Gå till innehåll

NL50 SH - KK möter minraise på tvåfärgad flop


Recommended Posts

NL50 på Ongame. Mackan har precis satt sig ner, tror det är andra handen han spelar. Eftersom han är ny på bordet känns ju min image också ganska irrelevant.

 

Texas Hold'em $0.50-$1 NL (real money), hand #206,040,430

Table Klagenfurt, 17 Apr 2007 8:13 PM ET

 

Seat 1: Jack t.R. ($53.85 in chips)

Seat 5: Mackan1988 ($49.95 in chips)

Seat 6: tuff_lol ($67.15 in chips)

Seat 8: dr_kvist_ [ :Kd: ,:Kh: ] ($66.35 in chips)

Seat 9: robert_117 ($51.60 in chips)

ANTES/BLINDS

tuff_lol posts blind ($0.25), dr_kvist_ posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

robert_117 folds, Jack t.R. folds, Mackan1988 calls $0.50, tuff_lol folds, dr_kvist_ bets $1.50, Mackan1988 calls $1.50.

 

FLOP [board cards :3c: ,:7d: ,:2d: ]

dr_kvist_ bets $3, Mackan1988 bets $6

 

 

Hur fortsätter vi i handen och vad tror ni hans range är? Berätta gärna vad ni gör i senare skeden av handen i olika scenarion, givet ert val på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker din preflop raise är i minsta laget. Fi kan ju ha vad som hellst i princip, A7 t.ex är en hand han säkert trott ledde på floppen. Jag hade reraisat för att se var jag stod, foldat vid omslag.

 

men lolla mig.

 

 

syna, checka till honom på turn.

 

set/svagt toppar/svagt överpar/drag är väl hans range ungefär, han kommer berätta vilket på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nackdelen med att syna och checka turn är att han blir nöjd om han är på drag.

 

Vad du bör veta om Fi är ju huruvida han överskattar en han som 88/99 här och kan pusha med den. Varför inte syna floppen och beta ut turn annars? Raisar han turn ordentligt så är det upp till dig om han gör det med 99/88 eller om han har ett set. Han kommer ju knappast raisa turn med ett draw iaf.

 

Knepig hand om du inte har read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med att du måste höja mer pre flop, minst 4ggr är en personlig åsikt

 

Slå om när han mini raisar, han kan ju precis lika gärna va helt tom med ett drag där. Förslagsvis kring 10$, det som förhoppningsvis kommer hända är att du betar (halv/helpott)på turn då han troligen lägger sitt missade drag eller att han sätter in sista slantarna och du är pottcomitted och du synar i vilket fall. My two cents!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner mig ganska säker med KK här faktiskt.

 

Att reraisa är inte fel men det blir jobbigt om han pushar då. Då vet du inte om det är toppar, överpar, set eller draw. Jag skulle nog syna iaf.

 

Fördelen med att syna flopp och beta river är att han inte kan kan pusha och han kan inte raisa med draw. Om han raisar tycker jag ändå att du synar och checksynar rivern.

 

Detta förutsatt att du inte har nån read vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med att du måste höja mer pre flop, minst 4ggr är en personlig åsikt

 

Slå om när han mini raisar, han kan ju precis lika gärna va helt tom med ett drag där. Förslagsvis kring 10$, det som förhoppningsvis kommer hända är att du betar (halv/helpott)på turn då han troligen lägger sitt missade drag eller att han sätter in sista slantarna och du är pottcomitted och du synar i vilket fall. My two cents!

 

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med att du måste höja mer pre flop, minst 4ggr är en personlig åsikt

 

Slå om när han mini raisar, han kan ju precis lika gärna va helt tom med ett drag där. Förslagsvis kring 10$, det som förhoppningsvis kommer hända är att du betar (halv/helpott)på turn då han troligen lägger sitt missade drag eller att han sätter in sista slantarna och du är pottcomitted och du synar i vilket fall. My two cents!

 

Jag sitter på BB och höjer alltså med 1.5$ till 2$ = 4 ggr BB. I vanliga fall höjer jag 1 BB till vid en limpare, men eftersom SB foldat och jag är säker på att jag bara möter en motståndare ser jag ingen riktig poäng med att höja till mer än 4 ggr BB.

 

Bettar du halvpott på turn även om ruter faller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter på BB och höjer alltså med 1.5$ till 2$ = 4 ggr BB. I vanliga fall höjer jag 1 BB till vid en limpare, men eftersom SB foldat och jag är säker på att jag bara möter en motståndare ser jag ingen riktig poäng med att höja till mer än 4 ggr BB.

 

Du kan iofs överväga att höja lite till i och med att du är ur pos. Som det är nu kommer han att syna med allt han limpat, och får därmed ett lätt beslut. Det ska han inte ha :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan iofs överväga att höja lite till i och med att du är ur pos. Som det är nu kommer han att syna med allt han limpat, och får därmed ett lätt beslut. Det ska han inte ha :-)

 

Sant. Men å andra sidan VILL jag ju ha syn av en bred range. Det är som sagt trots allt bara en motsåndare. Nu blev det ju lite besvärligt, men visst måste det vara EV+ att locka med fler händer än färre i det här fallet?

