Gå till innehåll

Baresi - starkare än Djens, coolare än Gretko, snyggare än Iremmats


Franco_Baresi

Recommended Posts

  • Svars 495
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag viker aldrig hand 2.

 

Det är nog fan min största läcka som spelare... är livrädd för att göra calls... bluffar, semibluffar, värdebettar/höjer hyfsat bra men är som en fitta när det kommer till calls...

 

Precis som om någon skulle ge mig stryk om jag då och då har sämst hand eller drar dött... idiot-Baresi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2 känns lite som någon slags kåk, måste ju haft något när han bet-synar, och borde väl inte dega färgdraget när du trots allt pottat om på flop och "representerat" set/top2, så något i den stilen skulle jag gissa att han hade, dock med tanke på pottstorleken osv kan det ju vara värt syn ibland, mycket för att se lite hur han spelar, och att det inte är helt otroligt att han sitter på drag.

 

Handen innan, vet inte riktigt vilka korten var, men du pottade 10 och Fi slog om max och du hade nötfärgdrag(?) eller liknande. Ifall var på förra sidan tror jag :D och jag rekommenderar där en fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2 känns lite som någon slags kåk, måste ju haft något när han bet-synar, och borde väl inte dega färgdraget när du trots allt pottat om på flop och "representerat" set/top2, så något i den stilen skulle jag gissa att han hade, dock med tanke på pottstorleken osv kan det ju vara värt syn ibland, mycket för att se lite hur han spelar, och att det inte är helt otroligt att han sitter på drag.

 

Handen innan, vet inte riktigt vilka korten var, men du pottade 10 och Fi slog om max och du hade nötfärgdrag(?) eller liknande. Ifall var på förra sidan tror jag :D och jag rekommenderar där en fold.

 

Grabben visade faktiskt... hade hålpipa och ett lägre färgdrag... blev lätt bitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckas spela poker efter bästa förmåga i fem timmar och tacken för det är 25$. Helt sinnessjukt missvisande resultat. Är faktiskt riktigt nöjd med sessionen... kan jag hålla den här nivån måste vinsterna komma förr eller senare.

 

Torskar som vanligt dagens största pott, ca 300$... pottar all-in på turn med topp-set (nöten) och nötfärgdrag, fi synar med suckerfärgdraget och hålpipa.

 

Stakes: 0.5-1$

 

Dagsresultat: 25$

 

Veckoresultat: 355$

 

Resultat April: 815$

 

Totalt: 815$

 

Rulle: 1315$

 

Speltid: 5h

 

Timmar vecka: 10h

 

Timmar April: 35h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1- Överspelad hand

 

Höjer i SB (ca 80-90 tror jag), tre synar.

 

Hand: :Kg::Qs::Jg::Ts:

 

Flopp: :Th::3g::5g:

 

Pottar ut typ 17$, knapp synar

 

(Gillar ni detta spel?)

 

Turn: :Td:

 

Checkar och Fi bettar typ 40 och jag ställer all-in - boom!

 

(gillar ni check?)

 

 

 

 

Hand 2 - bluff

 

Höjer UTG, knapp re-raisar. Båda har +100$ i stack.

 

Hand: :3h::5h::4s::4g:

 

Flopp: :Kh::7h::2b:

 

Check - check på flopp.

 

Turn: :2d:

 

(semi)bluffar pott, 25$ (första re-raise av Fi, är ganska säker på att han har A-A-X-X)

 

River: :Jc:

 

Pottar 75$. Hade han drag har han missat, AA kan knappast syna, han lära inte checka K-K-K på flopp...

 

Tankar?

 

 

 

 

Hand 3 - whine

 

Fisk höjer UTG, typ alla synar

 

Jag har värsta grymma suited connectors handen och floppar mongosuperstegdragen + färgdrag.

 

Fisken som är ganska short (typ 40$) bettar typ 12$ och jag på knapp kliver upp till 50$ (har drygt 200$), en annan short synar i BB all-in, en noob med typ 150$ i mitt synar kallt, fisken synar all-in...

