Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Amen offcoruse, man går med i en 50$ MTT, väldigt dumt gjort var 30 sek kvar av registreringen och det slog om till 9 prisplatser, anmälde mig och såhänder såklart detta..

> Dealing Hole Cards(Kd Ks )

> Thenerve, you have 5 seconds to respond

> Thenerve went all-in for 594.54

> janeh49 folded

> bingogutta called for 594.54

> brolija11 went all-in for 960

> StonieN folded

> wesje1983 folded

> wgfunk folded

> SPOOKIY folded

> bingogutta called for 365.46

> Dealing the Flop(8s 7d 7c )

> Dealing the turn(10c )

> Dealing the river(5d )

> bingogutta wins 2,619.54 with Two Pair, Aces over Sevens

Han sitter med AA när jag har KK, verkar som att the luck verkligen inte existerar..

• Svars 274
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Man ligger 6:a i 1,5K... får AQ, 7,8,Q på floppen. killen checkar, den andra bettar pot, jag ställer då de har 2K och jag 6 i min stack, självklart ska slowplayern hittat set i 7:or.. Nere på slavnivå igen........

Postad

HAHAHA ironi, här sitter man, precis klar efter 30 minuters snyggt staplade av 20 äckliga utdragningar som man åkt på under 2 timmar. Loosat 300$ och när man trycker på granska inlägget, så..... "Var god logga in" och allt är borta!!

Ja nu slapp ni allt pokerforums största whine inlägg i historien. Men säger bara såhär, 36 payouts, Med AK träffar man K på flopp, klart någon settat och man är ute på 37:e plats, efter 3 timmars spelade. FAN VA NICE! :D

300 back, nu blir det en högre växel, 10 SNG vinster och sen sängen, yiiiiiippie kay eyy!

Postad

Tänker inte skriva något mer än värsta dagen i min poker karriär, chansen att man råkar ut för liknande utdragningar och mentalt skadade rivrar måste vara lika stor som att självaste Malta skulle klå upp Ryssarna i ett kommande världskrig. Kom ihåg. Efter en lönsamm period...1 outaren knockar dig på river :)

Brolija Stats:

Purple Lounge: 498$

Moneybookers: 1453$

Dagens +/-: 347$ - Det positiva är ju att man säker rakeat in 70$ idag :D

Postad

Nu behöver jag seriös hjälp, ska jag lägga ner poker för en vecka? Och därmed låta vad som nu givit sig på mitt pokerspel gå över? För något sätter stopp för vinsterna, och det är då inte jag. Vanligtvis skyller man ifrån sig dåligt spel på rigg, jag har själv gjort detta tidigare i den här dagboken. Men detta är ingen ursäkt för vad som har inträffat. Kan det vara så jävligt att "något" upptäckte den stora vinsten i fredags? Och hur får man bort den där "någon"? När jag själv läser detta skulle jag kunna skratta, men sanningen är här:

Lirade 10$ SnG idag: 12.st

Utdragningar efter flopp när jag leder: 8.st

Djävulens värsta floppar:

4.

Headsup, Jag floppar stegdrag och färgdrag, :Ac: högt. Jag träffar färgen på turn, han sitter offcourse med stright flush. :6c::7c::8c::9c::Tc:

3.

Jag får :Kh::Kd: med 5 spelare kvar, sitter med halvdant med chips, ställer preflopp, får syn av chipleader som visar :4c::3d:?!?! Jora klart floppen kommer med en glasklar triss.. :3c::3h::7h:

2.

Jag floppar färg med :Ad::3d:, tre spelare ställer, sick? Jag synar såklart. På turn får den ena stright flush. :7d::8d::9d::Td::Jd:

1.

Jag floppar stegen! med :Kh::Jc:, regnbåge och allt. Killen trycker all-in, jag synar offcourse! Han visar :Ac::Kd: alltså par i ess. På turn kommer triss i ess, på river kommer fyrtal i ess. Flopp: :Th::Qd::As: Turn: :Ah: River: :Ad:

ÄR DETTA MÖJLIGT?

