Gå till innehåll

Lägsta nivå man kan vinna på ?


Gavle_Borg

Recommended Posts

ja ni förstår säkert..möta massa nybörjare går bara inte o vinna på, lägsta sit and go att vinna på anser ni ? då menar jag där folk kan analysera och inte betar 10 dels pott och vägrar släppa botten par osv när man re-raisar när man vet att dem är svag.spelar på expekt

 

tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skämtar du? Om folk är helt ruttna så är det klart att du kan vinna lättare än om de är analyserande, tänkande spelare. Om de synar ner med bottenparet hela tiden utan att reflektera över varför de gör det så är det väl bara att värdebetta mera med top-paret etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja ni förstår säkert..möta massa nybörjare går bara inte o vinna på, lägsta sit and go att vinna på anser ni ? då menar jag där folk kan analysera och inte betar 10 dels pott och vägrar släppa botten par osv när man re-raisar när man vet att dem är svag.spelar på expekt

 

tacksam för svar

 

VA?!

Det är ju hur enkelt som helst att vinna mot dem.

BLUFFA ALDRIG!

SPELA TIGHT!

Så vinner du. Expekt 2$var ju det lättaste som fanns innan.

Jag spelade SnGs. Ibland behövde jag inte spela en hand och kom ändå ITM!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja ni förstår säkert..möta massa nybörjare går bara inte o vinna på, lägsta sit and go att vinna på anser ni ? då menar jag där folk kan analysera och inte betar 10 dels pott och vägrar släppa botten par osv när man re-raisar när man vet att dem är svag.spelar på expekt

 

tacksam för svar

 

Du kan antagligen inte vinna på någon nivå eftersom du är så extremt dålig att du inte kan vinna mot de allra lättaste motståndarna.

 

Om du spelar poker för att vinna så sluta med det och ägna dig åt nån vettigare sysselsättning eller ge upp de tankarna och slaska på valfri nivå med enda målet att ha lite skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekeomdera dig att spela NL 1000. Håller med dig fullständigt i allt du skriver bye the way. På NL 1000 så kommer de att respektera dina bett på ett helt annat sätt. Ge gärna ut ditt nickname och klient så kan jag analysera spelet åt dig, helst över intern mailen.

 

Du menar så du kan få hans nick å plocka isär honom bit för bit och busta hela hans bankrulle? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägsta nivå man kan vinna på är väl samma för alla spelare?..

 

dvs: Tillräckligt med pengar för att respektera dom samt inte mer pengar än att man känner att man har råd att förlora dom..

 

På för låga nivåer slaskar man - även om man vet att man spelar fel är det så himla enkelt att hamna i "ah, va fan. Jag callar-fällan".

På för höga nivåer snålar man - även om man vet att man spelar fel är det så himla enkelt att hamna i "uj. Han har nog monster. Jag foldar-fällan".

 

Går inte sätta siffror på det. Är ju helt personligt.

 

(är i alla fall mina erfarenheter..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägsta nivå man kan vinna på är väl samma för alla spelare?..

 

dvs: Tillräckligt med pengar för att respektera dom samt inte mer pengar än att man känner att man har råd att förlora dom..

 

På för låga nivåer slaskar man - även om man vet att man spelar fel är det så himla enkelt att hamna i "ah, va fan. Jag callar-fällan".

På för höga nivåer snålar man - även om man vet att man spelar fel är det så himla enkelt att hamna i "uj. Han har nog monster. Jag foldar-fällan".

 

Går inte sätta siffror på det. Är ju helt personligt.

 

(är i alla fall mina erfarenheter..)

 

 

Håller inte med dig. Antingen är man vinnande eller förlorande. Att bli en callingstation bara för att man gått ner i nivåer låter inte friskt. Likaså att lägga starka händer bara för att man spelar på hög nivå (cirkus 20-30 inköp bör man dock aldrig understiga). Spela motståndaren och bry er inte så mycket om er bankrulle är dagens visdomsord från mig (lektion 1).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kompiserik: Absolut. Du har såklart helt rätt teoretiskt, men egentligen motsäger inte våra inlägg varandra. Du berättar hur man skall spela, dvs likadant oavsett nivå - Jag berättar hur det i praktiken kan bli trots att man vet att man skall följa din lektion nr 1. Spelar man på "rätt" personliga nivå är det mycket enklare att spela teoretiskt helt korrekt och det är också då man vinner som mest. Då slipper man lägga krut på att hålla borta "slask och snål-tankarna".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägsta nivå man kan vinna på är väl samma för alla spelare?..

 

dvs: Tillräckligt med pengar för att respektera dom samt inte mer pengar än att man känner att man har råd att förlora dom..

 

På för låga nivåer slaskar man - även om man vet att man spelar fel är det så himla enkelt att hamna i "ah, va fan. Jag callar-fällan".

På för höga nivåer snålar man - även om man vet att man spelar fel är det så himla enkelt att hamna i "uj. Han har nog monster. Jag foldar-fällan".

 

Går inte sätta siffror på det. Är ju helt personligt.

 

(är i alla fall mina erfarenheter..)

 

Självklart brukar man lösa upp lite när man går ner i nivå och kanske tighta upp lite när man skottar. Men nu ska vi inte överdriva!

