Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

dagens utdragning, acid tyckte jag skulle mothöjt preflop men är inte så bekväm med o göra det med AK då man aldrig vet vad folk har för hand, menar acid höjer 5 kr på pocket m.m så jag vet ju inte riktigt vart jag har han,o vad han har på handen han kan rent av redan sitta på AA, KK men passningen på flopp så har han ej träff såvida ej fuling gjord men det tror jag ej pga färgdraget

***** Hand History for Game 318395615 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, May 10, 08:32:47 ET 2007

Table Adam 8 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Tinusen ( $350.77 )

Seat 2: frasse707 ( $38.86 )

Seat 3: luu390 ( $343.67 )

Seat 4: bunz4 ( $115.55 )

Seat 5: EliasG ( $44 )

Seat 6: Cotillian ( $200.85 )

Seat 7: RickardP ( $15.5 )

Seat 8: fireman63 ( $113.77 )

Seat 9: AcidSpy ( $144.5 )

Seat 10: verty ( $47.08 )

EliasG posts small blind [$0.5].

Cotillian posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Ks Ad ]

RickardP folds.

fireman63 folds.

AcidSpy raises [$5].

verty folds.

Tinusen calls [$5].

frasse707 calls [$5].

luu390 folds.

bunz4 calls [$5].

EliasG folds.

Cotillian folds.

** Dealing Flop ** [ As, Qh, 7h ]

AcidSpy checks.

Tinusen bets [$11].

frasse707 is all-In. denna stollen har gått all in ett antal ggr under morgonen därav självklar syn från min sida.

bunz4 folds.

AcidSpy folds.

Tinusen calls [$22.86].

** Dealing Turn ** [ 5c ]

** Dealing River ** [ Ah ]

Tinusen shows [ Ks, Ad ] three of a kind, aces.

frasse707 shows [ Kh, 5h ] a flush, ace high. o stollen får in sin färg, jippie vad kul men men i längden vinner jag på han för om han är beredd o gå all in hela tiden till slut ryker han

frasse707 wins $87.02 from the main pot with a flush, ace high.

åsikter om handen???? förutom mothöjning preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag läste det lite med Tina och klart du har rätt. Men hans argumentation visar ju på att han inte har någon mognad och då kan det gå illa förr eller senare. Sedan ska man som 17 vara ute med kompisar ha roligt, gå skola och skaffa utbildning. Vill man spela så kan man göra det ändå. Börja lågt och ha money management. Spela bort 17 000 då får man en rulle på minst en miljon.

Jag kan en del om pokerteori men har inte känslan att kunna spela så högt och det är nog för att pengar har ett värde för mig. Jag kan inte spela om tusenlappar så den nivån nu är ok för mig, kanske prova något högre någon gång men man drar ju in en del ändå på denna nivå. Lite extrapengar som man kan ha kul för.

Om man är lite weaktight som du och jag är Tina, då kan man lätt bluffas bort på högre nivåer, de gör moves och reprensenterar händer. Jag fixar nog inte det. Men 200 kr allin, det kan man ta, man vinner någon och förlorar någon.

Men han kommer inte lyssna på dig ändå. Få lyckas och många går det illa för, det måste man vara medveten om. Börjar man ung får man försaka mycket och jag undrar om man kan bli en hel människa av att spela om så mycket pengar så ung och missa mycket annat i livet.

Länk till kommentar

Frasse spelar faktiskt inte så dåligt mer än han skulle ha slängt preflop. Man väl efter floppen om han har investerat 5kr och där är 31 kr i potten efter du raisat så har han odds att syna, han investerar 32 kr för att vinna 87kr. Han har ju 35 % att sätta färgdraget. Men jag förstår att det känns för jäkligt, vad ska han in med K5s att göra???

