Gå till innehåll

Kraclobs Dagbok, Life goes on.


kraclob

Recommended Posts

  • Svars 921
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Riktigt seg dag. Bara grindat 54 och 108 idag. Slutar dagen -90$. Riktigt illa med två back dagar irad. Fått ihopp 2680 poäng idag, vilket är lite lite men fortfarande godkännt. har 4k kvar på nästa bonus den ska vara klar tills på söndag. Då jag inte kommer kunna grinda så mycket i helgen.

 

Funderar på att börja slö lira på någon annan site när det inte är så mycket trafik på ongame. Nån som har något förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorrn är det lagpoker, då ska det slaskas! :)

 

Gl med grinden.

 

Sjukt taggad på lagpokern nu. Schmongame har trycket på sig och måste försvara sin ledning nu. Vi siktar på ännu en överlägsen seger med underbara utdragningar :)

 

 

fö har man startat ett litet CG projekt satt in 10 inköp för NL100 på PokerChamps planen är att slögrinda lite där när SNG trafiken är så dålig på ongame att det inte är värt att grinda där. Eftersom jag är helt katastrofalt kass på CG funderar jag på att göra en film när jag 6-tablar nl100 i helgen. gick 57$ pluss på 1½ timmes session. alltid nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen har medriggen kommit tillbaka, whineade lite i chatten och plötsligt var den där igen. Totalt upp i oktober är nu 3000$. Hinner grinda lite till idag sen ska man gå och se Resident Evil: Extintion. Milla är så fruktansvärt het att det är sjukt och den dära brytningen på det. To die for....

 

Börjat sprida rullen lite. Ska lira CG på PC kankse testa lite SnGs på iPoker och funderar på att sätta in en 500$ på paradise bara för att tokgrinda låglimit sngs och vinna uthåligheten i Single Table Superstar.

 

Vi får se hur det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två absurt roliga händer:

 

Seat 2: black107 ($4,395 in chips)

Seat 4: Naasti ($3,037 in chips)

Seat 6: HERO ($1,002 in chips)

Seat 8: a-Tanninen-a ($3,076 in chips)

Seat 9: soloma77 ($2,385 in chips)

Seat 10: 1way 2win ($1,105 in chips)

ANTES/BLINDS

black107 posts blind ($200), Naasti posts blind ($400).

 

PRE-FLOP

HERO bets $1,002 and is all-in, a-Tanninen-a folds, soloma77 folds, 1way 2win folds, black107 folds, Naasti calls $602.

 

FLOP [board cards: 9 of Diamonds,6 of Diamonds,Queen of Clubs ]

 

 

TURN [board cards: 9 of Diamonds,6 of Diamonds,Queen of Clubs,5 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: 9 of Diamonds,6 of Diamonds,Queen of Clubs,5 of Hearts,5 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

HERO shows [ 4 of Hearts,6 of Hearts ]

Naasti shows [ 5 of Clubs,4 of Spades ]

Naasti wins $2,204.

 

 

Seat 1: HERO ($1,712 in chips)

Seat 2: veitschi ($9,580 in chips)

Seat 4: totter xxx ($3,684 in chips)

Seat 10: pommel84 ($24 in chips)

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($400), veitschi posts blind ($800).

 

PRE-FLOP

totter xxx calls $800, pommel84 calls $24 and is all-in, HERO bets $1,312 and is all-in, veitschi folds, totter xxx calls $912.

 

FLOP [board cards: :Tc: ,King of Diamonds,:Ts: ]

 

 

TURN [board cards: :Tc:King of Diamonds,:Ts: ,:Td: ]

 

 

RIVER [board cards: :Tc: ,King of Diamonds,:Ts: ,:Td::Th: ]

 

 

SHOWDOWN

HERO shows [ 9 of Spades,9 of Diamonds ]

totter xxx shows [ 8 of Clubs,9 of Hearts ]

pommel84 shows [ Queen of Clubs,Ace of Diamonds ]

totter xxx wins $2,076, HERO wins $2,076, pommel84 wins $96.

 

 

Sista är så sjuk att det finns inte absolut worst case senario för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summering av dagen: Gått upp och ner konstant idag. Slutade upp iaf.

 

Dag Prof på spel Poäng Bonus

 

01-okt 764 3430 -

02-okt 1349 2505 -

03-okt -677 1385 1000

04-okt -90 2680 -

05-okt 14472535 -

 

Total prof: 3793

1465 Poäng kvar på denna bonus nu.

 

20k per månad känns inte helt omöjligt om jag får en bra söndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen var skit både live och online. I lagpokern åkte vi ut som nia efter gått ruskigt bra i början, sen stämmde ingenting.

 

Jag lyckades jobba upp mig till 28k med några fina träffar Tex: Färg mot sämre färg. Floppad stega osv. Det riktiga flytet fanns ändå inte där. Floppade ett set som jag torskade mot turnad stege. Floppade Stege som blev split. Efter det började det gå dåligt får TT på Knappen Tellpoker Höjer till 1100 från CO 200/400 blinds. Jag slår upp till 3100 från knapp. Han synar. Flopp 99J han har runt 8k kvar och jag väljer att ställa rakt av här. Har ärligt talat ingen aning om vad jag ska göra annars. Förslag? Han vlixt synar med AJs. Jag åker ner till 16k.

