Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Min misstanke är att utvecklaren är/var en FL spelare och där står BB/100 för just Big Bets/100 och inget annat. Kollar man defaultreglerna för autorankningen av spelare är även de anpassade för FL och inte NL.

Det stämmer precis! Tack för att du utredde begreppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg det med tomtejävel och vågade inte säga något. Det var en coinflip där men så är det ibland måste man spela aggro. Ja det värsta som finns är ju att få omslag av en stor stack, det är ju det som talar emot att gå upp i höga nivåer. Om du hade 1010 och du vet en höjer med högre par så kan jag ibland syna med 5-8 kr för du har ju enorma implicita odds.

 

Jag kan inte spela ikväll men jag märker att där är mer pengar på kvällar och framför allt då folk har druckit en del. Jag får önska dig Tinusen lycka till ikväll och kanske många har druckit så betta ordentligt när du träffat monster för de kan syna.

 

Jag ska ta några timmar nu innan jag ska iväg och vann 70 kr i fm så det var ok. Jag tycker att det är lättare att spela om kronor. Man tappade omdömet när man spelar om dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dagens fråga

 

hade ni lagt er en all in situation med KK preflop?

 

 

spelade 1-2 kr för skojs skull o testade på, gick ju bra....ett tag. sen vände det. Som en hand QQ höjning pre flop 6 kr av en annan, jag synar lixom 4 andra. floppen 6 6 10, höjning 10 kr, svårt att tänka mig att ngn går med på en 6;a, synar kan ju få kåk ev sitta på bästa handen, han höjer bettningen turn, lägger jag mig näe, sen river ja höjer ytterligare o jag synar min nisse. borde lagt mig, visste ju egentligen att han satt på triss men varför synar jag. ja du jag är en tomte helt enkelt eller hade ni gjort synen, det var han som gjorde höjningen från början. jaja klantigt spelat iaf men men så är livet.

 

Angående KK handen jag la mig inte, han satt med AA o vann potten

 

nu har jag iaf testat 1-2 kr ytterligare än gång o sagt att näe du aldrig mer, dåligt spelat av mig. Men angående KK vet faktiskt ej varför jag synade han satt med all säkerhet med AA, men man blir blind KK ser väldig fin ut preflop men är inte så fins en kanske. näe komme rnog inte göra om det igen då det var mycket pengar. Men ja som frågan skulle ni lagt er eller synat, kul o höra hur folk gör med sina KK. ngt säger mig att många gör en syn eller är det bara jag som är dum o gjorde en syn?????????

 

 

 

nu så har dottern vaknat igen o nu ska vi gå ut, skulle gjort det för ett tag sen men då somnade hon så gott i min famn o då vill man ju inte väcka henne heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du går till din sida, där finns en flik inställningar o där kan du ändra vilka som kan se dina bilder.

 

hehe du får vara glad att din bebbe kom för tidigt jag fick gå över 2 veckor i en 30 grader varm lght stor som ett hus, alla frågade om jag väntade tvillingar. men ja hon fick ju gott om plats min töst iaf när hon levde loppan i magen

 

Men det kan väl inte varit fel o gå omkring i lägenhet som är stor som ett hus??? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. KK, kan nästan aldrig läggas preflop. Det är ju rätt få gånger Fi har AA, sett folk trycka AK och JJ på svenska spel. Även ifall man möter AA så har man ju en chans att vinna.

 

min tanke oxå så därför blev det syn, men om jag hade haft QQ hade det blivit fold. men men nya tag då det blev en stor pott o jag förlorade en del pengar men som sagt var ska jag förlora en stor pott ngn gång preflopp så ska det vara med kk el aa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det kan väl inte varit fel o gå omkring i lägenhet som är stor som ett hus??? :mrgreen:

 

 

haha vad rolig du är då :lol:

 

jaja den lght;en är glömd nästa gång det blir bebis ska jag se till o få den på vintern, men iofs nu har man ju ett hus istället o en 2000 kvm trädgård så sommaren går nog bra ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Har spelat på samma bord som du ett par ggr nu, och det ser stabilt ut!

