Gå till innehåll

helvetes hackers


Widlund

Recommended Posts

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hade du sparat ditt kontokort på sajten sådär finurligt som de ordnat det för att det ska gå snabbt och lätt att sätta in pengar? Inget jag rekommenderar... Känns lite lagom säkert att nån via namnet på sin första hamster ska kunna nå alla ens tillgångar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vem är så dum att ha ett vättigt svar där?

På det svaret har man typ 32590 lättare att komma i håg då 32 farenhiet är noll C grader 5/9 är så man räknar ut de.

 

Eller min kusins ålder år 94*min egen=det blir då 941655 så det blir en omöjlig het att knäcka 0.000001% att komma på den.

 

Eller så använder man frågan "Mitt favoritlag" till användarnamnet ElfsborgÄrDomBästa@hotmail.com, sedan använder man svaret: Ä lvs borgh. Kan man inte skriva svenska blir det ju helt klart svårare att gissa.

 

Vilket som är säkerhetsfrågor idioti. Orsaken till att hotmail anses osäkert är till 99% beroende på att folk använder sin hotmailadress till MSN. Därför kan de flesta direkt ta reda på vilken adress du använder. Det är steg 1. Steg 2 är att knäcka din fråga eller ditt lösen. Eftersom hotmail så generöst erbjuder ett par bra alternativ på fråga, såsom "Första bil", "Mammas namn" och så vidare, är det ju sällan jättesvårt. Att hotmail på datateknisk nivå skulle vara mycket sämre har jag väldigt svårt att tro. Säkerheten blir dock (som någon skrev) aldrig bättre än sämsta länk. I nästan tio fall av tio är den osäkraste länken någonstans mellan tangentbordet och stolen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man använder sig av kontokort (utan kredit så klart) kan det vara smart att ha ett separat konto + kort enbart för Internettransaktioner och se till att det kontot är tomt. Man för bara över pengar till kontot när man ska flytta pengar till en sajt och slussar vidare alla uttag från sajter till ett annat bankkonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så använder man frågan "Mitt favoritlag" till användarnamnet ElfsborgÄrDomBästa@hotmail.com, sedan använder man svaret: Ä lvs borgh. Kan man inte skriva svenska blir det ju helt klart svårare att gissa.

 

Vilket som är säkerhetsfrågor idioti. Orsaken till att hotmail anses osäkert är till 99% beroende på att folk använder sin hotmailadress till MSN. Därför kan de flesta direkt ta reda på vilken adress du använder. Det är steg 1. Steg 2 är att knäcka din fråga eller ditt lösen. Eftersom hotmail så generöst erbjuder ett par bra alternativ på fråga, såsom "Första bil", "Mammas namn" och så vidare, är det ju sällan jättesvårt. Att hotmail på datateknisk nivå skulle vara mycket sämre har jag väldigt svårt att tro. Säkerheten blir dock (som någon skrev) aldrig bättre än sämsta länk. I nästan tio fall av tio är den osäkraste länken någonstans mellan tangentbordet och stolen.

 

Jo, det där är ju det absolut vanligaste o stämmer bra. Dock va ja lite konfunderade över han säger att han senare blivit av med mer pengar från sitt Visa(och han säger sig har tat emot filer över MSN). Icke att förglömma namnet på kontakten :D. Men vet inte, kankse ifrågavarande pokerbolag har kreditkorts uppgifterna helt synliga(inklusive säkerhets koden)?

 

Sedan är ju frågan: Dom har fått in pengar till nätplånböcker från kortet, och handlat? Vad har handlats/vart har det levererats? I normala fall måste ju konto innehavaren vara samma som kort innehavaren, har dom skrivit skild leverans adress på varor, eller va har hänt? Hur som helst ska det ju vara lätt att spåra om dom utnyttjat det till egen vinning.

