Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

Men kom ihåg att om folk inte skriver uttryckligen PTBB/100 så har du ingen aning om vad de talar om. De flesta hämtar bara BB/100 från PT rakt av. Det kan iaf vara bra att känna till så kan man alltid fråga om personen menar BB/100 eller PTBB/100.

 

så BB är 19,5 o ptbb är hälften då om jag förstått det rätt????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I Poker Tracker (PT) står BB/100 för "Big Bets/100" medan BB/100 i NL vanligtvis står för "Big Blinds/100" överallt annars. En Big Bet är 2xBig Blind och alltså blir Big Bets/100 hälften av Big Blinds/100. Tjoho, rörigt va :) Big Bets finns inte ens i NL egentligen.

 

Min misstanke är att utvecklaren är/var en FL spelare och där står BB/100 för just Big Bets/100 och inget annat. Kollar man defaultreglerna för autorankningen av spelare är även de anpassade för FL och inte NL.

 

Tackar och bugar för informationen! :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en fråga när ni skriver 200K+ är det 20 000 eller 200 000

så har man ytterligare lärt sig ngt idag angående BB o ptbb.

 

Under dagen idag blir det igen poker får bli ikväll istället. Sambon jobbar så idag har jag o dottern en heldag bara för oss själva. får se vad vi ska hitta på för skoj, blir en runda ner till sjön iaf. Har lyxen o bo 100 meter från en sjö. Sen blir det en runda till affären vi ska ju överraska sambon med en god middag o visa att vi tycker om honom o att han är så duktig o jobbar övertid frivilligt o drar in pengar till oss så man kan handla roliga saker hihi.

 

så ni pokerspelare där ute vi syns med all säkerhet på borden ikväll. kommer säkert vara här en del oxå då det alltid dimper ner ngt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi har ju inte spelat så jättemånga händer ihop då jag spelat annars har jag spelat över 35 000 händer det är där jag grundar mina resultat ifrån. men funderar hur jag kan ha fått minus på din bb, har väl förlorat ngr stora potter antagligen :)hur många händer har du från mig????? jag har 468 händer som vi spelat o du ligger på plus sidan

 

 

vi spelade visst igår eller var det din sambo?? Såg det nu när jag kollade igenom min pt o igår var typ den värsta dagen hitills rent pengamässigt o plus att inget stämde. på vissa bord.

 

499 händer har vi visst spelat tillsammans på samma bord och du ligger på minus 9.28ptbb/100 händer på min PT. Hur ligger jag på din? Men det är ju det jag menar, man ska nog inte stirra sig blind på siffrorna om sina motståndare. Du går plus medan min PT säger att du går minus. Och det stämmer ju inte... Trist tycker jag, men PT är väl inte synsk. ;)

 

Det var jag. Spelade lite händer i slutet av kvällen igår för att kolla en sista gång att allting funkade med PT och HH converter. Och det gjorde det så jag är bara lycklig... Det tog mig en halvdag så insåg jag att jag vill spela på SS. Så då fick jag tummen ur arslet och fixade allting så det fungerar... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

499 händer har vi visst spelat tillsammans på samma bord och du ligger på minus 9.28ptbb/100 händer på min PT. Hur ligger jag på din? Men det är ju det jag menar, man ska nog inte stirra sig blind på siffrorna om sina motståndare. Du går plus medan min PT säger att du går minus. Och det stämmer ju inte... Trist tycker jag, men PT är väl inte synsk. ;)

 

Det var jag. Spelade lite händer i slutet av kvällen igår för att kolla en sista gång att allting funkade med PT och HH converter. Och det gjorde det så jag är bara lycklig... Det tog mig en halvdag så insåg jag att jag vill spela på SS. Så då fick jag tummen ur arslet och fixade allting så det fungerar... :)

 

har väl gått dåligt då jag spelar med dig, men ja 400 händer är ju som sagt var inget man kan stirra sig blind på. menar igår spelade jag 1000 händer fick inte ett skit sen efter det började det att vända. Så om man ska få sannolikhet fakta ja då måste man ju spela riktigt många händer som tex ja 35 000 händer då ser man ju iaf om det går bra o dåligt. så ja statistik m.m kan man stirra sig blind på utan att det i själva verkligheten inte stämmer inte efter 400 händer iaf. sen spelar man ju 5 bord oxå o då är det ju nästan självklart att vissa bord inte kan gå lika bra som de andra. ditt ptBB på 468 händer är 31,95

 

men som sagt var man måste spela massvis av händer för att få fram ett bra resultat. hur många händer har du spelat annars vad blev ditt ptbb????

