brolija Postad 13 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2007 Man tackar, får hoppas på fredagskvällen bjuder på fler fiskpinnar Citera
brolija Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 Jodå det är fredag, eller var fredag för dom som är bessewissrar ( se, kan inte ens stava till det jobbiga ordet ) Hur som helst så fick das madre semester idag och jämförde det med min skolavslutning. Därför fick jag ge vika och vara barnvakt åt brorsan. Jag menar skolavslutningen är en höjdpunkt, och något liknande måste man ställa upp på för sin mor! (Läs javisst, poker ikväll, brorsan lirar ändå bara TV-spel) Så det blev väll en ca 3 timmar poker och det tråkiga var att jag inte hamnade i en ända all-in situation (från min sida). Det är ju en del av spelet, den spännande känslan av att få se showdown! Men annars gick det som vanligt. Jag har hittat det vinnande spelet, och lyckats tygla mina tiltkänslor som "Wtf jag synar han KAN inte ha AA när jag har KK" osv.. OMG just i skrivande stund sitter brorsan o terror-ringer mamma som antagligen har hittat något, och hur förklarar man det för en 10 åring?.. Blir ju denna "Hennes mobil är död och hon sover nog hos sin kompis". Då drar han upp telefonen och slår in morsans kompis nummer på 0,2 sekunder. Jag menar wtf?!?! Man ska inte kunna sin mammas kompis nummer i huvudet när man fått det 6 timmar tidigare? Aja ser ut att bli en fin rakeback! Dock drar jag till åhus på tisdag/onsdag, vilket innebär en vecka utan lir o utan VIP points. Kommer bli väldigt skönt doh! Upptäckte en tråkig sak idag.. Det finns inga NL100 FL bord, max 1 bord och jag menar.. det innebär att jag inte kan gå upp i nivåer utan att behöva mata in en ny spelstil för SH spel. Iof går det väldigt bra på turrar i SH, men det är väll inte riktigt samma sak? Totala BR: 1851$ Purple Lounge: 996$ Moneybookers: 853$ Dagens +/-: 94$ VIP Juli: 231 Citera
brolija Postad 16 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2007 Jaamen visst jag väntade bara, jag väntade bara på att den där förrädiska, slemmiga, feta och vindögda riggmasken skulle dyka upp. Tyckte väll att det gått alldeles för bra denna veckan. Riggmasken är tillbaka o fiskarna goes vild. Någon som känner igen senariot? Inleder med första handen att hitta AK suited och går upp emot AA, ahh fan va jag njöt av ironisk glädje AK mot AA - Jag träffar A på turn - Minus cirkus 50$ KK mot AA - Floppen visar Qxx - AQ på fi tänker man ju? Minus 50$ AQ mot AK - Jag träffar A på flopp han med - Minus 35$ AK mot 77 - Två par på flopp mot hans set - Vad gör man? Skrattar såklart! - Minus 60$ Så cirka 200$ åt helvete, han/hon/det är ett virus! Lyckades inte hitta ett ända set där den andra hängde på, floppade dock stege två gånger, roligt att BB och någon asthigt är med då.. Så ja dagen har gått i blodets färg! Tar ut 300$ och drar till åhus på tisdag, så får hoppas att någon har dödat viruset när jag kommer tillbaka Totala BR: 1697$ Purple Lounge: 544$ Moneybookers: 1153$ Dagens +/-: 152$ VIP Juli: 231 Citera
brolija Postad 16 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2007 Idiot spel, fan varför är det inprogrammerat i vågor? Det är omäjligt att vinna med skills, det är som min smarte vän som också tror på ett 50/50 läge i allt här i livet, säger. Turen avgör. Och jag menar vafan riverråttor ska avlivas, iallfall de som har tur! De som hade förlorat så äckligt med pengar annars. Inleder pokerkvällen med att efter 5 min få två fina händer. KJ, får tvåpar! Ey river kvar, woho en dam. Jag visste det men det är ju bara att gråtsyna.. Javisst satt han på KQ Samma sekund på ett annat bord hittar man AK träffar A på flopp, någon random nisse, antgaligen gravt knasig synar med ända till river rät han hittar sitt set i 6.or. Hejdå 85 dollar! Och hejdå poker på en vecka! Purple Lounge: 443$ Moneybookers: 1153$ Dagens +/-: Cirka 110$ orkar inte räkna så jävla förbannad! VIP Juli: 269 Citera
