Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej, men metaspelet (nivå, sajt, tid, dag, mm) kan ge en god början till en read, och en bra bas. På SvS 0.5 så är det precis som kungrikard (om du skulle spela på dom här nivåerna skulle du veta att han antagligen spelar mest och tjänar mest på 0.5/1. Jag är bättre, men han spelar sjukt mycket ;)) säger, han har antagligen över-set.

Du kan väll inte på fullt allvar mena att man ska calla, raisa och folda på samma sätt på 0.5/1 som 25/50?

Jag har varit uppe högre, och kommer antagligen gå upp igen. Jag har en ovana att ta ut pengar hela tiden, vilket håller mig nere.

både ja och nej, jag menar naturligvis inte att man spelar på samma sätt på dom olika nivåerna, därimot är ett värdebet samma sak oavsett nivå, och att inte värdebeta en hand pga av att man tror att alla kommer syna är fel, och att höjja preflop till ca 4BB eller kanske 5x +1BB/limpare är det som helt enkelt är mest EV+. att höjja tex AA till 8BB för att man vill ha så få syn som möjligt är inte heller rätt, eftsom du i teorin vill ha syn av varenda person runt bordet. eftersom du har störst chans att vinnna.

hur som helst, om nu har ett bra sätt att vinna på den nivån så finns det naturligvis ingen anledning till att lyssna på mina tipps.

ang set handen så står jag fast vid att den synen, om inte självklar, ska göras. ni annalyserar handen för mycket, tänk på att det finns 2 möjliga händer som slår ditt set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

både ja och nej, jag menar naturligvis inte att man spelar på samma sätt på dom olika nivåerna, därimot är ett värdebet samma sak oavsett nivå, och att inte värdebeta en hand pga av att man tror att alla kommer syna är fel, och att höjja preflop till ca 4BB eller kanske 5x +1BB/limpare är det som helt enkelt är mest EV+. att höjja tex AA till 8BB för att man vill ha så få syn som möjligt är inte heller rätt, eftsom du i teorin vill ha syn av varenda person runt bordet. eftersom du har störst chans att vinnna.

hur som helst, om nu har ett bra sätt att vinna på den nivån så finns det naturligvis ingen anledning till att lyssna på mina tipps.

ang set handen så står jag fast vid att den synen, om inte självklar, ska göras. ni annalyserar handen för mycket, tänk på att det finns 2 möjliga händer som slår ditt set.

Jag kan inte uttala mig om andras kommentarer, eller handen jag inte kommenterat. Ett värdebet fungerar sålänge du inte vet att du kommer få ett stort omslag, igen alltså beroende på read.

Du vill garanterat *inte* ha call av alla med AA, du vill ha in exakt en. Med 10 personer i handen försvinner ditt övertag praktiskt taget helt, och du kommer tjäna endast i det långa, långa, långa loppet. Minst en, alternativt två kommer träffa monster, och om ingen träffar monster så får du inte betalt för dina AA iaf.

Det finns 2 händer som slår hennes, och han har med största sannolikhet en av dom, det säger alla kom känner till metaspelet här.

Länk till kommentar

Hade ni synat hans höjning???

** Dealing Flop ** [ Td, 7c, Qd ]

mozza checks.

tjetje checks.

biggan69 checks.

UncleRico checks.

Mr.Foster bets [$5].

Tinusen raises [$15].

ake1 raises [$203].

mozza folds.

tjetje folds.

biggan69 folds.

UncleRico folds.

Mr.Foster folds.

Tinusen folds.

ake1 does not show cards.

ake1 wins $229.45

Jag vågade inte tror han satt på högre set kanske T eller rent av slowspelat QQ. Kanske ville bara sno potten men tror inte han riskerar all in för det, men känns som ett bra beslut.

Jag är definitivt på horans linje ;), 9ggr av 10 har han en sämre hand. Hur kan ni tro att han har överset bara för att han går all-in på floppen efter en massa limpar? Det finns ju ingen som helst info här och han tjänar ju ingenting på att kasta bort en triss på det sättet. Självklar syn. Jag tippar tvåpar eller AQ, KQ.

Länk till kommentar

Jag har fått tre, och säkert 10-15 färgstegar :P Hur länge/mycket har du kört?

hmm 2 månader cirkus, fick bra betalt för den första färgstegen 2 hade oxå färg o gick all in, tror det blev pott på 400 ngt

har iaf fått 3 royal o 2 färgstegar

Länk till kommentar

Jag är definitivt på horans linje ;), 9ggr av 10 har han en sämre hand. Hur kan ni tro att han har överset bara för att han går all-in på floppen efter en massa limpar? Det finns ju ingen som helst info här och han tjänar ju ingenting på att kasta bort en triss på det sättet. Självklar syn. Jag tippar tvåpar eller AQ, KQ.

