Mattzon Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Satt och sappade lite vid teven igår och fastnade på bingolotto när dom skulle spela superchansen. Iaf...reglerna är som följer: Två vinnare ska försöka hitta superchansbilden bakom 8 lådor. Dom får gissa varannan gång tills en av dem hittar bilden. Denne spelaren får spela på superchansen, den andra spelaren får 50 000 kr. Så här gick det till: Dom gissade fel tills det bara fanns 3 lådor kvar. Då valde spelare A låda D...men istället öppnades låda G och där bakom fanns bilden. Som tur var påpekade spelare B att fel låda hade öppnats. De 3 återstående lådorna slumpades om. Efter detta tyckte iaf jag att det begicks ett stort fel. Spelaren som gissade sist fick gissa igen (trots att hon hade gissat fel förra gången, självklart gissade hon rätt den sista gången. Hade jag varit spelare B skulle jag rivit bingolottos studio. Någon annan som reflekterat över detta? Hur skulle de gjort för att få det så rättvist som möjligt? Citera
illerrre Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 dom borde väl bara ha slumpat om 2 lådor och låtit den andra välja? Citera
Mattzon Postad 16 April , 2007 Författare Rapport Postad 16 April , 2007 dom borde väl bara ha slumpat om 2 lådor och låtit den andra välja? Det låter ju helt klart som det bästa alternativet. Dom gjorde alltså ett stort fel när dom lät samma spelare gissa igen. Det handlar ju trots allt om potentiella miljonvister. Dom borde ju ha en färdig plan ifall detta skulle hända, men dom var helt panikslagna hela högen, speciellt statens kontrollant som inte var dirket förberedd på att hamna i teverutan. Citera
Bluwajt Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 dom borde väl bara ha slumpat om 2 lådor och låtit den andra välja? Absolut. Hade ju blivit lika stor chans då som om den valda lådan hade öppnats första gången. Citera
Verbal__Kint Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Senare utanför sändning fick förloraren valet att antingen välja mellan 2 lådor alltså en 50 procentare eller välja samma vinst som damen innan vann, 500 000. Tycker det var ett bra upplägg. det som visades i tv var ju rena katastrofen. Citera
Saint_Bjorn Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Otroligt att de inte förutsett en sån händelse. illerre har helt rätt, det är det enda rätta att göra och det hade inte varit orättvist åt något håll. Att ge en bonuschans åt den ene är så klart åt h-e. Vad gör statens kontrollant där om han/hon inte ens känner igen ett öppet fusk? Citera
Bluwajt Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1047355,00.html Citera
hampulito Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Herre gud! Och det här accepterades av spelare b? Jävla idiot jävlar, fan vad arg jag blir! Trots att jag inte är inblandad. Citera
Saint_Bjorn Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1047355,00.html Haha, det var alltså statens kontrollant som kom fram till att genomföra ett fusk. Ja jösses... Citera
KungKroon Postad 21 April , 2007 Rapport Postad 21 April , 2007 E de någon som har en länk så man kan få se deras ansiktsuttryck också? Är sur för att jag missade en sån underbar föreställning. Ps. Mattzon, du behöver inte skämmas för att du tittade på bingolotto. Fult att skylla på att du "sappade lite vid teven" Citera
Recommended Posts