SnG till och klonkar den också :)

 

Nu måste jag ju lira eventet, eller i alla fall ta en tupplur fram till 02:45 och se hur det känns. Mitt problem är att jag har innebandymatch kl 13 på lördag och borde ju försöka ordna till en hyfsad dygnsrytm till dess.

 

Men den som lever får se... kanske en satte till bara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att satsa lite mer på MTT's, har du några spontana tips?

 

Nåt skönt sitetips? Det sägs ju att PS och FTP är nice, men FTP pallar jag inte med tanke på skatten (även om det kanske inte påverkar en?)

 

Är alla fina turrar lagda på nattetid? Att börja spela en turnering 02.45 känns mer som självmord - dagen efter iaf ...

 

Är tacksam för lite småtips!

 

Lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att satsa lite mer på MTT's, har du några spontana tips?

 

Nåt skönt sitetips? Det sägs ju att PS och FTP är nice, men FTP pallar jag inte med tanke på skatten (även om det kanske inte påverkar en?)

 

Är alla fina turrar lagda på nattetid? Att börja spela en turnering 02.45 känns mer som självmord - dagen efter iaf ...

 

Är tacksam för lite småtips!

 

Lycka till med spelet!

 

Beror ju helt på vad du gillar för turrar. Ftp och stars har ju bäst struktur men ofta massiva startfält. Sajter som ipoker och prima har riktigt sköna gtd turrar med runt 300-500 pers. Fast tyvärrr sämre struktur. Så jag skulle rekommendera att du har lite pengar på stars/ftp och sen lite på nåt av ipoker/prima. Då får du turrar dygnet runt oxå då prima och ipoker har sina bästa på eftermiddagen kvällen och stars/ftp sina bästa på natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vakna.... eller?

 

:-D

 

Urk, vaknade just och inser att jag måste somna om, så jag skiter i't. Hann spela en satte till och blev faktiskt trea i den för $280 till så det blev en riktigt bra plusdag tack vare lite sng-momentum.

 

Jag funderar på att satsa lite mer på MTT's, har du några spontana tips?

 

Nåt skönt sitetips? Det sägs ju att PS och FTP är nice, men FTP pallar jag inte med tanke på skatten (även om det kanske inte påverkar en?)

 

Är alla fina turrar lagda på nattetid? Att börja spela en turnering 02.45 känns mer som självmord - dagen efter iaf ...

 

Är tacksam för lite småtips!

 

Lycka till med spelet!

 

Det finns ju ett gäng siter och alla har ju en massa dagliga turneringar som spelas. Mitt bästa tips är väl att hitta ett par turneringar som passar ens behov rätt bra. Dvs, med rätt antal deltagare, rätt struktur och motstånd etc.

 

Jag har ganska dålig ROI på de flesta turneringar på pokerstars tex, vet inte riktigt vad det beror på, men bevisligen trivs jag bättre på lite mindre startfält.

 

Jag har en 6-7 favoritturneringar på olika siter som alla börjar mellan 21 och 22 och en vanlig turrekväll brukar jag helt enkelt starta igång dessa och lira på tills jag bustat överallt. Om jag skulle åka ur en massa av dessa tidigt så brukar jag lira lite billigare 90 manna sng på FTP och spela dessa på autopilot för att fylla ut så jag i alla fall har fyra bord igång.

 

Det nätverk jag har klart bäst resultat på är Crypto, som har två bra turneringar som går dagligen kl 21 och 22:10. I dessa är deltagarantalet mellan 180 och 230 pers, strukturen är riktigt bra (inte för snabb, inte för långsam) och motståndet rätt vekt så där trivs jag.

 

Annars kan man nog spela bra turneringar på de flesta större siter redan från kl 18 och framåt, det svåra är ju att hitta de som man trivs med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju helt på vad du gillar för turrar. Ftp och stars har ju bäst struktur men ofta massiva startfält. Sajter som ipoker och prima har riktigt sköna gtd turrar med runt 300-500 pers. Fast tyvärrr sämre struktur. Så jag skulle rekommendera att du har lite pengar på stars/ftp och sen lite på nåt av ipoker/prima. Då får du turrar dygnet runt oxå då prima och ipoker har sina bästa på eftermiddagen kvällen och stars/ftp sina bästa på natten.

 

Håller med att strukturen på Ipokers turneringar inte är något vidare, men i regel är motståndet extremt kasst där så man kan göra fina resultat där ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Dax att sparka igång den här gamla skutan igen!

 

Har inte orkat skriva nåt på ett tag då jag mest nött SNGs under november/december. Det gick dock rätt dåligt överlag så jag började MTTa igen under januari och det gick helt plötsligt finfint med ett antal sköna cashes där den största var på cirka $9K.

 

Så januari blev roligt nog en rejäl rekordmånad där jag drog in mer än dubbelt så mycket som under min förre detta rekordmånad, trots att jag hittade rekordbacket igår :(.

 

Så suget är tillbaka och nu har jag tom beställt en extern skärm för att kunna se vad man har för hålkort när man multitablar kring 8 bord. Misstänker dock att jag mest kommer att grinda i TV-soffan med laptopen i knät som vanligt, men vem vet?

 

Ska köra ett pass ikväll är det tänkt. Det är innebandy på tv klockan 19, så då kör jag igång lite lätt med 50K på Stars och 17.5K på Full Tilt åsså börjar jag baka in lite fler turneringar eftersom.

 

Blir 2009 mitt år månntro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...