Det är ju hur enkelt som helst att slå de lägsta nivåerna. Spelar du disciplinerad ABC poker så kommer du absolut att plussa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror ärligt talat att mitt vanliga spel inte skulle vara vinnande på NLTH 0.1/0.2. Då det är rena getingboet i varenda pott.

Så jag förstår faktiskt vad trådskaparen menar.

 

Men om jag nu skulle slå mig ned på NLTH 0.1/0.2 så skulle jag anpassa mig efter motståndet. Spela floppar. låt de dra dyrt. Slowplaya inte PH pre.

Göra inga moves.

Tror helt enkelt det är där bristen ligger. Adaptionsförmågan.

 

"Varför svänga när det bara är raksträcka" liksom.

 

Spela tight! För tight existerar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägsta nivå man kan vinna på är väl samma för alla spelare?..

 

dvs: Tillräckligt med pengar för att respektera dom samt inte mer pengar än att man känner att man har råd att förlora dom..

 

På för låga nivåer slaskar man - även om man vet att man spelar fel är det så himla enkelt att hamna i "ah, va fan. Jag callar-fällan".

På för höga nivåer snålar man - även om man vet att man spelar fel är det så himla enkelt att hamna i "uj. Han har nog monster. Jag foldar-fällan".

 

Går inte sätta siffror på det. Är ju helt personligt.

 

(är i alla fall mina erfarenheter..)

 

Håller faktiskt med!

Jag spelar 0,5/1$ Fl nu och jag kan spela mycket tightare och ta hänsyn till position mycket mer. När jag spelar lägre så spelar pengarna ingen roll.

Då tänker jag med J10 utg. Skön hand, jag floppar stegdrag, sätter på river!

På högre nivåer: stort EV- att spela denna hand nu, väntar på höga pockets.

 

EDIT: psykoligiskt bara, när man väl lärt spela tight och går ner så klart att man vinner ännu mer om man kan hålla sig till planen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinner du inte mot nybörjare så vinner du inte heller mot mer rutinerade spelare.

 

Mot nybörjare så ska man spela tight och när man har bra kort så ska man höja REJÄLT.

Det stämmer inte. Man spelar helt enkelt annorlunda mot fiskar än mot hajar. Spelar man mot fiskar som man gör mot hajar blir man fiskmat o tvärtom hajmat.

Det är bla därför poker är så komplext o här finns oxå en stor förklaring till begreppet varians.

Ena dagen vinner man o andra dagen loosar man och det skyller man helt på variansen men sanningen kan va oxå att på andra bordet så fungerade ens spel sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, att man slaskar mer på lägre nivåer är väl inte negativt? Träffar man är chansen stor att man får betalt, alltså kan man spela mycket fler händer. Och att syna med drag får också bättre värde eftersom top-paret säkert synar ditt omslag även om färgen uppenbarar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl självklart att man måste anpassa sitt spel efter motståndarna. En motståndare på NL10 och en på NL1000 spelar inte likadant, och därför kan man själv inte göra det.

 

Kan man inte slå NL10 lär man heller inte slå NL1000...

 

På NL10 handlar det ju om en så enkel sak att inte göra allt för mycket fel själv och istället utnyttja andras fel. Ju högre upp man spelar desto mindre fel gör motståndaren "av sig själv" och man måste då själv mer aktivt spela så att man "tvingar" motståndaren att göra fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chris Ferguson har ju utmanat sig själv nån gång med att spela $10 till $10000 och då har han haft bankrullekrav hela vägen. Så det finns ingenting som styrker några teorier om att duktiga spelare inte skulle kunna vara vinnande på låga nivåer, de anpassar spelet efter motståndet (så klart!).

 

Jag håller med de som påstår att om man inte kan vara vinnande på NL10 så har man heller inget att hämta på t.ex. NL1000. SJÄLVKLART måste man anpassa spelet, men det är ju det som är grejen med poker. Man spelar med marker/pengar, kort och mot motståndare. Alla delar måste behärskas.

 

Kan man bara spela korten så ÄR man vinnande på NL10. Spelar man på högre nivåer så räcker det inte att bara spela korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vinner man inte på NL10 bör man testa NL1000. Först när man kan vinna på NL1000 bör man gå ner på den svårare NL10 nivån. Det är jag övertygad om!

Dessutom måste man spela väldigt länge innan man med säkerhet vet att man inte går plus på NL1000. Alla kan ha otur.

 

Vilket nick har du? vilken site?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hejsan. Jag vet inte exakt min nivå,dvs hur bra jag är på poker. Det enda jag vet är att jag gått plus den senaste tiden(2 mån, ca 15 000..har spelat ca 8 mån nu till och från) och det känns som att det inte bara är tur.

Jag funderar på att ge pokern en ärlig chans, dvs bygga upp en rulle sakta men säkert, vilket jag inte haft tålamod med tidigare. Hur bör jag gå tillväga om jag nu lägger undan 3-4000 (500$) på pokern. Har hittils spelat 1 bord (nån gång 2) men med för höga insatser (tror jag). Dvs 0/5-1$-2/4$ NL. Vilka pokerrum rekommenderas? Hur bör jag lägga upp mitt spel?mm :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...