 

Är det verkligen så att man behöver vara rädd att ta emot bilder? (exekverbara filer är ju en helt annan sak men jag har för mig att det numera är svårare att infektera datorer via bilder)

Alla typer av filer kan innehålla elak kod, däremot är den elaka koden inte direkt körbar i alla former. Om man sedan råkar hamna ut för tex:

 

http://www.sitic.se/sr_item?item_id=258794

"En sårbarhet har upptäckts i Nullsoft Winamp. Sårbarheten orsakas av bristfällig kontroll av storleken på indata som kopieras till en otillräcklig minnesbuffert. En angripare kan utnyttja sårbarheten och på så sätt köra godtycklig kod på det sårabara systemet med samma privilegier som den inloggade användaren besitter. "

 

...är de ju en helt anna sak(då finns ju den elaka koden redan på din dator, med en annan vid spakarna). WinAmp bara som exempel(o aktuell, upptäcktes idag). Det finna andra(tex qtime,animerade muskursorn osv osv) och kommer alltid att upptäckas nya, tyvärr. Frågan är bara hur snabbt buggarna fixas, och hur många som direkt uppdaterar den sårbara mjukvaran när ny version finns tillgänglig. (edit: ska ju tillläggas att såna saker kan vara kända i hackervärlden länge innan dom kommer till allmän kännedom)

 

DÅ kan detta vertyg vara till hjälp:

http://secunia.com/software_inspector/

Feature Overview - The Secunia Software Inspector:

* Detects insecure versions of applications installed

* Verifies that all Microsoft patches are applied

* Assists you in updating your system and applications

* Runs through your browser. No installation or download is required.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man använder sig av kontokort (utan kredit så klart) kan det vara smart att ha ett separat konto + kort enbart för Internettransaktioner och se till att det kontot är tomt. Man för bara över pengar till kontot när man ska flytta pengar till en sajt och slussar vidare alla uttag från sajter till ett annat bankkonto.

 

Exakt, det rekommenderas. Kostar inget att ha extra konton, och bara ha minimalt på kontot kopplat till kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, bilder: Helt klart!:twisted:

 

Meeeen, när bilden inte är en bild utan en zip/exe/yyy-fil istället för bilder... då börjar man blir lite osäker. I detta fallet var det nog säkerhetsfrågan och inte bilden som ställde till det. Än så länge finns det inget bra sätt att ta över datorer med hjälp av bilder. Så porrsurfningen är säker, typ. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En snabb fråga, jag har nu fixat ett Gmail konto samt ändrat säkerhetsfrågan på min nuvarnade hotmail, som har kopplat till msn och pokern.

 

Hur ändrar man email på Prima? Vill byta till Gmail kontot som jag tänkt använda som pokermailen, eftersom msn är osäkert vad jag fattat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En snabb fråga, jag har nu fixat ett Gmail konto samt ändrat säkerhetsfrågan på min nuvarnade hotmail, som har kopplat till msn och pokern.

 

Hur ändrar man email på Prima? Vill byta till Gmail kontot som jag tänkt använda som pokermailen, eftersom msn är osäkert vad jag fattat?

 

Ta bort säkerhetsfrågan och byt lösenord till ett med minst 8 tecken och blandat germaner/versaler och siffror. Då kommer du inte bli "hackad". Om du inte skickar ditt lösen till webcamAnna.

 

Gmail är nog i grunden ganska likt hotmail, vad gäller säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan så har vi ju alltid problemet med att "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper" är förkryssat som standard i Windows. Om någon försöker skicka filen nude.jpg.exe via MSN så står det istället nude.jpg.

 

Bara en tanke... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan så har vi ju alltid problemet med att "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper" är förkryssat som standard i Windows. Om någon försöker skicka filen nude.jpg.exe via MSN så står det istället nude.jpg.

 

Bara en tanke... ;-)

 

 

Det lär lura en o annan....:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort säkerhetsfrågan och byt lösenord till ett med minst 8 tecken och blandat germaner/versaler och siffror. Då kommer du inte bli "hackad". Om du inte skickar ditt lösen till webcamAnna.

 

Gmail är nog i grunden ganska likt hotmail, vad gäller säkerhet.

 

Hahhaha "germaner" :D Gemener heter det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...