Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Halv dött i dagboken så ett oförståligt fylleinlägg så blir det action :) Mer sånt!

Kvaliten på 108 är katastrofal som jag ser det. Inte någon samplesize på det men verkar inte vara så mycket tight grinders där än.

Nu ska det snart bli förfest ! Ska ut på 90's ikväll, så om ni ser nån skum kille i ful windbreaker jacka, långt hår och skägg så är oddsen på att det är jag ganska stor. Hälsa och jag kanske bjuder på en redbull vodka ;)

Hehe. Jag var där för två veckor sen, ikväll blir det Trädgårn. Lägg ut bild så man känner igen dig iaf :)

• Svars 921
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Orkar inte ta tag i händerna. denna är egentligen ända intressanta:

NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $100+$8 (Real Money), #689,116,040

NL Hold'em Turbo Single Table Tournament, 7 Aug 2007 4:07 PM ET

Seat 7: victo xx ($5,500 in chips)

Seat 8: AwakeStalker ($5,015 in chips)

Seat 9: Mrs Eva ($2,345 in chips)

Seat 10: Zaki81 ($2,140 in chips)

ANTES/BLINDS

Mrs Eva posts blind ($200), Zaki81 posts blind ($400).

PRE-FLOP

victo xx bets $1,000, AwakeStalker bets $5,015 and is all-in, Mrs Eva folds, Zaki81 folds, victo xx folds.

SHOWDOWN

AwakeStalker wins $6,615.

SUMMARY

Dealer: AwakeStalker

Pot: $6,615

victo xx, loses $1,000

AwakeStalker, bets $5,015, collects $6,615, net $1,600

Mrs Eva, loses $200

Zaki81, loses $400

Gjorde detta move med A5s. Ev+/-?

Annars är jag nyfiken vad ni tycker om KQs pushen på 150/300 nivån känns hårfin men har ändå stack att pusha efter blindsen. Får många syn där också utav underpar. Ev+/-?

Postad
Hehe. Jag var där för två veckor sen, ikväll blir det Trädgårn. Lägg ut bild så man känner igen dig iaf :)

Har alltid sjukt kul när jag drar dit, Galet roligt folk och musik som man inte hör någon annanstans. Nästan tradition att gå dit nu.

Letar bild fixar upp den om några min.

Postad

LIVSTILT!

Ganska kul igår,inte lika kul som det brukar vara på 90's men ändå klart över resten av klubbar.

Mitt internet har slutat fungera,min värld håller på att rasar samman sitter hos en kompis och skriver nu men om skiten inte är igång till på söndag vettefan vad jag gör. Ringde comhem supporten idag, de behövde skicka ut en tekniker. Någon som vet hur lång tid de brukar ta innan de löser sånna här problem?

Postad

Internet fortfarande kaputt blir söndagsgrind på southpoint. Inga höjdar skärmar här så blir nog bara de gammla vanliga söndags turrarna, får inte plats med några SnGs.

Så Big Deal, Party 300k, Bet Fair 50k och en till kommer inte ens ihåg vilken jag brukar lira får leta upp nått gammalt rail inlägg.

Känner mig verkligen handikappad utan min 30tummare :evil:

Postad

Gjorde detta move med A5s. Ev+/-?

Annars är jag nyfiken vad ni tycker om KQs pushen på 150/300 nivån känns hårfin men har ändå stack att pusha efter blindsen. Får många syn där också utav underpar. Ev+/-?