brolija Postad 23 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2007 Har slö spelat idag, men det har gått väldigt lite uppåt ändå. Härligt att hitta lite rakeback när man kom hem från Åhus Ska försöka undvika dessa "jag är odödlig perioder, för jag har tänkt efter och det är just i dessa man förlorar 200$ på 10 min. Purple Lounge: 570$ Moneybookers: 1153$ Dagens +/-: 127$ VIP Juli: 278 Citera
brolija Postad 24 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2007 Regn o kallt o jag vettefan varför jag fortfarande bor i Varreråre.. Snart kommer Ayia Napa och det ska kännas så otroligt skönt att ha tanken, resan är gratis Lirade ikväll och bytte lite taktik efter den svängiga tiden som jag har bakom mig. Började höjja på SC och Par sen dugliga kort i position. Och det fungerar utmärkt. Har runt 135$ på ett av borden nu när jag tänker shöööta down. Imorgon blir det shoppa shorts och sånt nice till Cypern! Purple Lounge: 383$ Moneybookers: 1453$ Dagens +/-: 113$ VIP Juli: 308 Citera
brolija Postad 28 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2007 Så efter någon dags uppehåll (Har varit kidnappad av Tyskarna 24/7 känns det som) började jag lira ikväll, blev bara cirkus 1,5 timme men det räckte för att hitta några borttappade dollar, som någon fulfisk hade hittat på botten och snällt transporterade upp mot ytan Sista handen var dryg, som alltid tänkte man äh en hand till och så får man KK, med hårt motstånd preflopp samt postflopp. Tråkigt nog sitter han med en halv stack (25$) vilket gör att jag måste ställa honom all-in. Det tråka blev bara roligare, för efer att ha stoppat in 18 dollar lägger han sig. Troligtvis tryckte han på fel knapp, eller va blind och gick på känslan Åkte på KK mot AA ikväll, aldrig skoj.. Men vet ni vad! Ayia Napa imorgon!! Ciao på er, hoppas solen skiner i regnlandet. Purple Lounge: 421$ Moneybookers: 1453$ Dagens +/-: 38$ VIP Juli: 322 Citera
brolija Postad 10 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2007 Back from Ayia Napa, och självklart har man hittat ayia napa sjukan. Blodsprängda, variga ögon med grym hosta och feber, sen va den där vita pricken på läppen är de har jag inte den blekaste, men ändå har jag hemlängtan till cypern! Lätt värt alla timmar jag suttit framför pokern. Efter att körkortet är kirrat blir det till att lira in 10K till nästa sommar, syns då i Ayia Napa!! Kvällens lir gick på grönt iaf, och det är ju en härlig start. Hamnade inte i någon all-in situation, var nära men han la sig efter att ha lagt in 20$, konstigt? Iallfal inga roliga poker händelser att berätta om, eller jag lirade ju faktiskt poker i Ayia Napa en kväll. Och det är inte bara på nätet som en 3 outare förvandlar ditt humör från flin till kill. Kom till 3:e sista bordet och 18 spelare var kvar, har precis förlorat en hand och känner att "för att vinna måste jag gå all-in snart" så kommer AK, en annan höjjer och jag ställer preflopp. Han synar och visar upp K-10. HÄRLIGT!! men icke, på river hittar han 10:an och det var bara att dra sig till grabbarna och supa sig gul o blå! Nytt orealistiskt mål är också att bli så kung på poker att man får glida ner till Ayia Napa o jobba för Purple Lounge, festa, vara dealer och röjja partybåten! Purple Lounge: 498$ Moneybookers: 1453$ Dagens +/-: 77$ VIP Juli: 7 Citera
