Gå till innehåll

Q-Q som överpar, rätt eller fel spelat?


Recommended Posts

Denn hand utspela sig nyss när jag lira nl holdem 0.10$-0.20$

Tyvärr så är handhistoriken på sidan jag lirar väldigt kass så jag får ta den från huvudet

 

2 stk limpar rätt så tidigt, FI höjer 5xbb jag mini-raisar bara..dels för att jag har cirka 190 bb i stacken och han över 200(så jag vill inte bygga monsterpott så tidigt, utan bara få bort limpers så det blir jag och han) samt att jag misstänker att han har a-k..kanske just därför jag skulle panga på som fan ?

 

på floppen så kommer 8-10-j upp regnbåge

 

det ligger 22 bb i potten, jag tänker så här folk höjer oftast med paren 77-AA, a-k, a-q i tidig eller mitten position på lowstakes.

så jag betar ut halvpott för att se om han träffat set eller ej, överpar sätter jag honom inte på, a-q och a-k bör han väl ändå blixtfolda tänkte jag oxå, han svarar med att blixtsyna

turn k

 

han checkar jag får öppet stegedrag, jag checkar oxå p.ga av överkortet samt att jag har goda chanser att klonka på river

 

river blank, han betar ut en fjoll summa som jag bara måste syna och han visar upp a-k. jag anser dock att han borde fatta att han låg under, men det kanske var jag som spela kasst och skulle betat ut kraftigare på floppen ?

 

kommentera gärna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser gärna att Fi synar floppen med AK annars.

 

Visst, när man vet att han sitter på det... Men det vet man ju inte när man spelar handen.

 

Med tanke på att HERO reraisar så pass klent pre så får Fi odds att syna med en massa händer. Har han dessutom benägenheten att höja med en ganska vid range så kan han ha en massa händer han spelar vidare med. Är han dessutom aggressiv märker han snart av att HERO mesar sig och reraisar och då måste man lägga.

 

Med tanke på att mesiga reraisar pre allt som oftast betyder att HERO har ett högt överpar så får Fi bra odds syna pre. Således finns chans till stor pot om Fi skulle träffa. Visserligen sitter HERO med två damer som håller borta outs från ett eventuellt stegdrag, men man vill inte ge så billiga "gratiskort".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med spinner, det är total-tomtespel att miniraisa preflop med QQ eftersom man ger så bra implicita odds. Den enda gången jag egentligen kan tänka mig att mini-3betta preflop är om man har typ 98s och man är i position mot en vek-tight spelare med djupa stackar. Då kan det vara bra att göra honom lite skakis så att han foldar sina JJ som överpar sen och dessutom bygger pott om man skulle klonka hårt och han settar samtidigt eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, när man vet att han sitter på det... Men det vet man ju inte när man spelar handen.

 

Med tanke på att HERO reraisar så pass klent pre så får Fi odds att syna med en massa händer. Har han dessutom benägenheten att höja med en ganska vid range så kan han ha en massa händer han spelar vidare med. Är han dessutom aggressiv märker han snart av att HERO mesar sig och reraisar och då måste man lägga.

 

Med tanke på att mesiga reraisar pre allt som oftast betyder att HERO har ett högt överpar så får Fi bra odds syna pre. Således finns chans till stor pot om Fi skulle träffa. Visserligen sitter HERO med två damer som håller borta outs från ett eventuellt stegdrag, men man vill inte ge så billiga "gratiskort".

 

 

Håller med om att preflopraisen är kass men jag anser inte att man måste potta floppen nödvändigtvis. Vi har ju position så jag ser inte det som något problem att Fi kan spela ut oss här. Checkraisar han floppen så kan vi ju ta syn och kolla om han förljer upp på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...