Gå till innehåll

Hjälp! tuneringstips.


glasse

Recommended Posts

Hejsan alla pokerspelare där ute ! Det här blir mitt första inläggt nervöst! nerå.

Skulle behöva lite tuneringstips online, har läst harringtons första bok och ska köpa de andra böckerna snart också, spelar till mestadels sngs på full tilt och det har gått ganska bra den senaste tiden.

Nu till frågan, ska man spela tajt i början å vänta tills blindsen blir höga eller ska man spela löst och få en stor stack tidigt i en tunering. Spelar inte på så höga nivåer.

Om vi säger att startstacken är 1500 och blinds som höjs var tionde minut ska man spela tajt eller löst i början?

Alltså tajt i början eller löst för att bygga stack tidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska ofta kommer du dock se möjligheter att lira lite lösare i MTT´s just under de 2 första blindsnivåerna. Det jag tycker är viktigt är att hoppa över att överspela marginella händer, ska man öppna upp sitt spel ska man göra det med händer som potentiellt dubblar en. Typ SC o liknande.

 

Sen är det ju vansinnes-skillnad att lira freezeout eller rebuy. Men antar att frågan var för freezeout.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska ofta kommer du dock se möjligheter att lira lite lösare i MTT´s just under de 2 första blindsnivåerna. Det jag tycker är viktigt är att hoppa över att överspela marginella händer, ska man öppna upp sitt spel ska man göra det med händer som potentiellt dubblar en. Typ SC o liknande.

 

Sen är det ju vansinnes-skillnad att lira freezeout eller rebuy. Men antar att frågan var för freezeout.

 

Har för mig att Myssion länkade till en jätteintressant artikel som förespråkade ett lite lösare spel till en början när stackarna är djupa. Tror det va när han hade en MTT-dagbok.

 

Jag har absolut tagit till mig detta och det fungerar ofta rätt bra. Särskilt när nästan alla förespråkar tight spel i början. Precis som Sulla säger ovan så vill du ju spela händer med potential, 89s är såklart mkt bättre än A3o exempelvis. Försök tänka mkt position.

 

(Det här är inte riktat till dig Sulla utan jag spann bara vidare på det du skrev)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...