brolija Postad 19 September , 2007 Författare Rapport Postad 19 September , 2007 Så av någon anledning har jag varit helt opepp på poker en längre tid, närmare 4-5 veckor helt utan Poker! Eller nu ljög jag, jag lät en tjej lira bort lite för någon vecka sedan men det var inte så mycket.. några dollar typ. Men fick för mig att spela iförrgår, orkade dock inte med Cash Game då man måste var så fokuserad hela tiden. Köpte därför in mig i en 10$ turre, kollade på two and a half men, scrubs och tjattrade på msn. Gick lika bra som för en månad sen och det verkar som att allt sitter i! Kom till finalbordet där man hittar Q,J suited. Limpar in och träffat J på floppen. Såklart har den andre A,J och dum som jag var hade jag potbettat före honom ca 33% av min stack. När han sedan ställde mig tänkte jag att om jag synar här och vinner går jag upp i ledning. Kanske lite dumt, han satt ju på A.J och kickade ut mig! Men det blev iallafall typ 102 / 108 dollar, minns dock inte. Purple Lounge: 580$ Moneybookers: 1453$ Dagens +/-: 82$ VIP Juli: 8 Citera
brolija Postad 24 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2007 Ja poker spelandet har inte blivit som förr, det har verkligen gått efter motivationens tecken och med det har spelet blivit lidande. Har nu spelade några dagar men inte tänkt på att föra dagboken. Ska försöka bättre mig med det, då det kan vara viktigt och roligt att gå tillbaka till sen. Har gått väldigt dåligt, överlag. Har inte alls haft turen med mig, eller rättare sagt tålamodet? Jag har testat 6 manna bord, allt för vågade bluffar på NL50 med en allt för liten rulle. Jag har tappat värdet i pengar känns det som. Förr var 1 dollar från en freeroll samma glädje känsla som en frispark i krysset. Nu känns 50$ som nada, äh wtf det hämtar jag upp. Det är fel, det är vaj too far än vad jag trodde om mig själv. Ändring! Har nog loosat 250$ på dessa dagar.. Började dagens lir i skolan, äntligen (?) Iallfall, gick väll 15 dollar minus då jag lirade Sit and go´s och lite micro CG. Skippade gymmet, då jag inte alls fått många timmars sömn och verkligen kände att jag bara skulle gjort mer skada där. Väl hemma stoppade jag in 75$ på pokerstars, biggest misstake todaj? Det var megafullt med spelare i turneringarna och som vanligt förlorade jag en AA hand all-in på NL25, så där backade jag till 35$. Gillade verkligen inte klienten, likt partypokers var den totaly omöjlig att hantera då man behövde dubbelklicka (dubbel åtgång av nödvändig energi) på fold osv. Gick tillbaka in på Prima, tacka gud för purple lounge! Här hör jag hemma här känner jag till tha najberhood bland vassen, sjögräset och gäddorna. Köpte in mig i 1,5 K guarentee turneringen, och det gick väldigt bra ända fram till finalbordet där jag kom in som chipleader. Att jag alltid får något slags "klämmapåsnoppentillsmanblirkissnödig" syndrom vid finalbordet är bara jobbigt, inte bättre blir det av att spanjorerna krigar bakfulla i Trondheim och FÖRLORAR mot Rosenborg. Sedan blev det telefon+poker = katastrof. Åkte ut på en 6:e plats efter 2-3 lowstack utdragningar som KQ mot 88, AK mot 55. Det blev hur som helst 110$, helt okej men ändå inte. Pokerstars: 35$ Purple Lounge: 335$ Moneybookers: 1453$ Dagens +/-: 55$ VIP Oktober: 87 Ps. Von Anka of $ dött och givit över ansvaret till Kalle Anka? Citera
