Gå till innehåll

NL50 SH - KK möter minraise på tvåfärgad flop

Recommended Posts

Höj mer preflop. Syna floppen och betta ut 2/3 pott på en säker turn. Risken är ju att han sitter på drag och vill köpa gratis turn.

Vi har ju som sagt gått igenom preflopraisen ett par ggr redan och jag anser fortfarande att 4xBB mot en Fi är helt ok.

I övrigt håller jag med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i position är ju handen jätteenkel.

han kommer ofta checka toppar/drag till oss men fortsätta mjölkbetta sitt set om han har det.

mr_telefon: det jag anmärkte hos ditt inlägg var det klassiska höja för att se var vi står.

höjer vi gör vi det för värde.

visst syna och checka är nog dåligt förresten. syna och fortsätt betta blank turn istället.

syna och checka ger ju som sagt draget precis vad dt vill, 2 billiga kort.

slår vi om ordentligt igen commitar vi oss ordentligt. spelarna på dessa nivåer älskar ju att miniraisa sina set.

om du synar och sen bettar turn och blir höjd igen är nog kast ofta korrekt.

sällan mna ser en semibluff igen eller värdehöjning med 88.

men lite svår hand utan read.

Håller med!

Länk till kommentar

Nackdelen med mgps linje är ju att man får ge honom potten om färgen fylls på turn, oavsett om han faktiskt satt på färgdraget eller ej. Men det kanske är svårt att komma ifrån.

Jag säger betta även om ruter kommer. Man lär ju märka om han träffat färgen och det blir inte jäääätte dyrt eftersom vi kan folda då. Synar han bara har vi valet att bett-folda river eller checka och utvärdera beroende på vad han gör.

Länk till kommentar

Well..... faktum är att jag slaktade handen något så bruttalt att jag inte är särskilt sugen på att berätta. Jag spelade lite fler bord än vanligt och klantade mig helt enkelt. Så fort jag klickat på "call" insåg jag hur jävla dum i huvudet jag var, stängde ner alla bord, mådde lite illa och gick därifrån.

Kan säga så mycket som att Fi hade set, ruter föll på turn och jag betalade av ändå. :mrgreen:

Länk till kommentar