Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag kan bara ladda ner första delen....

Del 1: ~7minuter, A6:d:finns väl knappast något annat han kan ha än AA-QQ eller AK/AQ och om du hade ställt turn hade han ju knappast foldat något annat än AQ.

Del 1: ~8.30 min,KT:d: Där foldar jag garanterat preflop och om jag vill spela handen så 3-bettar jag.

Del1: ~9min,AK:s: Iochmed att FI är så lös så kan det ju vara squeeze/höjning med sämre händer så jag degar bara in.

Postad

Samma här första funkar bara för mig också. Liverapporterar så pausar när jag ser nåt så resultatet inte kommer =)

3:15 Bord 3 med J9o tycker jag du bör ta och beta med senast turn, helst floppen runt 4$.

6:00 med 99 mot en shortstack som höjer mini vill jag inte beta tillbaks på där, chansen att han ställer är stor och du är tvungen att ta synen väldigt ofta och har antagligen som mest 50/50. Tror att syn ger mer värde i längden där.

7:40 tycker 17 cb beten med 99 på brädan AAJ är lite att ta i, en mindre bet ger samma resultat i många sådana lägen.

A6s handen är given fold på river iaf, innan det vill jag inte kommentera, säkerligen AA eller AK =)

8:35 KTs gillar jag inte att syna mot en fi ur position utan att någon mer är med, ser hellre en syn med 67s om syn alls tycker fold är att föredra med bådadera.

9:15 Med AKs i position mot hans lilla reraise tycker jag är en enkel syn kanske tom en återhöjning igen som jojje föreslår, finns många spelare speciellt bra sådana som squeezar upp den där skulle jag tro.

Det var nog allt jag kom att tänka på lite kort...

Postad

Syna med AK:s: bara för vi är i poss tror jag inte är bra när vi är inne med så stor del av stacken.

Vi kommer "aldrig" kunna använda våran position just eftersom vi är inne med så stor del av stacken.

Postad

ljudproblemet fixar man genom att ändra i mp3codecen till något lämpligare frekvens. står när man klickar där...

RR med Axs gillar jag inte. vik...

AKs när bb RR med en coldcall emellan kan du ju inte vika. han restealar oftast väldigt brett speciellt med 38/28 i stats. RRR eller syn, kan tänka mig båda.

du viker 33 i button mot en raise. där får du allt syna eller raisa lite beroende på hans ATS.

Postad

Jojje menade inte att vi inte skulle syna om vi satt ur position utan att det var en ännu mer given syn i position än ur position. Tycker man gott och väl kan syna reraisar med AK och AKs men är inte heller emot din linje, variera helt enkelt.

Andra filmen, inte så mycket att kommentera på iaf =)

7.38 68s i sb tycker jag du bör höja upp med

Och det som du nämner senare med k3s självfallet.

Postad

Andra delen:

03.27: Tycker det är bra att beta ut i det läget du floppar kåk med 99. Dels för att få omslag av en kung, dels för att maskera handen. Fint.

04:10: Väldigt fint spelat med 87s. Absolut inte värt att ta frikort med dubbelparad bräda. Ska du ta potten så ska du ta den nu på och turn, för fi betar säkerligen ut på river om du checkar efter på turn.

07:38: Nu är jag inte så välbekant med PT-statsen men det känns som att du viker ur SB väldigt ofta. Du kommer vinna väldigt mkt fler småpotter om du blir aggresivare i SB. 68s tycker jag är värd en höjning lite då och då.

08:04: AQof. Inget snack om saken, bra omställning från knapp och bra vik. Vill vi vinna pengar på att spela krona/klave hämtar vi lillebrorsan.

09:23: Väldigt kul att höra hur du resonerar där. Bra spel.

10:10: K3s på SB först in är inte ett vik. Samma här som med tidigare kommentar med 68s. Aggressivare spel frå SB, du har bättre en averagehanden, och du viker väl den inte i en headsup? Om du viker ofta så kommer du heller inte på värde för bra händer som du plockar upp i SB först in.

11:24: Givet CB sen på turn tycker jag att du ska spela precis som du gör. Checkar du här så betar oftast fi oavsett kort på river och då vet inte var du står. Bättre att beta ut för att få betalt av drag och få showdown-value på river istället. Betar fi river, oftast vik.

Lite spontana kommentarer. Tycker du spelar väldigt bra och inspirerande.

Postad
ak-handen = katastrof

Jag resonerade såhär:

Hans 3 bet range i blindsen mot ett stort uppslag och en kallsyn bakom det är kanske Ak, JJ+, AQ och 1010 med kanske, tror jag. Missar jag floppen kommer det bli väldigt segt att floata i en sån stor pott och jag kan mer eller mindre dra dött, träffar jag K kanske jag ändå inte leder.. Så alltså alla floppar skulle i princip gett mig ett svårt beslut..