Gå till innehåll

Dustinz - Överlägsen på ipokers NL200.


Dustinz

Recommended Posts

Tjo Dustinz!

#1 Han är inte fisk direkt men synar nog lite väl mkt överlag. Dock fullt kapabel att göra move på en bräda som denna. Jag tkr faktiskt du kan slösyna flopp här ibland eftersom han ofta kommer vara tom/jättefull. Du har ju position och han kmr säkert checka turn ibland. Beror lite på hur du spelar andra händer på en sådan bräda.

 

#2 Jag synar bara. Med den readen åker allt in på river.

 

#1 Jag tänkte som du ungefär. Synade omslaget för o se vad han gjorde turn, han degade in allt dock, så det blev fold. :)

 

#2 Jag pushade rakt av, han var lite halvtiltad på mig så tänkte jag så han skulle nog betala av ändå. Han hade dock AJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 258
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bara standard som slutar +450...jag har ju haft tråkigare sessioner :-D

 

 

Smått bortskämd som klagar på drygt 2 inköp + för en sån minisession :P

 

 

Hehe, det lät kanske lite illa. Jag menar mest att det var en ganska händelselös session, fick fullt betalt på något set, vann nån liten pott me färg osv. Jag kom iofs på att jag hade en halvrolig hand. Den här killen möter jag ganska ofta, han är rolig att spela mot, actionjunkie typ. Jag släpper inte toppair mot honom så lätt i alla fall. Inte mycket att säga om handen, den spelar sig självt typ.

 

 

 

GAME #551101632: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-05-14 16:44:14

Table Benalla (No DP)

Seat 1: shtirliz ($726.62 in chips) DEALER

Seat 6: Hero($201.45 in chips)

shtirliz: Post SB $1.00

Hero: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero King of DiamondsQueen of Hearts

Dealt to shtirliz 6 of Hearts6 of Spades

shtirliz: Raise $6.00

Hero: Call $5.00

*** FLOP *** Queen of Diamonds4 of Clubs5 of Clubs

Hero: Check

shtirliz: Bet $11.00

Hero: Raise $32.00

shtirliz: Raise $42.00

Hero: Call $21.00

*** TURN *** 2 of Spades

Hero: Check

shtirliz: Bet $666.62

Hero: Allin $141.45

*** RIVER *** 7 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $927.07 Rake $1.00

shtirliz: wins $525.17

Hero: wins $401.90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, nu var det färdigspelat för dagen. Tror jag iaf, kanske blir lite till sen om jag inte kan sova. +700 denna session. Totalt +$1430 för dagen. Helnöjd över liret idag, har klantat mig några gånger, men överlag spelat jävligt bra.

 

Maj resultat: $3730/$6000 - 21750/40000 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt Erik!:-)

 

Tack Jimmy, pallra dig hit snart.

 

 

Har kommit på att jag kommer få svårt att hålla mig under 40 000 händer den här månaden. Så länge jag tycker det är roligt att spela så ser jag ingen anledning att sluta. Det enda jag behöver vara noga med är att ta ledigt i 1-2 dagar ibland, jag madplussar alltid efter pauser. Blir nog paus på onsdag, då ska jag jobba för första gången på 2-3 veckor. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slår alltid om mot denna FI i princip, han foldar ungefär 9 av 10 gånger. Med andra ord blev jag lite överaskad när han helt plötsligt synade, men med den turnen är det bara o dega va? Han är som sagt väldigt vek och skulle nästan helt säkert foldat JJ och kanske till och med QQ.

