Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har haft en hel del duster med FI med frekvent raisande och aggro spel. Han verkar kompetent och kanske väl lös (38/24/1.7 över 238 händer). Hur gör vi river? Möjligt att han haft färgdrag tidigare men det känns nästan troligare att han utnyttjar färgkortet efter att ha tolkat mitt halvpottbet som svaghet? Denna FI är alltså inte dumaggro, utan bara nästan. Han kan spela. Jag har 171$ kvar att stoppa in. Hittar jag synen? Hans spel måste ju vara stål eller helt tom.

Är min bet river fiskig? Förslag på andra linjer i handen mot sådan här FI?

Rufiohh is at seat 0 with $394.

hero is at seat 1 with $396.

PBJaxxin is at seat 2 with $807 (sitting out).

SLB77 is at seat 4 with $370.40.

PipeDreamz is at seat 5 with $473.30.

The button is at seat 0.

hero posts the small blind of $2.

SLB77 posts the big blind of $4.

hero: Kd Qc

Pre-flop:

PipeDreamz folds. Rufiohh raises to $14.

hero re-raises to $39. SLB77 folds. Rufiohh

calls.

Flop (board: 6d 3s 9d):

hero bets $64. Rufiohh calls.

Turn (board: 6d 3s 9d Kh):

hero checks. Rufiohh checks.

River (board: 6d 3s 9d Kh 2d):

hero $98. Rufiohh goes all-in for $291.

hero ?

Postad

jag kan se många händer du är slagen av och det är imo helt sick att försöka repa färgen där. Skulle var något tilt med JJ/QQ då.

Vad är det sämsta du kan ha när du lägger halvpott på river?

Postad
Vad är det sämsta du kan ha när du lägger halvpott på river?

En kung jag foldar mot omslag? Kom ihåg FI:s stats också. Ingenting blir för sjukt med så aggro spel.

Någon mer?

Postad

Jag hade betat på turn rätt troligt att du har bäst hand där. Fi

är aggro preflop men inte postflop och eftersom många drag gick in på rivern ser det rätt illa ut.

Tycker även du ska reraisa mer preflop.

Postad

3-beten pre känns rätt tveksam, även om han är så lös. Eller iaf känner jag att det mer blir jobbigt på flop och senare om man ska 3-beta KQ.

Imo måste du betta turn här, med tanke på att du 3-bettar pre bör du inte vara så rädd för att vara i kickerproblem här? Så då är det väl bara att bomba på, han synar säkert med lite drag och kanske nåt annat skit. Det känns riktigt kallt att 3-betta pre och sen inte spela för stack med en sådan träff, vilket jag antar att du skulle gjort med AK?

Sedan känns det inte alls bra att weakbetta river mot en sådan här spelare.

Postad
En kung jag foldar mot omslag? Kom ihåg FI:s stats också. Ingenting blir för sjukt med så aggro spel.

Om 1.7 är fi's aggression factor så är han ju snarare passiv än aggresiv. Om inte jag har missförstått det kan du nog göra bra att ta dig lite tid till att studera siffror.

Dessutom är väl 200 händer inget direkt att hänga upp sig för mycket på.

Ska du ha så vid trebetsrange så att KQo ingår måste du nog skjuta en hel del turnar tom också, i de gynsammaste situationerna där, och då känns det väl väldigt dumt att checka de gånger du faktiskt klonkar TP? Känns ju som att bc är väldigt standardlinje för oss på turn här med den här handen.

Sen är ju riverspelet... urk.

Postad

Då var spelet lika dåligt som jag känt efteråt alltså :D

Callen river är väl ändå sämre men den här gången funkade det när han visar 79 off. :shock: Bröt lite principer och gjorde spelet personligt efter hans mobbning av mig :-( Kände dock att jag framkallade hans spel lite genom mitt veka bet och att callen därför bara är dåig och inte jättedålig.

Postad
varför då? tycker du man ska folda river? eller är FI:s bet urk pga att man "måste" syna?

:roll:

edit. eller förespråkar du all in själv först isf check-call ?

Tänk i banorna betsize, image, linje... Så är jag säker på att du kan klura ut svaret alldeles själv.

• 4 weeks later...