Länk till kommentar

nja tycker inte att pottoddsen stämmer riktigt va??? har för mig jag bettade mer än 50% åtminstone av potten potten är 20 kr jag bettar 11 kr då har han väl åtminstone inte pottodds egentligen???skulle ju inte spelat roll eftersom han ändå gick all in. det var ju efetr min höjning han gick all in, jaja är ju inte jättehum om pottodds så har säkert helt fel

o det värsta jag gav honom en pott till

**** Hand History for Game 318406449 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, May 10, 08:59:51 ET 2007

Seat 9 is the button

Seat 1: Tinusen ( $333.06 )

Seat 2: frasse707 ( $28.52 )

Seat 3: luu390 ( $358.32 )

Seat 4: bunz4 ( $113.15 )

Seat 5: EliasG ( $36.9 )

Seat 6: Cotillian ( $190.2 )

Seat 7: RickardP ( $41.6 )

Seat 8: fireman63 ( $107.57 )

Seat 9: AcidSpy ( $170.5 )

Seat 10: verty ( $69.63 )

verty posts small blind [$0.5].

Tinusen posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 4h Js ]

frasse707 calls [$1].

luu390 folds.

bunz4 folds.

EliasG folds.

Cotillian folds.

RickardP calls [$1].

fireman63 calls [$1].

AcidSpy folds.

verty folds.

Tinusen checks.

** Dealing Flop ** [ Jd, Qc, 4s ]

Tinusen bets [$4]. skulle kanske bettat mer här men potten var ej så hög

frasse707 calls [$4].

RickardP folds.

fireman63 folds.

** Dealing Turn ** [ 5s ]

Tinusen bets [$45]. här går jag all in mot honom för att sätta dit nissen men va sjutton han prickar bättre 2 par givet vis, men tror han hade synat högre höjning flopp så spelar inte roll vad jag gör tror jag då han är en stolle

frasse707 is all-In.

** Dealing River ** [ 7d ]

Tinusen shows [ 4h, Js ] two pairs, jacks and fours.

frasse707 shows [ Qh, 4c ] two pairs, queens and fours.

Tinusen wins $21.48 from side pot#1 with two pairs, jacks and fours.

frasse707 wins $58.09 from the main pot with two pairs, queens and fours.

fast sista given så rök han ut hehe, dock ej av mig, satt med TTm fick med mig han plus en till höjde preflop var sen position.

flopp kommer låga kort jag bettar, han går all in likaså en annan, jag foldar, frasse visar JJ o den andra AA så bra beslut från mig.

var väntat att hans pengar skulle ryka, funkar inte i längden o gå all in hela tiden

Länk till kommentar

geru, nu får tvätta ur sömnsand ur ögonen. "Spelar inte så dåligt?" Han spelar K5 och Q4 som om det inte vore någon imorgon??

Ang. ungdomar och spel - när inte ens alla vuxna klarar av att spela om pengar så har barn och ungdomar inget att göra där. Visst kan de studera pokerteori o.s.v. i stället men money managemnet är i så fall a och o. Sen är jag inte ens säker då på att det är något för tonåringar...

Länk till kommentar

Skulle vara rätt nervös i den där handen. Händer som QJ Q7 och Q4 var ju inte helt otroliga. Tur att han var shortstack!

hade inte gjort så mot ngn annan, han är en jättefisk o det var därför. var bara därför. menar mot en annan hade jag säkert inte spelat så. men han var som sagt var dunderfisk o synade precis allt med par så tänkte att jag skulle sätta dit honom o om han haft större stack då hade jag inte bettat honom all in, dvs stack på 70 kr

i vanliga fall är såna här kort bannlysta på floppar för mig men har jag mörken så. det är ju tyvärr så här man måste spela mott firrarna ibland o hur stor är chansen att han prickar bättre 2 par på just turn, menar om han ej hade gjort det hade jag kanske blivit av med honom eller fått en fin pott. menar det ska vara dyrt för honom o syna med ett par med skitkicker just därför jag rök dit med mitt AK o han prickade färgen på rivern.

menar vad säger det om honom som synar Q5 tidig position??? o efter att ha spelat med honom ngn timme, hade du inte gjort precis likadant mot en som synar allt med par??? o sett din chans o vinna pengar även om du bara har J4 men det är ju inte en bra spelare jag möter, tex om jag suttit med geru så hade jag inte spelat så här, beror helt o hållet vem jag möter.

o sen tex jag hade gjort bett vanlig på turn, han hade gått all in, hade du lagt dig då?????

menar han hade 30 kr i sin stack, vad har jag o förlora???

