Lodnert Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Är det en självklar syn eller fold, vilka händer kan han tänkas ha? Tilläggas ska att motståndet på NL25 är väldigt varierat mellan totala rikspuckon och relativt halvbra spelare. Hand 247,819,230, startade 2007-04-27 13:28 (GMT+2) Bord 'Paysandu': $0,25-$0,25 No-limit HE (Real) Plats 0: Lodnert ($37,65 i marker) Plats 1: oeeyenethhb ($17,95 i marker) Plats 2: Urgh1 ($18,80 i marker) Plats 3: jaasa ($27,75 i marker) Plats 4: Jamppa234 ($25 i marker) Plats 5: ChipOhoi ($32,60 i marker) Plats 6: Captain Lite ($60,80 i marker) Plats 7: sufur ($24,35 i marker) Plats 8: kautabjo ($11,60 i marker) (på knappen) Plats 9: MaRyJaNe88 ($3,45 i marker) *** Blind bet-omgång *** : MaRyJaNe88 : Lägger mörk ($0,15) DrLodanovic : Lägger mörk ($0,25) Gav till Lodnert: Dk Gav till Lodnert: Dr *** Pre-flopp *** : oeeyenethhb : Ligger Urgh1 : Ligger jaasa : Ligger Jamppa234 : Ligger ChipOhoi : Synar ($0,25) Captain Lite : Synar ($0,25) sufur : Ligger kautabjo : Ligger MaRyJaNe88 : Satsar ($3,30) MaRyJaNe88 : All-in ($3,45) Lodnert : Synar ($3,20) ChipOhoi : Ligger Captain Lite : Synar ($3,20) *** Flopp *** : 10h 9s 5h Lodnert : Satsar ($10) Captain Lite : Höjer ($50) Lodnert : ?? Citera
Aldrin Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 fold, han va med på stark pre-flop och reraisar dig så starkt på flopp. med ditt pot bet så kan han tro att du inte tänker lägga din hand och därmed stor chans för honom att få ut mkt... visst kan han sitta med JJ, AK eller färgdrag, men så som han spelar plus att hans stack är så djup så skulle jag mkt väl kunna tänka mig att han sitter på AA/KK eller kanske tom fått in set... Personligen hade jag foldat som sagt, men men... Citera
DocLame Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Han hade två chanser att höja preflop så AA/KK verkar osannolikt. Floppat triss? Kanske, men är det en bra idé att sätta dig all in då - han borde väl vilja försöka maximera möjligheten att få betalt? Men man vet aldrig på dessa nivåer... Flushdrag/stegdrag? Verkar troligare. Eller träff kombinerat med drag. Problemet är att vi drar nästan dött mot trissen, men bara leder knappt mot draget. Har han kombinerat steg-/flushddrag eller träff + drag så är det i stort sett jämnt. Har vi read på fi som "relativt halvbra" så hoppas jag att jag hade orkat folda. Tror vi att han är "totalt rikspucko" så blir det nog syn, för då har han typ AT tillräckligt ofta. Citera
fred93 Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Jag skulle nog folda. Det finns många spelare på NL25 som aldrig höjer med AA/KK hur många som än limpar så jag tycker inte att de händerna känns så otroliga. A 10 och J J tycker jag känns som de enda troliga händerna du slår, möjligtvis färgdraget också. Citera
decoy Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Folda! Fi har set eller två par...eller högre par, hur som helst är du troligtvis slagen. Citera
Lodnert Postad 27 April , 2007 Författare Rapport Postad 27 April , 2007 Ajo, jag har funderat mycket på denna hand då det liknar många situationer som uppkommer på låga limits, jag tycker själv att jag sätter mig själv i svårare situationer på NL25 än jag gör på exempelvis NL200. På ett NL200 bord hade jag förmodligen foldat denna hand. Det gjorde jag inte här, jag synade och han visade upp K10os ingen hjärter och jag vann potten. Anledningen till synen var just att jag kanske saknar respekten för pengarna på lowlimits eller att jag får för mig att spelarna är så pass dåliga att de aldrig kan ha några händer. Dum tanke jag vet! Tack för synpunkterna iaf och ha en trevlig kväll. Citera
Recommended Posts