Gå till innehåll

Svenska spel - Jag klarar inte av lösa motståndare eller något ...


jgadefelth

Recommended Posts

Jag har spelat på en hel del poker sidpor bl a tribeca netverket och det med cd poker men flera. spelar 0.25/0.5 dollar upp till 1/2 dollar ofta så betyder en höjning en bra hand som te x ak ett par eller vad som helst, en starkare hand. Bland de bra spelarna de som kan en del om poker i alla fall respekteras det här och man ser mycket sällan händer som 7 3o som callar en raise eller q2 eller dyligt. Ofta kan man se en som bettar och har förmodligen då högsta par eller en annan respektabel hand ibland ser man de som jagar stegar eller färg och ofta ser man när de får in den med på deras plötsliga intresse sen på ett färgbord. Typiskt är att maxinköp är 100 big blind.

 

 

 

Svenska spel ja, jag försöker lära mej spela där. Ute på de andra pokersidorna om man träffar en svensk så är han ofta bland de bättre runt bordet inte så många är dåliga. På svenska spel känns det som de flesta är dåliga förlåt mej, men det känns så. jag har försökt 5 / 10 mest men även 20 / 20 och även de lägre limititarna.

 

 

en höjning betyder inte så mycket här verkar det som människor callar på ett mycket större urval av händer man ska inte bli förvånad om man ser k4s på en höjning eller 58o. det slowspelas top par tex trots färg och steg drag på bordet. personer går all in som bluff och man bettar drag eller en liten bit av floppen hårt. Det jagas tro mej när jag säger DET JAGAS du kan betta 3 gånger potten och de jagar färg 10 högt i alla fall.

 

 

Snälla lär mej spela på svenska spel tycker inte min vanliga tight aggresiva spel stil som jag annvänder på de andra sidorna funkar så bra här. När river kommer så är inte mitt par eller oftast inte min hand bra nog för någon har dragit ut mej eller har slowspelat.

 

 

Tack på förhand John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 93
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Snälla lär mej spela på svenska spel tycker inte min vanliga tight aggresiva spel stil som jag annvänder på de andra sidorna funkar så bra här. När river kommer så är inte mitt par eller oftast inte min hand bra nog för någon har dragit ut mej eller har slowspelat.

 

Om det funkar på dom andra sidorna borde du kanskek fortsätta där.

 

Annars så kanske du ska göra en ny stil som är ännu tightare och ännu aggressivare. Om du vet att någon har ett drag, beta 1/2 pot mot en spelare eller pot mot 2 spelare så får dom inte några bra odds. Om en utav dom synar till turn så är det bara att pusha om du tror du leder. Du vinner på det i längden. Dom gör fel, du gör rätt.

 

Annars så kanske det är så att din TAG stil inte är så TAG utan snarare mer något mellan LAG och TAG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först kan jag säga att jag fick nästan huvudvärk av att läsa det du skrivit, jag fick läsa igenom det ett par gånger för att förstå innebörden.

 

Det framgår inte om du lirar FL eller NL. Är det NL så kommer mina kommentarer här:

 

Det låter som att den spelstil du praktiserar inte är TAG, utan jag skulle tippa att du spelar tight-passivt, av döma av det du skriver.

Du verkar ha svårt att utnyttja spelare som spelar skräphänder, det är bara straffa dem. Det finns många lös-passiva och lösaggrospelare på Svenska Spel, en säker inkomstkälla om man vet hur man ska spela mot dem. Det troliga är att du inte spelar tillräckligt aggressivt och att du betar för lite i de potter du är med. Betar du för lite ger du de lösa spelarna odds att förbättra/träffa sin hand. Plus att med mesbet så får du flera spelare med i potten, vilket ytterligare försämrar dina chanser att ta hem potten.

 

Kort sagt har man problem med de spelartyper som du nämner får man gå igenom pokergrunderna igen, läs lite böcker, lär dig hur mycket du ska beta osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Litet förtydligande så att en del inte får mer huvudvärk.

 

Ja jag spelar No limit.

här är de olika dileman som man kan ställas inför.

 

jag kan inte betta mer än potten på mina bra händer om jag vill få betalt.

 

 

Jag kan inte bara calla och satsa på tex set som är en stark hand det lönar sej inte även de flesta dåliga spelare ser hur få händer jag spelar då och lägger sej när jag bettar.

 

 

jag bettar hårt på top par bra kicker eller två par en slowspelar set eller två par. gärna samma människor som jagar när jag bettar.

 

 

när jag bettat kraftigt fram till river så blir jag reraisad en all in på pott storleken eller kanske betydligt mer det kan ligga färg eller något annat som gör att mit två par inte längre ser så bra ut.

 

 

ibland så bluffar de så all in när de missat ett drag ibland så har deen riktigt stark hand.

 

 

verkar som om en del som svarar på mitt inlägg inte har spelat på svenska spel utan blir mer arga bara de läser mit inlägg av någon konstig anledning.