A5s-handen måste väl vara rätt readberoende? Har han höjt mkt, verkar han bra osv. Vissa höjer ju 2,5bb med junk för att de inte vågar ställa för ev motstånd från annan big, och andra höjer 2,5bb med stål för att locka action och ställer med junket. Kan gott tänka mig att det är bra EV rent allmänt dock. Blindsen kliver in ungefär aldrig, du tar över CL. Tyvärr är ju blindsen aningen låga för att köra över även victo, men efter detta lär han väl lämna dig ifred att hunsa shortstackarna

Postad

NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $100+$8 (Real Money), #709,486,176

NL Hold'em Turbo Single Table Tournament, 12 Aug 2007 1:19 PM ET

Seat 2: MR_LUX ($1,108 in chips)

Seat 3: currywurst11 ($637 in chips)

Seat 4: VOLVAN ($1,125 in chips)

Seat 5: Jane123456 ($995 in chips)

Seat 7: cessy12 ($4,515 in chips)

Seat 8: D-Mooseman ($2,510 in chips)

Seat 9: Zaki81 ($2,510 in chips)

Seat 10: AwakeStalker ($1,600 in chips)

ANTES/BLINDS

MR_LUX posts blind ($75), currywurst11 posts blind ($150).

PRE-FLOP

VOLVAN folds, Jane123456 folds, cessy12 folds, D-Mooseman calls $150, Zaki81 folds, AwakeStalker bets $1,600 and is all-in, MR_LUX calls $1,033 and is all-in, currywurst11 calls $487 and is all-in, D-Mooseman calls $1,450.

FLOP [board cards Queen of Hearts,3 of Spades,6 of Spades ]

TURN [board cards Queen of Hearts,3 of Spades,6 of Spades,5 of Diamonds ]

RIVER [board cards Queen of Hearts,3 of Spades,6 of Spades,5 of Diamonds,King of Spades ]

SHOWDOWN

AwakeStalker shows [ 4 of Diamonds,King of Diamonds ]

MR_LUX shows [ Ace of Clubs,9 of Clubs ]

currywurst11 shows [ Ace of Spades,2 of Spades ]

D-Mooseman shows [ Queen of Clubs,Ace of Hearts ]

AwakeStalker wins $984, AwakeStalker wins $1,413, currywurst11 wins $2,548.

Postad

Satt på internet cafe handen över var bara spontan postad när jag drog där ifrån. Det roliga i den är att jag leder :)

Ska nog grinda nån 108 nu sen blir det DIF - HIF matchen ska nog tömma mitt bf konto på matchen har 4400:- där.

Inte varit hemma idag än så vet inte om mitt internet är igång än. HOPPAS!

Annars flyter livet på bra jobbet går bra,men får mindre och mindre tid för pokern. Tror det kallas för socialt liv..

Lirade totalt typ 10 st 108 veckan som gick. Orsaken? Alkohol.

Måndag: Livepoker + några öl. hemma kl 1 halvberusad.

Tisdag: Ute på värmdö och rev ner baren vi byggt till festen i onsdags.

Onsdag: Utgång Babasonic. Hemma kl 3 duktigt kalas.

Torsdag: Födelsedagsfest hos jobbarkompis. Halv illa att de flesta tog det lugnt och sansat och jag kunde knappt stå på benen när jag gick hem. Hemma kl 1

Fredag: Utgång 90's. Kom hem 4 ingen kommentar på mitt tillstånd.

Lördag: Inbjuden till både kräftskiva och fest. Orkade inte:shock: Satt hem och grindade av min 1000kr order från cdon istället.

Söndag: Fortsatt film grindande och sen söndagsgrind från southpoint, som berde skämmas för att de gör en pokerlounge med helt sjukt dåliga skärmar. Mådde fan dåligt av att lira på dem när jag är van vid min 30 tummare.

Veckan har börjat lugnt. Inbjuden till en fest på lördag så funderar på att ta fredag till en FTOPS kväll kommer inte ha tid att lira någon annan FTOPS. Det var allt, blev lite långt.

Hare bra alla läsare.

Ps. kommer bara hinna en 108 innan fotbollen.

