Gå till innehåll

Pokerförbundets svarta får?


JoeFalk

Recommended Posts

Pokerförbundets representant som uppförde sig precis som man inte vill att en representant ska uppföra sig. Klagande vid bordet, högljudda invändningar på andras spel, kommentarer om spelare man inte vill ska vinna etc. Pinsamt med stort P.

 

Citerat ur Karin Lundgrens krönika i expressen ...

Vem är denna FISK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket pinsamt :oops: för förbundet att Karin uttalar sig så hårt om en Svepof representant. Förtar det mesta av den positiva bild resten av media målat upp av Talllinmästerskapet. Personen ifråga borde ju känna igen sig i vad Karin skriver och be om ursäkt. Kanske borde han till och med ställa sin plats i Svepof till förfogande. Svepof har inte råd med några nya skandaler oavsett hur stora eller små dessa skulle vara.

 

//Guts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var mig Karin syftade på och jag blir så trött att jag knappt orkar besvara dessa löjliga påståenden.

 

Jag och Karin sitter vid samma bord under de 2 sista timmarna av dag 1 och har båda ganska stora stackar. Att snacket går runt ett pokerbord är inte direkt ovanligt och att det ibland kan gå hett till är inte ovanligt det heller då det står mycket på spel.

 

Att jag vanligtvis inte direkt är känd som en otrevlig eller sur person vid pokerbordet tror jag de flesta kan skriva under på - jag spelar i dagsläget poker på heltid och gör så gott jag kan för Pokerförbundet på min lediga tid utan ersättning.

 

Att då Karin orkar ha åsikter om mig som representant för pokerförbundet och inte som kortspelare orkar jag inte ens kommentera ännu mindre det faktum att hon inte själv uppträdde på ett så exemplariskt sätt.

 

Sedan var det riktigt roligt att kunna läsa att Karin själv hyllar sig själv.

 

 

Mvh,

 

Micke Norinder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man läser Karins krönika så tolkar nog dom flesta in mer än normalt table- och trash-talk i hennes kritik. Karin är ju inte heller någon duvunge vid borden och verkar vara en tjej med skinn på näsan så lite tål hon nog även om hon är kvinna. ( ej politiskt korrekt syftning jag vet!) Och utan mer input från henne kommer nog ingen få veta vad hon egentligen syftar på. Som representant för Svepof måste man kanske gå in i den rollen 24/7 under ett sådant viktigt status arrangemang som ändå SM är för Svepof. Det är hursomhelst tråkigt att Karin lyfter fram sin kritik utan att underbygga den mer vilket öppnar upp för spekulationer som inte gynnar förbundet.

 

En eloge till Micke som står upp mot kritiken, även om ursäkten känns lite lam. Vilket iof är helt OK om det är som Micke skriver.

 

//Carl Stefan (Guts)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var jag ju inte i Tallin (tyvärr) men har ju setat med Micke Norinder ett antal ggr både i Sthlm o på tävlingar utomlands o håller med en av föregående talare fullständigt att Mickes kommentarer ang spel mm bidrar ju faktiskt att man tycker det blir mkt roligare o trivsammare o spela även om det ibland är hånfulla kommentarer eller dyligt så är ju det alltid sagt med ironi o även självironisk mot sig själv om ngn fattar ;-) o det borde väl en sån spelare som Karin L veta om så det blir ju faktiskt löjligt med sådant uttalande av henne.... fortsätt så Micke.. du bidrar till att det är kul o spela Livepoker... (fast kräver revansch i backgammon nästa gång vi ses o har tid) ;-)

 

Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flytvasten varför skulle jag inte få försvara Norinder bara för att jag inte ännu (under detta nick) skrivit så många inlägg på forumsidorna? Tycker oftast det står en massa skräp bara... o har varit medlem drygt två år här tror jag så är inte ny precis...

 

varför göra ett nytt nick för att försvara ngn liksom .. :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med folk som säger att Micke är en tillgång rent socialt att ha vid borden. Jag har all förståelse för att han kan uppfattas som burdus under spelets gång, men att någon i Karins ställning kan ta med en sån här - till synes - oigenomtänkt pungspark i en krönika i en stor tidning har jag svårt att förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karin föll lite i mina ögon när hon förespråkat kost till spelare mm (inte läst det) o sen ser man henne halvrund på sm (kanske gravid, men då tar jag den).

 

Jennez har säkert en poäng att det är ngt annat för om man tar illa vid sig av snacket runt ett pokerbord kanske hon ska tufffa till sig. sålänge man inte hackar på fisken för mkt är det mesta tillåtet.

 

har karin skrivit ngt om Kengate? inte? var det här värre el var det för micke inte har en egen sida på tidningarna el?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken grinig tjej. Nu vet jag inte exakt vad som sades, men som det där trevliga "ordspråket" att det är spelaren man spelar och inte korten kan mycket väl komma till pass live, då man har fördelen av att rubba någon ur balans. Vill man bli bäst ska man kliva över lik.

 

Mer hockeytacklingar i pokern tack!

 

 

 

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns ju lite löljigt att klaga på vad som försegår vid ett pokerspel. Det är ju ungefär som att Magnus Wernblom skulle klaga över att någon sagt dumma saker åt honom under en hockeymatch. Vem skulle bry sig över det? Det är ju en del av spelet att ha lite snack också. Självklart finns gränser, men man måste ju förstå att det mesta av skitsnacket just är skitsnack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag vill egentligen inte ge mig för hårt i den här diskussionen eftersom jag inte är involverad i konflikten men folk drar lite förhastade slutsatser. Jag hörde skitsnack även utanför pokerborden och jag är tämligen säker på att det föreligger någon sorts dispyt mellan de bägge redan innan just det här kom på tapeten. Vad det beror på har jag ingen aning om och jag bryr mig inte heller. Det är en sak mellan Micke och Karin. Det jag dock med säkerhet vet är att båda två har kastat pajer och den lilla insyn som ges i Expressen är inte nog för att någon av oss ska kunna döma vare sig den ena eller andra parten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...