Kidder Postad 10 Juni , 2005 Rapport Share Postad 10 Juni , 2005 Inget nytt vad gäller merge mellan olika nicks? Nej, men det är på gång. Vi kommer göra ett par andra förbättringar i main programmet samtidigt så troligtvis så tar det lite tid. Vill inte lova nåt release datum för detta men relativt snart iaf.. Håller med om att det är viktigt. Man känner sig som 5 år gammal då man går och väntar på tomten ska komma med ett fint paket. Bra support...fortsätt så... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kidder Postad 10 Juni , 2005 Rapport Share Postad 10 Juni , 2005 The Kidder, förresten, var det du som hade problem på PokerStars? Vi har släppt en bug-fix-patch för PokerStars idag. Än så länge finns den bara att ladda ner från forumet (så att ett par personer kan testa den innan vi släpper den till alla). Ladda gärna ner denna och se att PokerStars funkar som det skall för dig nu, den ligger som en sticky post högst upp i vårt forum (under support) Tack! Stämmer det var jag bland annat,lysande, jag ska bara cleara färdigt bonusen på Party sen drar jag in lite pengar där. Felet dök upp efter 2 h ungefär bägge ggr på 2 bord, borde det bete sig likadant på endast ett bord? Jag har 1GB i RAM Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 10 Juni , 2005 Rapport Share Postad 10 Juni , 2005 Felet dök upp efter 2 h ungefär bägge ggr på 2 bord, borde det bete sig likadant på endast ett bord? Ja, antalet bord spelar ingen roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjornufknu Postad 11 Juni , 2005 Rapport Share Postad 11 Juni , 2005 Jag har ändrat vilka stats som skall synas på overlayen... Problemet är att jag tycker att "rubrikerna" (texten högst upp, typ "Nr Of Hands", Vol. $ Put in Pot%" osv) tar för mycket plats (för långa). Jag skulle vilja förkorta dem, tex så att "Vol. $ Put in Pot%" blir helt enkelt "VPIP%". Är detta något som går? /Björn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 12 Juni , 2005 Rapport Share Postad 12 Juni , 2005 Jag har ändrat vilka stats som skall synas på overlayen... Problemet är att jag tycker att "rubrikerna" (texten högst upp, typ "Nr Of Hands", Vol. $ Put in Pot%" osv) tar för mycket plats (för långa). Jag skulle vilja förkorta dem, tex så att "Vol. $ Put in Pot%" blir helt enkelt "VPIP%". Är detta något som går? Nej, inte i dagsläget, men det skulle kanske vara lämpligt att lägga till. Om du störs av namnen så kan du ta bort dem helt genom att klicka ur "Draw names on table". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dabman Postad 13 Juni , 2005 Rapport Share Postad 13 Juni , 2005 Betatest Prima. Jag har upptäckt något som är ganska frustrerande. Jag spelar bara prima så jag vet inte om det är ett generellt problem eller om det är en inställning som jag har missat eller som har försvunnit. När jag kliver in på ett bord för att spela så dyker det upp lite ikoner för varje spelare som beskriver hur de spelar, efter ett tag i live fönstret. Men på vissa bord för mig så dyker jag aldrig upp med ikon som beskriver hur jag spelar eller info om totala resultat som hands och dyl. endast en ikon med ett frågetecken finns där. På en del bord fungerar det på en del fungerar det inte. Jag har inte sett någon speciellt att det skulle vara specifikt för ett speciellt bord. Det har hänt på 0.25-0.50, 0.50-1.00, Trnys 1.00+0.25 samt trnys 2.00+0.20 m.a.o alla bord jag har testat än så länge. Jag kör MySQL, XP SP2, Svenska. Annan sak som är att PO inte kan regga startavgiften på trnys, jag måste alltid editera detta själv efter tuneringen är avslutad. Edit: Ser ut som att jag löste det med stats/ikon biten genom att klicka i "Never exclude my stats". Men startavgiftsproblemet kvarstår. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kidder Postad 14 Juni , 2005 Rapport Share Postad 14 Juni , 2005 Betatest Prima. Jag har upptäckt något som är ganska frustrerande. Jag spelar bara prima så jag vet inte om det är ett generellt problem eller om det är en inställning som jag har missat eller som har försvunnit. När jag kliver in på ett bord för att spela så dyker det upp lite ikoner för varje spelare som beskriver hur de spelar, efter ett tag i live fönstret. Men på vissa bord för mig så dyker jag aldrig upp med ikon som beskriver hur jag spelar eller info om totala resultat som hands och dyl. endast en ikon med ett frågetecken finns där. På en del bord fungerar det på en del fungerar det inte. Jag har inte sett någon speciellt att det skulle vara specifikt för ett speciellt bord. Det har hänt på 0.25-0.50, 0.50-1.00, Trnys 1.00+0.25 samt trnys 2.00+0.20 m.a.o alla bord jag har testat än så länge. Jag kör MySQL, XP SP2, Svenska. Annan sak som är att PO inte kan regga startavgiften på trnys, jag måste alltid editera detta själv efter tuneringen är avslutad. Edit: Ser ut som att jag löste det med stats/ikon biten genom att klicka i "Never exclude my stats". Men startavgiftsproblemet kvarstår. Jag har för mig att du alltid måste editera startavgift och eventuell vinst på turneringen, SNG fungerar med automatik. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 14 Juni , 2005 Rapport Share Postad 14 Juni , 2005 Jag har för mig att du alltid måste editera startavgift och eventuell vinst på turneringen, SNG fungerar med automatik. Startavgift fungerar inte med automatik på Prima + Ladbrokes som det gör för Party och Stars. Vinster känns dock av automatiskt som vanligt. Prima är lite stenålders när det kommer till turneringar (och sng:s) och saknar tourneyIds, etc, därför har vi inte hittat någon teknisk lösning för att få reda på startavgift automatiskt (än så länge). Detta editeras med högerklick från tourney tabben. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjornufknu Postad 15 Juni , 2005 Rapport Share Postad 15 Juni , 2005 Kanske det står om detta tidigare, men hittade inget iallafall.. Overlayen ser skum ut i PS (har 1.87) Statistiken är som på fel ställe.. (över moståndarens kort och dylikt) Statistiken kommer dessutom inte upp på alla spelare kring bordet? Sitter och spelar nu, och det är två spelare som är utan statistik (bara på overlayen alltså). Vidare stämmer inte statistiken på overlayen med statistiken i live tracker... det är lite differance därimellan. Annars funkar det bra... jag har två monitorer, är det nåt som kan skapa problem med PO-PS? (det skapade problem när jag spelade på AP... det känns som 10 år sedan, huvva vilket ställe) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vulcanoboy Postad 15 Juni , 2005 Rapport Share Postad 15 Juni , 2005 Hejsan... Undrar bara om nån kör betan för PO på Prima och tycker att det funkar bra ? Tänker antaglingen köpa programmet när den riktiga versionen är färdig, känns ju tryggt när Fredrik är här och svarar på frågor oxå =) Med vänliga hälsningar Magnus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SubZero Postad 15 Juni , 2005 Rapport Share Postad 15 Juni , 2005 Fel tråd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjornufknu Postad 15 Juni , 2005 Rapport Share Postad 15 Juni , 2005 Hejsan... Undrar bara om nån kör betan för PO på Prima och tycker att det funkar bra ? Tänker antaglingen köpa programmet när den riktiga versionen är färdig, känns ju tryggt när Fredrik är här och svarar på frågor oxå =) Med vänliga hälsningar Magnus Jag börjar testa idag. Återkommer med mina tankar och funderingar (om jag får några) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dabman Postad 15 Juni , 2005 Rapport Share Postad 15 Juni , 2005 Hejsan... Undrar bara om nån kör betan för PO på Prima och tycker att det funkar bra ? Tänker antaglingen köpa programmet när den riktiga versionen är färdig, känns ju tryggt när Fredrik är här och svarar på frågor oxå =) Med vänliga hälsningar Magnus Än så länge fungerar det utmärkt faktiskt. Dock skall tilläggas att du inte har någon overlay ännu, men att det är på gång. Dessutom måste man registerar startavgiften på alla SNG och TRNYS i efterhand, riktigt dåligt. Överlag, bra. Köp det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gurkburkinator Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Hej, jag köpte pokeroffice förra veckan och jag är ganska nöjd med det än så länge. Det är bara det att mina starthänder registreras inte. I början när jag spelade så kom det upp vilka hålkort