 

Helt riktigt att vi måste syna ställ på flopp om vi höjer. Frågan är väl om hans range för ställ inte innehåller fler händer vi leder stort över än vad som leder stort över oss? Jag vet faktiskt inte. (färgdragen ger väl mest varians. Det bryr jag mig inte så mkt om )

 

EDIT: Mini-infobet tycker jag inte alls om. FI kan fortfarande pusha med en sämre hand än vår och då står vi inför ett jätte jobbigt beslut om vi ska syna. Sitter FI på drag sockrar vi bara potten lite inför kommande gator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i position är ju handen jätteenkel.

 

han kommer ofta checka toppar/drag till oss men fortsätta mjölkbetta sitt set om han har det.

 

 

mr_telefon: det jag anmärkte hos ditt inlägg var det klassiska höja för att se var vi står.

höjer vi gör vi det för värde.

 

 

visst syna och checka är nog dåligt förresten. syna och fortsätt betta blank turn istället.

 

syna och checka ger ju som sagt draget precis vad dt vill, 2 billiga kort.

 

 

slår vi om ordentligt igen commitar vi oss ordentligt. spelarna på dessa nivåer älskar ju att miniraisa sina set.

 

 

om du synar och sen bettar turn och blir höjd igen är nog kast ofta korrekt.

sällan mna ser en semibluff igen eller värdehöjning med 88.

 

men lite svår hand utan read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter på BB och höjer alltså med 1.5$ till 2$ = 4 ggr BB. I vanliga fall höjer jag 1 BB till vid en limpare, men eftersom SB foldat och jag är säker på att jag bara möter en motståndare ser jag ingen riktig poäng med att höja till mer än 4 ggr BB.

 

Bettar du halvpott på turn även om ruter faller?

 

Oki trodde du höjde 3x big blind. Då ska jag inte klaga :P

 

Vad är det som säger att han jagar ruter då? :roll:

Kan precis lika gärna ha ett öppet stegdrag, därav tycker jag absolut man måste slå om på floppen, blunda och hoppas på spader dam på turn ;)

Nej men som sagt tycker det finns för mkt skrämsel kort som du kan sätta honom på. Omslag på floppen!

Kommer ett jobbigt kort på turn går det ju att checksyna för att hålla nere potten. Men som sagt svårt då man inte sätter han på något spec. Tror det leder på floppen oftare än du är i under läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant. Men å andra sidan VILL jag ju ha syn av en bred range. Det är som sagt trots allt bara en motsåndare. Nu blev det ju lite besvärligt, men visst måste det vara EV+ att locka med fler händer än färre i det här fallet?

 

Det där resonemanget leder in på en farlig väg, nämligen att höja mindre med bra händer och mer med dåliga. Då blir du lättläst. Dessutom är höga par ofta rätt svårspelade ur pos, varför du vill ha in så mkt som möjligt pre.

 

Höj istället lika mkt här oavsett om du är på en steal eller har premium. Och då måste höjningen vara så stor att den ger honom ett beslut att ta.

 

EDIT: Ska lägga till att jag också trodde du höjde till 3bb. 4bb ser jag inte som nåt problem, även om jag gärna gjort det 5bb ur pos där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki trodde du höjde 3x big blind. Då ska jag inte klaga :P

 

Vad är det som säger att han jagar ruter då? :roll:

Kan precis lika gärna ha ett öppet stegdrag, därav tycker jag absolut man måste slå om på floppen, blunda och hoppas på spader dam på turn ;)

Nej men som sagt tycker det finns för mkt skrämsel kort som du kan sätta honom på. Omslag på floppen!

Kommer ett jobbigt kort på turn går det ju att checksyna för att hålla nere potten. Men som sagt svårt då man inte sätter han på något spec. Tror det leder på floppen oftare än du är i under läge.

 

Slår du om på floppen finns det inget utrymme kvar att "hålla nere potten" på turn. Ska du betta eller syna där då måste alla pengar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i position är ju handen jätteenkel.

 

han kommer ofta checka toppar/drag till oss men fortsätta mjölkbetta sitt set om han har det.

 

 

visst syna och checka är nog dåligt förresten. syna och fortsätt betta blank turn istället.

 

syna och checka ger ju som sagt draget precis vad dt vill, 2 billiga kort.

 

 

slår vi om ordentligt igen commitar vi oss ordentligt. spelarna på dessa nivåer älskar ju att miniraisa sina set.

 

 

om du synar och sen bettar turn och blir höjd igen är nog kast ofta korrekt.

sällan mna ser en semibluff igen eller värdehöjning med 88.

 

men lite svår hand utan read.

 

Gillar den här linjen skarpt. Tyvärr var jag nog lite för inställd på att antingen behålla kommandot eller ge bort det. Bra resonemang mgps!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...