Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad tycker ni om följande spel? Motspelaren var ganska agressiv och jag tror han försökte få bort mig från två överkort. Hur idiotiskt är detta spel med tanke på att jag kan dra dött mot ett flertal händer inom hans intervall.

Själv har jag en TA-profil (19/14)

: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-04-15 23:41:56

Table Benalla (No DP)

Seat 1: diphosgene ($269.42 in chips) DEALER

Seat 3: Luckys7 ($48.95 in chips)

Seat 6: salattrap ($206.35 in chips)

Seat 8: hero ($235.00 in chips)

Luckys7: Post SB $1.00

salattrap: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero 9 of Hearts10 of Clubs

hero: Raise $8.00

diphosgene: Fold

Luckys7: Fold

salattrap: Call $6.00

*** FLOP *** 7 of Hearts2 of Hearts10 of Diamonds

salattrap: Check

hero: Bet $10.00

salattrap: Raise $40.00

hero: Call $30.00

*** TURN *** 8 of Hearts

salattrap: Bet $44.00

hero: Raise $187.00 (ALL IN)

Postad

Om han är en hyffsat solid LAG känns det som att han antingen har ett drag eller ett set/tvåpar med sitt spel på floppen. Ifall han är medveten om din tajta image och inte är tokaggro är ett alternativ att slå om igen på floppen (till strax över 100 kanske). Det är iofs ganska riskabelt och du måste också vara ganska säker på att han lägger ett färgdrag då.

Eftersom att du har position är nog syn bättre, men då tycker jag att du får ge upp handen med det turnkortet när han satsar igen. Jag tror inte att han bluffar med den veka satsningen, det känns snarare som att han värdesatsar en färg. Eftersom att chansen känns ganska liten att han lägger ett tvåpar/set tycker jag att en läggning känns bäst.

Jag hatar iaf din tryckning på turn. Vad ska han syna med som du slår? Du har visserligen både steg- och färgdrag, men det är mycket möjligt att du är död. Så, jag röstar för syn flopp, lägg turn (förutsatt att han är en hyffsat solid LAG).

Postad

Han foldade. Men i efterhand tänkte jag som aglo att det är precis så här många spelar en träffad färg. Annars är det bara A10 med A i hjärter som jag inte vill se.

Dock hade jag inte honom som en solid LAG utan snarare en random dålig spelare som var på någon slumpartad bluff (vilket förmodligen var rätt eftersom han foldade).

Men som sagt så är det mer intressant att diskutera handen utifrån att det är en duktig spelare. Finns det några händer förutom färg, triss, Ah 10x, J9 eller Ah Ax som han synar med? Och hur ofta är det precis en sådan hand som check-raisar den floppen?