Länk till kommentar

geru, nu får tvätta ur sömnsand ur ögonen. "Spelar inte så dåligt?" Han spelar K5 och Q4 som om det inte vore någon imorgon??

Ang. ungdomar och spel - när inte ens alla vuxna klarar av att spela om pengar så har barn och ungdomar inget att göra där. Visst kan de studera pokerteori o.s.v. i stället men money managemnet är i så fall a och o. Sen är jag inte ens säker då på att det är något för tonåringar...

näe du pengar o spel hör hemma hos vuxna o tyvärr inte hos alla vuxna om man ser på borden idag ser man dagligen som spelar alla givar, som tex frasse han fick en fin pott från mig då han prickade färgen fick en stack runt 90 kr, sen 15 min senare då han prickade bättre 2-par hade han desto mindre just för att synar precis allt.

Länk till kommentar

Den gode Frasse kan folda efter flopp när Tina bettar eller allin. Han väljer allin. Då offrar han 33 kr för att vinna 87 kr och det är 37 %. Han har något liknande att sätta sitt färgdrag 35 %. Hade bara Frasse synat 11 kr hade han gjort fel, det var all-in eller fold. En syn hade inte givit de rätta oddsen.

Sedan håller jag med om att Frasse fisk inte ska calla preflop men det var ju sooted.

Länk till kommentar

Den gode Frasse kan folda efter flopp när Tina bettar eller allin. Han väljer allin. Då offrar han 33 kr för att vinna 87 kr och det är 37 %. Han har något liknande att sätta sitt färgdrag 35 %. Hade bara Frasse synat 11 kr hade han gjort fel, det var all-in eller fold. En syn hade inte givit de rätta oddsen.

Sedan håller jag med om att Frasse fisk inte ska calla preflop men det var ju sooted.

Q4 utg då??

Länk till kommentar

Jag läste det lite med Tina och klart du har rätt. Men hans argumentation visar ju på att han inte har någon mognad och då kan det gå illa förr eller senare. Sedan ska man som 17 vara ute med kompisar ha roligt, gå skola och skaffa utbildning. Vill man spela så kan man göra det ändå. Börja lågt och ha money management. Spela bort 17 000 då får man en rulle på minst en miljon.

Jag kan en del om pokerteori men har inte känslan att kunna spela så högt och det är nog för att pengar har ett värde för mig. Jag kan inte spela om tusenlappar så den nivån nu är ok för mig, kanske prova något högre någon gång men man drar ju in en del ändå på denna nivå. Lite extrapengar som man kan ha kul för.

Om man är lite weaktight som du och jag är Tina, då kan man lätt bluffas bort på högre nivåer, de gör moves och reprensenterar händer. Jag fixar nog inte det. Men 200 kr allin, det kan man ta, man vinner någon och förlorar någon.

Men han kommer inte lyssna på dig ändå. Få lyckas och många går det illa för, det måste man vara medveten om. Börjar man ung får man försaka mycket och jag undrar om man kan bli en hel människa av att spela om så mycket pengar så ung och missa mycket annat i livet.

Satt och läste igenom dagböcker och såg att ni prata om vår diskussion:) Ni har rört ihop mig och en annan lite, jag har aldrig förlorat 16k på en dag eller ens i huvudtaget. Jag har bra MM med en br på ca:4400 på nl100. Spelar aldrig högre. Jag lovar att jag lyssnar på alla argument, men det blir mer som ett hatinlägg istället för att bidra med något vettigt..

(Förlåt för att jag postar i dagboken om det här men såg att det blivit missförstånd.)

