Gå till innehåll

Kraclobs Dagbok, Life goes on.


kraclob

Recommended Posts

Jag spelar dem oftast tvärtom!

Ställer med TT och kan vika A9, eftersom jag inte tror att han ger walk här. Även om han ger walk finns det en till kortstack att hacka på, och antingen kommer strato eller BLUB ställa i nästa hand. Men varför vika TT när du tror att han vill hålla bubblan?

 

Edit: Såg att rubriken var avancerat bubbelspel och tänker att du kanske menar att du får mer marker genom att ställa när BLUB har BB, för att Strato kommer syna och på så sätt få en BB mer (minus en SB). Och om BLUB mot förmodan synar så måste han slå båda två.

Eller är det nån mer baktanke?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 921
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror inte han vill hålla bubblan, tror att han är allmänt dålig. Om jag degar TT antar att jag att jag kommer få syn av alla K alla A och lite alltmöjligt han tycker är bra. där har jag som mest 70% (vilket på inget sätt är dåligt)många gånger en flip, men är inte risk jag vill ta då det bara är han jag är uppe mot.

 

A9 pushar jag för att jag antar att han känner sig mindre committad och för att han inte ska bara ge walk. Hade tydligen tokfel :D men tycker det är intressanta lägen att diskutera. A9 skulle nog åkt i mucken men står halvfast vid att TT var ett bra lägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga större baktankar bara lite random tankar om har man maximerar EV i dem här situationerna.

 

Ett annat bra samtalsämne är psykoligiska effekten av att ställa SB mot CL BB på bubblan. I detta fall tror jag BB synar jättelöst för lite "jävlas inte med mig" effekt. Annars så synar jag som CL BB väldigt ofta om SB för att det är sågott som gameover när dem andra är så korta.

 

Litet exempel:

Blinds 300/600

UTG 2k MP 1.5k SB 3.5k BB 7k

 

Vad pushar vi i detta läge från SB:

om BB är en fisk

 

om BB är en stabil regular?

 

 

Vad synar vi med i BB

 

om SB är en fisk?

 

om SB är en regular?

 

Bit på den ni! :)

 

Edit glömde lägga in blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en session nu blev inte så stor men var bra trafik så fick upp endel bord.

 

Lirar faktiskt mitt bästa pushbot spel när jag har det såhär:

12bord1fo2.jpg

 

Plussa några hundra och RK rullen är på ATH nu. Avslutade sessionen med att vinna två 100$ :)

 

Ingen som orkar bemöda sig med push/syn ranges på frågan över. Jag känner mig lite lost i mitt tänk så vill ha nån som går före så man har något att utgå från.

 

Ska se slutet på heroes avsnittet nu. Hade det som sömnklipp igår(Ja jag vet att det är jävligt illa att använde heroes till det men hade inget annat). Efter det blir det nog lite mer serie tittande helt stört vad många bra serier som snurrar igång denna vecka.

 

Börjat kolla på the wire också. Gillade första säsongen men andra har börjat lite osammanhängande och trögt. Är bara på avsnitt 3 dock.

 

Varit lite dum och skolkat lite från jobbet senaste tiden så har antagligen en avskedning att se fram emot imorgon när man kommer dit. Heja pokern nu!

 

Hare bra gott folk!

btw:ska försöka dra upp min senaste shark graf här när den uppdaterat dagens session. Kommer se fint ut :D

 

swingstn3.png

Kom på att jag fått in 2k i bonusar från ATH på kontot så detta är inte min riktiga ATH men inte långt ifrån nu. Hoppas detta ger lite hopp till er som fått smaka på ongames varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa upp mig igår så sista dagen på jobbet nu. jobbar inget, scrollar igenom pf var femte minut och håller på och pular lite med mitt snggrinders forum.

 

De absurda kraven jag har på mitt poker"proffs" liv är:

2000 games i månaden.

Total inkomst på 20k $

ROI på minst 7%

Lira live en gång i veckan.

 

Det var lite allmänna mål konkreta mål är att jag vill kvala till EPT Prag och att jag ska lira 10k shootouten och 5k freezeouten på cosmopol.

 

Har 30st 100$ sng kvar på RK innan jag går över till PokerLoco. Om du är stor Ongame SNGgrinder som är sugen på ett forum för bara oss så kan du pm:a mig här eller maila på kraclob@snggrinders.com. Inträdes kraven kommer vara på 2000games och avgprof på 2$ till en början. Lär nog bli lösare efter vi fått snurr på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock:

Jo tycker det verkar vara en bra summa. Liten inkomst kalkyl

 

50$ = 1500 games *0.07 =5250$

100$ = 500 games *0.07 =3500$

 

Totala poäng 50000 Bonus för det 7140$

 

Total inkomst: 15890$

 

Detta beräknar jag som lägsta gräns då det antagligen kommer bli lite mer 100$ detta är som sagt 5k under målet men lite mer realistisk än drömmålet.

 

 

kommer bli några 6 tim grind sessioner för att uppnå detta. kommer antgligen strö lira lite på dagen för att sen tokgrinda 20 - 02. Första stora grinddagen kommer att bli på måndag då jag har fullt upp i helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa upp mig igår så sista dagen på jobbet nu. jobbar inget, scrollar igenom pf var femte minut och håller på och pular lite med mitt snggrinders forum.

 

De absurda kraven jag har på mitt poker"proffs" liv är:

2000 games i månaden.

Total inkomst på 20k $

ROI på minst 7%

Lira live en gång i veckan.

 

Det var lite allmänna mål konkreta mål är att jag vill kvala till EPT Prag och att jag ska lira 10k shootouten och 5k freezeouten på cosmopol.

