dr_kvist Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Jag spelar förmodligen mot mycket sämre spelare överlag. På min nivå är jag säker på att check/call är rätt, men det handlar som sagt säkert bara om att jag spelar mot idioter. Citera
Supertequila Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Har jättesvårt att se vad han kan floata mig med som han tycker har så pass lite showdownvärde att han väljer att inte checka bakom på river. Jag förstår vad du menar. Grundspelet vid floating vore att Fi bettar turn när du checkar det, o då menar du att när det väl är framme vid river, så har han i princip satsat på showdownvärde och checkar bakom. Det talar ju för bet/fold linje vid river. Citera
vorre Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Min gissning är att han har 55 på hand. Hade checkfoldat. lol Citera
JoeFalk Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Citat:Ursprungligen postat av JoeFalk Runt 110 hade jag betat. Då slår han inte om med KJ minus. skrivet av: Eblinho Nej för då synar han och vi har förlorat 110. Riktigt smart! Ja för vi vill ju inte lägga $110 i denna potten utan JJ eller 55 ... GG wp simma vidare Jag tror inte han floatar om jag ska vara ärlig... då hade iaf jag slagit lagom på turn när du checkar. Sen bombat på river nagasaki style för att få den att se äkta ut....thats floating Citera
Sansrom Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Jag har inte räknat på det, men det känns som om du behöver få syn av några högkortskombos om du ska beta river. Citera
brut Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Jag har inte räknat på det, men det känns som om du behöver få syn av några högkortskombos om du ska beta river. Håller med. Vilken synrange sätter du honom på hur tror du att hans HD är fördelad i% i ditt beslutsögonblick. Det känns som om bettet kan bli ologiskt om man försöker sig på att sätta upp en HD. Han lär oftare ha 4/5/J/TT+ än 66-99 exempelvis. Hur ofta har han high card är han balanserad i sina bluffar? I så fall så får man inte så jätte stort värde i c/f eller c/s och man kan betta lite oftare pga detta mm. Citera
Sylwester Postad 19 April , 2007 Författare Rapport Postad 19 April , 2007 Jag har inte räknat på det, men det känns som om du behöver få syn av några högkortskombos om du ska beta river. Håller med. Vilken synrange sätter du honom på hur tror du att hans HD är fördelad i% i ditt beslutsögonblick. Det känns som om bettet kan bli ologiskt om man försöker sig på att sätta upp en HD. Han lär oftare ha 4/5/J/TT+ än 66-99 exempelvis. Hur ofta har han high card är han balanserad i sina bluffar? I så fall så får man inte så jätte stort värde i c/f eller c/s och man kan betta lite oftare pga detta mm. Jag skulle inte direkt bli förvånad om fi dyker upp med AK/AQ och hittar hjältesynen på river. Han tar den knappast varje gång, men tillräckligt ofta för att jag nog ser beten som profitabel. Sen är det ju riktigt sexigt balansmässigt också. Citera
stackbrat Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Tycker du gjorde rätt som betade ut river, han synar med ett A där tillräckligt ofta för att det ska vara värt det. Om inte annat så har han A högt samt underpocket oftare mot oss än vad han har en knekt iaf. Autobet. Citera
Robbie Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Bet/Fold... ca $80 skulle nog inte vara jättefel iaf, då synar han nog bara med en svag knekt som han annars kanske betat pott med, slår han om bluffar han troligtvis inte utan folden blir lätt utan att ha lagt på tok för mycket Citera
Recommended Posts