Gå till innehåll

NL 2,50/5 kr FR -kunde beaten undvikits?


Recommended Posts

Hamnade i vad som kan kallas SvS' Rock Garden. Fick säkert A,A eller K,K sju till åtta gånger sammanlagt på någon timme, men höjde jag pre, om så bara i sen position, så la sig alla. Ville därför testa att limpraisa med några bra starthänder, som denna, Ingen read på Fi.

 

***** Hand History for Game *****

$500 NL Texas Hold'em -

Table

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Decamus84 ( $362.5 )

Seat 2: LongHoppA ( $367.6 )

Seat 3: HERO ( $505.85 )

Seat 4: Lukk ( $1006.1 )

Seat 5: Demon2Some ( $947.4 )

Seat 6: Mackan100 ( $945.35 )

Seat 7: Pokerowe ( $1083.1 )

Seat 8: No_Luck ( $358.4 )

Seat 9: RödBoll ( $1220.6 )

Seat 10: Piso ( $1002.45 )

Decamus84 posts small blind [$2.5].

LongHoppA posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ As Ks ]

HERO calls [$5].

Lukk folds.

Demon2Some folds.

Mackan100 folds.

Pokerowe folds.

No_Luck calls [$5].

RödBoll folds.

Piso calls [$5].

Decamus84 raises [$27.5].

LongHoppA folds.

HERO raises [$55].

No_Luck folds.

Piso folds.

Decamus84 calls [$30].

 

Fi har alltså raisat först, jag dubblar hans raise - kunde förstås reraisat ännu något mer, men Fi hade troligen synat ändå.

** Dealing Flop ** [ 2d, 6c, Ts ]

Decamus84 checks.

 

Frågan är ju vad Fi sitter med? Troligen inte A,A - då hade väl en reraise suttit klockren preflop, kan man tycka, men man vet aldrig..jag har ju ingen read på Fi, och som jag ser det här är allt möjligt från par i tior och uppåt.

Fi:s check indikerar ju iofs svaghet, men hur "svag" är han egentligen? Jag sätter honom på ett högt par, minst damer. Han är väl rädd att jag har högre, men det betyder inte att han lägger sig om jag betar ut pott, det tror inte jag i det här läget. Jag har ju missat floppen helt, så jag checkar.

HERO checks.

** Dealing Turn ** [ 2s ]

Decamus84 checks.

 

Spader på turn! Nötfärgdraget, men fortfarande inte ett par! Fi checkar vidare, vad ska jag sätta honom på? Q,Q, har jag en känsla av. Jag har visserligen en massa outs att förbättra handen, men bara outs...Om jag betar ut 2/3 eller pott, tror jag inte alls att det får Fi att lägga sig, som utvecklingen varit, och som brädan ser ut. I efterhand med facit i hand är det en annan sak, kanske hade Fi lagt sig, kanske inte. Jag checkar alltså.

HERO checks.

** Dealing River ** [ Js ]

 

En spader!

Decamus84 bets [$115].

 

Så Fi betar 115 ? Att han sitter med Q,Q ser jag som mycket troligt av betens storlek att döma, men A,Ko är fullt möjligt, ett blufförsök på river? Vad ska jag göra här? Varför betar Fi egentligen, när tre spader är ute? Folden är väl otänkbar!? Bara syn likaså? Jag ställer.

HERO raises [$335].

Decamus84 is all-In [$187.5]

HERO shows [ As, Ks ] a flush, ace high.

Decamus84 shows [ Jh, Jc ] a full house, jacks full of twos.

HERO wins $32.5 from side pot#1 with a flush, ace high.

Decamus84 wins $721.5 from the main pot with a full house, jacks full of twos.

 

Sådärja. Alltså, kunde jag allvarligt talat ha undvikit den här beaten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Tycker inte alls om en sån liten raise när du limp-reraisar eftersom du definierar en stark hand samtidigt som du ger bra implicita odds.

 

2. På floppen är det ju så att du har definierat din hand som ett stort par pre så jag bettar hårt här, minst 3/4 pott. Det får oftast händer som synat för implicita odds att lägga samtidigt som du kan vara rätt säker på att du är slagen om du får omslag av en hyffsat ABC spelare. Det kluriga är ju om man får syn, då får man variera turn mellan att ge upp och att skjuta igen.

 

3. På river så vet jag iaf att när denna specifika fi betar så pass mycket på denna board efter att ha visat noll intresse tidigare i handen så har han antingen JJ som varit rädd för överpar eller har backat in i en sämre flush än dig. Tror inte han höjer+synar pre med så mycket möjliga sämre flushar (fi är 16/4/1.7 enligt min databas) men jag skulle nog ändå syna river motvilligt. Inte slå om dock... Detta kräver ju som sagt att man känner sina fi vilket jag gör på denna nivå.

 

För att svara på frågan om beaten kunde ha undvikits så: JA! om du hade höjt mer preflop och cbettat floppen hårt så hade fi garanterat gett upp sina knektar nånstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte topicen lite missvisande, om jag har läst rätt leder du inte på någon gata?

 

Nej, det är klart, med den definitionen av beat, så...men jag fick ju dock in färgen på river. Ämnet handlade om man kunde undvikit att hamna i den situationen; färg mot kåk - vilket man alltså kunde ha gjort med ett mer aggressivt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är klart, med den definitionen av beat, så...men jag fick ju dock in färgen på river. Ämnet handlade om man kunde undvikit att hamna i den situationen; färg mot kåk - vilket man alltså kunde ha gjort med ett mer aggressivt spel.

 

Ja alltså bluffa kan man ju göra i varje hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...