 

vad hände med att jag aqldrig mer ska spela på svs, säg åt mig annars hihi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har väl gått dåligt då jag spelar med dig, men ja 400 händer är ju som sagt var inget man kan stirra sig blind på. menar igår spelade jag 1000 händer fick inte ett skit sen efter det började det att vända. Så om man ska få sannolikhet fakta ja då måste man ju spela riktigt många händer som tex ja 35 000 händer då ser man ju iaf om det går bra o dåligt. så ja statistik m.m kan man stirra sig blind på utan att det i själva verkligheten inte stämmer inte efter 400 händer iaf. sen spelar man ju 5 bord oxå o då är det ju nästan självklart att vissa bord inte kan gå lika bra som de andra. ditt ptBB på 468 händer är 31,95

 

men som sagt var man måste spela massvis av händer för att få fram ett bra resultat. hur många händer har du spelat annars vad blev ditt ptbb????

 

vad hände med att jag aqldrig mer ska spela på svs, säg åt mig annars hihi

 

hihihi njaa men jag är ju beroende av SS, annars hade jag ju inte spelat där förrän jag fått hjälp eller åtminstone ett enda svar av dem. Så man fick själv fixa problemen.

 

Har endast hunnit spela 12 900 händer. Har ju en femmånaders som inte så självständig ännu utan är som en sugpropp på mig... =) (jag klagar inte!!)

Synd att du inte bor nära mig. Annars hade vi kunnat träffas och fika med våra bebisar.

Min gubbe är hemma idag så vi ska ut på stan och träffa kompisar och fika... Ska bli trevligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hihihi njaa men jag är ju beroende av SS, annars hade jag ju inte spelat där förrän jag fått hjälp eller åtminstone ett enda svar av dem. Så man fick själv fixa problemen.

 

Har endast hunnit spela 12 900 händer. Har ju en femmånaders som inte så självständig ännu utan är som en sugpropp på mig... =) (jag klagar inte!!)

Synd att du inte bor nära mig. Annars hade vi kunnat träffas och fika med våra bebisar.

Min gubbe är hemma idag så vi ska ut på stan och träffa kompisar och fika... Ska bli trevligt!

 

det är kul för de små liven att träffa andra bebisar, tex min har en kusin det skiljer 13 H på, brorsan fick efter mig, var rätt roligt för pappa o mamma är skilda o pappa omgift o hans nya har barn, så de fick 3 barnbarn på 2 veckors tid.

 

min sitter i knät just nu o sparkar på tangentbordet, lagom kul hon är väldigt stretig, sitta still vad är det för ngt.

 

tror hon kommer börja gå före hon ålar o kryper hon är lat :) men ryggen är hon en fena o förflytta sig på. kola in på familjeliv om du vill heter tjejen1981

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så hur går det för dig på stars tina? Enligt mig är det betydligt sämre motstånd där.... man får inte raisa så mycket preflop bara, men de synar fortfarande ner med sämre händer gång på gång :-)

 

Kommer nog o dröja länge tils jag är tillbaka på svenska spel... fattar inte varför jag inte kan vinna mer där :roll: märkligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, så blev man sugen på en till igen... fast jag får inte för mamma... eller frun asså... suck... bara en till liksom... en enda...

 

*LOL* synd om dig, du får tjata lite till så kanske det går vägen. Är inte sugen på en till ännu men vet att jag vill ha 1 till när dottern är äldre. Sambon säger han är nöjd han har ju en sen innan, men han har inget val där då han vet att jag inte vill ha bara 1 barn o det har han vetat sen början av vårt förhållande:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så hur går det för dig på stars tina? Enligt mig är det betydligt sämre motstånd där.... man får inte raisa så mycket preflop bara, men de synar fortfarande ner med sämre händer gång på gång :-)

 

Kommer nog o dröja länge tils jag är tillbaka på svenska spel... fattar inte varför jag inte kan vinna mer där :roll: märkligt

 

de spelar tight där, har inte spelat så mycket då det inte ger ngr jättedunderpotter, om man höjer 0,5 så tycker de att det är jättemycket, men är ju bara 3,5 kr då man på svs höjer dubbla ibland. där bluffar jag mera. satte in 400 kr iaf dvs ca 58 dollar har nu ca 98 dollar efter ca 3 timmars spel där. så blir väl o gneta ihop sina 500 bonuspoäng o sen ev testa en ny sajt där de har fin insättningsbonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är kul för de små liven att träffa andra bebisar, tex min har en kusin det skiljer 13 H på, brorsan fick efter mig, var rätt roligt för pappa o mamma är skilda o pappa omgift o hans nya har barn, så de fick 3 barnbarn på 2 veckors tid.

 

min sitter i knät just nu o sparkar på tangentbordet, lagom kul hon är väldigt stretig, sitta still vad är det för ngt.

 

tror hon kommer börja gå före hon ålar o kryper hon är lat :) men ryggen är hon en fena o förflytta sig på. kola in på familjeliv om du vill heter tjejen1981

 

Va sött hon är! :)

 

Bara för din skull har jag slängt in lite nya bilder på min skatt så du kan kolla om du vill. Nickar under Novemberbirdie. Dottern var beräknad till november men kom redan i oktober den rackaren!:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att spela med dig Carlsberg. Då jag fick omslag med den 50 stacken blev man lite ställd men jag synade han. Det hade jag aldrig gjort om han hade 250 i stacken. Så det är skillnad.

