Gå till innehåll

NL 1/2 shorthanded. KJ kåk mot ???


Recommended Posts

svenska spel. jag har just satt mig ned typ, ingen läsning på nån

 

 

***** Hand 301538936 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 21 april 2007 23:53:50

Britta 29 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Doncerveza (478.24)

Plats 2: Grizzly500 (404.65)

Plats 3: Fricsson (160.82)

Plats 4: grylling (222.22)

Plats 5: Visko (188.55)

Fricsson lägg LM 1.00

grylling lägg SM 2.00

** Giv **

Doncerveza [N/A, N/A]

Grizzly500 [Kk, Knk]

Fricsson [N/A, N/A]

grylling [N/A, N/A]

Visko [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Visko Lägg

Doncerveza Lägg

Grizzly500 Höj till 6.00

Fricsson Lägg

grylling Syna 6.00

*** Flop(Board): *** : [Dh, 8r, Dr]

*** Bet Runda 2 ***

grylling Passa

Grizzly500 Satsa 10.00

grylling Syna 10.00

*** Turn(Board): *** : [Dh, 8r, Dr, Knh]

*** Bet Runda 3 ***

grylling Passa

Grizzly500 Satsa 20.00

grylling Höj till 40.00

Grizzly500 Syna 40.00

*** River(Board): *** : [Dh, 8r, Dr, Knh, Dk]

*** Bet Runda 4 ***

grylling Satsa 132.00

Grizzly500 Lägg

*** Showdown *** : Rake: 2.80 Totalpott: 110.20

grylling Vinner potten Vinst:110.20

 

han väntade väldigt länge med att lägga in bettet på river. jag tolkade det som att han ville att jag skulle syna men vid närmare eftertanke så var det kanske att han var full?

att han bettade mer än pott tolkade jag också som att han ville att det skulle verka som en bluff men han kanske bara missade eftersom han hade problem med koordinationen i fyllan?

 

men jag satte honom på dam och la mig. men vid närmare eftertanke skulle han nog ha kunnat haft en 8a som han övervärderade.

 

vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag resonerade så här:

eftersom jag bettade preflop så gör jag ett fortsättningsbet, jag tolkade hans syn av fortsättningsbetet som att han antingen hade damen och ville mjölka mig eller att han möjligtvis misstänker att jag inte träffat utan bara fortsättningsbetar och hoppas kunna ta hem potten senare. när knekten kommer på turn knackar han och jag betar igen eftersom jag vill kolla om han verkligen har damen då väntar jag mig en ganska tuff reraise, jag vill även inte ge honom ett gratiskort om han har 9a, 10a, A, två hjärter eller två ruter. jag får dock en minimireraise och synar den för att potten är på 110, hoppas lite att det är en semibluff med färgdrag eller en ren bluff, och jag hoppas att han ska knacka nästa alternativt att han betar och jag lägger mig. han bettar och det med besked efter låång väntetid, jag tolkar detta som att han försöker finta bluff och lägger mig därför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, spelare på denna nivå sitter inte och överbettar potten med nån randomhand som vi slår här. Synar vi så gör vi det för split eller för att han är en total bluffpelle (men vi har inget read...). Fi slowar lite först och sen när han märker att du gillar din hand inser han att han inte byggt potten bra nog på flop och turn och får överbeta river med nöten, så klassiskt fiskspel och fattar inte att ni vill syna in er i detta läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte han har KK AA, då hade han slagit om många gånger pre förmodligen. Då vet han ju dessutom inte om han leder på turn för du kan ju lika gärna ha Q:)

 

Antingen är han tom eller Q.

Vem överbettar med J ? Är väl om hans read på dig e brutal o han sätter dig på ett lågt pp.

 

Din bet på turn gör handen äcklig o svårspelad.

Vill du ha enkla beslut på river, checka turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grejen är att det ligger två färgdrag på bordet, dessutom så kan han ha två olika hålstegdrag, jag bettade för att inte ge honom gratiskort, och dessutom ville jag veta säkrare om jag kan sätta honom på trissen (om han reraisar), enda anledningen jag synar är att jag får bra pottodds och det inte är omöjligt att han sitter på just ett färgdrag möjligtvis med extra outs (8a eller 9a eller 10a)

vilken legitim hand kan han ha här som jag slår? om han har 8an har han spelat som ett sepe eftersom då borde han raisat på floppen för att inte ge mig gratiskort att få en bättre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...