9 av 10 hade säkert gjort synen jag var 1 av 10 som inte gjorde den :)

Länk till kommentar

Lol, solid read huh.... lät ju mer som att det var nånting ni skaffade efter handen ;)

Edit: Är man tight och duktig eller hyfsat ABC så sitter man inte och väntar på en monsterhand i en timme för att kasta bort den med en all-in på floppen för att vinna växelpengar. Det är min read av den lilla info jag läst här.

Länk till kommentar

Jag har fått tre, och säkert 10-15 färgstegar :P Hur länge/mycket har du kört?

började köra seriöst för lite drygt ett år sen, så sen dess har det blivit ett par timmar om dagen.

men, vi säger såhär, om du har en hand, som kan bli en royal flush på floppen, dvs tex AKs eller KTs eller vad det nu kan vara, så är chansen att du får en royal flush på floppen 1 på 19600

men! du måsste ha en sån hand först.

ett exempel, för att med AKs få en royal flush är det 1 på 6 497 400

men om vi nu räknar chansen att få en av alla dessa händer som går att göra royla flush med då. det är (om jag inte tänker fel) ungefär 3% att få en av dessa händer. första kortet är 20/52 att få, nästa är 4/51 ==> 20/52 x 4/51 = 0,03

1 gång på 33 givar. det ger 19600x33 = 646800

allså, för att få en royal flush, ska man spela 646 800 händer.

dessa beräkningar är dock för att få den på floppen, men jag orkar inte fördjupa mig i hur det blir med dom extra 2 korten.

men hur som helst, det kan med andra ord ta ett tag innan man får en :)

Länk till kommentar

började köra seriöst för lite drygt ett år sen, så sen dess har det blivit ett par timmar om dagen.

men, vi säger såhär, om du har en hand, som kan bli en royal flush på floppen, dvs tex AKs eller KTs eller vad det nu kan vara, så är chansen att du får en royal flush på floppen 1 på 19600

men! du måsste ha en sån hand först.

ett exempel, för att med AKs få en royal flush är det 1 på 6 497 400

men om vi nu räknar chansen att få en av alla dessa händer som går att göra royla flush med då. det är (om jag inte tänker fel) ungefär 3% att få en av dessa händer. första kortet är 20/52 att få, nästa är 4/51 ==> 20/52 x 4/51 = 0,03

1 gång på 33 givar. det ger 19600x33 = 646800

allså, för att få en royal flush, ska man spela 646 800 händer.

dessa beräkningar är dock för att få den på floppen, men jag orkar inte fördjupa mig i hur det blir med dom extra 2 korten.

men hur som helst, det kan med andra ord ta ett tag innan man får en :)

märkligt o jag har redan fått 3 st :)

Länk till kommentar

Lol, solid read huh.... lät ju mer som att det var nånting ni skaffade efter handen ;)

Edit: Är man tight och duktig eller hyfsat ABC så sitter man inte och väntar på en monsterhand i en timme för att kasta bort den med en all-in på floppen för att vinna växelpengar. Det är min read av den lilla info jag läst här.

Tja, jag spelade inte handen. Jag snackar om readen (och notesen) jag har på spelaren. Tina har spelat med honom förr, kungrikard med (t om på samma bord tror jag). Jag spenderade närmare 3 timmar med honom, en med mycket snack, med tanke på att vi diskuterade hockeymatchen medans den pågick. Men visst, vill du påstå att vi ljuger så får du väll inbilla dig det.

Det är skitsamma om du har väntat 3 år på din monsterhand, är den slagen ska den foldas. Kan du inte folda ett monster ska du inte spela alls.

Länk till kommentar

Det är skitsamma om du har väntat 3 år på din monsterhand, är den slagen ska den foldas. Kan du inte folda ett monster ska du inte spela alls.

Vilken tuffing! Tina frågade i början av handen hur vi hade spelat den, meningarna går isär. Lev med det! Jag tjänar troligtvis mer på en kväll än vad du gör på en månad så slappna av firren.

