mgps Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 vilka pokervariant/betform ger störst edge i HU-SNGs? nolimit texas holdem? jag har spelat teas i limit, potlimit och nolimit och fördelen med NL är att man kan avgöra innan blidnsen går upp medan limit ofta innebär att man inte hinner grinda ner någon innan blindsen är ganska stora. å andra sidan i limit kan man ej förlora stacken på en hand. potlimit omaha tycker jag man har rätt liten edge i just i HU-SNGs, inte spelat det så mycket dock och är väl inget omaha-maestro direkt. Citera
gdaily Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Jag skulle precis till att säga PLO... Citera
mgps Postad 28 April , 2007 Författare Rapport Postad 28 April , 2007 Jag skulle precis till att säga PLO... men varför? för att spelarna är sämre än i Texas? Citera
Brytta Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Jag skulle precis till att säga PLO... motivering tack! Citera
Rebonius Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Spelar du h2h sng på stars tror jag att man kan få större edge i PLO än i no limit texas holdem. En av orsakerna är att blindsen är bara hälften så stora som i texas, vilket ger djupare stackdjup=större skicklighetsmoment. Annars har säkert Ola några bra skäl varför man får större edge i h2h PLO, det är väl mest det han spelar? Citera
gdaily Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Mitt skäl är att normala motspelaren är en tomte i PLO, medan i TNL kan han vara riktigt bra... samt att motståndarna kan inte ställa in varje hand. Citera
Othello Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 PLT tror jag. I PLO får man som bäst (nåja) in pengarna som 60-procentig favorit... Citera
Recommended Posts