Länk till kommentar

dagens utdragning, acid tyckte jag skulle mothöjt preflop men är inte så bekväm med o göra det med AK då man aldrig vet vad folk har för hand, menar acid höjer 5 kr på pocket m.m så jag vet ju inte riktigt vart jag har han,o vad han har på handen han kan rent av redan sitta på AA, KK men passningen på flopp så har han ej träff såvida ej fuling gjord men det tror jag ej pga färgdraget

***** Hand History for Game 318395615 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, May 10, 08:32:47 ET 2007

Seat 4 is the button

Seat 1: Tinusen ( $350.77 )

Seat 2: frasse707 ( $38.86 )

Seat 3: luu390 ( $343.67 )

Seat 4: bunz4 ( $115.55 )

Seat 5: EliasG ( $44 )

Seat 6: Cotillian ( $200.85 )

Seat 7: RickardP ( $15.5 )

Seat 8: fireman63 ( $113.77 )

Seat 9: AcidSpy ( $144.5 )

Seat 10: verty ( $47.08 )

EliasG posts small blind [$0.5].

Cotillian posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Ks Ad ]

RickardP folds.

fireman63 folds.

AcidSpy raises [$5].

verty folds.

Tinusen calls [$5].

frasse707 calls [$5].

luu390 folds.

bunz4 calls [$5].

EliasG folds.

Cotillian folds.

** Dealing Flop ** [ As, Qh, 7h ]

AcidSpy checks.

Tinusen bets [$11].

frasse707 is all-In. denna stollen har gått all in ett antal ggr under morgonen därav självklar syn från min sida.

bunz4 folds.

AcidSpy folds.

Tinusen calls [$22.86].

** Dealing Turn ** [ 5c ]

** Dealing River ** [ Ah ]

Tinusen shows [ Ks, Ad ] three of a kind, aces.

frasse707 shows [ Kh, 5h ] a flush, ace high. o stollen får in sin färg, jippie vad kul men men i längden vinner jag på han för om han är beredd o gå all in hela tiden till slut ryker han

frasse707 wins $87.02 from the main pot with a flush, ace high.

åsikter om handen???? förutom mothöjning preflop.

3-bet pre brukar ge ganska bra info, men om du inte vill göra det så spelade du handen korrekt efter, kanske lite större flopbet.

Länk till kommentar

Jag menade inget illa Hager. Bra att du har koll på Money Management så går det bra. Är du duktig ska du klart spela. Det var nog en mer allmän diskussion detta. Jag har inte koll på hur du gör med pokern, läste inte så noga.

Lycka till med poker och om det går bra så ska du bara köra på!

Länk till kommentar

3-bet pre brukar ge ganska bra info, men om du inte vill göra det så spelade du handen korrekt efter, kanske lite större flopbet.

hej hopp, välkommen hit, ta inte illa upp av min diskussion som du o jag har skönt iaf att man kan ha åsikter. oki????

Länk till kommentar

hej hopp, välkommen hit, ta inte illa upp av min diskussion som du o jag har skönt iaf att man kan ha åsikter. oki????

Absolut är det bra att man kan ha åsikter, inget fel med det. Men kändes verkligen som om du slängde alla över en kant. Jag har respekt för pengar, visst jag har några månadslöner (efter skatt) på pokerkontot. MEN det är pengar som jag aldrig skulle haft om jag inte spelat poker. Sedan så värnar jag mycket om att spela så bra jag kan för dessa eftersom mitt mål är att vinna:)

Länk till kommentar

Satt och läste igenom dagböcker och såg att ni prata om vår diskussion:) Ni har rört ihop mig och en annan lite, jag har aldrig förlorat 16k på en dag eller ens i huvudtaget. Jag har bra MM med en br på ca:4400 på nl100. Spelar aldrig högre. Jag lovar att jag lyssnar på alla argument, men det blir mer som ett hatinlägg istället för att bidra med något vettigt..

(Förlåt för att jag postar i dagboken om det här men såg att det blivit missförstånd.)

näe jag vet att det inte var du var den andra killen utan jag babblade om båda men skrev lite som kunde missuppfattas tror jag, nackdelen emd mig blir ganska hetsig i diskussioner o sen vill man gärna ha rätt :lol: har inget emot dig utan bara åsikter om minderåriga o poker. men kul iaf att du kikar in i min lilla dagbok.

tar upp det mesta här angående mina tankar om poker m.m o det var en tanke just idag

Länk till kommentar

Absolut är det bra att man kan ha åsikter, inget fel med det. Men kändes verkligen som om du slängde alla över en kant. Jag har respekt för pengar, visst jag har några månadslöner (efter skatt) på pokerkontot. MEN det är pengar som jag aldrig skulle haft om jag inte spelat poker. Sedan så värnar jag mycket om att spela så bra jag kan för dessa eftersom mitt mål är att vinna:)

ja det är möjligt, men det jag ville ha sagt från början var att jag skulle gärna vilja att 17 åring hade lite bättre syn på pengar. sen visst det är jättekul att du är en vinnande spelare o tjänar pengar på det

vänner???