Länk till kommentar

Lite udda hand, som slutade i splitt

--

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 4 maj 2007 00:44:04

Adam Turbo 8 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Lars-Peter (537.54)

Plats 2: SunTzu (200.00)

Plats 3: Bertil11 (72.57)

Plats 4: Laggan (50.35)

Plats 6: Blixten06 (125.40)

Plats 7: dosbjer (148.50)

Plats 8: Flying_h (179.31)

Plats 9: Orcc (113.35)

Plats 10: jogga3 (54.80)

Flying_h lägg LM 0.50

Orcc lägg SM 1.00

** Giv **

SunTzu [Ds, Kns]

*** Bet Runda 1 ***

jogga3 Syna 1.00

Lars-Peter Syna 1.00

SunTzu Passa

Bertil11 Syna 1.00

Laggan Syna 1.00

Blixten06 Syna 1.00

dosbjer Syna 1.00

Flying_h Syna 1.00

Orcc Passa

*** Flop(Board): *** : [4h, 10s, 7k]

*** Bet Runda 2 ***

Flying_h Passa

Orcc Passa

jogga3 Passa

Lars-Peter Passa

SunTzu Passa

Bertil11 Passa

Laggan Satsa 1.00

Blixten06 Lägg

dosbjer Lägg

Flying_h Syna 1.00

Orcc Syna 1.00

jogga3 Lägg

Lars-Peter Syna 1.00

SunTzu Syna 1.00

Bertil11 Syna 1.00

*** Turn(Board): *** : [4h, 10s, 7k, Kr]

*** Bet Runda 3 ***

Flying_h Passa

Orcc Passa

Lars-Peter Passa

SunTzu Passa

Bertil11 Passa

Laggan Satsa 5.00

Flying_h Syna 5.00

Orcc Syna 5.00

Lars-Peter Lägg

SunTzu Syna 5.00

Bertil11 Syna 5.00

*** River(Board): *** : [4h, 10s, 7k, Kr, 9s]

*** Bet Runda 4 ***

Flying_h Passa

Orcc Satsa 6.00

SunTzu Höj till 44.00

Bertil11 Syna 44.00

Laggan All-in 43.35

Flying_h Lägg

Orcc Höj till 82.00

SunTzu All-in 193.00

Bertil11 All-in 65.57

Orcc All-in 106.35

*** Showdown *** : Rake: 9.00 Totalpott: 352.62

SunTzu [Ds, Kns] Stege med högsta kort kung Vinst:213.09

Bertil11 [Dh, Knk] Stege med högsta kort kung Vinst:0.00

Laggan [7r, 7s] Triss i sjuor Vinst:0.00

Orcc [8k, Knr] Stege med högsta kort knekt Vinst:0.00

Länk till kommentar

Jag hade synat där med 777, alltså man måste vara på nivå där man klarar ett inköp. Att släppa ett set är för tufft. Är han en solid spelare så hade han höjt ngt med QQ och då återstår 1010. Han hade kanske både färgdrag och stegdrag. En stor möjlighet att han hade sitt överset men jag hade varit beredd att kolla upp det. Ibland måste man vara beredd att släppa KK o AA utan träff med set går jag inte med på att släppa. Men jag måste säga att det lutar att han hade det men jag släpper inte ett set när det inte är höjt före.

Sun jag har spelat några timmar på 1-2 och det är stor skillnad märker jag. Mindre folk på flop, mer raise och större bet. Prova ett bord då och då.

Sedan Manshora, det finns ingen poker som liknar Sv Spel 0,5-1. När 5-6 ser flopparna så blir det speciell poker.

Tinusen, du vann lite pengar av mig! Vad hade du? Jag hade K7 i hjärter och alltså färgdrag. Turn inte så farligt bet så jag synade men så kom K på turn så jag synade 20kr mest för att det var du (man vill ju vinna mot dig). Hade ju en del outs 9 färg, 2 k och 3 sjuor. Men så callade jag inte ner när jag missade färgen. Du höjde inte före flopp så du hade ingen stark hand så du måste haft ett set eller tvåpar. Vore roligt om du ville berätta när jag donerade pengar till en blöja.

Länk till kommentar

Det handlar inte om att du har en annan åsikt, det handlar om att du agerar som en idiot, vilket du mycket fint underströk i ditt senaste inlägg.

En vacker dag kanske jag kommer tjäna mer än dig, men du kommer alltid att vara en idiot.

Jo det handlar om att jag med samma motivation som manshora har en åsikt som är motsatt din (trots att du själv först skriver att du skulle synat). Att du inte kan ta det är inte mitt problem, men när du börjar larva dig med att jag säger att ni ljuger får du svar på tal.

Min tvekan till den s.k. solida readen var pga att jag läste det här:

... Har inte spelat så mycket med honom men aldrig sett honom gå all in iaf.

I övrigt önskar jag dig lycka till i dina pokerexkursioner.

Länk till kommentar