Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

inlägg om detta för min del. Jag ansåg att det sätt som jag spelade handen på var det sätt att kunna få ut mesta möjliga pengar..dvs att hoppas på träff på triss....hade inte en enda fyra kommit på rivern så hade det blvit 250kr eller vad potten blev...så vet inte om jag håller med dig Kajsa Stina att man bara kan räkna med 20kr för en triss..på Svenska Spel så kan man nog alltid räkna med att vinna mkt mer om du träffar din triss...åtminstone min erfarenhet

Jo visst kan man få betalt iaf, men saken är den att du spelar bättre poker genom att höja. För det första sätter du myror i huvet på motståndarna (kanske de har hursomhelst på denna nivå) men iaf, sen men jag att överlag e det lättare att vinna mycket om du har höjt pre. Det är iaf min erfarenhet efter drygt 2 års pokerspelande och för cirka 1 år sen spelade jag som dig och jag fick en chock när ja insåg de ja nu berättar för dig. Sen beror det på nivå givetvis, men om du spelar ditt bästa spel, dvs som du skulle gjort på högre nivå, till 75% och sedan varierar utifrån nivå och motståndare för resten så kommer du nog vinna mer.

Anta att du synar 2kr pre med 44. Ni är 4 spelare och floppen kommer A84 regnbåge. Du petar 4-5kr och får en syn. turn kommer Q och du betar ?? potten är nämligen 16-20kr! för att potten ska bli stor här måste du beta potzize på BÅDE turn och river, och även om det finns tomtar här utan dess like, är det inte troligt att de betalar 28kr på turn med A7 och neråt iaf.

Om du hade betat 4kr pre, fått 4 syn o floppat sammma hand hade det legat 20kr i potten, du kan med störtsa sannolikhet sätta ngn på ett A samtidigt som du kan beta ut 15kr utan att det skriker monster, det är nämligen inge konstigt att beta så i denna potten. Synar 1 person floppen och du betar 25 på turn där han kastar har du ändå vunnit 30kr vilket ja tror är bättre än vad du i genomsnitt vinner genom att limpa/ spela svagt!

jaja, ska inte lära er för mkt, ja vill ju ha era stålar as well :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu menar jag före floppen alltså...och nu ska jag inte skriva mer om detta här i tinas dagbok, det är hennes dagbok och jag får whina ngn annanstans =)

Ja du otur med handen o rivern ja den hatar man ju näst intill alltid.

angående reraisa pre flop tycker att det är väl lite upp till var o en hur de vill spela sina 8.or menar du ville syna dem ja helt oki, om ngn annan vill reraisa dem helt oki, men finns ju ingen pokerlag som säger att så måste du spela exakt så. tror knappast alla reraisar sina 8.or preflop på sen position. utan du får försöka anpassa spelet till dem du spelar med o spela på det sättet du är bekväm med menar är du inte bekväm med o reraisa med 8.orna ska du självklart inte göra det bara för ngr säger att du ska göra det.

sen ja till handen nu, jag hade reraisat flopp en högre höjning. sen kan man ju aldrig veta ifall tsatsiki hade lagt sig ja förmodligen inte. men när du höjer tänk inte på antal kr utan kika på hur stor potten är o låt de få betala för att se nästa kort. visst man vill tjäna pengar men samtidigt om de synar så tjänar du ju pengar på din hand. jag slowspelar ytterst sällan, det ska vara typ 4-tal o såna händer plus kanske bästa kåken. visst när du ej slowspelar ibland får du en liten pott o ibland får du en stor pott.

jo blir cg om en stund när dottern somnat oerhört kinkig o trött idag

o till er alla andra ni får gärna sätta ut händer inte mig emot även om det är min dagbok utan då lär vi oss alla ngt av det hur andra skulle spelat handen o vad som är rätt o fel om det nu finns ngt sådant i poker :-D

Länk till kommentar

Jo visst kan man få betalt iaf, men saken är den att du spelar bättre poker genom att höja. För det första sätter du myror i huvet på motståndarna (kanske de har hursomhelst på denna nivå) men iaf, sen men jag att överlag e det lättare att vinna mycket om du har höjt pre. Det är iaf min erfarenhet efter drygt 2 års pokerspelande och för cirka 1 år sen spelade jag som dig och jag fick en chock när ja insåg de ja nu berättar för dig. Sen beror det på nivå givetvis, men om du spelar ditt bästa spel, dvs som du skulle gjort på högre nivå, till 75% och sedan varierar utifrån nivå och motståndare för resten så kommer du nog vinna mer.

