Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så där ja nu känns juli som en bra månad igen. har bara spelat omaha ikväll dvs 2 st hi/lo bord o 2 st vanliga. På ngt vis känns det som om omaha är lättare o spela bara o invänta nöthänderna ju o då brukar de bli fina potter ännu finare än texas så jag ska nog ge omaha en chans ett tag o se vad som händer med kassan, det jag gillar med omaha är att man måste tänka o kolla igenom handen ordentligt kolla så man verkligen har den bästa kåken/stegen så man inte gör ngn dum syn när ngn reraisar 60 kr vilket innebär att de till98% har nöthanden

så juli ligge vi till så här

idag + 631

juli + 534

2 av 3 dagar spelade, tyvärr kan jag ej köra bb får nog skaffa pt omaha så får vi se vad bb ligger på men det får bli en senare fråga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättebra dag idag igen.

Sitter i BB med 38, flopp 533, jag bettar och blir nersynad av T5 som prickar en till 5 på rivern såklart.

Höjer upp med JJ, flopp QJ5, jag bettar pott, turn 8, bettar pott blir höjd all in, synar och slagen av T9 såklart.

Att det kan vara så förbannat pissigt att mupparna som sitter och spelar vartenda jävla hand no matter what orkar dra ut så förbannat ofta.

-192 och snart försvinner säkert min chatt igen.

Hade SvS vart live så hade Sveriges befolkning tunnats ut vid det här laget av 1.74m ren ilska och getskägg.

Cashade ut 1500kr nu, så antagligen kommer det gå ännu sämre framöver, gör alltid det efter cashout av nån anledning. :P

Länk till kommentar

Jättebra dag idag igen.

Sitter i BB med 38, flopp 533, jag bettar och blir nersynad av T5 som prickar en till 5 på rivern såklart.

Höjer upp med JJ, flopp QJ5, jag bettar pott, turn 8, bettar pott blir höjd all in, synar och slagen av T9 såklart.

Att det kan vara så förbannat pissigt att mupparna som sitter och spelar vartenda jävla hand no matter what orkar dra ut så förbannat ofta.

-192 och snart försvinner säkert min chatt igen.

Hade SvS vart live så hade Sveriges befolkning tunnats ut vid det här laget av 1.74m ren ilska och getskägg.

Cashade ut 1500kr nu, så antagligen kommer det gå ännu sämre framöver, gör alltid det efter cashout av nån anledning. :P

ja du ibland hatar man verkligen fiskarna ibland älskar man dem finns lixom inget mellanting, få se om det blir ngt mer texas denna månad känns inte motiverande o spela det, få se kanske hittar motivationen till helgen brukar vara fina pengar då men på gnt vis känns det som om man inte blir utdragen så ofta i omaha märkligt nog.

men ja casha ut kan ju vara en bra ide om man känner att det börjar stupa, själv väntar jag tills den 22.e då är det dags o casha ut för pengarna går ju till avbetalningar som sagt var.

haha sambon frågade innan hur går det, jättebra sa jag, han sa det vet jag väl annars brukar han få höra en massa fula ord från mig :-D

Länk till kommentar

kul o kul, inte trökgare än ngt annat jobb :D

Också lite trött på NL holdem, skulle vara kul att spela något annat ett tag, men är ganska säker på att bankrullen skulle försvinna fortare än kvickt om jag skulle ge mig på Omaha, blir helt yr av det. :)
Länk till kommentar

Jupp, det sista du sa, helt omöjligt att vinna?

Ex: du har JJ, alla har synat, du höjer från 1 till 2, alla synar.

Flopp 392 rainbow, alla checkar, du bettar 1, alla synar.

Turn 8, alla checkar, du bettar 2, alla synar.

River A, alla checkar, bettar 2, alla utom killen med A4 lägger sig.

Hade jag haft hår så hade det nog ramlat av om jag spelat limit på heltid. :P

Länk till kommentar

Jupp, det sista du sa, helt omöjligt att vinna?

Ex: du har JJ, alla har synat, du höjer från 1 till 2, alla synar.

Flopp 392 rainbow, alla checkar, du bettar 1, alla synar.

Turn 8, alla checkar, du bettar 2, alla synar.

River A, alla checkar, bettar 2, alla utom killen med A4 lägger sig.

Hade jag haft hår så hade det nog ramlat av om jag spelat limit på heltid. :P

haha ja du knappt man har ngt kvar själv efter att spelat omaha men kul ändå, men hatar utdragningar, får nötstegen på turn bettar en går all in dvs 40 kr, givetvis får han kåk på rivern, vid såna tillfällen kommer det inte speciellt många fina ord från min mun.

