Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

Går lite si och så här, som jag sa vid bordet brände jag ett inköp med AJ tack vare risigt spel från min sida, gått okej på de andra borden så ligger på typ plus minus noll idag.

Det vill inte riktigt stämma för mig känns det som, det börjar gå framåt och sedan tar det stopp och vill sig inte riktigt och då kan lätt sånt som AJ grejen hända. :P

 

(Höjde upp 4xbb med AJ i tidig position, bettar ut pott när jag träffar A på A85 bräda, får en minimiraise emot mig, synar den, turn 4 han sätter mig all in och jag synar, han visar A8)

 

Kändes inget bra att syna där, men sett honom betta bort folk med inga vidare händer tidigare, och tyckte han bettade lite för mycket för att vilja ha syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

idag har jag varit generös mot en person gett honom ca 70 kr från min stack :)

 

hand 1 : KK raisar preflop, han får stege, fick ca 40 kr från mig där

hand 2: turn ger mig färg bettar han synar glatt, rivern 4 st hj jag J hög jag raisar ändå, får mothöjning han sitter på a hj 30 kr från mig där

 

men äh man ska ju bidra till de andra med o jag ligger pluss tjihoooo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går lite si och så här, som jag sa vid bordet brände jag ett inköp med AJ tack vare risigt spel från min sida, gått okej på de andra borden så ligger på typ plus minus noll idag.

Det vill inte riktigt stämma för mig känns det som, det börjar gå framåt och sedan tar det stopp och vill sig inte riktigt och då kan lätt sånt som AJ grejen hända. :P

 

(Höjde upp 4xbb med AJ i tidig position, bettar ut pott när jag träffar A på A85 bräda, får en minimiraise emot mig, synar den, turn 4 han sätter mig all in och jag synar, han visar A8)

 

Kändes inget bra att syna där, men sett honom betta bort folk med inga vidare händer tidigare, och tyckte han bettade lite för mycket för att vilja ha syn.

 

hur länge brukar du spela en session????

kanske spelar för länge, jag brukar försöka sluta när jag märker att korten är slut eller ja att jag förlorar ngr större potter.

 

usch aj gillar jag ej lömsk hand eftersom finns aq o ak som kan slå den, fast sen position gillar jag den mera, får se ska snart ta en paus men har återhämtat e.m förlust iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj gårdagen var en riktig katastrof. Tiltade bort 1200:- . Länge sedan jag blivit så tiltad. Men mitt heads up spel idag har räddat mig. Plus 1100:- på en session på ca 1h. Så nu e jag tillbaka till 6000 i rulle igen.

 

Kan ju meddela att dessa svängningar i rulle inte e direkt bra för hälsan, man märker ju av att man mår psykiskt sämre av tilt.

 

Någon som har något botemedel så jag inte trillar dit igen? Nu hade jag ju mkt tur att det gick så pass bra idag i HU annars hade ju rullen vart bränd.

 

Återkommer senare ikväll med resultat.

 

Imorgon åker jag till Stockholm över helgen vilket jag tror kommer bli bra för min poker med. Har spelat alldeles för mkt sista tiden så ett litet break kan nog höjj mitt spel.

 

Ha d bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj gårdagen var en riktig katastrof. Tiltade bort 1200:- . Länge sedan jag blivit så tiltad. Men mitt heads up spel idag har räddat mig. Plus 1100:- på en session på ca 1h. Så nu e jag tillbaka till 6000 i rulle igen.

 

Kan ju meddela att dessa svängningar i rulle inte e direkt bra för hälsan, man märker ju av att man mår psykiskt sämre av tilt.

 

Någon som har något botemedel så jag inte trillar dit igen? Nu hade jag ju mkt tur att det gick så pass bra idag i HU annars hade ju rullen vart bränd.

 

Återkommer senare ikväll med resultat.

 

Imorgon åker jag till Stockholm över helgen vilket jag tror kommer bli bra för min poker med. Har spelat alldeles för mkt sista tiden så ett litet break kan nog höjj mitt spel.

 

Ha d bra!

 

 

Mjo, tilten kan lätt komma smygande till och från, bästa är att slita sig upp från datorn, svära högt på så många språk man kan, slå på något som inte gör ont och sedan sätta sig i soffan med en skvätt stångkaffe och ta en paus.

Gott du tog igen det i alla fall, ha det i huvudstaden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar alldeles för länge när det går dåligt, vilket brukar sluta med att det går sämre, får börja köra kortare sessioner, då det brukar gå bäst.

 

jag körde alldeles för långa sessioner förut, men ändrade så jag kan bara köra max 2 h vilket räcker bra för min del märks bra på spelet oxå plus att jag slutar oftast när jag ligger pluss men handlar mycket om disciplin o det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj gårdagen var en riktig katastrof. Tiltade bort 1200:- . Länge sedan jag blivit så tiltad. Men mitt heads up spel idag har räddat mig. Plus 1100:- på en session på ca 1h. Så nu e jag tillbaka till 6000 i rulle igen.