 

Turn ger mig färg, sju hög och nooben bettar all-in 100$ i 200$-pott... jag foldar och nooben vinner mycket stor pott med A-hög färg... mongot synar 50$ kallt med bara ett färgdrag, inget annat... lill-less blev jag då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att check-raise är bra eller menar du att jag bör betta för att få han att släppa? Han är helt comittad efter betten nämligen...

 

Satte han på ett drag (de verkar gilla att höja set), trodde han skulle vika vid bet men att han skulle ta ett skott om jag checkade..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen stabilt spel. C-bettar eventuellt lite för lite tom men samtidigt är ju nästan varje jävla pott multiway så det blir lite väl mycket nötdrag/nöt-väntande.

Är kanske även lite för restriktiv pre-flop...

Känns som det är riktigt bra värde på borden, idioter eller livrädda tight-mongos.

Skulle gärna vilja kliva upp då jag känner att jag klart slår de här borden... eventuellt fyller jag på rullen lite. Får se.

 

Stakes: 0.5-1$

 

Dagsresultat: 280$

 

Veckoresultat: 635$

 

Resultat April: 1095$

 

Totalt: 1095$

 

Rulle: 1595$

 

Speltid: 4h

 

Timmar vecka: 14h

 

Timmar April: 39h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pot Limit Omaha är ett jävla kuksugarspel... kom ihåg var ni hörde det först... då till sessionen..

 

Dagssessionen: Börjar kallare än kallt och är ner 200 dulls på en kvart, håller mig dock ganska kall och gör inga frustrationsspel. Det är jag nöjd med. Nöter mig sakta men säkert uppåt och ligger till slut ca 200 dulls upp. Gör bla en riktigt stor 200$-bluff som jag är ganska nöjd med.

 

Kväll/nattsessionen: Börjar sjukt bittert och hela dagsvinsten är borta i ett nafs... är sjukt bitter... och precis när jag är som bittrast torskar jag en 4-vägs 250$, får in pengarna på flopp med toppset och nötfärgdrag... då känner jag hur tilten pulserar i kroppen... är sjukt nära en full blown tilt. Avreagerar mig på skrivbordet och sen lyckas jag ta mig samman... grind grind och tre timmar senare kan jag bokföra en 275$-vinst för dagen. En riktig seger kändes det som.

 

Spelet känns återigen riktigt bra...

Stakes: 0.5-1$

 

Dagsresultat: 275$

 

Veckoresultat: 910$

 

Resultat April: 1370$

 

Totalt: 1370$

 

Rulle: 1870$

 

Speltid: 6h

 

Timmar vecka: 20h

 

Timmar April: 45h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten hand...

 

Höjer på CO, tre synar.

 

Hand: :Jh::Th::Jb::Tb:

 

Flopp: :Ks::9h::3h:

 

Jag (200$) pottar 17$, knapp (150$) synar, mitt synar (100$)

 

Turn: :8g: Pott: 70$

 

(Ingen lär ha set-kungarna, set-treorna lär darra betänkligt, set-niorna bör darra en del de med, nästan alla drag lär tacka för sig...)

 

Jag pottade således återigen typ 70$... ligger jag under och får action har jag ju trots allt två miljoner outs (nästan alltid )

 

Tankar? Spelar jag och resonerar som en noob?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra att pressa dem, inget fel i det. Det är dock en för mycket i potten, så du får nog räkna bort ditt flushdrag, jag hade varit mer komfortabel med spelet om ni varit HU i potten.

 

Därmed inte sagt att det är dåligt, bara att du får leva med lite varians när du gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra att pressa dem, inget fel i det. Det är dock en för mycket i potten, så du får nog räkna bort ditt flushdrag, jag hade varit mer komfortabel med spelet om ni varit HU i potten.

 

Därmed inte sagt att det är dåligt, bara att du får leva med lite varians när du gör det.

