slanen Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Hej alla glada pokerspelare! Har skrivit några enstaka inlägg här på forumet tidigare men detta är mitt första "riktiga" inlägg. Kan börja med att presentera mig - jag är 21 år gammal, bor i Malmö och jobbar som innesäljare på en ganska stor byggvaruhandel. Har spelat en del poker det senaste året, började med SnG's på Expekt, gick över till 5/10kr FL på Svenska Spel och fortsatte med 1/2$ FL på PartyPoker. Har endast spelat shorthanded och har haft varierande resultat. Det som brukar inträffa är att jag sätter in $100, spelar upp dem till en 3, 400 dollar och sedan börjar torskandet. Ofta slutar det med att jag gular helt, ibland tröttnar jag när jag är nere på 150-200$ och cashar ut. Nu har jag dock bestämt mig för att jag vill satsa på att bli en konstant vinnande spelare och NL Hold 'Em är spelformen jag nu har fastnat för. Min fråga till er, proffs och glada amatörer är; hur ska man gå tillväga? Ska man sätta in $500 och börja spela 0.10/0.25$ eller ska man börja nöta på de allra lägsta nivåerna och jobba sig uppåt? Ska man sluka pokerlitteratur, och i så fall - vilka böcker är vettiga att läsa? Jag har införskaffat Pokertracker och PokerAceHud och finner dessa verktyg väldigt viktiga men hur stor nytta av dem har man egentligen när man lirar low stakes? Tacksam för all hjälp! Citera
JENZOER Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Har du råd att förlora 500$ så hade jag nog börjat som du sa på NL25. Att läsa lite böcker skadar aldrig, No limit holdem i teori och praktik rekomenderas att läsa. Sedan tycker jag pokertracker och liknande program är väldigt viktigt när man spelar, framförallt när man multitablar. Saker som du kan använda det till framförallt är att se hur lösa dina motspelare är, hur mycket de höjer preflop och hur agressiva dem är. De kan även hälpa dig att räkna potodds, om du inte är särskilt duktigt på det. Lycka till! Citera