Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

Ditt resonemang är helt riktigt. Sitter man dygnet runt kan det kanske vara möjligt att dra in hyfsade pengar en månad på den nivån. Varför man ens skulle försöka utan en "bananförsäljningsdeal" har jag svårt att förstå, eftersom rejken äter upp en stor del av kakan!?

 

tror inte det är många som kan leva på pokern iaf inte mikronivå utan man får ta det som en fin sidoinkomst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilken pokerdag, Inget stämmer. Får många fina kort, tex AK antal ggr men stämmer det på floppen. tex på turrana ja där stämmer floppen men nissarna chansar all in på sitt färgdrag o gissa vad som kommer på rivern färgen.

 

på cg, hade QQ höjde preflop lagom höjning, en synar, går all in floppen dvs 5 kr till jag synar, på turn kommer ett A, river en J, vad satt han med jo JA

 

nu ska jag snart kika på ugly betty o göra ngt annat blir säkert poker ikväll.

 

Kan nämna mitt BB idag 1,86 :lol: då kanske ni förstår lite vilka skitkort man har fått o då har man ändå spelat över 1000 händer tjihoo i love it när det går så här på pokern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det max går att få ut cirka 15 tkr på 0,5-1 men då krävs nog mellan 200-250 timmar i månaden och optimera dessa på kvällar, nätter och köra hårt på helgerna. Då skulle det nog gå att klara det målet men det krävs mycket. Kanske inte så kul att leva så heller.

 

På 1-2 nivån tror jag säkert att de bästa kan leva på det men det gäller nog att spela på de timmar som folk är mer lösa. Men jag vet inte.

 

Jag kan inte riktigt förstå att Kungen kan vinna så mycket men han har nog näsa för att leta upp fisk och spela mycket. Jag har en timlön på 40kr och kanske om jag skulle spela optimalt 60 kr men mera är nog svårt.

 

Jag satt in en tusenlapp på annan site så jag ska spela lite där på en bonus för att jämföra. Får se vad timlönen blir där. Målet är att komma upp till 50 kr på Sv Spel under maj.

 

Jag såg Tina att du körde PotLimit. Var det kul? Och hoppas korten kommer nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det max går att få ut cirka 15 tkr på 0,5-1 men då krävs nog mellan 200-250 timmar i månaden och optimera dessa på kvällar, nätter och köra hårt på helgerna. Då skulle det nog gå att klara det målet men det krävs mycket. Kanske inte så kul att leva så heller.

 

På 1-2 nivån tror jag säkert att de bästa kan leva på det men det gäller nog att spela på de timmar som folk är mer lösa. Men jag vet inte.

 

Jag kan inte riktigt förstå att Kungen kan vinna så mycket men han har nog näsa för att leta upp fisk och spela mycket. Jag har en timlön på 40kr och kanske om jag skulle spela optimalt 60 kr men mera är nog svårt.

 

Jag satt in en tusenlapp på annan site så jag ska spela lite där på en bonus för att jämföra. Får se vad timlönen blir där. Målet är att komma upp till 50 kr på Sv Spel under maj.

 

Jag såg Tina att du körde PotLimit. Var det kul? Och hoppas korten kommer nu.

 

jag hamnade där av misstag o märkte inte att det var potlimit förrens 40 min senare lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens hand

 

***** Hand History for Game 310602076 *****

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, May 1, 23:36:29 ET 2007

Table Adam Turbo 6 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: gerulatis ( $226 )

Seat 2: loffe ( $69.28 )

Seat 3: kaj76 ( $298.58 )

Seat 4: Piotorski ( $121.75 )

Seat 5: Tinusen ( $225.15 )

Seat 6: ca$h ( $170.95 )

Seat 7: Sharken ( $70.88 )

Seat 8: myggan321 ( $60.45 )

Seat 9: Vacum ( $16 )

Seat 10: bibi2 ( $9 )

loffe posts small blind [$0.5].

kaj76 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ As Ah ]

Piotorski raises [$2].

Tinusen raises [$5].

ca$h folds.

Sharken raises [$8].

myggan321 folds.

Vacum folds.

bibi2 folds.

gerulatis folds.

loffe folds.

kaj76 folds.

Piotorski calls [$6].

Tinusen raises [$36].

Sharken calls [$33].

Piotorski folds.

** Dealing Flop ** [ 7c, Kd, 7d ]

Tinusen bets [$10].

Sharken calls [$10].

** Dealing Turn ** [ 6s ]

Tinusen bets [$30].

Sharken is all-In.

** Dealing River ** [ 7h ]

Tinusen shows [ As, Ah ] a full house, sevens full of aces.

Sharken shows [ 5c, 5d ] a full house, sevens full of fives.

Tinusen wins $10.12 from side pot#1 with a full house, sevens full of aces.

Tinusen wins $147.51 from the main pot with a full house, sevens full of aces.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det du som jiddrade om fotboll på bordet idag :P?

 

Riktigt trevlig kväll Tina, synd att det inte blev så mycket. Fick du ut nått på slutet iaf?

 

Själv började jag med att backa 500, sen tokrusha upp mig och tjäna in 900 på 2 timmar.

 

hehe var riktigt roligt sjuk nivå av chatten iofs, fick absolut inga kort, men lyckades ändå hålla mig runt plus minus noll men har jobbat upp mig till plussidan. på det bordet vi satt på fick absolut inga kort på typ 3 timmar, men var ju så kul o chatta med er.

 

du måste fått dunderkort o tokbluffat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*SKRATT

Har själv hamnat där av misstag ett par gånger. Skulle höja i en pott en gång och det gick inte mer än 3.50. WTF? tänkte jag... :lol:

 

EDIT: Kul att få AA UTG?

 

det sjuka var att jag inte tänkte på det förrens geru skrev i dagboken, då hade jag ändå höjt 5-6 potter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde höjt AA mera första gången runt :P Runt 9-10 skulle jag not tagit, och isolerat ut. Fast bra spelat postflop!

 

Och ne, faktiskt ingen stor bluff alls, en sjuk radda kort bara :) Nötstegar, par schysta set och lite sånt skönt. Uselt med triss dock, sammanlagt fick jag runt 40 pocketpar och 2 trissar, varav en blev utdragen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde höjt AA mera första gången runt :P Runt 9-10 skulle jag not tagit, och isolerat ut. Fast bra spelat postflop!

 

Och ne, faktiskt ingen stor bluff alls, en sjuk radda kort bara :) Nötstegar, par schysta set och lite sånt skönt. Uselt med triss dock, sammanlagt fick jag runt 40 pocketpar och 2 trissar, varav en blev utdragen.

 

o vem har sagt att jag alltid höjer 5 kr på AA, folk ska inte kunna räkna ut vad jag sitter på, o jag tror oxå att folk synar 5 kr likaså 7 kr de 2 kr gör ingen skillnad, har loosat så mycket på aa pga att man överspelar dem

 

menar om jag alltid höjer en viss summa på vissa kort blir man ganska lätträknad, näe variation i mitt spel plus att jag var tidig position. folk ska inte veta ifall jag sitter på pocket, ak, aq etc etc på preflop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev bra med AA när du fick chans att återhöja och sedan har man dem fast i minst 80 % överläge så bra spelat.

 

Det var mycket roligt att du fick beröm på bordet. En seriös sade att Tina var duktig på poker! Det gick ju bra också.

 

Jag tänker ofta att jag är nog tydlig med mina AA men en synade 9 kr med K9s och fick in färgen. Nästan så jag skrev "tomtejävel" nej men något dumt tänkte jag skriva men bäst att låta bli.

 

Jag tog igen nattens fyllepoker och är 70 kr plus denna månad!

 

Jag tyckte också det var roligt med Liverpool. Chelsea ett köpelag av en cynisk affärsman som stulit miljarder från ryska folket. Ut med dem bara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet på SS är att folk callar nästan allt, så man måste överbeta för att se till att dom inte fiskar ut. Dessutom kan väldigt få av fisken fatta vad ett bettingmönster är ;)

 

Idén med att reraisa hårdare är dock mest att 1. Isolera. 2. Trissa upp potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev bra med AA när du fick chans att återhöja och sedan har man dem fast i minst 80 % överläge så bra spelat.

 

Det var mycket roligt att du fick beröm på bordet. En seriös sade att Tina var duktig på poker! Det gick ju bra också.

 

Jag tänker ofta att jag är nog tydlig med mina AA men en synade 9 kr med K9s och fick in färgen. Nästan så jag skrev "tomtejävel" nej men något dumt tänkte jag skriva men bäst att låta bli.

 

Jag tog igen nattens fyllepoker och är 70 kr plus denna månad!

 

Jag tyckte också det var roligt med Liverpool. Chelsea ett köpelag av en cynisk affärsman som stulit miljarder från ryska folket. Ut med dem bara!

 

Inte mycket att göra, tomtarna kommer alltid dra ut ibland :P Jag hade en kille som callade min nöt-triss, jag raisade 25 in i en 20 pott, han callade ner för att dra till en låg flush. Liksom, inget att göra åt, bara bita ihop och vänta på att ge igen.

 

Annars har du ju alltid sökfunktionen, så om nån tomtar ut riktigt ordentligt så skriker du bara "VENDETTA!!!" och följer efter honom bord till bord tills han gular ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet på SS är att folk callar nästan allt, så man måste överbeta för att se till att dom inte fiskar ut. Dessutom kan väldigt få av fisken fatta vad ett bettingmönster är ;)

 

Idén med att reraisa hårdare är dock mest att 1. Isolera. 2. Trissa upp potten.

 

jag vet att man måste betta men efter att förlora stora potter igår pga AA så var väl inte självförtroendet på topp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket att göra, tomtarna kommer alltid dra ut ibland :P Jag hade en kille som callade min nöt-triss, jag raisade 25 in i en 20 pott, han callade ner för att dra till en låg flush. Liksom, inget att göra åt, bara bita ihop och vänta på att ge igen.

 

Annars har du ju alltid sökfunktionen, så om nån tomtar ut riktigt ordentligt så skriker du bara "VENDETTA!!!" och följer efter honom bord till bord tills han gular ;)

 

*Lol* förfölja honom det ska jag göra hädanefter stackarn som råkar ut för en förbannad tina. jag är som en psykopatisk katt när ngn tar en stor pott från mig när den egentligen skulle varit min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket att göra, tomtarna kommer alltid dra ut ibland :P Jag hade en kille som callade min nöt-triss, jag raisade 25 in i en 20 pott, han callade ner för att dra till en låg flush. Liksom, inget att göra åt, bara bita ihop och vänta på att ge igen.

 

Annars har du ju alltid sökfunktionen, så om nån tomtar ut riktigt ordentligt så skriker du bara "VENDETTA!!!" och följer efter honom bord till bord tills han gular ;)

 

Jaja som min nöttriss, satte den på floppen, ´rainbow o ingen stegdrag, bettade ganska högt 12 kr , på turn ja då kom stegvarning ofarligt ännu. Höjde så han skulle få gå all in dvs 70 kr, jo han synar o vad sätter han på rivern, en hålstege. Då är det illa om man chansar all in för en hålstege, men han får gärna fortsätta med det för lönar sig för min del.

 

 

Vad är det med folk på morgonen de är heltokiga bettar på allt som har en kung i. blivit en del fina färger bla nötfärg o nötstegen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Lol* förfölja honom det ska jag göra hädanefter stackarn som råkar ut för en förbannad tina. jag är som en psykopatisk katt när ngn tar en stor pott från mig när den egentligen skulle varit min.

 

:lol:

 

Så där gjorde jag en gång med en fiskjävel tills han gulade. Tänkte lite på det efteråt och nu sätter jag mig alltid på de bord där favvofiskar sitter. Fattar inte bara vad de får sina pengar ifrån. Pokern måste vara en dyr hobby för dem.

 

Hur gick det imorse? Såg inget bra ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte också det var roligt med Liverpool. Chelsea ett köpelag av en cynisk affärsman som stulit miljarder från ryska folket. Ut med dem bara!

 

Amen brother!

 

Sen älskar jag Liverpool!!!!! Varit på Anfield och ser alla matcher. Ska bli kul att ta lillan dit sen! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det max går att få ut cirka 15 tkr på 0,5-1 men då krävs nog mellan 200-250 timmar i månaden och optimera dessa på kvällar, nätter och köra hårt på helgerna. Då skulle det nog gå att klara det målet men det krävs mycket. Kanske inte så kul att leva så heller.

 

På 1-2 nivån tror jag säkert att de bästa kan leva på det men det gäller nog att spela på de timmar som folk är mer lösa. Men jag vet inte.

 

Jag kan inte riktigt förstå att Kungen kan vinna så mycket men han har nog näsa för att leta upp fisk och spela mycket. Jag har en timlön på 40kr och kanske om jag skulle spela optimalt 60 kr men mera är nog svårt.

 

Jag satt in en tusenlapp på annan site så jag ska spela lite där på en bonus för att jämföra. Får se vad timlönen blir där. Målet är att komma upp till 50 kr på Sv Spel under maj.

 

Jag såg Tina att du körde PotLimit. Var det kul? Och hoppas korten kommer nu.

 

Klart det måste finnas spelare som kan ligga mellan 25-50 BB/h på 0,5/1-nivån. Jag anser mig vara en ok spelare, men inte mer, jag lyckas ändå snitta 14BB/h. Om jag hade varit lite bättre på att orka folda mina TPTK när jag vet att min hand är slagen hade jag nog legat en bit över 20BB/h. Spelar man 5 bord så gör man då en bit över 100kr i timmen. Inga problem att lägga 150h i månaden trots att man jobbar heltid om man tycker något är urkul. Gäller ju bara att ha en grymt förstående sambo eller var singel...

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:

 

Så där gjorde jag en gång med en fiskjävel tills han gulade. Tänkte lite på det efteråt och nu sätter jag mig alltid på de bord där favvofiskar sitter. Fattar inte bara vad de får sina pengar ifrån. Pokern måste vara en dyr hobby för dem.

 

Hur gick det imorse? Såg inget bra ut...

 

Kombination med lite dåligt spel, folk som synar med vad sjutton som helst tex A3 är ju jättefina kort o gå med på höjning. tex en hand, höjde pre flop, fick med mig 2 st skulle luska lite, båda hängde med 6 kr efter floppen, lär ju inte bli av med dem så jag passar bara turn, på rivern sitter mitt A. Jag höjer ja lite mycket kanske men men, får en mothöjning egentligen skulle jag lagt mig där, men j a han fick ju in sitt 2-par, han fick träff på 2, eller 3 vad han hade o när en sån får träff ja då spelar det ju inte roll om man bettar 10,15 20 kr de följer med som en igel som inte går o få bort

 

spelade igen lite senare gick mycket bättre o ligger på plusssidag igen. förstår bara inte varför man komme rin i dåligt spel ibland när man i vanliga fall spelar bra.

 

så vem är din favvisfisk??? min är liisaK hon synar alltid mig o ger mig fina potter.

 

fast ja jag menar ju inget illa till firrarna utan om de vill syna allt får de ju göra det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...