Anta att du synar 2kr pre med 44. Ni är 4 spelare och floppen kommer A84 regnbåge. Du petar 4-5kr och får en syn. turn kommer Q och du betar ?? potten är nämligen 16-20kr! för att potten ska bli stor här måste du beta potzize på BÅDE turn och river, och även om det finns tomtar här utan dess like, är det inte troligt att de betalar 28kr på turn med A7 och neråt iaf.

Om du hade betat 4kr pre, fått 4 syn o floppat sammma hand hade det legat 20kr i potten, du kan med störtsa sannolikhet sätta ngn på ett A samtidigt som du kan beta ut 15kr utan att det skriker monster, det är nämligen inge konstigt att beta så i denna potten. Synar 1 person floppen och du betar 25 på turn där han kastar har du ändå vunnit 30kr vilket ja tror är bättre än vad du i genomsnitt vinner genom att limpa/ spela svagt!

jaja, ska inte lära er för mkt, ja vill ju ha era stålar as well :mrgreen:

jo men samtidigt stollar kan syna 28 kr på en träff med skitkicker o sen få in sitt 2-par på rivern. de kan tom syna all in för att chansa på ett drag, visst du ska ju självklart ta betalt för din hand det fattar ju jag med o det spelar jag efter o klarar mig därför oftast utan utdragningar, men det jag syftar på är pre flop menar om han kanske inte är bekväm med o höja 8.or o reraisa dem preflop ska han självklart inte göra det utan man ska väl spela ett spel som man är bekväm i. sen får man ju anpassa spelet till denna nivån där 85% är firrar

Länk till kommentar

Så sensmoralen är alltså att man aldrig ska höja? Jag menar, det kan ju trots allt finnas folk som limpar in med AA/KK på knappen. Den spelstilen kan aldrig hålla i längden misstänker jag. Alla har vi olika spelstilar, men har jag ett någorlunda bra par på handen höjer jag en ohöjd/minihöjd pott PF. Får jag en mothöjning inom rimliga gränser kan jag spela för setvärde om inte annat.

näe det ha menar är att många kör det stuket medan andra tar betalt för sina aa, tror kanske 25% mer eller mindre slowspelar sina aa, kk är så mycket fisk på denna nivån

kan ta ett exempel, jag satt med set på floppen fi höjde o jag reraisade, på turn höjde jag o fi synade, på rivern höjde fi då det kommit ett a på rivern, jag synade o han visade upp set med a. först o främst idiotiskt spelat o inte höja preflop o sen tro att man sitter på bästa handen när flera limpat o synar alla höjningar mer än gärna, men samtidigt det är dessa som ger en pengar o samtidigt förlorar man en del till dem

Länk till kommentar

Tjena.

Mycket trevlig dagbok..

Nice att se fler som spelar low.

Håller oftast till en nivå upp så tror inte jag har sett nån av er

vid mina bord.

Men igen, riktigt nice dagbok o lycka till vid borden.

välkommen hit, har spelat 1-2 kr vid ngr få tillfällen men av ngn konsti anledning hamnar jag på 0,5-1 kr igen :-D

det jag gillar med min dagbok är att vi alla lär utav varandra o kan ge varandra tips m.m plus att det oftast är trevliga diskussioner och sen att man oftats inte blir dum förklarad när man sätter ut en dåligt spelad hand hihi

Länk till kommentar

Spelat 12 stycken på unibet. 7 ITM 2-1-4. ROI 51%

Det är rätt bra va? Man kanske skulle spela mer sit and gos fast 12 säger ju absolut ingenting. Spelade mkt turneringar förr vilket var mitt bästa spel, men nu tycker jag cashgame e mkt roligare så blir det mest. För du statistik över ditt Sit and Go spel Tina?