Länk till kommentar

Jag vet inte hur Frasse Fisk tänkte där med Q4. Men jag gillar inte att utmana fisken så som Tina gjorde men det är säkert lönsamt i längden.

Jag talade om detta med färgen men visst han verkar vara en fruktansvärt dålig spelare.

vaddå Q5 o sådana kort är väl riktigt fina, skulle inte ens slänga ut 50 öre på det

Länk till kommentar

ja det är möjligt, men det jag ville ha sagt från början var att jag skulle gärna vilja att 17 åring hade lite bättre syn på pengar. sen visst det är jättekul att du är en vinnande spelare o tjänar pengar på det

vänner???

Jag har ingen dålig syn på IRL pengar. Men som sagt, pengarna jag har på pokern är pengar jag aldrig skulle ha haft utan poker. Därför så har dom mer värde för mig för att försöka spela högre och bli bättre. Det är mer som poäng än pengar.

Länk till kommentar

Jag har ingen dålig syn på IRL pengar. Men som sagt, pengarna jag har på pokern är pengar jag aldrig skulle ha haft utan poker. Därför så har dom mer värde för mig för att försöka spela högre och bli bättre. Det är mer som poäng än pengar.

näe utan det är mer den andra killen som tycker det är oki att spela bort 16 000 en kväll, vad var det för summor du spelade för sa du??

o sen lite en sak du skrev i början att 500 kr var ingenting för dig, medans det är mycket för mig tex

lovar o inte predika mer men vill fråga lite ändå om det är oki???

menar är du inte rädd o spela bort din rulle, du aksnke har spelat ihop sig 30 000 om inte mer, menar det är ju mycket pengar för en 17 åring finns ju mycket man kan köpa hihi

visst jag är rädd o spela bort min rulle, men det är inga summor som drabbar mig o min familj till ekonomisk förlust då vi har våran lön o det.

tex om det går dåligt en kväll o du spelar bort mycket pengar hur mår du egentligen då???? jag kan säga att om jag spelar bort 400 kr tycker jag det är skittrist har hänt mig 1 gång o hoppas inte det händer igen

sen vad har du för mål med ditt pokerspel, vet att du vill gå upp men när ska du ta gränsen vid vilken insats???

ska du fortsätta plugga efter skolan, öppna eget eller ska du leva på pokern???

tycker det är jättebra att man vill lyckas, menar som jag är 26 år o mitt mål är o bli en toppspelare på mikronivån o inte vill riskera min bankrulle utan ta den säkra vägen. Visst vill man bli framgångsrik måste man ju offra men jag vill inte offra ngt då jag har en familj som jag älskar o som älskar mig.

hur många år har du spelat då?? var en kille som spelat sen han var 12 det tyckte jag lät ganska hemskt där vi hade våran diskussion, 12 år den personen är 3 år äldre än min sambos pojk, vill inte föreställa mig honom o sitta o spela poker. plus sen att jag levt med en spelmissbrukare är därför jag har många åsikter då det var som att få ett riktigt hårt slag under bältet, menar spelmissbrukare det önskar jag inte ens min värsta fiende. det jag reagerade på var att den 15 åringen dolde för sina föräldrar, vad jag minns vet dina föräldrar om att du spelar va, kan du förfriska mitt minne vad de tycker om det???

är bara nyfiken då det skiljer nästan 10 år på oss o tankesättet är helt annorlunda, menar ditt liv har knappt börjat, studenten o hela kittet framför dig, jag har ju hunnit bli gammal o skaffat barn o gubbe hehe

Länk till kommentar