Gå till innehåll

NL100 - knektar ur position kliar sig i huvudet på turn


Recommended Posts

Fi är okänd och har inte utmärkt sig under spelet tidigare. Jag har tight image, men oklart om han har märkt det.

 

AndyBeal is at seat 0 with $101.50.

Zoli81 is at seat 1 with $97.50.

Martin1478 is at seat 2 with $151.16.

Bitch25 is at seat 3 with $7.35.

thematrixx is at seat 4 with $39.30.

fredzaz is at seat 5 with $23.05.

 

The dealer is seat 4.

 

fredzaz posts a blind of $.50.

AndyBeal posts a blind of $1.

 

(AndyBeal is dealt :Jc::Jd:.)

 

Pre-flop:

Zoli81 raises $3.

Martin1478 folds.

Bitch25 folds.

thematrixx calls for $4.

fredzaz folds.

AndyBeal raises $11.

Zoli81 calls for $11.

thematrixx folds.

 

Ser kanske ut som en squeezeplay från min sida, men det är en legitim höjning. Det är tveksamt att fi känner till konceptet, så det har kanske inte någon betydelse. Potten börjar bli stor redan nu.

 

The flop comes

:3d::9h::4c:.

 

AndyBeal bets $20.

Zoli81 calls for $20.

 

Bra flopp, jag betar ut 2/3 pott och fi synar. Mindre bra.

 

The turn comes :Kh:.

 

Dålig turn, känns som om jag ligger efter nu. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför tror du att han leder när K kommer vilka händer synar han med som innerhåller det, troligaste händerna är ju 65s, sen PP 55+ upp till TT kanske..

 

Förmodligen hjälper inte kungen honom men den gör det svårare att få betalt av sämre. Hans troligast hand är inte 65s, den är alla par, inklusive överparen och setten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen hjälper inte kungen honom men den gör det svårare att få betalt av sämre. Hans troligast hand är inte 65s, den är alla par, inklusive överparen och setten.

Håller med att alla par inkl. överpar och set är sannolika i hans HD, men finns inte AK med också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check och utvärdera.

 

Du vill inte göra JJ till en bluff o representera en marginellt bättre hand.

 

Det gör du om du bettar här.

 

Såg att du skrev vad som hände på turn så jag redigerar här.

Jag hade synat för det finns fortfarande en del händer som du slår som Fi kan ha bettat med samt du har en liten möjlighet att dra ut på river och jag tycker att man får bra odds.

 

Sen hade jag väl checkat river 50% av gångerna och bettat 40% av potten 50%. Det avgörande hade varit om jag kände att Fi var en spelare som kunde utnyttja min blockbet mot mig o bluffhöja bort mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand måste jag säga. Personligen är det just de här situationerna som jag har störst problem med i nuläget.

 

Sen hade jag väl checkat river 50% av gångerna och bettat 40% av potten 50%. Det avgörande hade varit om jag kände att Fi var en spelare som kunde utnyttja min blockbet mot mig o bluffhöja bort mig.

 

Nu förstår jag ingenting. I potten ligger nu ungefär (12+12+20+20+20+20) 104 och du vill nu göra en block bet på 40% av potten.

Fi hade 97 i stacken när handen började och har ni alltså (97-12-20-20) 45. Om du ska beta exakt 40% så betar du ca 41. Har du tänkt att lägga dig sen när han ställer dig så att du har 4 kvar att syna?

Nu förstår jag att du inte tänker beta exakt 40% av potten, men blockbet känns väldigt kostigt ändå eftersom det inte är ett blockbet utan en all in.

 

Om vi nu synar som du vill på turn. Vad vill du då göra på rivern om du inte gör ditt "blockbet" utan du checkar över till honom istället som du vill göra ungefär 50% av gångerna. Checkar han bakom är det ju inga fler konstigher, men om han nu ställer vad gör du då?

 

Jag tycker i alla fall att det känns lite läskigt att syna ner både turn och river när fi höjer utg och synar re-raise. Sedan synar han ett c-bet på floppen och följer upp med bet på både turn och river.

 

Tror du verkligen att vi har den bästa handen på river om den kommer blank?

 

Är bet/fold på turn utesluten helt och hållet? Jag säger inte att bet/fold är rätt, utan jag vill bara veta vad ni tycker om alternativet.

 

Som sagt, jag tycker det är en intressant och svårspelad hand så jag ser fram emot att höra era åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det känns vekt att syna turn för att sen lägga river, ligger så mycket pengar i så synar du turn så får du gå hela vägen.