Läste tidigare ngn gång att du cashar ut regelbundet, men inte funderat ngt på att bygga rulle till typ 6000 och sen grinda 1/2 ett tag för att testa..Mitt mål är iaf att bygga rulle till 6000 och sedan börja 1/2 med ett bord i början och flyter det på öka på antalet bord...vad tror ni om det?

Länk till kommentar

Det är rätt bra va? Man kanske skulle spela mer sit and gos fast 12 säger ju absolut ingenting. Spelade mkt turneringar förr vilket var mitt bästa spel, men nu tycker jag cashgame e mkt roligare så blir det mest. För du statistik över ditt Sit and Go spel Tina?

Läste tidigare ngn gång att du cashar ut regelbundet, men inte funderat ngt på att bygga rulle till typ 6000 och sen grinda 1/2 ett tag för att testa..Mitt mål är iaf att bygga rulle till 6000 och sedan börja 1/2 med ett bord i början och flyter det på öka på antalet bord...vad tror ni om det?

du kan börja tidigare på 1-2, samma folk som på 0.5-1..

testa o köra halvt inköp o känn lite på det..

Länk till kommentar

Jo cg är helt klart roligare o jag brukar köra sng ibland. blir väl kanske 4-5 st i veckan i snitt o sen kör jag en selma ibland oxå, fast för inget statistik, aknske skulle börja hmm.

anledningen till att jag cashar ut regelbundet är att jag inte har ngn avsikt för att gå upp en insats utan jag trivs bra här o jag tror jag tjänar mest här än på 1-2 kr. visst har jag testat spelet där uppe o det är en viss skillnad, men tycker det låter vettigt det där med att du vill få ihop 6000 o sen testa spelet, men ju högre upp du spelar desto viktigare blir det o döda pottodds och betta hårt på dina händer, iofs viktigt på denna nivån emd men folk är inte lika medvetna om pottodds här

Länk till kommentar

nu så ger jag upp pokern för dagen, ska sätta mig o glo lite på tv med gubben.

Pokern slutade plus idag med. kan ej klaga. snart dags o casha ut, brukar bli 1 gång i veckan. har även blivit bättre med de dumma synerna men händer fortfarande ngn enstaka men inte förlorat ngr större potter pga det iaf, utan oftast när man får omslag så sitter de på ngt iaf de ggr jag synat :-D fast rätt gott när man sätter dit bluffarna oxå. Jo jag gjorde ngn misslyckad bluff, hehe väljer lite fel tillfällen o köra bluff ibland

blev ju som sagt var bara en kort session poker imorse, i e.m blev det ngr sng och nu ikväll har jag spelat 2 session den första var ca 1 timme, sen blev det en matpaus o började kolla på en gammal rulle med brad pitt, ska nog kolla färdigt den nu tror jag. i den filmen kan han inte vara äldre än 17-18 kanske.

vad hägrar imorgon då, hmm försöka få färdigt lillans rum kanske, hann visst ej det idag eller ja rättare sagt jag o dottern busade lite istället, jag lärde henne o vinka sen har hon lärt sig give me five såna där nödvändiga saker en 9 månaders måste kunna. Man kanske skulle klippa gräset på morgonen det växer ju som bara den, ja du man får väl skylla sig själv när man köpt 2000 kvm trädgård till huset. på kvällen ja det lär säkert bli poker då, brukar inte vara så mycket o hurra för på tv,n. sov gott allihopa snart nannetajm för den här tösen

Länk till kommentar

nu så ger jag upp pokern för dagen, ska sätta mig o glo lite på tv med gubben.