Länk till kommentar

Försvann du Tinusen? Och vi som hade det så mysigt vid bordet....:lol:

Du plockade en klöverfärg med 8J sedan stack du...typ..

Sedan du stack så spelade jag tio minuter till och satt set på mina damer i kraftigt fyrbettad pot pre-flop samt ett fyrtal treor. Dagsnotering: Exakt 700 kr plus.

Det lönar sig ibland att visa händer - jag gick all in med AJs med färgdrag för jag tröttnade på två som satt och småhöjde på floppen. Dom vek sig och jag visade. Ca fem händer efter det fick jag AA och gjorde samma move på floppen...:mrgreen: . En av dom blixtsynade givetvis min "bluff" med bottenpar.

Mixar SH med FR nu.

Clueless

Länk till kommentar

Försvann du Tinusen? Och vi som hade det så mysigt vid bordet....:lol:

Du plockade en klöverfärg med 8J sedan stack du...typ..

Sedan du stack så spelade jag tio minuter till och satt set på mina damer i kraftigt fyrbettad pot pre-flop samt ett fyrtal treor. Dagsnotering: Exakt 700 kr plus.

Det lönar sig ibland att visa händer - jag gick all in med AJs med färgdrag för jag tröttnade på två som satt och småhöjde på floppen. Dom vek sig och jag visade. Ca fem händer efter det fick jag AA och gjorde samma move på floppen...:mrgreen: . En av dom blixtsynade givetvis min "bluff" med bottenpar.

Mixar SH med FR nu.

Clueless

nja gubben blevså svartsjuk ;-) näe men brukar byta bord ibland sen bidde jag tjurig, fi hade kåk o jag triss med fin kicker men iofs dum syn kanske borde fattat att han hade kåk, men men, idag blev jag så hrymt trött på fiskarna så gick upp en insats till 1-2 kr för att testa det lite mera, iofs fiskarna blir man ju inte av med men ville testa ngt annat

Länk till kommentar

Pokern är märklig, har kommit in i en period där inget går min väg får vara glad om jag går ngt pluss denna månad hoppas det vänder snart. alla spelare har väl såna perioder men har läst om folk som har sin period i flera väckor, hoppas min bara håller på ngn dag till :-D

ska ge mig på texas fr helt o hållet ikväll ska sitta där i spela o spela som vanligt, o hoppas man vinner en slant hihi. annars har jag ju alltid heroes o titta på, blev lite nyfiken på serien o kollade på första avsnittet igår var faktiskt helt oki så nu får jag kolla på hela säsongen. handlar om folk som har lite övernaturliga krafter som en ser tydligen in i framtiden eller han har målat tavlor där saker kommer att hända tex självmordsbombare i israel o bussens nr stämde, en annan tjej kan ramla från ett torn på 30 meter o bryta alla ben men hennes kropp läker sig själv etc etc. overkligt ja men allt kan ju inte vara sant heller ju :-D

Ja jag funderar på att sätta upp andra mål nu i juli eftersom det gått väldigt dåligt nu så ska jag förska med 5000. blir ju lite mer tid till pokern när gubben tar semester ikväll eller ja slutar jobbet så nu har vi 4 veckor tillsammans till o fixa iordning huset o spela poker lär bli många timmar eftersom vi nog kommer turas om med tex 30 min intervaller är rätt kul då, då gör den andra så att den passar o leker med dottern plus fixar iordning litegranna här hemma

kommer sluta skriva mina dagsresultat utan skriver månadsresultat istället när månaden är slut

Länk till kommentar

Det kanske är ett virus som går just nu Tina, har samma sak här, missar varje flopp, eller träffar jättebra bara för att bli utdragen. :)

jaja ger ikväll med sen funderar jag skarpt på att ta en paus ngn dag för inte kul att bli utdragen precis hela tiden, visst vinne rman ngr små potter men de man förlorar är alldeles för stora som tur var har man ju en liten br som klarar förlusten men peppar peppar plus denna månad otroligt nog :-D

så ikväll eller kvällen mål är spela 4 st fr texas inget annat, visst vinner man på omaha med men där blir svängningarna större och jag har inte en rulle som klarar dem svängningarna riktigt

wii håller på o bli galen här hemma dottern är övertrött o skriker åt precis allt men sova näe det är ju onödigt det är ju lika bra o skrika lite till. men ja älskar dem gör man ändå

Länk till kommentar

Dagens suraste utdragning sen förstår jag hur man kan chansa en all in på sitt färgdrag, men men det är poker fiskar kommer alltid existera men denna var rätt sur,