 

Enligt mig så finns det 3 händer du slår i det här läget, 77, 88, TT och 4 som du förlorar emot, 99, QQ, KK, AA. Sen så finns det säkert folk som höjer med typ 55 o sånt som inte kan släppa men tycker inte dom spelarna är så vanliga så det kan vi inte räkna med. Det ligger alltså $68 i potten och enligt min beräkning så är det 42% chans att du ligger före och 58% chans att du ligger efter. Sen är jag inte så bra på att räkna ut odds o så men det kan nog någon annan fixa :) min känsla säger iaf fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det känns vekt att syna turn för att sen lägga river, ligger så mycket pengar i så synar du turn så får du gå hela vägen.

 

Enligt mig så finns det 3 händer du slår i det här läget, 77, 88, TT och 4 som du förlorar emot, 99, QQ, KK, AA. Sen så finns det säkert folk som höjer med typ 55 o sånt som inte kan släppa men tycker inte dom spelarna är så vanliga så det kan vi inte räkna med. Det ligger alltså $68 i potten och enligt min beräkning så är det 42% chans att du ligger före och 58% chans att du ligger efter. Sen är jag inte så bra på att räkna ut odds o så men det kan nog någon annan fixa :) min känsla säger iaf fold.

 

Du tror alltså att det är lika stor chans att han spelar såhär med 77 som med KK:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tror alltså att det är lika stor chans att han spelar såhär med 77 som med KK:shock:

 

Hehe kanske är lite önsketänkande i dom situationer...Ne är nog inte lika stor chans nu när jag tänker efter men jag är helt säker på att det finns dom som slänger ut det där betet på 20 i en 68 pott bara för att beta för betandet skull men dom vet igentligen inte vad det är för bet. Men vad säger det där betet på 20 igentligen då? Vill ha syn måste det jue igentligen vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant tänkande om man bygger vidare på squeezeplay-tanken.

Tycker att man inte endast ska ta hänsyn vad man tror att fi har. Man måste ju utvärdera vad fi sätter dig på också.

 

Hittills har du re-raisad pre vilket tyder på viss styrka. Men det kan ju också tolkas som ett squeezeplay, vilket du själv varit inne på.

 

Sen att du fortsätter att beta på floppen säger ju absolut ingenting, det är ju standard om du gjort ett move innan floppen.

 

Efter det kommer K på turn och du checkar. Jag tycker det skriker svaghet och kungen är ett perfekt bluffkort för fi om han sätter dig på något som JJ (vilket du också har).

 

Det jag vill ha sagt är att jag tycker att man inte endast ska göra sitt agerande från att "jag slår tre händer, och blir slagen av fyra".

Utan man måste också tänka vad fi sätter dig på. Och det är det ju som sagt utmärkt läge för han ta potten när nu du visat dig svag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant tänkande om man bygger vidare på squeezeplay-tanken.

Tycker att man inte endast ska ta hänsyn vad man tror att fi har. Man måste ju utvärdera vad fi sätter dig på också.

 

Hittills har du re-raisad pre vilket tyder på viss styrka. Men det kan ju också tolkas som ett squeezeplay, vilket du själv varit inne på.

 

Sen att du fortsätter att beta på floppen säger ju absolut ingenting, det är ju standard om du gjort ett move innan floppen.

 

Efter det kommer K på turn och du checkar. Jag tycker det skriker svaghet och kungen är ett perfekt bluffkort för fi om han sätter dig på något som JJ (vilket du också har).

 

Det jag vill ha sagt är att jag tycker att man inte endast ska göra sitt agerande från att "jag slår tre händer, och blir slagen av fyra".

Utan man måste också tänka vad fi sätter dig på. Och det är det ju som sagt utmärkt läge för han ta potten när nu du visat dig svag.

 

Det är självklart också relevant, absolut. Frågan är om denna fi orkat tänka så långt egentligen. Hans turnbet antyder att han är rätt jävla kass. Orka beta 20 där? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog bara allmänt dåligt att tänka på hur fi ser dig och huruvida han uppfattar din höjning pre som en squeeze eller inte här, spara levlandet till högre nivåer eller andra typer av fi. Lika bra att checka turn och nu när han tar den absolut mest svårlästa linjen som han kan ta så får du väl flippa ett mynt om du ska syna hela vägen eller om du ska lägga redan på turn. Syna turn och lägga river är ett dåligt alternativ imo, likaså betfold eller betsyn på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...