 

Varians är ju coolt har Hjort sagt :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar lätt berusad tidig lördagkväll och tungt bakfull söndageftermiddag... mongospel... lyckas ändå att plussa 30 dulls över 4 timmar 8-)

 

Gör att par spel som är så kalla att jag nästan får gåshud när jag tänker på dom :oops:

 

Stakes: 0.5-1$

 

Dagsresultat: 30$

 

Veckoresultat: 940$

 

Resultat April: 1400$

 

Totalt: 1400$

 

Rulle: 1900$

 

Speltid: 4h

 

Timmar vecka: 24h

 

Timmar April: 49h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Struntade i att gå ut idag för att jag skulle hinna cleara Big Bang-bonusen (Precis, jag mår inte särskilt bra...)... oklart om jag fixade den men jag tror det iaf och då dyker det upp 450$ extra dulls på kontot.

 

Spelade drygt 6 timmar med ett litet avbrott vid 20.00 där jag och Al Gore stekte lite tillsammans...

 

Började sisådär men sen fick jag upp ångan ordentligt. Riktigt skönt att det släppte idag eftersom jag innan den här sessionen bara hade plussat drygt 500$ på 0.5-1$. Tycker inte att jag har någon extrem tur idag utan att jag får min beskärda del av missade drag och suck outs. Känns som ett styrkebesked.

 

Om nu Big Bang-bonusen kommer innebär det således nivåbyte till 1-2$ eftersom jag då har ca 3300 på kontot men eftersom jag inte plussat så där överdrivet mycket på 0.5-1 kanske jag kör några dar till där bara för att det ska kännas bättre rent mentalt att kliva upp och hälsa på. Minskar även risken för att jag tvingas kliva ner om jag plussar in några dulls till.

 

Stakes: 0.5-1$

 

Dagsresultat: 730$

 

Veckoresultat: 730$

 

Resultat April: 2130$

 

Totalt: 2130$

 

Rulle: 2630$

 

Speltid: 6h

 

Timmar vecka: 6h

 

Timmar April: 55h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkad turn

 

Slår upp till 4$ på CO (+200$), knapp, BB och mitt synar.

 

Hand: :Ks::Qb::5b::2s:

 

Flopp: :Js::Ts::2d: Pott: 16$

 

Checkas till mig, jag pottar 16$, knapp synar. (fi har 37$ kvar efter syn)

 

Turn: :2g: Pott: 48$

 

Jag checkar (jag antar här att jag är uppe mot kåk eller drag (sannolikt A-högt färgdrag eller/och stegkombo.) Fi lär väl folda om jag leder och syna om han leder. Checkar således för att ge han chansen att bluffa. Spader på river blir ju lite lurigt om han checkar men men)

 

Jag checkar, han checkar bakom.

 

River: :Jh:

 

Jag fullföljer planen och checkar igen. Han bettar all-in 37$. Jag synar. Åsikter tack.

 

 

 

Träffar nästnöt på turn

 

Höjer på knapp till 4$, två syn. De har ca 100$, jag täcker.

 

Hand: :Kh::Qb::Jb::Th:

 

Flopp: :8h::9h::5b: Pott: 14$

 

Checkas till mig som pottar 14$, mitt synar (han verkar ganska konservativ men bra)

 

Turn: :Qh: Pott: 42$

 

Fi checkar...

 

Jag har alltså nästnöt mot en konservativ och hygglig Fi.. han har typ 80$ kvar i stacken. Hur agerar jag här.. check el bet. Halvpott, helpott trekvartspott? (Bet följt av vik vid check-raise?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summering April

 

En riktigt bra start med PLO-äventyret... :) Kul!

 

Spelet kommer sannolikt bli tuffare framöver eftersom andelen mongoloids lär minska en hel del från 1-2$ och uppåt så jag bör väl inte kunna hålla samma tempo framöver. Vore dock kul om jag lirade 2-4$ innan maj nått sitt slut...