Vi har väl inte direkt varit involverade i några händer tillsammans, men ditt spel ser bra ut tycker jag. Lycka till i fortsättningen!

 

EDIT: Mitt nick är snusproffs.

 

Ja dig har jag spelat med har reagerat på ditt namn Hihi. spelade vi inte samma bord innan idag??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på hur stor synen med KK var. Jag skulle åtminstone syna 20 kr med den och aldrig en allín från en stabil grinder med bigstack men en 50 kr stack skulle jag nog syna. Ibland får man känsla att den andra sitter på AA, det är ju bra att veta ungefär hur motspelaren har spelat innan för att ta ett rätt beslut. Jagtycker ofta man får en stark känsla att någon har AA för de blir liksom tokiga i sitt bettande och om de varit tighta innan så är det att lägga men det är svårt.

 

Snusproffs känner jag oxå igen.

 

Jag tyckte det började bli vilt mot slutet på Sv Spel så det blir nog löst idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg det med tomtejävel och vågade inte säga något. Det var en coinflip där men så är det ibland måste man spela aggro. Ja det värsta som finns är ju att få omslag av en stor stack, det är ju det som talar emot att gå upp i höga nivåer. Om du hade 1010 och du vet en höjer med högre par så kan jag ibland syna med 5-8 kr för du har ju enorma implicita odds.

 

Jag kan inte spela ikväll men jag märker att där är mer pengar på kvällar och framför allt då folk har druckit en del. Jag får önska dig Tinusen lycka till ikväll och kanske många har druckit så betta ordentligt när du träffat monster för de kan syna.

 

Jag ska ta några timmar nu innan jag ska iväg och vann 70 kr i fm så det var ok. Jag tycker att det är lättare att spela om kronor. Man tappade omdömet när man spelar om dollar.

 

Ang. 1010. Jag betraktar dem som vilket par som helst preflop. Blir det stora omslag och höjningar lägger jag ner det. Som en tumregel har jag att inte syna mer än 5bb med ett pocket. Gör undantag för nior och tior ibland. Det beror självklart på var jag sitter och vilka som höjt o.s.v. Man brukar oftast märka när folk sitter på monster händer. Något sa mig att du fick en monsterhand men precis när jag foldat dem ångrade jag mig lite grann just för att det kunde ju ha gett väldigt bra betalt när man träffar set (och framför allt när nån sitter med AA). Sen är det ju inte säkert att du hade betalt, men det är oftast bra potential i de händerna när de träffar. Hur brukar du tänka gällande tior preflop? Hur mycket raise tål de innan man måste vika ner dem?

 

Ja borde väl inte ha sagt nåt i chatten men blev skitsur. Mer faktiskt på mig själv än honom. Så stack han sen också. Gjorde en hit'n'run den fulingen!

 

Varför har du så mycket respekt för storstackar? Har du funderat på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. 1010. Jag betraktar dem som vilket par som helst preflop. Blir det stora omslag och höjningar lägger jag ner det. Som en tumregel har jag att inte syna mer än 5bb med ett pocket. Gör undantag för nior och tior ibland. Det beror självklart på var jag sitter och vilka som höjt o.s.v. Man brukar oftast märka när folk sitter på monster händer. Något sa mig att du fick en monsterhand men precis när jag foldat dem ångrade jag mig lite grann just för att det kunde ju ha gett väldigt bra betalt när man träffar set (och framför allt när nån sitter med AA). Sen är det ju inte säkert att du hade betalt, men det är oftast bra potential i de händerna när de träffar. Hur brukar du tänka gällande tior preflop? Hur mycket raise tål de innan man måste vika ner dem?

 

Ja borde väl inte ha sagt nåt i chatten men blev skitsur. Mer faktiskt på mig själv än honom. Så stack han sen också. Gjorde en hit'n'run den fulingen!

 

Varför har du så mycket respekt för storstackar? Har du funderat på det?