, sen blev det en matpaus o började kolla på en gammal rulle med brad pitt, ska nog kolla färdigt den nu tror jag. i den filmen kan han inte vara äldre än 17-18 kanske.

är det den filmen när han löptränar i början?? såg den för ett tag sen oxå, men det sjuka e att han är 27 i den filmen?!?! ser ju inte gammal ut asså :shock: Men iofs, inte en käft som tror jag e 31 heller :-D

Länk till kommentar

är det den filmen när han löptränar i början?? såg den för ett tag sen oxå, men det sjuka e att han är 27 i den filmen?!?! ser ju inte gammal ut asså :shock: Men iofs, inte en käft som tror jag e 31 heller :-D

näe var en film vi hittade i danmark de sålde ut filmer för 14 danska kronor, handlade om att han hade en hudsjukdom o kunde ej vistas i ljus mer än 3 dagar för då skulle han dö. sen blev han kär. Var en riktig b-film. tror det var hans allra första film, men jag var ju tvungen o kolla färdigt på den även om den var hur kass som helst. den hette dark side of sun. det knäppa är nu atthan inte heller ser så gammal ut fastän han är 42 ngt, men iofs har man pengar så kan man ju göra en massa skönhetsoperationer själv behöver man ju inte ngt sådant för man är ju så grymt snygg ändå hihi

hur går det med omahan??

haha på tal om ålder jag blir 26 lik sjutton får jag alltid visa leg på systemet, o om det vill sig riktigt illa tom visa leg när jag spelar på spel men då blir jag tjurig för jag vet att jag ser äldre ut än 20 iaf *lol* jaja bara o inse jag är en barnrumpa. det är tur man har nätet man kan spela på

föresten är din dotter oxå inne i en sån härlig ålder att man skriker åt allt som inte går sin väg tex om man tar ifrån ngt eller om hon inte når ngt. illtjurig hehe undra vems humör hon har fått kan absolut inte vara mitt

Länk till kommentar

Hehe, omahan går la sådär, åkte på lite skit förra veckan, så bara lirat texas sen dess, men det flyter på bra... ligger på 15 ptbb över 8k händer nu. Tänkte lira 10 k händerpå varje nivå och se hur det går... snart klar med deras 150 dollar bonus med.. den tar ju ett tag på låga nivåer :shock:

Länk till kommentar

Hehe, omahan går la sådär, åkte på lite skit förra veckan, så bara lirat texas sen dess, men det flyter på bra... ligger på 15 ptbb över 8k händer nu. Tänkte lira 10 k händerpå varje nivå och se hur det går... snart klar med deras 150 dollar bonus med.. den tar ju ett tag på låga nivåer :shock:

ja jag tog ut pengar därifrån, blev ju inga potter o alla spelade tight så jag återgick till svs :-D men iofs jag plussade ngr hundra där ändå.

aldrig gillat omaha o kommer nog aldrig gilla det ordentligt heller sitter man med stegen ja klart som sjutton ngn får kåken.

men ja 15 ptbb är ju bra

Länk till kommentar

näe var en film vi hittade i danmark de sålde ut filmer för 14 danska kronor, handlade om att han hade en hudsjukdom o kunde ej vistas i ljus mer än 3 dagar för då skulle han dö. sen blev han kär. Var en riktig b-film. tror det var hans allra första film, men jag var ju tvungen o kolla färdigt på den även om den var hur kass som helst. den hette dark side of sun. det knäppa är nu atthan inte heller ser så gammal ut fastän han är 42 ngt, men iofs har man pengar så kan man ju göra en massa skönhetsoperationer själv behöver man ju inte ngt sådant för man är ju så grymt snygg ändå hihi

hur går det med omahan??

haha på tal om ålder jag blir 26 lik sjutton får jag alltid visa leg på systemet, o om det vill sig riktigt illa tom visa leg när jag spelar på spel men då blir jag tjurig för jag vet att jag ser äldre ut än 20 iaf *lol* jaja bara o inse jag är en barnrumpa. det är tur man har nätet man kan spela på

föresten är din dotter oxå inne i en sån härlig ålder att man skriker åt allt som inte går sin väg tex om man tar ifrån ngt eller om hon inte når ngt. illtjurig hehe undra vems humör hon har fått kan absolut inte vara mitt