 

Efter det foldade jag sönder mig. Slängde iväg 33,44 i tidig pos med 400/800 blinds. Hamnade på ett SH bord ställt några gånger för att hålla mig flytande på blinds. Tillslut höjer knappen jag ser ner på A5 och ställer in. han synar med KT och K flop och det var över för mig. Hände exakt samma sak med våran sista stack också A8 mot Kx inget medflyt för oss idag. Riktigt illa att vi inte kunde komma till mastertable. Kommer behöva komma top 3 nästa gång för att fortfarande vara med i matchen.

 

Online backade jag 684$ på 920points skottade endel 200 i det också. Ska iväg nu men blir nog ganska omfattande grind ikväll. hoppas på att ännu engång komma över 4k poäng på en dag vilket var längesen nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens grind är över hann med ett besök på sviten. åkte ganska tidigt nöjd med många av spelen men sjukt missnöjd med många också. Måste vara bättre på att anpassa mig efter spelarna gjorde endel bra bluffar men envisades med att försöka köpa potter som turn checkades mot den som var passivast vid bordet.

 

Online grinden går ganska bra började dagens session med att plussa 1800$ för att sedan pendla +-0 och slutar dagen 1060$ + och lyckas fått in 2700 poäng.

 

Gjort ett litet bet med mig själv om jag lyckas cleara nästa bonus 4295 poäng kvar. innan kl 16 på onsdag ska jag ge mig iväg till CC och lira satteliten till main. Kommer bli monstergrind imorrn om det ska gå :)

 

Totalt pluss hittils: 4789$

 

Ligger enbit bakom planen, men hoppas komma upp i fas snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hitta en intressant länk:http://www.pokerroom.com/poker/tournaments/leaderboard/standings.php?id=20&period=1191211200

Tanken är att jag minst ska ligga top 10 på denna månaderna som kommer. Lite kul att Donk har två nicks i top 20 just nu. Han är sjuk.

 

Hur kan du inte ligga högre upp så mycket som du lirar? Eller är det jag som har en skev definition på "mycket"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du inte ligga högre upp så mycket som du lirar? Eller är det jag som har en skev definition på "mycket"?

Vet inte, verkar som de som ligger högt upp har gemensamt att de lirar SH. Annars väldigt intressant för dig att kolla på Juli och augusti listan där. Har inte heller fått någon koll på hur rankingen räknas ut om det bara är "rake" poäng eller om ROI och liknande är inräknat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att läsa att det går kanon. Uppdaterar polarna på jobbet. Du må vara kung vid pokerbordet, men idag möts vi på badmintonplan. Där kan du inte klonka någonting =)

 

Fred ut "sneaky"

Går som "planerat" :) Ring mig när ni drar från jobbet så möts vi vid badminton stadion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ännu en dag är förbi gått stabilt med grinden idag. fått in 4340 poäng och plussade 432$ på spelet. Mycket 200 och 300$ idag gått stabilt. Enligt shark är jag back på 200+ men tror det beror endel på två 500$ man lirade. är totalt 1300$ minus där enligt shark. Clearade en till 1k bonus idag också.

 

Total prof: 6221 $

 

Snart tillräckligt med rulle så man kan ta ut lite också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens sammanställning:

Points: 2440

Prof: 2112

 

Tot hittils: 8142$

 

Dagen gick segt, men ordnade upp sig när jag drog igång en 300 och 500 efter tiltat av mig med en tv-serie. Med stabil coachning av dlinder med förslag som: "Jaaaaa" "Naaaaaiii" och "Push any!". Lyckades jag komma 2:a i 300 och vann 500. Inte lirat så mycket idag men eftersom man lirar högre så blir det bra med poäng ändå.

 

Har nu som mål att till söndag ha total prof på 12k. 4k till att jobba in. Kan gå vore bra om det gick så man kan ta ut lite till hushållskassan på måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom detta är min dagbok och jag kans skriva vad jag vill här tänkte jaghelt enkelt göra en lista på tv-serier com borde läggas ner och tv-serier som inte borde ha lagts ner.

 

Borde läggas ner:

Lost

Prison Break

Supernatural

Bones

 

 

Borde inte ha lagts ner:

The Deresden Files

Firefly

The black donnelys

North Shore

Veronica Mars

 

Fyller på fler serier med tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis så skulle inte the OC har lagts ner tycker jag.:P. Dock va säsong 4 kanske inte den bästa men det hade nog gått att styra upp en säsong till om man tänkt på det lite tidigare i 4an. Och hade man inte gjort slutet i 3an som man gjorde hade man kunnat gjort minst 6 tror jag.

Haha så nu fick jag skriva av min ångest över att de inte görs fler OC säsonger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis så skulle inte the OC har lagts ner tycker jag.:P. Dock va säsong 4 kanske inte den bästa men det hade nog gått att styra upp en säsong till om man tänkt på det lite tidigare i 4an. Och hade man inte gjort slutet i 3an som man gjorde hade man kunnat gjort minst 6 tror jag.

Haha så nu fick jag skriva av min ångest över att de inte görs fler OC säsonger.

OC dog med marissa, sad but true. Om hon skulle varit kvar skulle de nog kunna gjort många säsonger.

 

 

btw , vart hittar du dina 1k bonusar? och hur många Ax är det på dom?

Har gjort en deal med pokerloco genom mitt sng forum.

 

Kom precis på en till som inte borde lagts ner. The dresden files. Förstårinte hur de inte kunde beställa en till säsong. Helt fenomenal serie.

 

Liret går bra också, borde dyka upp på leaderboardsen över avg.prof inom någon dag. Lär hamna top 10 iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...