brolija Postad 25 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2007 Det var då självaste fan vad man kan pissa på nätpoker just nu. Vad är det för terroriserad pokermånad. Totaly osannolikt att man kan tappa stinget på 1,5 månaders uppehåll? As usally (engelska suger lika hårt osm poker just nu) vinner man upp till ca 65$ på alla tre FL-10 NL50 borden. Sen ska man få JJ mot anabola snubben som pushat bordet till max. Höjjer upp das JJ till 3$ och floppen visar 2,4,8. Som vanligt R.R anabola snubben min minibet, jag tryckte tillbaka på turn och då ställer han all-in. Självklar syn med den imagen han haft. Nej das pucko har pocket 8.. Fem minutros senare är det dags igen mot samma temprament kille. Den här gången semibluffar jag turn han R.R jag synar och träffar färgen på river (hade öppet stegdrag och färgdrag). Nu ställer han all-in som vanligt, och ja man synar ju och får se en högre färg på andra sidan bordet. I 1,5 K turren ligger man kungligt till efter paus, känner att detta kan gå hem, men så kommer KK, jag ställer lowstackern som höjjt innan, till all-in, en större stack, troligtvis norrman ägd ställer, jag synar såklart. Han visar upp A,6 Jag garvar lite smått, floppen kommer och jag missar skrämen med 2 cm efter att jag kommit på att det skulle vara tråkigt att spela poker utan skärm. JO btw, Floppen visade A,A,J. På svenska betyder det AJ!!!! I 8 K turren, går man fort upp till 16:e plats. Då hittar man 10,10 och 4-5 callers + 1 miniraise gjorde att jag ställde, bra pot, bra oddsom någon synar. Jomenvisst rakt in i AA muren, vad annars? Tillbaka där man startade och med ett förbannt humör hittar man 33, ska sno blinds men nejdå samma kille synar med A,9 och man tänker ju WTF. Och gissa vad som kommer på floppen? En stor fet vidrig 9:a Sååå 150$ back idag då, jodå man är ju nöjd. Citera
brolija Postad 25 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2007 Även på NL20 är det totaly omöjligt att vinna. Om jag har 70 % chans på floppen och fiksen nappat så träffar han självklart 3 outarn på river. Och så om och om igen. Antar att det är riggdagen idag. Och självklart ska de uppfostrade 1-0 medelhavsiterna svika i 86:e minuten. Jag menar som italienskt lag ska man inte släppa till med 4 minuter kvar, det är som att en isbjörn skulle käka en pingvin. Så nu är man helt lost på betting sidan också. Och igår svek spanjorerna, och Porto mosade stolen 3 gånger, idag skulle såklart atletico madrid kryssa när resten av skrällarna, b.la Getafe på 6,5 i odds! Vann. Fyrlingen var en skräll, madrid, getafe, hamburg och zurich. Men jag tror bestämmt att jag är dömd till att förlora i nuläget. Med en rulle på ca 130$ är det endast turneringsspel som gäller. Bara att börja om, kommer inte att sätta in mer pengar om dessa ryker, det är inte värt den mentala instabiliteten man utsätter sig för. Citera
brolija Postad 25 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2007 Så nära, så girig, så stupid.. > Dealing Hole Cards(Kh Ah ) > veggenmegler raised for 1,600 > gnuford folded > brolija11 called for 1,600 > Hanne_87 folded > kermis called for 1,400 > charlie_chop folded > Dealing the Flop(9c 4d 8s ) > kermis checked > veggenmegler checked > brolija11 checked > Dealing the turn(Ac ) > kermis bet for 1,345 > veggenmegler called for 1,345 > brolija11 raised for 5,380 > kermis folded > veggenmegler went all-in for 25,900.81 brolija11> Nice pocket 8 brolija11> but WTF > brolija11 went all-in for 16,250.63 > Extra chips returned to veggenmegler, 5,615.18 > Dealing the river(6c ) > veggenmegler wins 49,986.26 with Three of a Kind, Eights Citera