Postad

Åkte på ett "antal" utdragningar ( läs dussin ), samt ännu ett fyrtal efter senaste inlägget, Headsup på 50$ gick asnice tills han började klonka. ledde med 1700 mot 300 i marker, men klart han ska dubbla upp heela tiden =) Ment to be, såå om någon känner sig manad så sök upp mig, gratis donation via prima, bjuder upp till spel tills masken lekt klart med mig och ger dig din stright flush på river =)

Brolija Stats:

Purple Lounge: 273$

Dagens +/-: 225$

Postad

Som sagt det är donation på prima från brolija11, mitt nick, vad jag än gör så loosar jag. Lyckades med bedriften att under 30 sekunder gå från toppen till out of money på två bord, det ni!

Bord1:

Sitter bekvämt med 2700 chips. Hittar :Ah::9h: med fyra spelare kvar, tänker dra ut shoorti så ställer. Men då ska tvåan in och djävlas med sina 2400 chips, shoorti lägger sig och tvåan visar :Ac::3d: Floppen: :5h::8h::Tc: Asnice för mig som då har låst hans :3h: Turn: :3c: Självklart vad hade jag väntat mig? River: :blank: Med 300 marker kvar åkte jag sedan som BB..

Bord2:

Under pågående utdragning ovanför hittar jag :Qd::Qs: med 2900 chips, 4 spelare kvar. Knappa chipsleadern ställer med 3100 chips, jag synar såklart! När han sedan visar upp :4s::4c: tänker jag YES äntligen har det släppt! Floppen: :Ts::7s::3d: Ingen fyra kom där, Turn: :Ac: ingen där heller! River: :4h: Första gången jag visade fysisk ilska på 2-3 månader.

Lägger nu ner SnG och CG tills den där fucking riggparasiten fått näringsbrist och sticker till någon annan, endast MTT under 10$ i 3 dagar framöver. Tack och Bock

Brolija Stats:

Purple Lounge: 123$

Dagens +/-: 150$

Postad

Mötte dig i ngn sng igår. Hopplöst och lira för tillfället känns det som. Bäst hand är inte bäst hand utan sämst hand vinner alldeles för ofta. Rada upp en jävla massa i min DB igår som jag åkte på. Kommer ihåg att jag iaf fick vinna typ AK vs AJ mot dig eller vad det var. Helt jävla chockad blev jag.

Spelat över 900sng´s i nov och har åkt på sådant skit i stort sett hela tiden. Sanslöst riggat!:evil:

Postad

Ja det är hopplöst att lira SnG nu, något galet har hänt. Började dock jävlas mot mig för några dagar sedan, ja du ser man har ju förlorat nära 5000 på skiten. Satte mig idag efter skolan, klart jag inte kunde hålla mig borta.

5st SnG, mötte två färgdrag, visste att jag va körd båda gångerna, och javisst båda gångerna trillar dom in. När man sedan får AA och synar en all-in jamen självklart sitter han på QQ och träffar Q på floppen :)

Det är för fan som att lira fotboll på kryckor!

Postad

Hopplöst att ens försöka.. I 2K guarentee händer såklart detta i ett känsligt läge, där en uppdubbling hade vart så sjukt nice att jag med all säkerhet hade kunnat dominera bordet.

> Dealing Hole Cards(:Ad::Ac: )

> donkeydoodoo folded

> brolija11 raised for 3,000

> tillyboy folded

> kjgt went all-in for 11,757.50

> bignoddy folded

brolija11> wrong time

> brolija11 called for 9,257.50

> Dealing the Flop(:9d::2s::8h: )

> Dealing the turn(:Qs: )

> Dealing the river(:9s: )

> kjgt wins 25,890 with a Flush, Spades

> :As::Qs::9s::8s::2s:

Spelar upp mig igen från 6K och har runt 50K med 13 spelare kvar.

