Gå till innehåll

Vad är en rättvis deal?


stugan

Recommended Posts

Jag kom ITM :D

Jag hade redan spelat turneringen innan jag posta den första posten.

Ville bara kolla vad alla tyckte var en rättvis deal eftersom vi var dumma att inte innan bestämt hur vi skulle göra. Tack för alla synpunkter iaf!

 

Hur delade ni??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men alltså han betalar indirekt för turneringen :/ det är ju inte så att siten skänker bort inköp till anyone. ungefär som att jag skulle få ex en playstation för att jag är flitig kund på något företag sen ville jag inte ha kvar den och ville sälja den men kompisen som vill köpa den kräver att jag säljer den för tredjedel av nypris för den ändå var gratis för mig :/ fiskeresonemang

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi delade 50/50. Och ja, jag håller med, han betalar indirekt turneringen.

Har inte sagt annat heller. Jag tror han är nöjd att ha fått lite dollar istället för garanterat ingenting om jag inte skulle spelat den. Men vissa andra verkar inte vara av samma åsikt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaja vi har fixat det nu och det blev 50/50 och båda är nöjda. Sen tycker jag inte det är som att han stakear mig. Eftersom han lägger ju inte ut $216 dollar, ingen annan hade spelat den annars. Men såklart jag tyckte det var roligt att få spela en lite större turnering. Men jag förstår ni som tycker 70/30 till min kompis om han hade betalat $216 för att jag skulle spela.
.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt annat än 50-50 känns konstigt

 

A får ett gratisskott, skulle ju inte fått spela annars.

B får ett gratisskott, skulle ju inte utnyttjat biljetten annars.

 

50-50 är för övrigt standard i moeratorgruppen för liknande saker, det har ju hänt då och då att någon fått spela en turre som någon annan kvalat till.

 

Om jag hade en vän som begärde 90-10 i ett sådant här läge (oavsett vilken sida som är vilken) så hade jag slutat föreslå affärer till honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt annat än 50-50 känns konstigt
Det har också fördelen att man framstår på någorlunda lika villkor.

 

Men det är en rätt viktig detalj att det sker inom en kompisgrupp. Om jag ger dig bra villkor så kan jag ju också vänta mig att du i gengäld inte smäller till med någon 9:1-deal om samma sak händer dig, samt att jag även får lite förtur framför personer som inte gett dig någon "gratischans".

 

I den mån man kan lägga upp det så tycker jag det är bäst. Dvs, man byter helt enkelt turrar med varandra och splittar därför lika i varje utan att det gör något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du förde ett resonemang tidigare i tråden där man fick intrycket av att eftersom han inte betalat inköpet tyckte du att du kunde få en större andel av vinsten. vilket är helt befängt.

 

 

Om du menar större del än om han skulle plockat $216 från fickan så håller jag inte med dig. Men om du menar att jag skulle fått mer än 50/50 så var det för att jag inte visste bättre,dräför jag startade denna tråd för råd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ok ytterliggare en dealfråga. Jag hade tänkt lira Poker SM/Swedish Open på Cosmopol i Juni. Då 10k kr känns lite väl mkt att lägga ut på en MTT kom jag överens med en kompis att stejka mig med halva inköpet. Min fråga blir då, vad är en rättvis deal i detta fall? Är det 50/50 som gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...