brolija Postad 1 November , 2007 Författare Rapport Postad 1 November , 2007 Har spelat lite till och från nu, undvikit CG i inväntan på rakebacken som kommer imorgon. Har fått upp ögonen för SnG, väldigt roligt spel som går snabbt och inte är lika sjuka utdragningar som på CG. Fått upp rullen till 198$ alltid bättre än 130$ som den låg på förr. Sen har det gått riktigt bra på betting sidan, så det väger upp min loserdag Pokerstars: 35$ Purple Lounge: 198$ Moneybookers: 1453$ Dagens +/-: 14$ Veckans: Ca 150$ VIP Oktober: 128 Citera
brolija Postad 3 November , 2007 Författare Rapport Postad 3 November , 2007 Álltså det är verkligen så sjukt insane pissigt att komma hem, sugen på poker vid 7 taget, lirar en turnering 20$ inköp med 4 K guarantee, åka ut fösta 5 minutrarna på en äcklig utdragning. Rebuy och glasklart lir rakt igenom. Man letar sig fram till finalbordet, dock shortstacked efter ett antal oanpassade bluffar, man tittar ner på KQ, thigha maffia bossen till vänster dunderhöjjer såklart. Fold! När det sedan dimper ner en fin A,J trycker man in och får syn av en annan kille med händerna ihopklistrade och hjärnan proppad med AA,KK,AA,KK,AA,KK, med hoppet i botten visar han också upp den vidriga damen som vänstrar med esset! 10 platsen är ett faktum och man blir bara äcklad av hela prima nätverket! Dock gick det bra på förfesten i några sjuka headsup =) Purple Lounge: 287$ Moneybookers: 1453$ Dagens +/-: 89$ VIP November: 0 Citera
brolija Postad 5 November , 2007 Författare Rapport Postad 5 November , 2007 Gick upp tidigt idag, tänkte att det skulle bli mycket CG. Nejdå det ville inte Prima, man fick ju 2 raka Bad Beats i fejjan. 100$ minus på 15 minuter och jag tänkte verkligen, aldrig mer CG, det kommer inte att hålla men började med SnG:s Lirade 17 stycken och vann upp mig ca 70 dollar. Hade blivit monstermycket mer om river korten inte ploppat upp på 10%:arnas sidor heela fucking tiden. Jag menar hur ofta hade jag inte vart chipleader osv? Lirade 10+1$ FL 50$. 1.st 30$. 1.st 20$. 5.st 4:e. 7.st Att komma bland de 4:a första 13 av 17 gånger måste ändå tyda på att jag är en turnerings spelare? Imorgon kan det lika gärna vara 13 ITM istället för 7. Åkte också ut sjukt ofta som 3:a, och min spelstil är inte "folda och hoppas på att vinna en all-in med 4 spelare kvar" Så hade inte lite cash, är kanske för orädd när det gäller att dra ut 4:e liraren samt när det gäller att sno blinds. Men som ny på SnG tar det ett tag att reada grindersna, vilka jag tyckte var oerhört tighta och förutsägbara. Purple Lounge: 255$ Moneybookers: 1453$ Dagens +/-: 32$ VIP November: 8 Citera
brolija Postad 6 November , 2007 Författare Rapport Postad 6 November , 2007 Det gick inget vidare idag på MTT eller CG, jag har insätt vart jag hittar falluckan, men jag vettefan hur jag ska undvika den. Såklart lirade jag CG idag, omöjligt att hålla sig ifrån, och omöjligt att gå vinnande ur det på 10 minuter, spec när man är så dum att man lirar NL100. Spelade på bra med SnG:os och det blev väll en 31 stycken. 4 vinster, 5 andra platser, 1 tredje plats. Och sju stycken 4:e placeringar, Det visar på att jag lyckats ta mig från tredje till andra eller första placeringen, men varför faller jag på fjärdeplatsen titt som tätt? Jag måste medge att det är på min sida oddsen står när jag väll ställer in med 4 spelare kvar, men ändå lyckas de få in de kort de behöver. Jag gick 29$ plus på SnG:os idag. Och på en månad blir det cirkus 900$ så jag förstår inte varför jag slarvar bort det på CG. MTT är givet, det plus SnG skulle kunna ge mig en uppsakttning på 1200$ i månaden. Vilket är sjukt mycket för en studerande. * Inte spela CG * Försöka upptäcka läckan på plats 4:a i SnG Purple Lounge: 247$ Moneybookers: 1453$ Dagens +/-: 8$ VIP November: 62 Citera