 

Kan ju meddela att dessa svängningar i rulle inte e direkt bra för hälsan, man märker ju av att man mår psykiskt sämre av tilt.

 

Någon som har något botemedel så jag inte trillar dit igen? Nu hade jag ju mkt tur att det gick så pass bra idag i HU annars hade ju rullen vart bränd.

 

Återkommer senare ikväll med resultat.

 

Imorgon åker jag till Stockholm över helgen vilket jag tror kommer bli bra för min poker med. Har spelat alldeles för mkt sista tiden så ett litet break kan nog höjj mitt spel.

 

Ha d bra!

 

kanske är alldeles för aggro med dina par????

jag var det innan men märks stor skillnad på min kassa sen jag ändrade spelet lite

spelade du bara 1-2 kr igår????

 

hmm du verkar ju vara en riktig hejare på hu varför inte bara spela det??? menar 1100 på en timme är ju grymt. jag är iaf imponerad, skönt att din kassa åter igen är normal så surt när man förlorar man mår riktigt dåligt av det o pokern drabbar ens humör lite

 

gott med resa till sthlm finns massvis med kul o göra där, ska du göra ngt roligt då???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske skulle sätta en begränsning i det. Hur länge måste man vänta då innan man kan sätta igång med nästa session igen?

 

Har ändrat mitt spel lite nu också sedan 0.5/1. Då gjorde jag nästan aldrig CB om jag inte träffat floppen. Det gör jag nästan jämt nu om jag höjt innan flopp. Fungerar mkt bra. Hur gör ni med continuation bet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så känns det bra igen

 

***** Hand History for Game 345399686 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, Jun 7, 16:57:42 ET 2007

Table Adam 11 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: HHA ( $124.9 )

Seat 2: Olofsson ( $83.85 )

Seat 3: FMF ( $92 )

Seat 4: Skruf111 ( $247.46 )

Seat 5: Krowa ( $69.25 )

Seat 6: LBPB ( $154.97 )

Seat 7: Tj.40 ( $35 )

Seat 8: Tinusen ( $196.4 )

Seat 9: wikberg ( $25.51 )

Seat 10: Cili ( $59.67 )

Tinusen posts small blind [$0.5].

wikberg posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Qs Qh ]

Cili folds.

HHA raises [$4].

Olofsson calls [$4].

FMF folds.

Skruf111 folds.

Krowa folds.

LBPB folds.

Tj.40 folds.

Tinusen raises [$9.5].

wikberg folds.

HHA calls [$6].

Olofsson calls [$6].

** Dealing Flop ** [ Jc, Qd, 7d ]

Tinusen bets [$25].

HHA raises [$50].

Olofsson folds.

Tinusen raises [$91].

HHA is all-In.

** Dealing Turn ** [ 2s ]

** Dealing River ** [ 8c ]

HHA shows [ Kc, Kd ] a pair of kings.

Tinusen shows [ Qs, Qh ] three of a kind, queens.

Tinusen wins $1.1 from side pot#1 with three of a kind, queens.

Tinusen wins $254.3 from the main pot with three of a kind, queens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske skulle sätta en begränsning i det. Hur länge måste man vänta då innan man kan sätta igång med nästa session igen?

 

Har ändrat mitt spel lite nu också sedan 0.5/1. Då gjorde jag nästan aldrig CB om jag inte träffat floppen. Det gör jag nästan jämt nu om jag höjt innan flopp. Fungerar mkt bra. Hur gör ni med continuation bet??

 

 

Beror lite på hur många som är med i potten, hur floppen ser ut och vilka som är med.

Tror jag försöker gå lite på känsla med CB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske skulle sätta en begränsning i det. Hur länge måste man vänta då innan man kan sätta igång med nästa session igen?

 

Har ändrat mitt spel lite nu också sedan 0.5/1. Då gjorde jag nästan aldrig CB om jag inte träffat floppen. Det gör jag nästan jämt nu om jag höjt innan flopp. Fungerar mkt bra. Hur gör ni med continuation bet??

 

tror du kan spela direkt igen bara du går ut från borden. men jag tycker iaf det är bra ngn dagsgräns har jag ej jo 24 h vill ju spela så mycket jag känner för, vissa dagar kanske jag vill spela 7 h medans andra kanske bara 1 h

 

jo cb beror lite på hur många som är kvar vilka kort jag har o hur brädan ser ut tex 5 st som synat din höjning med QQ på brädan kommer A, J, 7

förmodligen sitter ngn på ett a då tycker jag nog det är bättre o bara checka fast jag vet ej kanske är fel tänkt???

 

är du rädd för att värdebetta då????