som jag satt på i live tracker fönstret. Men nån gång (antingen i samband med att jag registrerade, att en ny patch släpptes, eller kanske att expekt uppdaterade klienten(?)) så slutade starthänderna registeras och iom det så kan man inte se outs osv. Alla mina händer jag spelat därefter är registrerade som not shown i starthandsstatistiken. Min systemlog är full av detta meddelande: java.lang.NullPointerException at poker.jni.PNHHandler.if(Unknown Source) at poker.clientsniffer.PNLP.if(Unknown Source) at poker.clientsniffer.PNLP.for(Unknown Source) at poker.clientsniffer.PNLP.do(Unknown Source) at poker.clientsniffer.PNLP.an(Unknown Source) at poker.clientsniffer.PNLP.run(Unknown Source) at java.lang.Thread.run(Unknown Source) Edit: Kan ju tillägga att inga andra spelares händer registreras heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mysticum Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 Måste ifrågasätta $Won/hour om den verkligen visar korrekta siffror. Antagligen är det bara jag som är trött och om 20 minuter ser ni nästa inlägg av mig där jag ber om ursäkt och inte förstår hur jag kunde vara så dum. Har haft PO i en dag och är helnöjd! Importerade all HH från gårdagens spel (började nyligen på Empire) och började lira. Efter en stund blir jag nyfiken på hur det har gått och börjar checka lite statistik. Då ser jag att jag under gårdagen gjorde en okej förtjänst per timma, säg X (valde datumfiltret till 20:e juni till 20:e juni. Under dagens sessioner gjorde jag en liten mindre förtjänst, säg X - 1 i förtjänst. När jag väljer att se totala statistiken från 20:e juni till 21:juni visar den X - 2! Jag får då alltså sämre snittförtjänst än de två dagarna. T ex, 20:e juni har jag $2 per timma, 21:e juni har jag $1.80 per timma. Då visar snittförtjänsten $1.50 per timma. Hur är detta möjligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kidder Postad 21 Juni , 2005 Rapport Share Postad 21 Juni , 2005 The Kidder, förresten, var det du som hade problem på PokerStars? Vi har släppt en bug-fix-patch för PokerStars idag. Än så länge finns den bara att ladda ner från forumet (så att ett par personer kan testa den innan vi släpper den till alla). Ladda gärna ner denna och se att PokerStars funkar som det skall för dig nu, den ligger som en sticky post högst upp i vårt forum (under support) Tack! Nu har jag testat och det fungerade perfekt, fast jag loosa 80$ på FL 2-4, men va f-n utveckling måste få kosta... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 22 Juni , 2005 Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 Hej, jag köpte pokeroffice förra veckan och jag är ganska nöjd med det än så länge. Det är bara det att mina starthänder registreras inte. I början när jag spelade så kom det upp vilka hålkort som jag satt på i live tracker fönstret. Men nån gång (antingen i samband med att jag registrerade, att en ny patch släpptes, eller kanske att expekt uppdaterade klienten(?)) så slutade starthänderna registeras Det låter som att något är fel med ditt PO, kolla följande: 1. Har du en process i processlistan som heter POEngine.exe? (Ctrl+alt+del för att får upp aktivitetshanterare, välj "processer") 2. Spelar du med mini view? PO stöder än så länge inte mini view. Är i stort sett klara med overlay:n för Prima nätet, släpper den som beta imorgon eller övermorrn, hoppas ni tar chansen att testa denna. Lägger en länk här på forumet. Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 22 Juni , 2005 Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 Har haft PO i en dag och är helnöjd! Importerade all HH från gårdagens spel (började nyligen på Empire) och började lira. Efter en stund blir jag nyfiken på hur det har gått och börjar checka lite statistik. Då ser jag att jag under gårdagen gjorde en okej förtjänst per timma, säg X (valde datumfiltret till 20:e juni till 20:e juni. Under dagens sessioner gjorde jag en liten mindre förtjänst, säg X - 1 i förtjänst. När jag väljer att se totala statistiken från 20:e juni till 21:juni visar den X - 2! Jag får då alltså sämre snittförtjänst än de två dagarna. Är lite osäker på vad du menar, kan du göra följande: 1. Vad visar $/h utan datumfilter? (Antar att du bara spelat 1 level) 2. Vad visar $/h om du väljer 01/01/2003-19/06/2005? 