***** Hand 372014700 *****

0.50/1.00 Omaha (PL) - Friday, July 06, 2007 12:34:57 AM

Adam 14 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Mr Cap (140.35)

Plats 2: kikr (59.75)

Plats 3: aneol1 (17.70)

Plats 4: kikki9 (47.15)

Plats 5: Tinusen (257.60)

Plats 6: tompala (88.00)

Plats 7: Josse (107.00)

Plats 8: BUD BUNDY (204.95)

Plats 9: hassoun (30.40)

Plats 10: soccermen (20.00)

kikki9 lägg LM 0.50

Tinusen lägg SM 1.00

** Giv **

Mr Cap [N/A, N/A, N/A, N/A]

kikr [N/A, N/A, N/A, N/A]

aneol1 [N/A, N/A, N/A, N/A]

kikki9 [N/A, N/A, N/A, N/A]

Tinusen [4h, 5h, 6h, 10k]

tompala [N/A, N/A, N/A, N/A]

Josse [N/A, N/A, N/A, N/A]

BUD BUNDY [N/A, N/A, N/A, N/A]

hassoun [N/A, N/A, N/A, N/A]

soccermen [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

tompala Passa

Josse Lägg

BUD BUNDY Syna 1.00

hassoun Syna 1.00

soccermen Passa

Mr Cap Lägg

kikr Höj till 3.00

aneol1 Lägg

kikki9 Syna 3.00

Tinusen Syna 3.00

tompala Syna 3.00

BUD BUNDY Syna 3.00

hassoun Syna 3.00

soccermen Lägg

*** Flop(Board): *** : [3r, 5k, 2r]

*** Bet Runda 2 ***

kikki9 Passa

Tinusen Satsa 19.00

tompala Syna 19.00

BUD BUNDY Syna 19.00

hassoun Lägg

kikr Lägg

kikki9 Lägg

*** Turn(Board): *** : [3r, 5k, 2r, 8s]

*** Bet Runda 3 ***

Tinusen Satsa 76.00

tompala All-in 66.00

BUD BUNDY Lägg

*** River(Board): *** : [3r, 5k, 2r, 8s, 7r]

*** Showdown *** : Rake: 5.20 Totalpott: 202.80

Mr Cap Lägger mig Vinst: 0.00

kikr Lägger mig Vinst: 0.00

aneol1 Lägger mig Vinst: 0.00

kikki9 Lägger mig Vinst: 0.00

Tinusen [4h, 5h, 6h, 10k] Stege med högsta kort åtta 6,5,4,3,2 Vinst: 0.00

tompala [Er, 5s, Knk, 9r] Färg med ess i topp 7,5,3,2,A Vinst: 202.80

Josse Lägger mig Vinst: 0.00

BUD BUNDY Lägger mig Vinst: 0.00

hassoun Lägger mig Vinst: 0.00

soccermen Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar

Sådant som får en att komma på alldeles nya ord för att beskriva vad man tycker om en person, hoppas det går bra annars. Själv har jag inte spelat alls idag, satsade istället på ett par groggar och ett par öl, så vågar inte sätta mig vid borden just nu. Tror jag gör ett gäng varma smörgåsar och kikar på några Hellraiser filmer istället.

Länk till kommentar

imorse blev det en lång session poker, började kännas ganska hopplös efter 2h där man låg 20 kr plus, gav mig på texas sh gick ungefär lika bra sen bidde det omaha sh, 2 bord vanlig o 1 bord hi/lo började fundera skarpt vad jag gjorde för fel iom att jag inte plussade o funderade på att sluta när jag låg 100 back men helt plötsligt vände det fick 4-tal i A o helt plötsligt efter spel låg jag över 300 pluss tjihooo hoppas det har vänt hoppas det är min tur o börja vinna igen :-D

Länk till kommentar

Gott att se du har hittat det igen. Själv vart jag precis med om en riktigt kul hand.

Halva bordet har synat, jag sitter med 24 på BB och checkar fram floppen.

QT2, alla hjärter, alla checkar.

Turn 2, jag minibettar ut lite med min monstertriss, får syn av UTG.

River 2, jag bettar ut lite till, hoppa att nån fått kåk eller nåt.

UTG höjer till 10 och jag testar min tur genom att trycka in, han synar och visar nötfärgen.