 

 

 

jag tänkte på en del storstackar, en del som har såna stackar är de värsta fiskarna av alla, kan nämna en av dem som jag anser, mr nilsson, fast han går ju plus så för han funkar hans stil bra. Inget emot fiskarna men jag skulle tex aldrig gå med med vissa av korten som firrarna synar med, skulle inte ens slänga ut 50 öre på det.

 

sen angående med o gå med på lägre par beror väl helt o hållet hur många som lagt hur stor potten är, kan ju bli en härlig familjepott så det kan löna sig o gå med på lite sämre kort ibland om vi säger så. får du träff så kan du sno hela hans stack om han har svårt o släppa sitt AA, KK.

Lite action i spelet skadar aldrig. så jag spelar gärna med storstackade personer för om de får träff o jag oxå då blir det fin pott som tex handen med färgen jag visade för ngr sidor sen. då jag fick en pott på 500 kr cirkus. det är ngr jag verkligen vill sätta dit men jag får ju aldrig kort till det men tillfället kommer, vilken dröm o få sätta dit en bra spelare på hans hela stack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på hur stor synen med KK var. Jag skulle åtminstone syna 20 kr med den och aldrig en allín från en stabil grinder med bigstack men en 50 kr stack skulle jag nog syna. Ibland får man känsla att den andra sitter på AA, det är ju bra att veta ungefär hur motspelaren har spelat innan för att ta ett rätt beslut. Jagtycker ofta man får en stark känsla att någon har AA för de blir liksom tokiga i sitt bettande och om de varit tighta innan så är det att lägga men det är svårt.

 

Snusproffs känner jag oxå igen.

 

Jag tyckte det började bli vilt mot slutet på Sv Spel så det blir nog löst idag.

 

jo men du kan ju aldrig veta personen i fråga kanske bara sitter med AK o vill sno potten, sen så kan man variera sitt spel, tex ibland kanske man höjer en annan summa med aa o de som är vana med en viss höjning så kan de tror att man bara sitter på AK kanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående fiskar. Jag älskar dem till 90% av mitt spel, 10% illhatar jag dem. Fast de är så trevliga o chatta med såvida de inte skriva F**** etc etc, en del har riktigt fult språk tyvärr.

 

o carlsberg var snälla mot tomtarna :) inga tomtejävlar här inte ;-)

 

fast det är ju det han inte var tyvärr. Det var jag som var tomten i den handen. Brukar inte skriva nåt, men kunde inte hålla mig där för jag spelade så dåligt.

 

Måste bara visa det här:

 

atalanta posts small blind [$0.5].

tarmen posts big blind [$1].

 

** Dealing down cards **

Dealt to Finnen666 [ Ac Ah ]

 

wrestling folds.

bless raises [$6].

Helle71 folds.

Finnen666 raises [$14].

gostal folds.

leffeunbc folds.

funguys folds.

RSBoris folds.

atalanta folds.

tarmen folds.

bless calls [$8].

** Dealing Flop ** [ 7h, 8c, 9c ]

bless is all-In.

Efter lite betänkte tid så synar jag. Han kan ju inte har raisat 77, 88, 99 eller J10. Så färgdraget kändes mest nära eller ett överpar. Vilket som så ledde jag här men det kändes som om han skulle ha nåt på gång. Det var så drastiskt att gå all-in här. Och vad fan kan han sitta med här egentligen??? Syn.

 

** Dealing Turn ** [ 3d ]

 

** Dealing River ** [ 6c ]

 

bless shows [ Td, Tc ] a straight, six to ten.

Finnen666 shows [ Ac, Ah ] a pair of aces.

bless wins $18.55 from side pot#1 with a straight, six to ten.

bless wins $196.5 from the main pot with a straight, six to ten.

