Gå till innehåll

Livepoker tips


antepop

Recommended Posts

hej

 

Jag gjorde i tisdags min första riktiga live pokerturnering, har tidigare bara några homegames på meritlistan.

Nu skulle jag vilja ha lite tips på hur t. ex ni håller koll på era egna marker, hur ni ställer upp dom för att veta hur mycket ni har, det är ju lite lättare online ;-)

finns det någon sida med schyssta live tips?

 

Tacksam för alla tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag är speciellt rutinerad själv men det smartaste sättet att hålla koll på hur mycket man har är väl att stapla markerna i lika stora högar så det går snabbt att räkna. Sen ska man väl se till att de höga valörerna ligger synliga så att andra spelare kan se ungefär hur mycket man har. Sen en liten hög vid sidan av att leka med också, det får man inte glömma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen så är väl hur du staplar markerna ett bra sätt att se vilken table image du får i början!

 

Men annars något som kan vara bra att tänka på.

Kolla inte på korten förrän det är din tur.

Kolla hur de andra agerar när de tittar på sina kort och när floppen/turn/river kommer.

När du ska checka/betta/höja . Försök tänka lika länge varje gång. Om du då inte får ett jättesvårt beslut. Sen så försök höja på samma sätt varje gång, så du inte höjer med en hand om du har nöt, och typ 2 händer om du bluffar !

 

se första gången för vad det är, ett sätt att lära sig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att återgå till markerhanteringen:

Jag gillar själv att ha ordning bland markerna. Det ger även (hoppas jag) ett intryck om att jag har ordning på mitt spel och att jag har koll (snacka om missread)

Jag staplar markerna 10 och 10 eller 20-20, med de större valörerna längst fram väl synliga.

Vissa gillar som sagt att blanda sina marker hej vilt. Nackdelen med det är ju t ex att man kan råka satsa fel, eller att man tror sig ha mer (eller mindre) marker än man har, och då tar felaktiga beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att dom som inte har så bra ordning på staplarna generellt sett är mer chanstagare, alltså bluffar mer men kommer inte ihåg vart jag läst det. Själv så gillar jag att ha ordning på markerna utom en klick att leka med förstås. Staplar om tio i början och 20 när man samlat på sig mer än bit in i turren är nöten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att dom som inte har så bra ordning på staplarna generellt sett är mer chanstagare, alltså bluffar mer men kommer inte ihåg vart jag läst det. Själv så gillar jag att ha ordning på markerna utom en klick att leka med förstås. Staplar om tio i början och 20 när man samlat på sig mer än bit in i turren är nöten!

 

När jag spelade hade jag hyfsad koll men när det vart många marker så vart då chansade jag lite mer och det mer "på känn"

 

Bra tips !! har du några mer ? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...