Gå till innehåll

Twhyessons Sng Dagbok - För oss om spelar SNG på pokerstars!


TWHYESSON

Recommended Posts

PokerStars Game #9597218778: Tournament #48709474, $55+$5 Hold'em No Limit - Level IV (50/100) - 2007/04/25 - 06:03:43 (ET)

Table '48709474 1' 9-max Seat #8 is the button

Seat 1: Tys00n (1475 in chips)

Seat 2: cashmo1 (1520 in chips)

Seat 3: jutwined (1375 in chips)

Seat 5: nofearr (2240 in chips)

Seat 6: bluff0001 (3710 in chips)

Seat 8: rags71 (1625 in chips)

Seat 9: cjdow (1555 in chips)

cjdow: posts small blind 50

Tys00n: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tys00n 10 of HeartsQueen of Clubs

cashmo1: folds

jutwined: folds

nofearr: folds

bluff0001: folds

rags71: folds

cjdow: raises 100 to 200

Tys00n: raises 1275 to 1475 and is all-in

cjdow: calls 1275

*** FLOP *** Jack of Diamonds3 of Spades2 of Diamonds

*** TURN *** Jack of Diamonds3 of Spades2 of DiamondsKing of Clubs

*** RIVER *** Jack of Diamonds3 of Spades2 of DiamondsKing of Clubs9 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

cjdow: shows 4 of HeartsKing of Hearts (a pair of Kings)

Tys00n: shows 10 of HeartsQueen of Clubs (a straight, Nine to King)

Tys00n collected 2950 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 2950 | Rake 0

Board Jack of Diamonds3 of Spades2 of DiamondsKing of Clubs9 of Diamonds

Seat 1: Tys00n (big blind) showed 10 of HeartsQueen of Clubs and won (2950) with a straight, Nine to King

Seat 2: cashmo1 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: jutwined folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: nofearr folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: bluff0001 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: rags71 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: cjdow (small blind) showed 4 of HeartsKing of Hearts and lost with a pair of Kings

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 164
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tiltad min vän tiltad!

 

Hur som helst slutade jag sista settet med 15st 16 dollars ca 500 dollar upp.

 

Så allt back e igentaget.

 

På SNG spel så är jag upp 240 idag tom.

 

Sedan nystarten ( 8 dagar sedan ) har jag dragit in 1200 dollar. Det är 150 dollar om dagen , ung 1000skr per dag!

 

Om jag inte är bäst ,så är ingen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nje..

Har utgifter..

 

Köpte alkohol för 300 dollar i måndags.

 

Köpte kläder åt tjejen för 300 i går.

 

Idag köpte jag mat för 200

 

Imorgon handlar vi på ikea för 400

 

På fre måste jag köpa kläder för 300

 

På valborg e det fet fest i uppsla...-3-500 dollar typ:)

 

SEN ska jag bygga rulle o SEN e det 27orna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du hade riggen med dig mot mig idag... femtielva kåinflips vann du.. jag drog bara ut dig en gång med AQ>AK :) Kul annars att spela mot spacegravy, har alltid lyckats undvika honom av någon anledning. Jag köpte dock 50 hand historys av honom för 50$. Kan vara bra att kolla igenom dem när man känner att man inte spelar på topp, den mannen är ju en maskin om någon.

 

Rutten dag för mig så här långt annars. 37 turrar, -106$. Vänder dock troligen ikväll. Lycka till med grinden annars!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du hade riggen med dig mot mig idag... femtielva kåinflips vann du.. jag drog bara ut dig en gång med AQ>AK :) Kul annars att spela mot spacegravy, har alltid lyckats undvika honom av någon anledning. Jag köpte dock 50 hand historys av honom för 50$. Kan vara bra att kolla igenom dem när man känner att man inte spelar på topp, den mannen är ju en maskin om någon.

 

Rutten dag för mig så här långt annars. 37 turrar, -106$. Vänder dock troligen ikväll. Lycka till med grinden annars!

 

haha.. ja men det var bara typ dig det funkade mot också.

 

Missade massa viktiga lägen. Förlorade massa HU och extra dollars.

 

Spacegravy är FRUKTANSVÄRT jobbig att möta. Spec då han sitter bakom och trycker mig som han gjorde i flera. Och extra jävla jobbigt är det ju då tex du , luis osv sitter med. Man kan ju inte styra spelet riktigt.

 

Gick sådär för mig, typ ner 90. Så det e ju typ +-0. Kunde vart mycket bättre och det kunde ha vart mycket sämre. Känner inte att jag förlorade nåt där jag borde vunnit eller vunnit något där jag hade tur.. Hade inte direkt edge någonstand med stack. Låg mycket runt 8-10xbb överallt då vi alla började bomba :)

 

Små jobbigt då det smäller från alla håll o all synar bra..

 

Sjuk hand det där AQ,KJ,AK.. Trodde jag hade er båda tills du drar in straighten.. Rätt tuff push av dig iaf:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha.. ja men det var bara typ dig det funkade mot också.

 

Missade massa viktiga lägen. Förlorade massa HU och extra dollars.

 

Spacegravy är FRUKTANSVÄRT jobbig att möta. Spec då han sitter bakom och trycker mig som han gjorde i flera. Och extra jävla jobbigt är det ju då tex du , luis osv sitter med. Man kan ju inte styra spelet riktigt.

 

Gick sådär för mig, typ ner 90. Så det e ju typ +-0. Kunde vart mycket bättre och det kunde ha vart mycket sämre. Känner inte att jag förlorade nåt där jag borde vunnit eller vunnit något där jag hade tur.. Hade inte direkt edge någonstand med stack. Låg mycket runt 8-10xbb överallt då vi alla började bomba :)

 

Små jobbigt då det smäller från alla håll o all synar bra..

 

Sjuk hand det där AQ,KJ,AK.. Trodde jag hade er båda tills du drar in straighten.. Rätt tuff push av dig iaf:)

 

håller med, den var tuff. Vet ju att du inte har nåt du viker mot ställ i det läget troligen. men var inne i en period där jag inte fick ett skit, jag blir ofta lite för ivrig då. AQs.. monster ju!! :P

 

spacegravy ja... har fortfarande lite svårt att se hur fan han kan ligga på 16,17,18% roi månad till månad. Jag måste ha sjuka läckor i mitt eget spel.. men jag har svårt att hitta dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog FETING stora läckor.

 

Men det går bra:)

 

Dunkar man upp 10-18st, så räcker det ju att man kommer ITM i några för att inte losa för mycket:) Sen om man lyckas träffa lite så har man ju ganska snabbt en vinst på 75-300 dollar:)

 

Många ggr då jag spelar så många hinner man inte tänka för mycket utan håller lite koll på blinds o stackar. Skiter mer eller mindre i vad jag har då jag börjar få under 10BB och ställer för att hålla mig vid liv eller ha tur. Men spacegravy har jag NOLL koll på. Ibland fattar jag inte hans syner, och inte hans pushar heller..

 

Måste spela några fler mot han för o fatta hur man blir feting vinnare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Vem vet.

 

Men går det bra på 16 så känns det inte som att man har jättestora anledningar att klättra heller.

 

Visst, du kanske skulle tjäna 3 ggr så mycket. Men kan du ta in 3-4K i månaden stabilt utan större downs så kanske det väger upp.

 

Kan man ju göra genom vanligt hederligt arbete med :) Med absolut inga downswings, nä! upp och testa nya nivåer. Kickar är det bästa som finns.

efter whiskey då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...