Underbart när folk slowspelar sig åt helvete på det sättet. :P

Länk till kommentar

imorse kändes det ganska hopplöst trodde aldrig jag skulle vinna pengar igen men nu är jag glad igen. Har spelat 4 bord sh hi/lo o ngt bord vanlig omaha

finaste handen idag är helt klart denna

***** Hand 372778599 *****

0.50/1.00 Omaha (PL) - Friday, July 06, 2007 9:45:41 PM

Anna 12 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Jan_Jo (131.52)

Plats 2: melle12 (103.00)

Plats 3: Myris (217.26)

Plats 4: bleke (85.23)

Plats 5: Tinusen (177.75)

Myris lägg LM 0.50

bleke lägg SM 1.00

** Giv **

Jan_Jo [N/A, N/A, N/A, N/A]

melle12 [N/A, N/A, N/A, N/A]

Myris [N/A, N/A, N/A, N/A]

bleke [N/A, N/A, N/A, N/A]

Tinusen [Dk, 10r, Es, Kns]

*** Bet Runda 1 ***

Tinusen Höj till 3.50

Jan_Jo Lägg

melle12 Lägg

Myris Syna 3.50

bleke Syna 3.50

*** Flop(Board): *** : [Knk, Kh, 3k]

*** Bet Runda 2 ***

Myris Passa

bleke Passa

Tinusen Satsa 4.00

Myris Syna 4.00

bleke Höj till 26.50

Tinusen Syna 26.50

Myris Syna 26.50

*** Turn(Board): *** : [Knk, Kh, 3k, 9h]

*** Bet Runda 3 ***

Myris Passa

bleke All-in 55.23

Tinusen Höj till 118.46

Myris Syna 118.46

*** River(Board): *** : [Knk, Kh, 3k, 9h, 7s]

*** Bet Runda 4 ***

Myris Satsa 37.00

Tinusen All-in 29.29

*** Showdown *** : Rake: 11.00 Totalpott: 429.73

Jan_Jo Lägger mig Vinst: 0.00

melle12 Lägger mig Vinst: 0.00

Myris [Dr, 9k, Ek, Ks] Två par, kungar och nior Vinst: 0.00

bleke [5r, Kk, Knh, 5k] Två par, kungar och knektar Vinst: 0.00

Tinusen [Dk, 10r, Es, Kns] Stege med högsta kort kung Vinst: 429.73

här är jag glad att färgen ej kom :-D

Älskar såna händer där det kvittar i stort sätt vilket kort som kommer som gör att du får stege iofs inte par då par gillar vi ej i omaha hihi. Sen gillar jag hi/lo med för det är bara o trycka in en stor bett när man har låg o ev bästa hög, ibland synar de o då blir det en fin pott.

imorgon så ska vi till bushuset i halmstad eller vad det heter, sambons pojk o min brorsas pojk ska leka där, dottern ja hon få pilla på saker istället.

men vad har hänt med vädret är glad att man ej bor i skåne men här regnar det rätt bra med bara öste ner tur man hann klippa gräset innan iaf.

Jo vi har lånat en eu moppe en sån måste jag köpa har hittat en jättefin rosa var den o 50-tals modell men får ej köpa rosa för sambon, hmm undra varför han skäms nog om han skulle åka runt med en rosa moppe :-D

Länk till kommentar

Länge sedan sist. Kul att se att det går bra för dig trots din kalla period men sådana kommer hela tiden, klarar man inte att tilta under dem så klarar man sig bra och du verkar ha ett bra temperament och tålamod för just detta.

Själv går det stabilt, inte anmärkninsvärt bra men plussar ngt dagligen iaf. Däremot börjat mer och mer med sportsbetting. Har kontakt med två stycken som e riktigt bra bland annat en som lever på det. Så där får man med sig många fina tips.

Kan ge två idag (men skyll inte på mig om de inte går in)

Scotland U-20 vs Costa Rica U-20 - 2 (fanns till odds 3.60 på svs tidigare idag, nu nere i 2.60 tror jag)

Uruguay U-20 - Zambia U-20 - 1

Ha en bra kväll. Sköt om er och låt fisken betala ikväll..

Länk till kommentar

När det går dåligt för dig verkar det gå bra för mig. Äntligen verkar motriggen ha släppt, jag har ingen överdriven klonk men slipper blir 2 eller 4 outad konstant.

hehe men du vad pysslade du med på hi/lo bordet igår ?? :)

har du aldrig spelat det, är en del o tänka men jag tycker det är roligare än vanlig hi men vanlig är enklare.

jag plussade i9nnan o givetvis dör jordfelsbrytaren bara o pussla o se vad som var felet som tur var var det bara utebelysningen har ju regnat en hel del så har väl blivit ngt elektriskt tjafs

Länk till kommentar