 

Såg du blev utdragen där i en pott. Hoppas det gick bra ändå men så är det att man blir utdragen ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va sött hon är! :)

 

Bara för din skull har jag slängt in lite nya bilder på min skatt så du kan kolla om du vill. Nickar under Novemberbirdie. Dottern var beräknad till november men kom redan i oktober den rackaren!:mrgreen:

 

du måste ändra inställning jag är inte tillåten o kolla på bilder,

 

klart hon är söt min lilla skatt hon är ju lik mig :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att spela med dig Carlsberg. Då jag fick omslag med den 50 stacken blev man lite ställd men jag synade han. Det hade jag aldrig gjort om han hade 250 i stacken. Så det är skillnad.

 

Såg du blev utdragen där i en pott. Hoppas det gick bra ändå men så är det att man blir utdragen ibland.

 

gick det bra på pokern innan???? jag fick inga direkta kort. Jo 2-par vid uppenbar stegdrag, men kunde inte motstå synen ifall det var bluff. sen började dottern streta, vaknade till liv, hon sov i min famn så då var det bara o sluta o spela, gick 50 kr back tar igen det ikväll om korten vill min väg o nu så ska vi gå till affären o handla ngn mat som vi kan laga till kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm hur gör jag det? trodde att alla kunde se mina bilder??

 

du går till din sida, där finns en flik inställningar o där kan du ändra vilka som kan se dina bilder.

 

hehe du får vara glad att din bebbe kom för tidigt jag fick gå över 2 veckor i en 30 grader varm lght stor som ett hus, alla frågade om jag väntade tvillingar. men ja hon fick ju gott om plats min töst iaf när hon levde loppan i magen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt slitsamt att vara kvinna vissa gånger. Typ under graviditet... ;-)

 

Absolut. Därför tjatar jag inte utan respekterar hennes vilja. Det är hennes kropp som måste husera barnet 9 månader och amma det i 6 månader eller så. Mannens initiala insats är väl knappast att beteckna som heroisk.

 

(Ordskämt baserade på orden "insats" och "beteckna" ovan undanbedes vänligt men bestämt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att spela med dig Carlsberg. Då jag fick omslag med den 50 stacken blev man lite ställd men jag synade han. Det hade jag aldrig gjort om han hade 250 i stacken. Så det är skillnad.

 

Såg du blev utdragen där i en pott. Hoppas det gick bra ändå men så är det att man blir utdragen ibland.

 

Ja jag såg dig spela där. Slängde själv 1010 pre när du började köra som ett ångvält. Tänkte att nä nu fick han nåt som är i alla fall bättre än mina tior. ;) Skönt att sitta efter dig där... 8-) Sen när omslaget kom, tänkte jag, fyyy va jobbigt, men man måste syna där, precis som du gjorde. Hände samma för mig vid ett annat bord. Trycker nästan äcklad på knappen för att syna och får se killens hand! :shock: Herregud, man blir mörkrädd! Men det är väl såna som han som ger mig så bra statistik i min PT! :mrgreen: På andra nivåer är man nog inte ens fisk, utan fiskmat! :lol: Nä hade jag synat efter dig säg, och det blivit omslag av mig då hade du nog fått myror i huvudet och synen hade nog inte varit lika självklar... Det är det som är poker! Men shortstackar tar man inte lika mycket på allvar. Om det inte färgdrag man är ute efter och de trycker in och förstör pottoddsen... :P

 

I den handen hann jag inte betta turn när jag floppade tvåparet och gjorde bara ett minimiomslag på hans turnbet vilket var sååå feeeeel. Kallade han för tomtejävel i chatten när han rivrade in sin färg men han spelade rätt. Tyvärr var det jag som var tomten i den handen. Blir bara så sur när jag håller på med annat och inte spelar mitt A-game. Tyvärr så blir resultatet så där ibland. Inte mer än rättvist...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut. Därför tjatar jag inte utan respekterar hennes vilja. Det är hennes kropp som måste husera barnet 9 månader och amma det i 6 månader eller så. Mannens initiala insats är väl knappast att beteckna som heroisk.

 

(Ordskämt baserade på orden "insats" och "beteckna" ovan undanbedes vänligt men bestämt)

 

*GAPSKRATT* :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du går till din sida, där finns en flik inställningar o där kan du ändra vilka som kan se dina bilder.

 

hehe du får vara glad att din bebbe kom för tidigt jag fick gå över 2 veckor i en 30 grader varm lght stor som ett hus, alla frågade om jag väntade tvillingar. men ja hon fick ju gott om plats min töst iaf när hon levde loppan i magen

 

Tack! Nu så tror jag att det funkar. Kolla in!

 

Stackaren!

Ja jag ska inte klaga. Fick ju slippa de sista jobbigaste veckorna! Min gumma var snäll och kom ut precis när hon har blivit klar! :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...