 

Önskar att jag kunde få fler kommentarer ang händerna jag postar. Är det fortfarande för knapphändig info?

 

Är det något ni läsare vill se mer av, något ni saknar, något ni önskar förändrades... även om dagboken främst är till för mig själv vore det ju trevligt om ni också fick njuta lite... kom gärna med synpunkter.

 

Tack för alla kommentarer!

 

(Ska försöka fixa så att jag kan ge ut mitt nick under denna månad)

 

Resultat april

 

PLO 0.25-0.5: 795$

 

PLO 0.5-1: 1335$

 

Totalt PLO: 2130$

 

Rakeback 30%: 300$

 

Big bang bonus: 450$

 

Totalt april: 2880$

 

Utgående bankrulle: 3380$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var premiären på 1-2$ avklarad och jag är inte helnöjd. Gör två klara misstag, bla en urdålig och oförståelig bluff som kostar mig 120$ samt en turnbett som jag skickar iväg så snabbt att jag inte hinner reflektera över vad som faktiskt dök upp på turn (bra jobbat mongo).

 

Mongolidmotståndare: Jag floatar flopp efter att en Fi re-raisat pre-flop... vet att han har AAxx och höjer han all-in på turn på parad steg-turn och han synar med sina jävla par i ess. Skulle kunnat slagit fanskapet på käften. -160$. Känner mig trots allt nöjd med spelet.

 

Bettar lite senare återigen turn åt helvete för snabbt... han hade satt stegen och jag tvingades gråtsyna med mitt 12-outsdrag... hade förmodligen skickat igen ändå men det visar ju framförallt att jag måste tänka efter ordentligt.

 

Är nöjd med att jag två gånger om checkar river till Fi med nöten och låter han bluffa all-in med sitt missade drag.

 

Kan spela åt helvete bättre... borde plussat ett par hundra dulls istället för backat.

 

Stakes: 1-2$

 

Dagsresultat: -15$

 

Veckoresultat: -15$$

 

Resultat April: -15$$

 

Rulle: 3365$

 

Speltid: 3h

 

Timmar vecka: 9h

 

Timmar Maj: 3h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pushing it?

 

Slår upp i CO till 8$, knapp, BB och mitt synar. Jag har 80$ kvar efter raise och alla täcker.

 

Hand: :9b::5b::6g::7g:

 

Flopp: :7s::6h::4b: Pott: 32$

 

Checkas till mig. Jag potbettar... Jag tyckte spelet kändes klockrent med tanke på pott och min korta stack. Är det klockrent?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra åt helvete vilken jävla frustrerande session...

 

Spelar 1.5 timme på förmiddagen och plussar en 80$, spelar sen ca 2.5 timme på kvällen och torskar 800$ sista timmen...

 

Gör ett spel där jag torskar drygt 70$ i ett läge när jag bara skulle synat istället för check-höjt. Får in pengarna 70-30 men ändå ett klart misstag. Har öppet stegdrag, par och lågt färgdrag. Inget katastrofspel men ändock.

 

Missar så sjukt många floppar... helt sinnessjukt. Det är kanske 1/10 floppar jag känner att jag kan c-betta på och då är jag ändå ganska liberal.

 

Är all-in kanske 9-10 ggr sista timmen och vinner inte en enda...

 

Gör en urdålig bet med topp-set mer eller mindre sista handen i ett läge där jag bara får syn av bättre hand... torskade 50$ på det. Ruggigt korkat. Håller mig med undantag för detta idiottilltag ganska lugn och gör inga idiotspel i ren frustration.

 

Har satt 2000$ som golv för när det är dags att vika ner igen... så torskar jag ytterligare 720$ är det 0.5-1 som gäller igen.

 

Stakes: 1-2$

 

Dagsresultat: -645$

 

Veckoresultat: -660$$

 

Resultat Maj: -660$$

 

Rulle: 2720$

 

Speltid: 4h

 

Timmar vecka: 13h

 

Timmar Maj: 7h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...