 

 

jo har du fått iordning pt????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jo cb beror lite på hur många som är kvar vilka kort jag har o hur brädan ser ut tex 5 st som synat din höjning med QQ på brädan kommer A, Q, 7

förmodligen sitter ngn på ett a då tycker jag nog det är bättre o bara checka fast jag vet ej kanske är fel tänkt???

 

 

Det här är ju bara min inställning, men jag skulle börja betta på utav helvete och hoppas nån stackare sitter med esset och inte hittar foldknappen.

Vinner hellre en liten pott än förlorar massor för att jag trasslade in mig i slowplaysnåret, avskyr slowplaying. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju bara min inställning, men jag skulle börja betta på utav helvete och hoppas nån stackare sitter med esset och inte hittar foldknappen.

Vinner hellre en liten pott än förlorar massor för att jag trasslade in mig i slowplaysnåret, avskyr slowplaying. :)

 

haha näe skrev fel på brädan menar tex en J ska ändra det jag hatar oxå slowspel så fel det blev :)

slowspelar aldrig jo aknske 4-tal då annars vill man ju ha betalt plus att ngn annan ska inte få bättre hand gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där ja bra att jag satte mig os pelade en session till, spelade bra nja vissa kort mindre bra men men sånt är livet, blir nog en session senare ska nu kolla till dottern som somnade som en stock innan, ta en dusch o glutta på tv, mina serier kom visst aldrig hem till datan.

 

idag +549

juni +2506 (358 kr i snitt/dag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade på samma bord som dig idag, verkar vara stabilspelare, hoppas att du inte har några fördelaktiga notes om mig.:oops: Hamnade aldrig i duell med dig iofs.

 

Har följt din dagbok här sista tiden, skall försöka gå igenom den då du spelar på samma nivå som mig.

 

Hur som helst, GL med pokern och allt annat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade på samma bord som dig idag, verkar vara stabilspelare, hoppas att du inte har några fördelaktiga notes om mig.:oops: Hamnade aldrig i duell med dig iofs.

 

Har följt din dagbok här sista tiden, skall försöka gå igenom den då du spelar på samma nivå som mig.

 

Hur som helst, GL med pokern och allt annat!

 

 

hej o välkommen hit, får jag fråga vad du nickar???

jo oftast är jag hyfsat stabil men spelar illa ibland men vem gör inte det ibland :-D oftast brukar försöka sluta när jag spelar illa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så där ja nu ger jag upp för dagen, även efter e.m som gick halvdåligt så vände allt på kvällen o slutade riktigt fint. ska nu sova gott, gubben har somnat på soffan o dottern sover gott i sin säng. hon var så söt idag vi låg i min säng o skojade lite, hon har en bok med en massa djur o jags a kisse hela tiden o då försökte hon härma mig men blev ngt konstigt läta o mer spott istället för kisse, ja underbara är de små iaf men usch vad fort tiden går de växer ju så det knakar saknar ju den där tiden då hon var alldeles nyfödd o luktade nyfödd bebis men samtidigt det blir bara bättre o bättre underbar tid nu oxå.

 

 

idag + 574

juni + 2531 (snitt 361 kr/dag)

 

bb i juni 37,29

 

ja sammanfattningsvis efter 7 dagar jag är iaf nöjd med spelet hitills och allt går som räknat än så länge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så där ja nu ger jag upp för dagen, även efter e.m som gick halvdåligt så vände allt på kvällen o slutade riktigt fint. ska nu sova gott, gubben har somnat på soffan o dottern sover gott i sin säng. hon var så söt idag vi låg i min säng o skojade lite, hon har en bok med en massa djur o jags a kisse hela tiden o då försökte hon härma mig men blev ngt konstigt läta o mer spott istället för kisse, ja underbara är de små iaf men usch vad fort tiden går de växer ju så det knakar saknar ju den där tiden då hon var alldeles nyfödd o luktade nyfödd bebis men samtidigt det blir bara bättre o bättre underbar tid nu oxå.

 

 

idag + 574

juni + 2531 (snitt 361 kr/dag)

 

bb i juni 37,29

 

ja sammanfattningsvis efter 7 dagar jag är iaf nöjd med spelet hitills och allt går som räknat än så länge

 

Av ren nyfikenhet...hur luktar nyfödd bäbis? :-)

Bra jobbat förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

näe lite hemligheter sk aman ju hålla sig för sig själv ju :-D

har du spelat poker länge eller nybörjare????

 

Hängde med i Boomen precis som de flesta med WPT på TV 2005, sen var det kört. Mest utpräglad Turrespelare, försöker lära mig CG. Har blivit någon klonk här och där:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hängde med i Boomen precis som de flesta med WPT på TV 2005, sen var det kört. Mest utpräglad Turrespelare, försöker lära mig CG. Har blivit någon klonk här och där:-D

 

jo det är skillnad på sng o turre spel jämfört med cg, man måste vara mycket tightare än på sng, så lägger du ner mycket tid för spelet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...