Slutar då med att man hittar :Qh::Qd:, kopierade handen, men tydligen försvann den så beskriver istället. Man sitter på BB 2000, seat1 höjjer 4000, de andra lägger sig (6:handed) med 4 spelare på bordet. Jag höjjer tillbaka 12000. Han ställer och jag säger "I know it" Och trycker all-in. han flashar upp :Ac::As: och ja man är ju död, inte som att man ens kan hoppas på att någon Q kommer när det gäller mitt nick. Blir så förbannad på mig själv, jag VISSTE ju att han satt med AA .. 36$ istället för finalbord och tresiffrigt.. Så stupido....

Btw, Offcourse var man ca 3 timmar för seg med att avboka körkorts teorin, så nu måste man dit imorrn, utan en sida pluggad! Deras sida va nere och dom tycker att jag kunde ha ringt, JA men wtf inte som att man orkar leta upp nummer dit, bara wajst med time....

BR: Runt 103$

Postad

Nu fattar jag varför det gått dåligt på pokern. All karma hade riktat in sig på teori provet, man gick ju dit, gjorde ett försök, chansade på hälften och lottade in ett godkännt :D

Nu är det 3 timmars hål, blir en session pokeri :)

Postad
Nu fattar jag varför det gått dåligt på pokern. All karma hade riktat in sig på teori provet, man gick ju dit, gjorde ett försök, chansade på hälften och lottade in ett godkännt :D

Nu är det 3 timmars hål, blir en session pokeri :)

Jag vet inte var min karma är?:-(

Grattis iaf!:-)

Postad
Den kommer nog, min är tillbaka på 5$ Sng, har slutat 4 eller bättre på alla jag lirat idag :D Testa där nere, bara va tight så är det helt lungt, man vinner.

Hehe va bra! Känns inte aktuellt för mig att gå ner till $5, men kommer köra en del $10 nu tror jag blandat med $20.

Postad

Ja du har ju en helt annan rulle att röra dig med, så klart att 5$ är nada för dig, hoppas det vände ikväll grabben! Själv hoppade jag runt som vanligt, och jag förstår inte varför jag inte tänkt på det förr, hittade rätt på NL20$ borden, där jag lirade innan sommaren. Nu har jag dock sagt att jag hittat rätt överallt snart. Men repade mig från 63 till 106 dollar, vilket är väldigt bra i långsiktigt syfte, och det är så jga måste börja tänka nu om jag ska överleva katastrofen.

Brolija Stats:

Purple Lounge: 106$

Dagens +/-: 3$

Postad

Alltså, när man tror det är kört kommer man att tänka på en polare som gick in med 500 och lirade upp till 17.000 på en kväll. Han gick in på de högre borden. Han sa att det var sjukt lätt, men jag bara va? Hur kan det vara så?

Efter någon dag kom jag på att på den nivån är det inte bara korten som spelas, utan även till stor del motståndaren, om inte övervägande motståndaren? Hur som helst, sätter mig ner nu med 50 dollar vid ett 1$ / 2$ bord. Och detta händer :D

> Dealing Hole Cards(:Qd::Qs: )

> smudgeedaz checked

> brolija11 bet for $6

> johnson1576 called for $8

> Dr_Gaazy called for $8

> 1makina called for $8

> Krippe_no_1 folded

> Dealing the Flop(:3c::Js::Th: )

> brolija11 went all-in for $42

> johnson1576 folded

> Dr_Gaazy called for $42

> 1makina called for $42

> Dealing the turn(:6d: )

> Dr_Gaazy checked

> 1makina bet for $40.75

> Dr_Gaazy called for $40.75

> Dealing the river(:2d: )

> Dr_Gaazy checked

> 1makina went all-in for $73.45

> Dr_Gaazy went all-in for $64.55

> Extra chips returned to 1makina, $8.90

> brolija11 wins $160 with One Pair, Queens

Dr_Gaazy wins $210.60 with One Pair, Tens and kicker card Ace

Och jag menar, om han vinner 210$ på andra paret, så är det sjukt lätt att gå upp där och fiska lite? Eller har jag fel? För om jag är där för ofta, får de read på mig och därefter kan de lira ut mig. Så vad tycker ni är rätt?

