Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

"Hitta fem fel"....

Hold'em - 21:19:36 - 2007/04/21

Seat 1: gucci04 ($151.53)

Seat 2: hugvo ($95.15)

Seat 3: Gormar ($92.97)

Seat 4: Mattis72 ($50.00)

Seat 5: Wisard ($154.90)

Seat 6: stjos ($65.00)

Seat 7: HERO ($192.00)

Seat 8: L.Rosing ($227.65)

Seat 9: Happydeal ($228.90)

Seat 10: ---W--- ($72.64)

L.Rosing posts the small blind of $0.50

Happydeal posts the big blind of $1.00

TjeckRaise is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO4 of Clubs 4 of Diamonds

---W--- calls $1.00

gucci04 folds

hugvo calls $1.00

Gormar calls $1.00

Mattis72 checks

Wisard calls $1.00

stjos folds

HERO calls $1.00

L.Rosing calls $1.00

Happydeal checks

*** FLOP *** Queen of Diamonds10 of Hearts4 of Hearts

L.Rosing checks

Happydeal bets $3.00

---W--- folds

hugvo calls $3.00

Gormar folds

Mattis72 folds

Wisard folds

HERO raises $12.00

L.Rosing folds

Happydeal calls $12.00

hugvo calls $12.00

*** TURN *** Queen of Diamonds10 of Hearts4 of Hearts8 of Spades

Happydeal checks

hugvo bets $9.00

HERO calls $9.00

Happydeal calls $9.00

*** RIVER *** Queen of Diamonds10 of Hearts4 of Hearts8 of SpadesAce of Clubs

Happydeal checks

hugvo checks

HERO ??

Kan jag extrahera mera pengar om jag betar här?

Postad

För att svara på din fråga så känns det inte som att du kan extrahera något mer i långa loppet. Undantaget om det rör sig om kassa motspelare som gladeligen kan tänkas syna med Ax eller tvåpar. Det blir ju trots allt jobbigt om du betar halvpot och får en raise...

Postad

Större raise på floppen skulle inte vara fel. Du lär skrämma bort alla Qs (beror iofs mycket på motståndare) men inte färg- och/eller stegdragen. Spontant känns det som att Hugvo har en halvbra Q (alternativt två par) och Happydeal ett flushdrag, men vem vet, de kanske är fiskar som slowspelar sina stegar? Fast som sagt visar de inte överdrivet mycket styrka så en värdebet borde få betalt av en Q eller tvåpar.

Postad
Större raise på floppen skulle inte vara fel. Du lär skrämma bort alla Qs (beror iofs mycket på motståndare) men inte färg- och/eller stegdragen. Spontant känns det som att Hugvo har en halvbra Q (alternativt två par) och Happydeal ett flushdrag, men vem vet, de kanske är fiskar som slowspelar sina stegar? Fast som sagt visar de inte överdrivet mycket styrka så en värdebet borde få betalt av en Q eller tvåpar.

Varför skulle vi vilja "skrämma bort" alla Q? Vi vill ju maximera vinsten i handen, och det gör vi genom att få in mer pengar i potten, alltså VILL vi ha syn.

Jag tycker du gör ett stort misstag på turn. Om du istället flyttar lite action från river till turn tvingar du folk med drag att betala av mer, vilket kommer öka din vinst i längden. Det känns spontant som det lilla bettet som görs på turn ganska ofta är ett stoppingbet, vilket tyder på drag.

Slutsats, raise turn, annars wp.

Just det ja, självklart måste du värdehöja river, allt annat är ganska puckat. När ska du värdehöja om du inte gör det med set?

Postad
Varför skulle vi vilja "skrämma bort" alla Q? Vi vill ju maximera vinsten i handen, och det gör vi genom att få in mer pengar i potten, alltså VILL vi ha syn.

Jag tycker du gör ett stort misstag på turn. Om du istället flyttar lite action från river till turn tvingar du folk med drag att betala av mer, vilket kommer öka din vinst i längden. Det känns spontant som det lilla bettet som görs på turn ganska ofta är ett stoppingbet, vilket tyder på drag.

Slutsats, raise turn, annars wp.

Just det ja, självklart måste du värdehöja river, allt annat är ganska puckat. När ska du värdehöja om du inte gör det med set?

Självklart vill vi inte skrämma bort alla Qs men på en så dragig bräda vet man aldrig var man står om man spelar mot två andra motståndare. Det blir mycket mer svårspelat jämfört med att spela HU. Höjer man för mycket kanske alla foldar, höjer man för lite får man med sig bottenparet i princip, så det jag menar är att man kan och bör ta mycket betalt på en så dragig bräda (mer än raisen han gjorde). Då slipper han spela så passivt som han kände sig tvingad att göra i handen.
Postad

Jag håller med om att mitt bet på floppen skulle varit högre. I och med att första betaren synar mig så är den andra implicit bunden att syna med färg/stegdrag.

Hade jag gjort det så hade möjligen turner blivit enklare...

Postad

Du måste raisa turn för att ta ledningen i handen för om färgen sätts på river o du tagit ledningen i handen o han plötsligt betar hårt så ä det bara o folda. Har han däremot ledningen inför river så ä det bara o syna river för då kan han ha vad som helst.

Det som är fördelen med att spela mot drag i position. Du vet oftast hur du ligger till.(så tänker jag iaf, hur ser ni på detta resonemanget)