brolija Postad 6 November , 2007 Författare Rapport Postad 6 November , 2007 Blev inte så värst många SnG:s idag. Och det bästa av allt, inget CG! Eller jo fast det var live tillsammans med Champions League och några vänner. Bluffade rakt in i AA och det var väll där jag förlorade. Annars blev det fint med första placeringar idag och rullen växte sig större. Raken är också ofattbar stor i längden, finfint! Vad tycker NI om ITM och ROI, är de dugliga? Har själv ingen koll på detta. (10+1$ sng) Lite statistik: SnG: 72.St Itm: 38% RoI: 24% Vinst: 940$ Payed: 792$ RakeB: 40$ Summa: + 188$ -------------------- Purple Lounge: 340$ Moneybookers: 1453$ Dagens +/-: 93$ VIP November: 101 Citera
brolija Postad 7 November , 2007 Författare Rapport Postad 7 November , 2007 Så sjukt trött idag, knappt en timmes sömn blev det och så har mycket tid gått åt att programmera med nya programmet Men körde en session på 7 SnG:s Hade mycket otur då jag blev cuttad på river 2 gånger, sånt händer! Nöjd med en första placering och två tredje. Purple Lounge: 353$ Moneybookers: 1453$ Dagens +/-: 13$ VIP November: 127 Citera
brolija Postad 14 November , 2007 Författare Rapport Postad 14 November , 2007 Det var väll en vecka sedan man uppdaterade, har helt enkelt inte haft tankarna på dagboken. Det blev ett riktigt djupdyk till ca 200$ efter mitt idiotiska CG spel för någon natt sedan. Men har fått till stinget i SnG dammen och det blir väldigt mycket plussande de dagar jag undviker CG. Har också karlagt några grinders, vilket gör att jag mer sälla åker ut 5-10, då jag vet att dessa inte ställer på annat än AA,KK,QQ,AK. SnG Stats November: ITM: 39,1% ROI: 17,4% +/-: 536,6$ Brolija Stats: Purple Lounge: 459$ Moneybookers: 1453$ Dagens +/-: 79$ VIP November: 296 Citera
brolija Postad 15 November , 2007 Författare Rapport Postad 15 November , 2007 SnG gick inte min väg ikväll, det var utdragning på utdragning och hamnade på 3 andra platser och 1 första plats, vilket säger en del om mitt dåliga Headsup, brukar ha tvärtom. ¤:e platser var det också gott om. Men det blir ju så ibland. Spelade en 1.5 K guarentee också, kom till finalbordet, blev chipleader med 6 pers kvar, fåt A,J när en annan höjt, slänger. Får sedan JJ kort efter, en annan höjjer sjukt mycket jag slänger. Sedan får jag A,Q och synar en höjjning. Floppen visar A,J,6 och det är HÄR mina oerfarna pokerfingrar kommer in. Jag är rädd om potten som var 75% av min stack, gick all-in och han synar med AK.. Måste lära mig att ett par sällan räcker på finalbordet. Hände ju samma sak förr, iallafall hittar A,6 och går in med resten, möter A,J och det är över. Dock 135 dollar vilket är rätt ok. Brolija Stats: Purple Lounge: 476$ Moneybookers: 1453$ Dagens +/-: 17$ VIP November: 344 Citera
brolija Postad 16 November , 2007 Författare Rapport Postad 16 November , 2007 Dagens projektarbete var så sjukt tråkigt så jag och en annan abstinens lirare gick in i ett "arbetsrum" o lirade på min rulle. Killen är riktigt skillad på Headsup spel, så vi lirade lite HU blandat med några SnG:s. Det gick nå otroligt bra, 250$ pluss på cirkus 1,5 timme. Det kallar jag sjukt, han vann 90% av alla HU och jag tror vi kom ITM på alla SnG:s. En annan rolig grej är att das rakeback kom idag, SnG har fina sidor även där. När jag kom hem gick jag med i en 50$ MTT, med 36 spelare, åkte såklart ut på AK mot KJ, träffad J och 18:e platsen var min. Men sånt händer och nu blir det till att dra sig mot förfesten, INGET pokerlir där det har jag lovat mig själv, även om det brukar gå bra på förfester Brolija Stats: Purple Lounge: 862$ Moneybookers: 1453$ Dagens +/-: 386$ Nuvarande mål: 1000$ - Körkort - Status: 509$ VIP November: 368 Citera