3. Vad visar $/h om du väljer 19/06/2005-20/06/2005? 4. Vad visar $/h om du väljer 20/06/2005-20/06/2005? 5. Vad visar $/h om du väljer 20/06/2005-21/06/2005? 6. Vad visar $/h om du väljer 21/06/2005-21/06/2005? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gurkburkinator Postad 22 Juni , 2005 Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 2. Spelar du med mini view? PO stöder än så länge inte mini view. Är i stort sett klara med overlay:n för Prima nätet, släpper den som beta imorgon eller övermorrn, hoppas ni tar chansen att testa denna. Lägger en länk här på forumet. Tack på förhand! Ok, det är nog där det felar. Kommer stöd för mini view vara med i den patchen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
matte89 Postad 22 Juni , 2005 Rapport Share Postad 22 Juni , 2005 Är i stort sett klara med overlay:n för Prima nätet, släpper den som beta imorgon eller övermorrn, hoppas ni tar chansen att testa denna. Lägger en länk här på forumet. Tack på förhand! Låter kanon. Tack för all vidareutveckling av Poker Office. Hur är det - kan alla Ni tracka 8 bord samtidigt på Party/Empire? När jag försöker tracka mer än 4 bord säger Partys programvara ifrån om att jag inte får ha fler än 4 bord öppna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 23 Juni , 2005 Rapport Share Postad 23 Juni , 2005 Låter kanon. Tack för all vidareutveckling av Poker Office. Hur är det - kan alla Ni tracka 8 bord samtidigt på Party/Empire? När jag försöker tracka mer än 4 bord säger Partys programvara ifrån om att jag inte får ha fler än 4 bord öppna. Du måste spela på flera party-skins samtidigt, varje skin tillåter 4 bord. Ok, det är nog där det felar. Kommer stöd för mini view vara med i den patchen? Nej, stöd för mini view kommer inte vara med, det kommer troligtvis i nästa patch. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 23 Juni , 2005 Rapport Share Postad 23 Juni , 2005 --Prima Overlay Beta-- Vi har nu släppt en beta med overlay för Prima och Ladbrokes. Testa gärna denna och se att den funkar för dig. Fil att ladda ner och installera: Overlay Patch Screenshot på overlayen ser du här (Expekt): Prima Overlay Prima-klienten har en omritningsfrekvens som är mycket högre än övriga sajter, detta kan göra att du upplever att overlayen flimmrar. Du kan finjustera detta i settingspanelen för overlayen. Ökar du värdet på "Draw Text Frequency" så minskar flimmret, dock på bekostnad av processorkraft. Det rekommenderade värdet är 4 (testa detta först), men det beror på vilken typ av dator du har. Vi skulle vara tacksamma för feedback angående detta, dvs vilket värde på denna som du tycker funkar bra för din dator (ange processorhastighet, kan ses i kontrollpanelen/system i XP, och antalet bord du spelar samtidigt). Stort tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn85 Postad 24 Juni , 2005 Rapport Share Postad 24 Juni , 2005 Är det möjligt att dölja live tracker fönstret på nått sätt från skärman, och så att endast overlayen på borden visas. Det blir ganska jobbigt att ha 4 live tracker fönster öppna när man kör på 4 bord.. blir sammanlagt 8 fönster på skärmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 25 Juni , 2005 Rapport Share Postad 25 Juni , 2005 Är det möjligt att dölja live tracker fönstret på nått sätt från skärman, och så att endast overlayen på borden visas. Det blir ganska jobbigt att ha 4 live tracker fönster öppna när man kör på 4 bord.. blir sammanlagt 8 fönster på skärmen. Ja, när du startar en live tracker, om du kryssar ur alla rutor under "Live Window" så får du bara overlay. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 25 Juni , 2005 Rapport Share Postad 25 Juni , 2005 Jag har kört med poker office i en månad nu och tycker det funkar riktigt bra. har ingen erfarenhet av poker tracker att jämföra med men jag är absolut nöjd med min registrering. Framförallt gillar jag att man med livetrackern kan se hur ens motspelare ligger till vinst eller förlustmässigt sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts