Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

Jo, en standardhöjning på 3xBB får ingen respekt på SvS, man får ofta 5-6 calls iaf ("Höö höö vilken stor pott, jag måste vinna den!!"), utan 6-9 är oftast bäst med allt som inte är semi-drag.

 

Jag hade en underbar pokerdag igår, tjänade in 600 på ett par timmar, idag siktar jag på tusen till :)

 

gott med pokern att det plussar fint, jag försöker o inte ha mål att nu ska jag gå 1000 kr plus, visst jag plussar bra men om jag ska plussa mer måste jag bli lite mer blufftina, visst bluffar gör jag men ibland blir det fel tillfällen o jag får syn.

 

typ på turnering väljer alltid fel tillfällen då nissen sitter på set, 2par o sådant hihi

 

vet inte riktigt korten har inte stämt till fullo är inne i en period där det går lite segt fast går ju uppåt iaf så ska väl inte klaga.

 

får jag fråga vad du plussar snitt på en månad??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

all in ja du med folk som synar precis allt, nja det känns inte riktigt rätt med tanke på brädan, menar en fisk ser de en chans o tjäna pengar ja då chansar de all in på en färg. stött på allt för många som är beredda o ge hela sin stack för ett färgdrag o stegdrag. Detta kanske funkar på högre nivåer men inte här, då spelar jag hellre lite säkert visst bettningar m.m men jag chansar inte. det är 60% chans att deras färg sitter eller har jag fel där??? menar turn sen om det varit ofarligt kort då kanske man kunnat tänka på att gå all in men inte på floppen.

 

Det var därför jag skrev egentligen. Jag förstår att det finns folk på lägre nivå som synar oavsett. Men om man vänder på steken och du försvarar dina händer och tar ordentligt betalt så kommer de till slut inte vara så benägna att syna en ordentlig höjning eller all-in med ett dåligt drag. Och oavsett om de gör det så kommer du att stå som vinnare i slutänden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turnsynen är solklar, speciellt med en till synare som ger henne både pottodds och implicita odds med råge. Hon har 10 outs på turn, hur får du det till 6,5:1? 9 spelare (18 kort) och 4 på brädan = 22. 52-22 = 30 ger alltså 30:10 eller exakt 3:1. Sen kan jag syna en färdig stege på river för eventuell split om potten är stor, men det handlar mera om read.

 

potoddsen var 6.5:1 , fast jag ångrar mig, dom var 7.5:1, ligger 65 i potten o kostar 10 att syna.

 

hon har, som jag rättade mig till, 10 outs, men du kan inte räkna på det sättet att 22 kort är borta, du får räkna med att 4 är borta, eftersom vi inte vet VILKA kort som motståndarna hadde, hon har dvs 10 outs av 48 möjliga, vilket ger ca. 1:5 i odds för träff.

 

som vi konsterat för 100e gången var alltså synen självklar :) men är svårt att se sånt direkt, eftersom man är van vid att folk betar 3/4 av potten. inte en 1/5 :D

 

ang höjjningen så kanske du har rätt, men jag tycker inte att bara för att man har bästa handen ska man överbeta. och en allin med 300BB på en pot med 24BB ser jag som ett överbet.

 

dock kan jag iofs gå med på 25BB, trotts allt är det FI som gör fel från början med ett bet på 3 (tänkte inte på det:) ), potten är ju 18 så det skulle varit ett bet på 12-15 vilket skulle resultera i att HERO ska höjja till 45.

 

men en allin ser jag verkligen ingen anledninga att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var därför jag skrev egentligen. Jag förstår att det finns folk på lägre nivå som synar oavsett. Men om man vänder på steken och du försvarar dina händer och tar ordentligt betalt så kommer de till slut inte vara så benägna att syna en ordentlig höjning eller all-in med ett dåligt drag. Och oavsett om de gör det så kommer du att stå som vinnare i slutänden.

 

skrev till lite till i det förra.

 

jo jag vet att jag är vinnare i slutändan då jag tar bra betalt för mina händer, de jag tjänar mest är mina färger o stegar, brukar för det mesta lyckas förvilla folk om min hand o potterna slutar därför oftast över 100 kr på mina stegar o färger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

all in ja du med folk som synar precis allt, nja det känns inte riktigt rätt med tanke på brädan, menar en fisk ser de en chans o tjäna pengar ja då chansar de all in på en färg. stött på allt för många som är beredda o ge hela sin stack för ett färgdrag o stegdrag. Detta kanske funkar på högre nivåer men inte här, då spelar jag hellre lite säkert visst bettningar m.m men jag chansar inte. det är 60% chans att deras färg sitter eller har jag fel där??? menar turn sen om det varit ofarligt kort då kanske man kunnat tänka på att gå all in men inte på floppen.

 

Några 60% är det inte att träffa färgen, 9 färgkort (outs) kvar i leken x 2 (turn o river) x 2% (vad varje out är värd i %) = 36%. Du leder hela vägen, bara slå sönder odds.... Dvs de får inte få 3 ggr pengarna i sina syner, betta pot är alltid bra i dessa lägen, ger dom bara 1:2 i odds.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var därför jag skrev egentligen. Jag förstår att det finns folk på lägre nivå som synar oavsett. Men om man vänder på steken och du försvarar dina händer och tar ordentligt betalt så kommer de till slut inte vara så benägna att syna en ordentlig höjning eller all-in med ett dåligt drag. Och oavsett om de gör det så kommer du att stå som vinnare i slutänden.

 

problemet med ett stort överbet är att du inte får nog bra pottodd i relation till handes styrka. det är EV+, men vi vill gärna ha en större EV+ ratio.

 

därför är det rätt att höjja. om någon går allin då så kan man syna med bättre potodds.

 

om någon synar och nästa kort är blankt kan man gå allin med bättre potodds

 

om nästa kort fyller färgen kan checka, och spara en del pengar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

potoddsen var 6.5:1 , fast jag ångrar mig, dom var 7.5:1, ligger 65 i potten o kostar 10 att syna.

 

hon har, som jag rättade mig till, 10 outs, men du kan inte räkna på det sättet att 22 kort är borta, du får räkna med att 4 är borta, eftersom vi inte vet VILKA kort som motståndarna hadde, hon har dvs 10 outs av 48 möjliga, vilket ger ca. 1:5 i odds för träff.

 

som vi konsterat för 100e gången var alltså synen självklar :) men är svårt att se sånt direkt, eftersom man är van vid att folk betar 3/4 av potten. inte en 1/5 :D

 

ang höjjningen så kanske du har rätt, men jag tycker inte att bara för att man har bästa handen ska man överbeta. och en allin med 300BB på en pot med 24BB ser jag som ett överbet.

 

dock kan jag iofs gå med på 25BB, trotts allt är det FI som gör fel från början med ett bet på 3 (tänkte inte på det:) ), potten är ju 18 så det skulle varit ett bet på 12-15 vilket skulle resultera i att HERO ska höjja till 45.

 

men en allin ser jag verkligen ingen anledninga att göra.

Vi hamnar nog rätt till slut... jag är ju också ute och cyklar vad gäller odds (kanske därför jag valt att spela limit ;))! Vad gäller all-in vet ni bättre på de nivåerna, jag är ute efter att man försvarar sina händer. Inte väntar och ser vad den andra gör eller vad som händer på nästa gata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några 60% är det inte att träffa färgen, 9 färgkort (outs) kvar i leken x 2 (turn o river) x 2% (vad varje out är värd i %) = 36%. Du leder hela vägen, bara slå sönder odds.... Dvs de får inte få 3 ggr pengarna i sina syner, betta pot är alltid bra i dessa lägen, ger dom bara 1:2 i odds.

 

/Patfor

 

9 outs på 47 kort = 19% ==> 38% att träffa turn eller rivern. så att säga 60% att vinna är ju inte jättefel.

 

i detta specifika fallet har dock inte FI 8 som out eftersom det ger HERO kåk,

dvs 8 out på 47 kort = 17% ==> 34% att träffa turn eller rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm jaja 36 % o sen ngr procent till med stegdraget, komme rkanske spela handen annorlunda om jag stöter på den igen men kan ta ett ex hur jag spelade mitt 2-par innan idag

 

 

**** Hand History for Game 311729111 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, May 3, 10.45 ET 2007

Table Adam 59 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: c cavat ( $164.34 )

Seat 2: drdude ( $200 )

Seat 3: busdriver ( $243.67 )

Seat 4: Jryboi ( $87 )

Seat 5: Tinusen ( $257.35 )

Seat 6: Orcc ( $126.6 )

Seat 7: bunz4 ( $213.59 )

Seat 8: therooos ( $115.6 )

Seat 9: Stenisen ( $229.06 )

Seat 10: Gooda ( $104.47 )

Gooda posts small blind [$0.5].

c cavat posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Jd 7d ]

drdude folds.

busdriver folds.

Jryboi folds.

Tinusen calls [$1].

Orcc folds.

bunz4 folds.

therooos folds.

Stenisen folds.

Gooda calls [$0.5].

c cavat checks.

** Dealing Flop ** [ Qh, Jh, 7h ]

Gooda checks.

c cavat bets [$1]. tar inte honom för färgen utan tar honom för att kika läget lite eftersom han hade stora mörk

Tinusen raises [$8].

Gooda folds.

c cavat calls [$7].

** Dealing Turn ** [ 8d ]

c cavat bets [$8].

Tinusen raises [$24].

c cavat calls [$16].

** Dealing River ** [ Jc ]

c cavat checks.

Tinusen bets [$27].

c cavat calls [$27].

Tinusen shows [ Jd, 7d ] a full house, jacks full of sevens.

Tinusen wins $118 from the main pot with a full house, jacks full of sevens.

 

ja du denna handen kanske halvgalet spelat men kan jag få åsikter om den om jag kanske inte skulle spelat den så. kanske inte skulle mothöjt honom på turn då han förmodligen satt på färgen men nu satt min kåk på rivern och det hela slutade lyckligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet med ett stort överbet är att du inte får nog bra pottodd i relation till handes styrka. det är EV+, men vi vill gärna ha en större EV+ ratio.

 

därför är det rätt att höjja. om någon går allin då så kan man syna med bättre potodds.

 

om någon synar och nästa kort är blankt kan man gå allin med bättre potodds

 

om nästa kort fyller färgen kan checka, och spara en del pengar

 

Jag är med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hamnar nog rätt till slut... jag är ju också ute och cyklar vad gäller odds (kanske därför jag valt att spela limit ;))! Vad gäller all-in vet ni bättre på de nivåerna, jag är ute efter att man försvarar sina händer. Inte väntar och ser vad den andra gör eller vad som händer på nästa gata.

 

haha ja, hur vore det om man tog sig tid o skrev rätt första gången så hadde man sluppit att räkna om 10 gånger :)

 

intresseant att du inte är så bra på odds och därför väljer att spela limit, iomed att limid endast handlar om att göra rätt syner beroenda på just odds i förhållande till potodds :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 outs på 47 kort = 19% ==> 38% att träffa turn eller rivern. så att säga 60% att vinna är ju inte jättefel.

 

i detta specifika fallet har dock inte FI 8 som out eftersom det ger HERO kåk,

dvs 8 out på 47 kort = 17% ==> 34% att träffa turn eller rivern.

 

Du verkar ha koll och vara ödmjuk, ditt nick och bild till trots. Vad spelar du på för nivåer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du vinner Tinusen. Vi tänker lite olika. Din hand med 999 ska antingen försvaras till händerna och med den brädan och sådan minihöjning med 6 kr säger ingenting. Jag hade synat och avvaktat eller allin. För mig finns inget annat alternativ. Minihöjningar förstår inte fiskarna utan de ser bara ytterligare uppmaning till att jaga och med den floppen finns risken för redan stege J10 eller att någon/båda har färgdrag och stegdrag.

 

Jag har spelat några timmar mer på 1-2 och skillnaden där att det bettas ut stora bet, det är alldeles för snällt på 0,5-1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm jaja 36 % o sen ngr procent till med stegdraget, komme rkanske spela handen annorlunda om jag stöter på den igen men kan ta ett ex hur jag spelade mitt 2-par innan idag

 

 

**** Hand History for Game 311729111 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, May 3, 10.45 ET 2007

Table Adam 59 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: c cavat ( $164.34 )

Seat 2: drdude ( $200 )

Seat 3: busdriver ( $243.67 )

Seat 4: Jryboi ( $87 )

Seat 5: Tinusen ( $257.35 )

Seat 6: Orcc ( $126.6 )

Seat 7: bunz4 ( $213.59 )

Seat 8: therooos ( $115.6 )

Seat 9: Stenisen ( $229.06 )

Seat 10: Gooda ( $104.47 )

Gooda posts small blind [$0.5].

c cavat posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Jd 7d ]

drdude folds.

busdriver folds.

Jryboi folds.

Tinusen calls [$1].

Orcc folds.

bunz4 folds.

therooos folds.

Stenisen folds.

Gooda calls [$0.5].

c cavat checks.

** Dealing Flop ** [ Qh, Jh, 7h ]

Gooda checks.

c cavat bets [$1]. tar inte honom för färgen utan tar honom för att kika läget lite eftersom han hade stora mörk

Tinusen raises [$8]. <--- det va ingen dålig raise :) ligger 3 i potten o du betar 8, här kanske du skulle höjt till 3 igentligen. vet vad du kommer säga -men då synar dom bara o drar ut mig. JA! du vill ha syn för du har bäst hand, eller så är du redan slagen och vill inte betala av mer än nödvändigt :)

Gooda folds.

c cavat calls [$7].

** Dealing Turn ** [ 8d ]

c cavat bets [$8].

Tinusen raises [$24]. <--- nu är höjjnigen i rätt storlek, dock vet jag inte om den ska göra, skulle nog flatcallat den, varför skulle han beta ut här utan en hand som slår dig?

c cavat calls [$16].

** Dealing River ** [ Jc ]

c cavat checks.

Tinusen bets [$27]. <-- ja vi kan nog ganska säkert säga att du har bäst hand. så nu vill vi ha betalt, men ligger det väl ca 70kr i potten, och du betar således lite för lite. du kan iaf beta minst halvpot här, skulle nog valt runt 40.

c cavat calls [$27].

Tinusen shows [ Jd, 7d ] a full house, jacks full of sevens.

Tinusen wins $118 from the main pot with a full house, jacks full of sevens.

 

ja du denna handen kanske halvgalet spelat men kan jag få åsikter om den om jag kanske inte skulle spelat den så. kanske inte skulle mothöjt honom på turn då han förmodligen satt på färgen men nu satt min kåk på rivern och det hela slutade lyckligt

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du vinner Tinusen. Vi tänker lite olika. Din hand med 999 ska antingen försvaras till händerna och med den brädan och sådan minihöjning med 6 kr säger ingenting. Jag hade synat och avvaktat eller allin. För mig finns inget annat alternativ. Minihöjningar förstår inte fiskarna utan de ser bara ytterligare uppmaning till att jaga och med den floppen finns risken för redan stege J10 eller att någon/båda har färgdrag och stegdrag.

 

Jag har spelat några timmar mer på 1-2 och skillnaden där att det bettas ut stora bet, det är alldeles för snällt på 0,5-1.

 

menar det finns ju inga regler som säger att så ska en pokerspelar vara. Menar alla har sin stil och menar du går plus på din o jag går plus på min, men är övertygad om att du skulle kunna plussa mycket mer om du blev lite mer aggressiv men du har blivit mycket bättre på o börja ta betalt för dina händer. om man ska spela 1-2 kr så måste man vara aggressiv tror jag o våga reraisa o sådant. menar det är många som lägger sig när jag kommer med en mothöjning på 12 kr, dels för att en del vet hur jag spelar o vågar ej syna pga det dels för att de hade en skithand o inte vågar gå vidare pga osäkerhet. men visst jag har mycket o jobba på inom mitt spel då jag har ca 50% kvar o utvecklas inom mitt spel som det känns nu. jag är som en liten larv som inte blivit en fjäril ännu *lol*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intresseant att du inte är så bra på odds och därför väljer att spela limit, iomed att limid endast handlar om att göra rätt syner beroenda på just odds i förhållande till potodds :D

 

Det handlar mer om implicita odds skulle jag säga, och f.a. väldigt lite om syner. Raise eller fold är ofta det bästa alternativet. Och väldigt mycket om att läsa spelare och tänka i "linjer" - du siktar ofta en eller två gator fram i tiden. Mycket semibluffande och höjningar är ditt främsta vapen, bygga potter och tvinga ut spelare. Sen är det en form som passar mig, mycket action och bra tempo för en rastlös själ. Började där och stannade där men jag ska börja med NL så småningom, bl.a. därför hänger jag i den här trevliga dagboken. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

ja jag vet att handen var ganska dålig spelad, men du får tänka så här jag vågade sätta ut den, vill ju ha tips och ja jag skulle gjort en syn på turn eftersom han förmodligen har färgen. som sagt var jag har typ massvis kvar för o bli en bra pokerspelare.

 

var en dum höjning ärligt talat så blev det bara så tänkte inte alls på hur stor potten var o ville nog bara få bort honom tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag vet att handen var ganska dålig spelad, men du får tänka så här jag vågade sätta ut den, vill ju ha tips och ja jag skulle gjort en syn på turn eftersom han förmodligen har färgen. som sagt var jag har typ massvis kvar för o bli en bra pokerspelare

 

ja.. men det var väl tips jag gav dig eller? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min fråga är hur ni hinner spela överhuvudtaget så mycket som ni skriver?

 

jag skriver ju på arbetstid.. är ju skillnad:D

 

jag är kvinna, jag kan spela samtidigt som jag skriver, sen spelar jag inte poker nu utan försöker roa min dotter samtidigt som jag sitter här, en annan femma att hon tycker sin mamma är skittrist som sitter vid datan titt som tätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja.. men det var väl tips jag gav dig eller? :)

 

 

jo exakt det är bara bra, nästa gång gör jag handen annorlunda.

 

måste börja tänka lite på hur stor potten är blivit bättre med det o betta till förhållande av potten. så ikväll blir det nya tag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med dig här Manshora, att höja till 8 på floppen känns bättre än att minidutta till 3.

 

Höjningen på turn i position känns också självklar mot stationerna på SS (jag hade nog höjt lite mer).. FI bettar ut halvpott, känns som en blockbet för att få bra odds att dra till färgen, skulle han verkligen göra det med en färdig hand? I värsta fall kan man ju alltid folda om det kommer en till höjning.

 

Riverbettet håller jag med om att det borde vara större, minst halvpott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med dig här Manshora, att höja till 8 på floppen känns bättre än att minidutta till 3.

 

Höjningen på turn i position känns också självklar mot stationerna på SS (jag hade nog höjt lite mer).. FI bettar ut halvpott, känns som en blockbet för att få bra odds att dra till färgen, skulle han verkligen göra det med en färdig hand? I värsta fall kan man ju alltid folda om det kommer en till höjning.

 

Riverbettet håller jag med om att det borde vara större, minst halvpott.

 

höjningen jag gjorde på rivern, visst kunde varit större men samtidigt var jag lite osäker om hon var beredd o syna högre höjning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...