 

GAME #551878959: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-05-15 16:07:36

Table Bulqize

Seat 1: strykrisk ($260.35 in chips)

Seat 3: rainhutch ($184.65 in chips) DEALER

Seat 5: LouisCyphre ($479.45 in chips)

Seat 6: Hero($158.05 in chips)

Seat 8: yaatzziiiiiii ($245.10 in chips)

Seat 10: plzdontakemycash ($224.25 in chips)

LouisCyphre: Post SB $1.00

Hero: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to strykrisk King of ClubsKing of Diamonds

Dealt to Hero9 of Hearts 10 of Hearts

yaatzziiiiiii: Fold

plzdontakemycash: Fold

strykrisk: Raise $8.00

rainhutch: Fold

LouisCyphre: Fold

Hero: Raise $24.00

strykrisk: Call $18.00

*** FLOP *** 5 of Hearts6 of Diamonds10 of Spades

Hero: Bet $42.00

strykrisk: Call $42.00

*** TURN *** 2 of Hearts

Hero: Bet $90.05

strykrisk: Call $90.05

*** RIVER *** 10 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $314.10 Rake $3.00

Hero: wins $314.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, skapligt trevlig session nu. 1500 händer, +$1500. hehe, 1 dollar per hand, det är ju trevligt. Upp totalt $2200 för dagen. Riktigt schysst har sajten varit idag. Jag är nästan lite orolig för nåsta session, snart måste jag bli straffad för all tur jag haft idag. :)

 

Maj resultat: $5960/$6000 - 24150/40000 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inget mer spel idag, är för nöjd för att kunna spela bra poker tror jag. Imorgon blir det dessutom paus. Ska bli skönt att jobba imorgon, första gången på skitlänge nu.

 

 

Här är en hand, den är väl inte direkt optimalt spelad, snarare helt värdelöst faktiskt. Denna gång löste det sig rätt bra ändå som tur är. På turn när han slår om e jag ganska säker på att han har kåk och funderar inte så mycket över hur mkt jag raisar, vill bara få in tillräckligt med deg för att kunna ställa på river. Nu ställer ju han dock, så nån riverpush blev det aldrig tal om.

 

 

GAME #552147181: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-05-15 21:25:31

Table Berrigan (No DP)

Seat 1: BigCo1ones ($200.05 in chips)

Seat 3: MAYOR11 ($293.30 in chips) DEALER

Seat 5: nbvnfobn ($485.50 in chips)

Seat 6: TexasBrunson ($217.25 in chips)

Seat 8: IWinMeYesTy ($332.20 in chips)

Seat 10: Hero($353.00 in chips)

nbvnfobn: Post SB $1.00

TexasBrunson: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to nbvnfobn 8 of Spades6 of Spades

Dealt to Hero7 of Spades 7 of Hearts

IWinMeYesTy: Raise $8.00

Hero: Call $8.00

BigCo1ones: Fold

MAYOR11: Fold

nbvnfobn: Call $7.00

TexasBrunson: Fold

*** FLOP *** 4 of Spades5 of Clubs5 of Hearts

nbvnfobn: Check

IWinMeYesTy: Bet $23.00

Hero: Call $23.00

nbvnfobn: Call $23.00

*** TURN *** 7 of Diamonds

nbvnfobn: Check

IWinMeYesTy: Check

Hero: Bet $32.00

nbvnfobn: Raise $90.00

IWinMeYesTy: Fold

Hero: Raise $116.00

nbvnfobn: Raise $364.50

Hero: Allin $174.00

*** RIVER *** 10 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $868.50 Rake $3.00

nbvnfobn: wins $132.50

Hero: wins $736.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nae faktiskt inte, kul med en hand var men tanke typ. Folk brukar alltid hitta nått o klaga på eller så, det kommer nog under dagen. :P

Asså du säger ju själv att du spelar dåligt i handen och vem kan säga emot det? Söker du tröst för ditt dåliga spel eller? ;)

 

Det känns ju som standardspel av en kåk som försöker få betalt genom att slowspela på turn. Ett överpar hade knappast checkraisat där. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså du säger ju själv att du spelar dåligt i handen och vem kan säga emot det? Söker du tröst för ditt dåliga spel eller? ;)

 