Postad

Hemma nu och internet funkar 8-)

Kom två i 108:an torskade qq vs 33 och AK vs 99 HU :D

vågade inte riktigt dra iväg allt från bf kontot men 3k bettades och har nu 8k på kontot. De ska försökas skottas upp till 2k $ så jag kan lira super kvalet till WSOPE imorgon :)

Vore nice att lira en stor live turnering :)

Postad

Lirade 4st 108 OOTM i alla lira ganska kasst. Sen måste jag bara säga att dlinder är den smartaste sng spelaren på detta forum sett till att hitta värde helt sjukt. Fortfarande i chock över vad jag precis fått reda på, vilket jag också kommer hålla hemligt för att köra samma taktik :D

Postad
Lirade 4st 108 OOTM i alla lira ganska kasst. Sen måste jag bara säga att dlinder är den smartaste sng spelaren på detta forum sett till att hitta värde helt sjukt. Fortfarande i chock över vad jag precis fått reda på, vilket jag också kommer hålla hemligt för att köra samma taktik :D

Lägg av! Jag blir ju sjukt nyfiken nu!!! Please fucking tell me:twisted:

Postad
Lägg av! Jag blir ju sjukt nyfiken nu!!! Please fucking tell me:twisted:

Heh, han får gå ut med det om han vill men jag tänker hålla tyst tills jag fått en bit av kakan :) lär komma ut förr eller senare.

Postad

Kommer nog bli mycket grind idag, precis öppnat upp första 108. Planen är att 4 tabla ongame 108 och ströspela lite på betfair samtidigt. Får se hur det går har 1k rulle på bf just nu kommer bli lite 6 seat turbo och några HU. Planen är att få upp det till 2300$ till nästa tisdag då jag vill lira deras stora WSOPE kval.

Har ganska dålig rulle på ongame just nu därför bara 4 table 108 så inte monster swingen kommer. Vill inse i tid när jag måste ner till 54orna.

Game On!

Postad

BetFair klonk igen, kom trea denna gång.

***** PokerChamps Hand History for Game 241791773 *****

NL Texas Hold'em $300 Buy-in + $20 Entry Fee, Level:19 Blinds(8,000/16,000-800 ante) - Sunday, August 19, 22:29:50 GMT 2007

Weekly $50k GTD #93524

Table 1 9-max (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of active players : 3

Seat 1: Kraclob ( 98,562 )

Seat 3: Cas1no ( 96,308 )

Seat 8: Azimut ( 560,130 )

Tourney Level:19 Blinds(8,000/16,000-800 ante)

Kraclob posts ante [800]

Cas1no posts ante [800]

Azimut posts ante [800]

Azimut posts small blind [8,000]

Kraclob posts big blind [16,000]

** Dealing down cards **

Dealt to Kraclob [ Ks, Ac ]

Cas1no goes all-in

Cas1no raises to [95,508]

Azimut folds

Kraclob calls [79,508]

** Showdown **

Kraclob shows [ Ks, Ac ]

Cas1no shows [ Ah, 3h ]

** Dealing Flop ** [ Qs, 8c, 8h ]

** Dealing Turn ** [ 5h ]

** Dealing River ** [ 6h ]

** Hand Conclusion **

Cas1no wins 201,416 from main pot with a Flush

************ Game 241791773 ends ************

Ska nog försöka sammanfatta mina turreklonkar på BF snart vore kul och se hur mycket det är på.

Postad
Snygg klonk. Hur går SnGandet? Bytt konto? Sjuk downswing med Awakestalker.

Tagit ett litet break från Ongame, precis köpt ett pokerchamps konto med 35% så ska lira lite där just nu. Stor del av downswingen på awake kontot är att det är 3-4 BD inköp med i den också.

Postad

Tok rushat på PokerChamps idag upp 2.6k bara på SnGs 100-300$ mest HU och 6 seat.

Så gott som lagt ner ongame liret tills vidare. har 1500 points kvar att cleara där på en bonus men efter det ska jag nog ta ut den rullen och köpa nått kul.

Postad

Så, nu är Awakestalker kontot utlånat också. som om ni ser massa fisk spel från det kontot i helgen så får ni jättegärna posta en HH här så rycker jag honom i örat :)

Annars har jag 1200$ kvar på mitt inofficiella mål med 10k på pokerchamps, när jag når 10k kommer antagligen endel cashas ut för inköp av tv och ps3.

Fick 200$ Rb från PC idag fan va det är nice att äntligen ha en bra deal där.