Gå till innehåll

NL400 - Bra eller anus?


Recommended Posts

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($2), 2drunk4you posts blind ($4).

 

HERO [ 9C,KC ]

 

PRE-FLOP

justkrusen folds, PSYCHO-CRAZY bets $15, zz77hh folds, HERO calls $13, 2drunk4you folds.

 

FLOP [board cards 10C,JC,AS ]

HERO checks, PSYCHO-CRAZY bets $15, HERO bets $45, PSYCHO-CRAZY calls $30.

 

TURN [board cards 10C,JC,AS,8H ]

HERO checks, PSYCHO-CRAZY bets $100, HERO bets $330 and is all-in, PSYCHO-CRAZY calls $230.

 

Kommer ganska ofta i händer som denna, man får monsterfloppar som man vill vissa styrka på och få in degen på. Killen är en maniac som lirar nästan alla händer.

 

Hur tycker ni att jag spelade handen. Tänker mest på turn spelet, Ville vissa så mycket styrka som möjligt, men spelar jag handen rätt, hur hade ni spelat den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två checkraisar känns onödigt. Din poäng framgick nog klart och tydligt första gången. Beta själv pott på turn och om han ställer är du commitad. Men om din read på honom är att han är en galen callingstation borde du anpassa ditt spel därefter och inte själv semibluffa hårt utan syna ner honom och ta betalt när du träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe ok nu fattar jag...du e pippi****?

 

Personligen vill jag dega in mkt mer på flop för det är då du leder mot de flesta händerna. På turn leder du inte.

Jag förespråkar en större checkraise på flop och ställ rakt in i han på turn om han synar.

Som det blir nu så kommer han aldrig att lägga sin hand när han bettar turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först tycte jag du skulle vika pre. Det finns bättre händer. Men ju mer jag tänkte på det så tycker jag du gjorde rätt som såg floppen mot en maniac.

 

Försök Committa dig till potten på floppen när det inte lyckades syna bara på turn (när du ändå checkade). Känns som om inget skrämmer Fi på river ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre känns rätt marginellt som bäst. K9s oop mot manic som inte verkar vilja vika så lätt känns inte så jävla hett direkt (spana in mina rhymes där!).

 

Som spelat hade jag smällt på större på floppen och pangat ut turn, precis som jag hade spelat stål här. C/R på turn gör att han känner sig commitad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe ok nu fattar jag...du e pippi****?

 

Personligen vill jag dega in mkt mer på flop för det är då du leder mot de flesta händerna. På turn leder du inte.

Jag förespråkar en större checkraise på flop och ställ rakt in i han på turn om han synar.

Som det blir nu så kommer han aldrig att lägga sin hand när han bettar turn.

 

Jaha, så han leder med sin K-höga hand? lol

 

--------------------------------------------------------------------------

 

Tycker inte om att du synar pre. Är han en maniac som bluffar ofta tycker jag du antingen ska slå om redan pre eller lägga. Eftersom han är en maniac så tycker jag du ska ha som grundprincip att kasta direkt.

 

På flopp tycker jag du spelar helt rätt, ngt annat än CR finns inte IMO. Men det beror ju även här lite på hur mycket maniac han är, ställer han för ofta med marginella händer så är det ju bättre att jaga och dega in när du satt.

 

Sen på turn är det lite svårare tycker jag. Det hela beror ju på hur ofta du bedömmer att han lägger en hyfsad träff? En enkel beräkning visar att han måste kasta korten en bit över 30% av de gånger som du ställer. Med det som bakgrund skulle iaf inte jag sula in mot en spelare som jag inte visste var så pass duktig eller vek att han lägger en hel del händer. Han har ju trots allt visat prov på duktig styrka. Dessutom kan jag inte tänka mig många brädor som är vidrigare, hur kan han missa denna liksom.

 

En syn då? Tja, med antagandet att du måste sätta ditt drag bör vi räkna med att du har 30% chans att vinna. Alltså måste han i snitt lägga in en hundring till för att du ska gå even, med tanke på att han är maniac bör ju inte detta vara ngt problem.

 

Mitt råd mot denna maniac är således: syna turn, hoppas på träff

Men framför allt: LÄGG PRE!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först tycte jag du skulle vika pre. Det finns bättre händer. Men ju mer jag tänkte på det så tycker jag du gjorde rätt som såg floppen mot en maniac.

 

Försök Committa dig till potten på floppen när det inte lyckades syna bara på turn (när du ändå checkade). Känns som om inget skrämmer Fi på river ändå.

 

Du är ute och cyklar, och lär inte hitta hem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ute och cyklar, och lär inte hitta hem

 

Vem vet, ni kanske kan ha skogspicknick tillsammans.

 

 

Gällande handen så är detta ett ypperligt läge för B3B på flopp.

 

Om man inte spelar händer på det viset så rekommenderas Gyres råd.

 

Nu lyckas Hero ganska bra med att få in hela stacken med snudd på så liten FE som möjligt. Känns sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...