Postad

Låg etta ett tag i 1,5 K turren, plockade upp AA, som jag vet att jag ska slänga. Och själklart blir man utdragen av en 33 som settar. Sen blir man lite shoorti, och ställer på AQ, får syn av A10, han hittar triss i 10:or.. Så ut på 18:e plats och "bara" 34$.

Postad

Nej nu jävlar dansar djävulen på bordet!

Visst måste det vara rätt att syna hans all-in här? Det ligger trotts allt en Q där och han kan ha två par, eller bara slowspelat AQ, KQ.

> Dealing Hole Cards(:3h::3s: )

> brolija11 called for $0.50

> Arius1974030 called for $0.50

> Hemmi called for $0.50

> GosuSan called for $0.25

> 911haj checked

> Dealing the Flop(:Qd::3d::4h: )

> GosuSan checked

> 911haj checked

> brolija11 bet for $2.20

> Arius1974030 called for $2.20

> Hemmi raised for $8.75

> GosuSan folded

> 911haj folded

> brolija11 raised for $18.10

> Arius1974030 folded

> Hemmi went all-in for $63.64

brolija11> 44?

> brolija11 called for $52.09

> Dealing the turn(:8h: )

> Dealing the river(:Js: )

> Hemmi shows Three of a Kind, Fours

(:4s::4d::4h::Qd::Js: )

> brolija11 shows Three of a Kind, Fours

(:3h::3s::3d::Qd::Js: )

> Hemmi wins $146.48 with Three of a Kind, Fours

Postad

SnG liret gav lite erfarenhet till CG. Jag kontrollerar mina höga pockets på ett mycket mer moget sätt. Förr hade jag re-reisat JJ preflopp till all-in, nu vet jag att den handen sällan vinner efter att ha loosat med den sjukt mkt på SnG. Sedan positionspelet, jag kan nu lägga tex AJ vid dålig pos och raise, aldrig att det hade hänt förr. Hade det inte varit för den där set mot set situationen så hade jag haft ett pluss på 134 dollar.

Brolija Stats:

Purple Lounge: 161$

Dagens +/-: 55$

Postad

Fucking idiot Prima, så jälva riggat så där är sjukt! Det var tammefan över 4 år sen jag var så adrenalin tänd som jag är nu!! När jag får tag på utvecklaren!! :evil:

Fan det ska vara totalt omöjligt!! 800$ back på 5 dagar, förlorar mot fyrtal varannan timme, mot stright flushes varje gång man har flush, loosar set mot allt annat som igentligen inte finns. Jag är och kommer ALDRIG att vara en vetenskapstroende, om det existerade vetenskap så skulle mina vinst procent ligga på samma sannolikthets grad som att det finns en fucking superman på jorden! (Mer troligt dock)

Tänker inte tråka ut er med en 20 mils lång lista över de fyrtal, stright flushes och set mot set situationer jag förlorat den här veckan, ni kommer ändå tro att jag mixtrat med handhistoriken, då det är typ -100% chans att lyckas. Men jag ska bjuda er på två händer som totalt förgörde mitt humör den här eftermiddan. (Tar bort alla preflopp foldade händer för längdens skull)

> Dealing Hole Cards(:6d::6s: )

> poker-fun called for $0.50

> brolija11 called for $0.25

> cgzzy checked

> Dealing the Flop(:6c::Ad::Kc: )

> brolija11 bet for $0.75 - Hoppas på att någon sitter med Ess

> cgzzy raised for $4.50

> poker-fun folded

> brolija11 called for $3.75 - Tänker inte visa min styrka än

> Dealing the turn(:Js: )

> brolija11 checked

> cgzzy bet for $10.50

> brolija11 went all-in for $57.74 - Vem slowspelar AA eller KK på NL50?

> cgzzy went all-in for $43.80

> Extra chips returned to brolija11, $3.44

> Dealing the river(:As: ) - Han lottar in ett 4% ESS!!!!!