brolija Postad 18 November , 2007 Författare Rapport Postad 18 November , 2007 SnG delen gick finfint idag, lirade en 20$ och vann, ingen skillnad alls på den nivån tycker jag, MTT gick åt helvete med massa springa in i fel händer situationer. Hittade också något spel med rounds på SnG, ger upp skiten kom trea två gånger av två försök, båda på ett fucking självklart bad beat. Tex man är chipleader, knapp dock. Hittar AQ suited, Synar en 2x höjjning för att se floppen, 2,Q,7. Potten är halva min stack, så jag ställer. Han synar och ploppar upp med en KK. 160 marker kvar och det vara bara att slänga in på första sämsta hand. Lirar sedan en Headsup på 10$ för att iaf ligga plus minus noll idag (Har lirat bort säkert 60$ på MTT) Men nejdå man ska ju få KQ i helt fel läge då das fishy thing hittat AK. Aja hoppas på bättre luck imorrn, för idag fanns den inte. När är det alla serier från USA börjar komma igen? Behöver ju ett 10 tal för att palla nätterna ibland, och de tar ju slut så fort! Brolija Stats: Purple Lounge: 845$ Moneybookers: 1453$ Dagens +/-: 17$ Citera
brolija Postad 18 November , 2007 Författare Rapport Postad 18 November , 2007 Dagens första session börjas nu, vakande nyss. Aldrig vart så rädd när jag vaknat, nu handlar det inte om någon mardröm, utan något så illa som en slagborr. Jag trodde helt allvarligt att det var krig. Det visade sig vara morfar som mixtrade med köket... suck! Köpt in mig i 2K guarentee om 1,5 timme. Också i 6K om ca 1 timme, samt en round1 på SnG. Och kommer också att lira så många 10$ + 1$ Sngs som möjligt. Citera
brolija Postad 18 November , 2007 Författare Rapport Postad 18 November , 2007 Nej jag tror bestämmt att den där lucky saken försvunnit för några dagar, är det inte KK mot 66 förluster så är det Qj mot J2 där ankjäveln kommer på floppen. På 6 bord, lyckades jag inte vinna en ända all-in, och jag lovar att jag hade 70 - 30 och 80 - 20 de flesta av gångerna, annars var det det valiga, pocket mot överkort 50 - 50. Så ibland undrar man om det igentligen lönar sig att räka odds? De är ju så sjukt random ändå.... Lyckades få tag på två händer i rushen: Dealing Hole Cards(Kh Qd ) > Itnos folded > brolija11 raised for 160 > vickyj folded > soredine folded > Smolik__ folded > bearsRus called for 160 > kalinka folded > Noebe folded > Dealing the Flop(7s Jh Kc ) > brolija11 bet for 220 > bearsRus called for 220 > Dealing the turn(5h ) > brolija11 bet for 220 > bearsRus raised for 440 > brolija11 went all-in for 350 > bearsRus called for 130 > Dealing the river(Ad ) > bearsRus wins 2,020 with Two Pair, Aces over Jacks > brolija11 has left the tournament in 8th place Dealing Hole Cards(Kh Kd ) > brolija11 raised for 160 > it_no called for 160 > kalinka folded > bubbelpola folded > DOB14 called for 160 > Dealing the Flop(6h Jd 10d ) > brolija11, you have 10 seconds to respond > brolija11 bet for 645 > it_no folded > DOB14 went all-in for 785 > brolija11 called for 140 > Dealing the turn(Ad ) > Dealing the river(8c ) > DOB14 wins 2,215 with Three of a Kind, Sixes Citera
Recommended Posts