Gå till innehåll

Strategi under motgång?


Fudge

Recommended Posts

Vet inte om det finns ngn tråd lr om det är fel tråd men ber om usräkt isf..

 

 

Hur anpassar ni erat spel när det går riktigt tungt? Inte betalt på några händer de få ggr man träffar, kalla kort, utsugningar står som spön i backen mm.

 

 

Vad kan man göra för att minimera förlusterna? Många säger att det är bra med paus men inte intresserad av ngt sånt. Ska jag bara tighta till spelet och fortsätta köra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte så mycket för paus heller. Jag brukar spela mycket SnG's och turneringar när det går dåligt i cashgames. Känns som att jag inte blir lika tiltad i turneringar även om det går dåligt. Fast vi är alla olika.

 

SnG´s har aldrig varit min grej men kanske e ngt att ha i åtanke. Alla tips är välkomna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå ner en nivå och kör samma spel som innan... alternativt gå ner 5nivåer och tokhöj allt i 10minuter. Nervöst spel är värdelöst då du kommer fortsätta backa då.

 

 

Ta upp dagens nyheter och gå in och vilskit lite i en timme. Lyft tunga vikter på gymmet. Gör andra grejer än poker då det fortfarande är det bästa sättet att komma tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det finns ngn tråd lr om det är fel tråd men ber om usräkt isf..

 

 

Hur anpassar ni erat spel när det går riktigt tungt? Inte betalt på några händer de få ggr man träffar, kalla kort, utsugningar står som spön i backen mm.

 

 

Vad kan man göra för att minimera förlusterna? Många säger att det är bra med paus men inte intresserad av ngt sånt. Ska jag bara tighta till spelet och fortsätta köra?

 

Varför ska du tajta till spelet? Spela ditt bästa spel. Lättare sagt än gjort såklart, men att ändra spelstil kan inte vara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå ner en nivå och kör samma spel som innan... alternativt gå ner 5nivåer och tokhöj allt i 10minuter. Nervöst spel är värdelöst då du kommer fortsätta backa då.

Han snackar om en förlustperiod och inte en dålig session. Tycker förövrigt att idén att gå ner i nivå suger. Till att börja med kommer man inte ha lika stor respekt för pengarna och sedan tar det dubbelt så lång tid att vinna tillbaka förlusterna. Jag brukar börja spela riktigt tajt nästan weaktajt när det går dåligt för att rida ut skiten och det funkar för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han snackar om en förlustperiod och inte en dålig session. Tycker förövrigt att idén att gå ner i nivå suger. Till att börja med kommer man inte ha lika stor respekt för pengarna och sedan tar det dubbelt så lång tid att vinna tillbaka förlusterna. Jag brukar börja spela riktigt tajt nästan weaktajt när det går dåligt för att rida ut skiten och det funkar för mig.

 

 

Är väl den vägen jag tänkt vandra, får hoppas Man U bjuder på riktigt fin fotboll ikväll så man kan rida på vågen av de!

 

Ingen annan som har några knep för att ta sig ur en tung period?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 2 tips som nog hjälper dig.

 

1. Se till att vara riktigt "harmonisk" fysiskt och psykiskt när du sätter dig. Gör 100 armhävningar, situps och se till att vara riktigt spelsugen. Känner du att du inte kommer kunna sitta och läsa motståndarna och vänta på kort så är det bättre att spela senare.

 

2. Tighta till spelet. Både före och efter floppen. Spela mer ABCstyle och vänta med finliret tills du är back on track.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...