> cgzzy shows a Full House, Aces full of Sixes

(:Ac::Ad::As::6h::6c: )

> brolija11 mucked

> cgzzy wins $116.10 with a Full House, Aces full of Sixes

> Dealing Hole Cards(:4h::4c: )

> brolija11 called for $0.50

> jokujaku raised for $2

> brolija11 called for $1.50

> Dealing the Flop(:Kd::6d::9c: )

> brolija11 checked

> jokujaku checked

> Dealing the turn(:4s: )

> brolija11 bet for $2.37 - Vill få det att se ut som en bluff

> jokujaku raised for $4.74

> txevans sits down

> brolija11 raised for $6.74

> jokujaku raised for $8.74

> brolija11 raised for $18.04

> jokujaku raised for $27.34

> brolija11 went all-in for $20.35 - All-in då set mot set händer en gång varannan månad

> jokujaku went all-in for $6.21

> Extra chips returned to brolija11, $0.47

> Dealing the river(:2d: )

> jokujaku shows Three of a Kind, Kings

(:Kh::Ks::Kd::9c::6d: )

> brolija11 mucked

> jokujaku wins $95.81 with Three of a Kind, Kings

Har 82$ kvar så har "BARA" loosat ca 80$ idag, Men i dessa idiot potter har man backat ca 110$ alltså om det hade funnit någon rättvisa hade jag haft mellan 190 - 300$. Men inte FAN ska det finnas, nejnej. Nu ska jag ut o supa ner mig, hejp!

Ps. Detta var de gånger jag gick all-in, alltså ingen uppdubbling = Jag fick ALDRIG turen att vara den motsatta killen.

Brolija Stats:

Purple Lounge: 82$

Dagens +/-: 79$

Postad

Gick dåligt som vanligt i början och förlorade en all-in på dirr. Tog en paus, satte mig på det underbara skithuset och läste om ett spel kallat "Small Ball" i Poker Magazine, lät intressant- Dock var det baserat på MTT. Men jag testade det på CG, och gick inte in i en enda all-in situation, då jag vet att jag förlorar dessa. Vilket fungerade fint, började med 27$ då det var allt jag hade kvar efter en del slask på CG, SnG och MTT. NL50.

Och lyckades vinna 148$ under sessionen, som dock var 4-5 timmar lång.

Brolija Stats:

Purple Lounge: 175$

Dagens +/-: 93$

Postad

Tittade på lite statistik på den här datorn, det gäller från 17:e September. Vilken stil har jag? Och är det något jag kanske ska ändra? 28% seen flops, kanske är för löst?

No.of Games Won: 17%

Showdowns Won: 55%

No.of Flops Seen: 28%

Win % of Flops Seen: 41%

Postad

De första 20 minutrarna av dagens session var katastrofala, jag kände att jag hade kommit in i skuggan där jag inte kan vika en hand jag känner är slagen. Inledde med att jag hittade KK på SB och floppen visar någonting i stil med 8,2,3. Får mothugg trotts preflopp raise på 2.5$ (NL50), oftast smäller man bort alla kort under 10 med en sådan raise, så jag satte honom på två överkort eller TT. Han visar upp AA efter vi gått all-in, sjukt snyggt spelat av honom, då han bara limpade in i tidig pos och sedan synade min raise. Utspelad!

Sedan var det dags för att floppa triss med min A9, floppen var 6,9,9, visserligen hade jag limpat in på den, men när jag fick mothugg kändes det ändå som att chansen att han satt på en sexa eller 9:a med lägre kicker och det var tillräckligt för att jag skulle ställa. Han visar upp 66...

Dags för att fylla på Purple kontot för att vinna tillbaka, vilket jag visste att jag hade kapacitet för, in med 100$. Sedan tog jag tag i gårdagens taktik, och vipps efter 3 timmar låg jag på 212$, väldigt väldigt stolt över att jag behäskade djupdyket ibörjan. På det andra bordet gick det inte lika bra, slutade på runt 65$ där.

Brolija Stats:

Purple Lounge: 310$

Moneybookers: 1353$

Dagens +/-: 35$