 

bläää sånt är så äckligt... Efteråt skrev fisken: jaaa alltid river. ibland är den emot en och ibland med en. Grattis skrev jag tillbaka (och tänkte att hade vi suttit vid samma bord rent fysiskt hade du fått en askkopp eller något annat tungt i huvet). Ja på tal om att spela 1010 vs. AA och vara trevlig efteråt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bläää sånt är så äckligt... Efteråt skrev fisken: jaaa alltid river. ibland är den emot en och ibland med en. Grattis skrev jag tillbaka (och tänkte att hade vi suttit vid samma bord rent fysiskt hade du fått en askkopp eller något annat tungt i huvet). Ja på tal om att spela 1010 vs. AA och vara trevlig efteråt...

 

Haha du är rolig. Usch pokern kan förstöra ens humör helt o ibland är det nära att ngt går sönder här hemma, fast här blir det mest muttrande.

 

Hmm hade nog gjort den synen med tyvärr då man inte tar ngn för o sitta på TT eller ngt annat då det varit mothöjning pre flop men man lär sig aldrig det är mikronivå vi spelar dvs 85% tomtar så korten kan ju bli en riktig överraskning. Men han spelade nog rätt där, då han ev tror sig ha det bästa plus öppet stegdrag, sen att man ryker själv ja det är ju inte kul, men kul när man tar en sån pott själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns bara 1 ord för dagens spel.

 

Hippie, de är inte riktigt kloka, all in hela tiden. Synar gärna 20 kr till en hålstege o givetvis träffar dem. Hata alla par där man överspelar dem, ska slowspela dem hädanefter hihi, eller nja skulle inte tro det

 

idag ska jag testa en ny sak i mitt spel ska dock inte avslöja vad, men skillnad ska det bli iaf, få se om det går vägen eller inte, nu kör jag iaf 3 pengabord +2 st sng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag ska jag testa en ny sak i mitt spel ska dock inte avslöja vad, men skillnad ska det bli iaf, få se om det går vägen eller inte, nu kör jag iaf 3 pengabord +2 st sng.

 

Du vet om att du kan spela 5 cash, +x antal sng, ifa du startar upp cashborden först? (funkar även med mtts).

 

Sen angående folda kk pre, själv foldar jag alltid kk pre om en tight 200bb+ tomte reraisar mig all in, 9 ggr av 10 har de haft AA och det finns mycket bättre lägen att spela av de pengarna. Är det istället en random slaskfisk synar/raisar jag alltid all in oavsett stackdjup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet om att du kan spela 5 cash, +x antal sng, ifa du startar upp cashborden först? (funkar även med mtts).

 

Sen angående folda kk pre, själv foldar jag alltid kk pre om en tight 200bb+ tomte reraisar mig all in, 9 ggr av 10 har de haft AA och det finns mycket bättre lägen att spela av de pengarna. Är det istället en random slaskfisk synar/raisar jag alltid all in oavsett stackdjup.

 

Du foldar aldrig när jag försöker bluffa dig Aspelin :( Och du svarar aldrig på mina trevliga hejsan!

 

tinusen: Trevlig dagbok, najs läsning :) Har vi träffats på borden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du foldar aldrig när jag försöker bluffa dig Aspelin :( Och du svarar aldrig på mina trevliga hejsan!

 

tinusen: Trevlig dagbok, najs läsning :) Har vi träffats på borden?

 

Kan beror på att du inte bluffar tillräckligt bra ;) men du spelar bra.

 

Svarar alltid om jag ser att någon skriver, men har oftast på info om bord istället för chatten, lätt att missa något då. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet om att du kan spela 5 cash, +x antal sng, ifa du startar upp cashborden först? (funkar även med mtts).

 

Sen angående folda kk pre, själv foldar jag alltid kk pre om en tight 200bb+ tomte reraisar mig all in, 9 ggr av 10 har de haft AA och det finns mycket bättre lägen att spela av de pengarna. Är det istället en random slaskfisk synar/raisar jag alltid all in oavsett stackdjup.

 

 

ja du jag lär inte göra om det men som sagt var bara spelat seriöst i 1 månad o varje dag dyker man upp i nya situationer som man måste ta beslut i.

 

herregud vilket spel det är ikväll värsta vilda western o det värsta är ju att tomtarna får potterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...