Tinusen jag fick visa leg på systemet för en 2-3 månader sedan :-D det e fan den mest smickrande oneliner jag hört på länge "har du leg".

tilläggas bör att jag e 35

Länk till kommentar

Tinusen jag fick visa leg på systemet för en 2-3 månader sedan :-D det e fan den mest smickrande oneliner jag hört på länge "har du leg".

tilläggas bör att jag e 35

haha :D var det en gammal kvinna? dom brukar nämnligen ha en förmåga att inte kunna avgöra ålder, iaf dom som jobbar på systembolaget

Länk till kommentar

haha :D var det en gammal kvinna? dom brukar nämnligen ha en förmåga att inte kunna avgöra ålder, iaf dom som jobbar på systembolaget

Nej det lustiga var att hon som frågade om legg var i typ 25års åldern.

Underligt det där, då man var i 16-17 års åldern frågade de aldrig om legg då man knatade in, men nu när man börjar närma sig de 40 så.

Ah gött de iaf :-D

Länk till kommentar

ja jag tog ut pengar därifrån, blev ju inga potter o alla spelade tight så jag återgick till svs :-D men iofs jag plussade ngr hundra där ändå.

aldrig gillat omaha o kommer nog aldrig gilla det ordentligt heller sitter man med stegen ja klart som sjutton ngn får kåken.

men ja 15 ptbb är ju bra

Det e ju det som e fint... somliga är aptighta, men klarar likförbanat inte av o släppa sitt gyllene AA, när en annan settar eller floppar str8 =)

POKERSTARS GAME #9976549207: HOLD'EM POT LIMIT ($0.10/$0.25) - 2007/05/18 - 10:13:58 (ET)

Table 'Lena' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: Froonobulax ($16 in chips)

Seat 2: Konsul3 ($4.65 in chips)

Seat 3: djthedj11 ($32 in chips)

Seat 4: retsu12 ($21.40 in chips)

Seat 5: kewl074 ($14.10 in chips)

Seat 6: Tom67 ($12.05 in chips)

Seat 8: lifeonmars73 ($9.05 in chips)

Seat 9: Hero ($26 in chips)

Tom67: posts small blind $0.10

lifeonmars73: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 8 of Diamonds10 of Diamonds

Hero: raises $0.50 to $0.75

Froonobulax: folds

Konsul3: folds

djthedj11: folds

retsu12: calls $0.75

kewl074: raises $1.25 to $2

Tom67: folds

lifeonmars73: folds

Hero: calls $1.25

retsu12: calls $1.25

*** FLOP *** 7 of Hearts6 of Clubs9 of Clubs

Hero: bets $1.50

retsu12: raises $5.75 to $7.25

kewl074: raises $4.85 to $12.10 and is all-in

Hero: raises $11.90 to $24 and is all-in

retsu12: calls $12.15 and is all-in

*** TURN *** 7 of Hearts6 of Clubs9 of Clubs2 of Spades

*** RIVER *** 7 of Hearts6 of Clubs9 of Clubs2 of Spades6 of Spades

*** SHOW DOWN ***

Hero: shows 8 of Diamonds10 of Diamonds (a straight, Six to Ten)

retsu12: mucks hand

Hero collected $13.90 from side pot

kewl074: mucks hand

Hero collected $40.55 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot $57.25 Main pot $40.55. Side pot $13.90. | Rake $2.80

Board 7 of Hearts6 of Clubs9 of Clubs2 of Spades6 of Spades

Seat 1: Froonobulax folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Konsul3 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: djthedj11 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: retsu12 mucked 7 of Diamonds9 of Diamonds

Seat 5: kewl074 (button) mucked Ace of DiamondsAce of Hearts

Seat 6: Tom67 (small blind) folded before Flop

Seat 8: lifeonmars73 (big blind) folded before Flop

Seat 9: Hero showed 8 of Diamonds10 of Diamonds and won ($54.45) with a straight, Six to Ten

Länk till kommentar

Nej det lustiga var att hon som frågade om legg var i typ 25års åldern.