Det känns ju som standardspel av en kåk som försöker få betalt genom att slowspela på turn. Ett överpar hade knappast checkraisat där. :)

 

Jo fast du vet ju hur mycket jag gillar att bli sågad ^^

Heldött på jobbet för övrigt, kommer bli att stå o glo i 8 timmar till, suck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej män,

 

Vi brukade lira rätt mycke tillsammans för lite över 1 år sen på prima 100NL. Nickade satre då, Skojiga tider. Lite nyfiken på vad du nickar på ipoker, lillbrorsan nickar horrorofbeirut å ja brukar gå igenom händer me honom.

 

take care gl

 

Jag har mött din bror en del, vågar knappt skriva vad jag har för note på honom, hehe. Men vi har varit uppe en del mot varandra, han är rolig att spela mot. Skriver inte gärna vad jag nickar. Hälsa din bror att han kanske borde släppa överpar lite lättare :). En fin syn har han gjort mot mig dock om det var för att han är bra och inte för att han är en fisk. :P:P

 

Jag har inte haft tid att spela något ännu idag, har sysselsatt mig mig med att bygga ihop en mediabänk, helvete vilket jobb det ska vara, jag skulle inte dra mig för att betala nån extra tusing för att få den fördigbyggt och installerad på sin plats. Nu är den iaf färdigbyggt och sjukt snygg. Vardagsrummet börjar bli komplett nu, tror jag är uppe i 45000+ för allt nu, inte så farligt ändå om man tänker på vad jag fått för pengarna.

 

Ikväll/natt blir det spel igen, har varit skönt med en liten paus och jag e ganska sugen på att lira!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAh!!

 

Får kanske dra in stakningen... lol. Nä han e rätt grym faktskt har 12bb/100 på 40k händer på 200NL. han har en bra känsla för spelet. Men som du säger han har svårt o folda ibland..

 

stort lycka till !

 

 

Jag har mött din bror en del, vågar knappt skriva vad jag har för note på honom, hehe. Men vi har varit uppe en del mot varandra, han är rolig att spela mot. Skriver inte gärna vad jag nickar. Hälsa din bror att han kanske borde släppa överpar lite lättare :). En fin syn har han gjort mot mig dock om det var för att han är bra och inte för att han är en fisk. :P:P

 

Jag har inte haft tid att spela något ännu idag, har sysselsatt mig mig med att bygga ihop en mediabänk, helvete vilket jobb det ska vara, jag skulle inte dra mig för att betala nån extra tusing för att få den fördigbyggt och installerad på sin plats. Nu är den iaf färdigbyggt och sjukt snygg. Vardagsrummet börjar bli komplett nu, tror jag är uppe i 45000+ för allt nu, inte så farligt ändå om man tänker på vad jag fått för pengarna.

 

Ikväll/natt blir det spel igen, har varit skönt med en liten paus och jag e ganska sugen på att lira!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAh!!

 

Får kanske dra in stakningen... lol. Nä han e rätt grym faktskt har 12bb/100 på 40k händer på 200NL. han har en bra känsla för spelet. Men som du säger han har svårt o folda ibland..

 

stort lycka till !

 

Kan tänka mig att det rullar på för honom. Men det kan vara positivt att inte kunna folda på ipoker, så jävla mkt fisk :P

 

GL till dig, o hälsa din bror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde faktiskt inte jag skulle spela något idag, men tog en liten session på 1800 händer, rullade på jättefint i början, sedan tog det stopp tyvärr och jag rörde mig sakta neråt igen...då gav jag upp, har inte orken att tappa ett pluss idag. Ska åka o titta på en bil imorgon, ska bli riktigt roligt, har aldrig ägt en bil tidigare. :) För övrigt så är månadsmålet paserat, ska försöka jobba in det dubbla, har ju ändå 14000 händer kvar att spela!

 

Maj resultat: $6460/$6000 - 25950/40000 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...