 

Har 30st 100$ sng kvar på RK innan jag går över till PokerLoco. Om du är stor Ongame SNGgrinder som är sugen på ett forum för bara oss så kan du pm:a mig här eller maila på kraclob@snggrinders.com. Inträdes kraven kommer vara på 2000games och avgprof på 2$ till en början. Lär nog bli lösare efter vi fått snurr på forumet.

 

Ser intressant ut, hoppas det funkar för dig.

Lycka till!

 

Mvh

/O

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte funderat på handen så jag vet inte, men du låter som om du inte tar hänsyn till stack sizes alls där? Det om något är stört dåligt.

 

Klart jag gör...att vi har näst störst stack (vi vill alltså absolut inte bubbla) gör enligt mig ingen skillnad... för/nackdelarna tar ut varann. Vad är då fördelen undrar ni. Vi har en stack som även bigstacken måste visa lite respekt för, han kan bara syna med ganska bra händer så vi har riktigt stor FE.

Och... TT...med 4,5xBB på SB är ett MONSTER.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart jag gör...att vi har näst störst stack (vi vill alltså absolut inte bubbla) gör enligt mig ingen skillnad... för/nackdelarna tar ut varann. Vad är då fördelen undrar ni. Vi har en stack som även bigstacken måste visa lite respekt för, han kan bara syna med ganska bra händer så vi har riktigt stor FE.

 

Det där stämmer inte. För bigstacken är det hugget som stucket om vi har 2400 eller 1400, han har ju över 9k. Däremot är vi väldigt mycket mindre desperata än de två andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså...lol. Om vi hade haft 1400 så hade iallafall jag synat allin med any2 som chippie. Vilket han verkligen inte kan göra nu.

 

Sant, där var jag ute och cyklade. Fick för mig att blindsen var lägre.

 

Hursomhelst är jag väldigt skeptisk till resonemanget att FE från större stack väger upp nackdelen hos bubbling. Till exempel förutsätter det att Fi är någorlunda bra, vilket är ett väldigt starkt antagande (och definitivt inte gällde här). Sen undrar jag om du menar förhållandet alltid gäller eller just bara i denna handen? Om t ex Hero har 2k mer och Fi 2k mindre, påverkar det ditt beslut eller väger skillnaderna upp varandra?

 

Med en spelare på dryga 2bb håller jag med om att man inte kan vika "monster", men med två som är på väg ut tror jag detta var ett bra vik. Båda klarar sig sällan ett varv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart jag gör...att vi har näst störst stack (vi vill alltså absolut inte bubbla) gör enligt mig ingen skillnad... för/nackdelarna tar ut varann. Vad är då fördelen undrar ni. Vi har en stack som även bigstacken måste visa lite respekt för, han kan bara syna med ganska bra händer så vi har riktigt stor FE.

Och... TT...med 4,5xBB på SB är ett MONSTER.

 

Tycker det med stor FE i detta läget är totalt felaktigt. Han är så gott som garanterad ITM hur han än gör. Om jag ställer från SB kommer det se bluffigt ut och visst kommer vi leda 70% här många gånger, men många av gångerna har vi bara en flip också.

 

Jag kan säga att om jag vore han i TT handen och jag pushar skulle jag synat med Kx+ Ax+ just för att jag antagligen kanske har 40% och då är det första platsen det handlar om eftersom de andra inte har stack nog att säga till när jag åkt.

 

Anser fortfarande att TT kan läggas men att jag borde vara stark nog att lägga A9 också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, där var jag ute och cyklade. Fick för mig att blindsen var lägre.

 

Hursomhelst är jag väldigt skeptisk till resonemanget att FE från större stack väger upp nackdelen hos bubbling. Till exempel förutsätter det att Fi är någorlunda bra, vilket är ett väldigt starkt antagande (och definitivt inte gällde här). Sen undrar jag om du menar förhållandet alltid gäller eller just bara i denna handen? Om t ex Hero har 2k mer och Fi 2k mindre, påverkar det ditt beslut eller väger skillnaderna upp varandra?

 

Med en spelare på dryga 2bb håller jag med om att man inte kan vika "monster", men med två som är på väg ut tror jag detta var ett bra vik. Båda klarar sig sällan ett varv.

 

Denna handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det med stor FE i detta läget är totalt felaktigt. Han är så gott som garanterad ITM hur han än gör. Om jag ställer från SB kommer det se bluffigt ut och visst kommer vi leda 70% här många gånger, men många av gångerna har vi bara en flip också.

 

Jag kan säga att om jag vore han i TT handen och jag pushar skulle jag synat med Kx+ Ax+ just för att jag antagligen kanske har 40% och då är det första platsen det handlar om eftersom de andra inte har stack nog att säga till när jag åkt.

 

Anser fortfarande att TT kan läggas men att jag borde vara stark nog att lägga A9 också.

 

Problemet är ju att det är ganska stor chans att vi bubblar trots att vi lägger.Om den ena FIn får walk, och en andra vinner en allin så ligger vi riktigt dåligt till.

Aja, det kommer iaf inte hända att jag viker TT där.

Jag pushar lätt 66 i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att det är ganska stor chans att vi bubblar trots att vi lägger.Om den ena FIn får walk, och en andra vinner en allin så ligger vi riktigt dåligt till.

Aja, det kommer iaf inte hända att jag viker TT där.

Jag pushar lätt 66 i det läget.

 

Är nog min tightaste bubbel fold därför jag tog upp den till diskution. Jag kanske överskattat lite hur vi ligger till stackmässigt. Pusha 66+ är nog inte så dåligt. Kan säga att jag överanalyserade detta bord grovt. Var sista bordet kvar utav 12.

 

Kul att mer folk kommer in och kommenterar iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...