Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hand 4:

0.5-1$

Fi i mitten höjer (200$) och tre ser floppen. Jag sitter på BB och har 200$.

Hand: T:c: 9:d: 8:d: 6:c:

Flopp: J:c: 5:d: 4:c:

Pottar ut 10$

Fi synar

Turn: K:d:

Jag pottar 30$

Fi synar efter viss betänketid

River: 8:c:

Väljer här att defensivbetta 30$

Fi steker länge som fan och höjer sen all-in.

Jag foldar efter en stund och visar handen.. han säger good fold.

Vad slår jag här?

Postad

Jag hade slagit om pre eftersom det är kul med varians och det blir färre rundor att spela ur position. Vilket är bra om man har en massa pissiga färgdrag och dåliga tvåpar att hantera.

Anyway, nästan omöjligt att få dig att vara pengahund i en 3- eller 4vägspott och blir det HU så blir det ju med kring 45-55 + döda pengar och att du kan släppa en hel del av dina no-hoppers medan han oftast är pottstuck.

Och blir det skyffling pre så kommer du ju som sagt alltid få minst din fair-share.

Lite ambivalent till betstorleken. Helt klart slår ju en majoritet av hans färger din, men det är ju fint att få straffa stegdragen lite och det balanserar ju ytterligare upp 3tunnor.

Vad som talar emot bet är ju att du reppat typ set och sedan fegat ut. Dvs, din hand är starkare än den du representerar. Och eftersom du rimligen stoppar in starkare händer i den linjen för att göra de händerna mindre sårbara för höjningar blir det lite off att betfolda. Har du handen du representerat är ju rivern det ultimata bluffkortet för honom.

Så tror jag gillar checksyn. Gör ju att han inte kan värdebeta light de gångerna du har typ set eller fultvåpar.

Postad
Jag hade slagit om pre eftersom det är kul med varians och det blir färre rundor att spela ur position. Vilket är bra om man har en massa pissiga färgdrag och dåliga tvåpar att hantera.

Anyway, nästan omöjligt att få dig att vara pengahund i en 3- eller 4vägspott och blir det HU så blir det ju med kring 45-55 + döda pengar och att du kan släppa en hel del av dina no-hoppers medan han oftast är pottstuck.

Och blir det skyffling pre så kommer du ju som sagt alltid få minst din fair-share.

Lite ambivalent till betstorleken. Helt klart slår ju en majoritet av hans färger din, men det är ju fint att få straffa stegdragen lite och det balanserar ju ytterligare upp 3tunnor.

Vad som talar emot bet är ju att du reppat typ set och sedan fegat ut. Dvs, din hand är starkare än den du representerar. Och eftersom du rimligen stoppar in starkare händer i den linjen för att göra de händerna mindre sårbara för höjningar blir det lite off att betfolda. Har du handen du representerat är ju rivern det ultimata bluffkortet för honom.

Så tror jag gillar checksyn. Gör ju att han inte kan värdebeta light de gångerna du har typ set eller fultvåpar.

Om man tittar på brädan är det ju svårt att hitta handkombos där han helt säkert vet han inte vinner showdown. Har han set/stege höjer han väl knappast. Har han tvåpar ligger väl också syn närmare än bluff-höjning (varfär annars syna två gator?). Eventueltl kan jag hitta att han gör spelet med lägre färg och precis som du säger sätter mig på set men vågar han verkligen det? Han är väl mycket sällan tom/halvtom här...

Check-synen förstår jag inte. Lär jag inte råka ut för många checkar bakom med olika halvstarka händer typ stegar, set, tvåpar etc? Finns ju inga så många bluff-kombos han kan skicka med heller ju...

Utveckla gärna mer. Tacksam för synpunkterna.