Underligt det där, då man var i 16-17 års åldern frågade de aldrig om legg då man knatade in, men nu när man börjar närma sig de 40 så.

Ah gött de iaf :-D

*asg* känns ju lagom kul. på tal om det kom o tänka på för ja jag var väl 16 år kanske o mamma var då 37 år o skulle köpa snus till min bror o hon i kassan frågar henne har du legitimation hon blev skit sur

men ja 35 år o behöva visa leg på systemet ja skapligt kul men du får väl ta det som en komplimang ;-)

Länk till kommentar

Det e ju det som e fint... somliga är aptighta, men klarar likförbanat inte av o släppa sitt gyllene AA, när en annan settar eller floppar str8 =)

POKERSTARS GAME #9976549207: HOLD'EM POT LIMIT ($0.10/$0.25) - 2007/05/18 - 10:13:58 (ET)

Table 'Lena' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: Froonobulax ($16 in chips)

Seat 2: Konsul3 ($4.65 in chips)

Seat 3: djthedj11 ($32 in chips)

Seat 4: retsu12 ($21.40 in chips)

Seat 5: kewl074 ($14.10 in chips)

Seat 6: Tom67 ($12.05 in chips)

Seat 8: lifeonmars73 ($9.05 in chips)

Seat 9: Hero ($26 in chips)

Tom67: posts small blind $0.10

lifeonmars73: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 8 of Diamonds10 of Diamonds

Hero: raises $0.50 to $0.75

Froonobulax: folds

Konsul3: folds

djthedj11: folds

retsu12: calls $0.75

kewl074: raises $1.25 to $2

Tom67: folds

lifeonmars73: folds

Hero: calls $1.25

retsu12: calls $1.25

*** FLOP *** 7 of Hearts6 of Clubs9 of Clubs

Hero: bets $1.50

retsu12: raises $5.75 to $7.25

kewl074: raises $4.85 to $12.10 and is all-in

Hero: raises $11.90 to $24 and is all-in

retsu12: calls $12.15 and is all-in

*** TURN *** 7 of Hearts6 of Clubs9 of Clubs2 of Spades

*** RIVER *** 7 of Hearts6 of Clubs9 of Clubs2 of Spades6 of Spades

*** SHOW DOWN ***

Hero: shows 8 of Diamonds10 of Diamonds (a straight, Six to Ten)

retsu12: mucks hand

Hero collected $13.90 from side pot

kewl074: mucks hand

Hero collected $40.55 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot $57.25 Main pot $40.55. Side pot $13.90. | Rake $2.80

Board 7 of Hearts6 of Clubs9 of Clubs2 of Spades6 of Spades

Seat 1: Froonobulax folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Konsul3 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: djthedj11 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: retsu12 mucked 7 of Diamonds9 of Diamonds

Seat 5: kewl074 (button) mucked Ace of DiamondsAce of Hearts

Seat 6: Tom67 (small blind) folded before Flop

Seat 8: lifeonmars73 (big blind) folded before Flop

Seat 9: Hero showed 8 of Diamonds10 of Diamonds and won ($54.45) with a straight, Six to Ten

sån flopp är ju bara o tacka o buga för, blev ju fint betalt med, menar man bör ju kanske tänka till lite när ngn reraisar o dessutom 2 st. visst det är surt o släppa sitt aa men iofs han tog väl inte dig för att pricka en fin hålstege, men menar du kunde ju suttit på set 2-par etc etc ja allt som slog hans ynka pocket, blev du lite rädd på rivern när andra 6,an kom o ngn kanske prickat en fin liten kåk???

Länk till kommentar