 

 

 

Varför är jag då intreserad av svenska spel, jo för det heter så att ju sämre spelarna är desto större chans har jag att vinna ochdesto mer pengar vinner jag.

 

vidare så finns det en del andra fördelar som tex andra poker sido som jag varit på har 100 x bb som max inköp svenska spel har 200x bb som max inköp på te x 5/10 No limit sa är det 2000kr som max inköp det är lockande om man får in en bra träff.

 

 

hoppas att jag har varit lite mer tydlig och att jag kan få lite mer konkreta svar.

 

ps. jag mår bra har inte någon känd åkomma vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat att går ner i limit med men det är lättare att vinna på 5 / 10.

 

 

problemet är nog inte stacken jag betalar inte om en callar hela vägen och jag sätter han på färgdrag och han får färg och börjar betta det svära är när de plötsligt blir aggresiva ibland så bluffar de ibland så har de te x suttit och callat med med 55 och på turn eller river fått set mot min ak med träff på k eller liknande.

 

Man upphör aldrig att förvånas för vilka händer man ser 68 o på en 80kr höjning och senda callat med på mellan paret för att sedan på river få sit två par eller liknande och kastar in sina sista 500 i en 900 kr pott. det är jobbigt.

 

sen nästa gng kan de gå all in som bluff det är inte alls ovaligt.

 

Om ni har eller spelar på svenska spel så vet ni vad jag pratar om.

 

 

M v h John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad nickar du?

 

100/200 NL borde passa din Tag stil som handen i handsken. ¨

Inget randomspel alls bara helt vanlig abcpoker, tror de flesta kör texascalculatem till klienten för att göra de svåra besluten enkla.

 

Men det kräver ju förståss en rull på 15.000kr iaf. GL m8!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen lite av dina problem.

Jag spelade 2.5/5 på Svs, och plusade stabilt.

Sedan gick jag upp till 5/10 och började spela, helt annat spel där. På nivå 2.5/5 händer det ofta att spelare med 68, 53, 46 ja vad som helst att de synar och hoppas träffa. De känner man igen fort och man betalar av en gång så vet man ungefär hur han spelar när han fått träff på sina kort.

 

Men på 5/10 är det en helt annan sak, vilda västern på något konstigt sätt. Om man sitter med t.ex med AK och höjer typ till 40 så är det ofta någon annan med dåliga kort som höjer tillbaka och rejält.(Visst nu tänker många det är bara ställa in) visst man kan ställa in om man känner att man har bättre men när man förlorat 2 inköp (vilket blir 4000) på det på en natt så är man inte så jätte villig att fortsätta på den vägen, utan då synar man höjningen och hoppas på träff.

Floppen blank ingen träff låga kort killen fortsätter bomba på, man synar, höjer vad som helst men den killen fortsätter på turn och river för att sedan se att man har blivit slagen med något pisshand. Jag spelade på den nivån i ungefär 2 månader och plusade bara 10k sammanlagt, medans jag plusar 10k på 2.5/5 på en månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen lite av dina problem.

Jag spelade 2.5/5 på Svs, och plusade stabilt.

Sedan gick jag upp till 5/10 och började spela, helt annat spel där. På nivå 2.5/5 händer det ofta att spelare med 68, 53, 46 ja vad som helst att de synar och hoppas träffa. De känner man igen fort och man betalar av en gång så vet man ungefär hur han spelar när han fått träff på sina kort.

 

Men på 5/10 är det en helt annan sak, vilda västern på något konstigt sätt. Om man sitter med t.ex med AK och höjer typ till 40 så är det ofta någon annan med dåliga kort som höjer tillbaka och rejält.(Visst nu tänker många det är bara ställa in) visst man kan ställa in om man känner att man har bättre men när man förlorat 2 inköp (vilket blir 4000) på det på en natt så är man inte så jätte villig att fortsätta på den vägen, utan då synar man höjningen och hoppas på träff.

Floppen blank ingen träff låga kort killen fortsätter bomba på, man synar, höjer vad som helst men den killen fortsätter på turn och river för att sedan se att man har blivit slagen med något pisshand. Jag spelade på den nivån i ungefär 2 månader och plusade bara 10k sammanlagt, medans jag plusar 10k på 2.5/5 på en månad.

 

Så till undervisningen, skit i 5/10 gå ner till 2.5/5 och undvik mig :) och plusa på stabilt med mycket mycket mindre omställningar och se till att få ihop till en bankrulle för någon nivå över 5/10.

 

Jag har även märkt att många från 2.5/5 går till 5/10 och bara försöker vinna tillbaka sina förluster, det kan vara en av anledningar till att det är så konstigt spel.

 

FINN ETT RÄTT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, backa två inköp är hårt, bli utdragen av tomtar är surt.

 

Kanske har du någon form av läcka i spelet? Eller ett stort gigantiskt såll? För litet sample?

 

Men som dlinder sa, ifall du vinner på högre nivåer så gå upp ännu högre!

På t.ex. NL80k har jag både sett den ena och den andra fisken så ta ett lån på Forex och spela ut tomtarna.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...