Gå till innehåll

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

Postad
Jo jag höjer väldigt sällan. Får se hur jag gör med det men jag föredrar kanske andra händer än AK som lämpar sig dåligt på Sv Spel. Jag menade nog om du kunde se hur många händer jag spelar och där tror jag att jag har 25 % men Dont tilt sade 14 % så det är för lite.

Jag vinner 41 kr i timmen men jag vill gärna upp till 50-60 kr så det blir att utveckla sitt spel!

Bra jobbat geru med höjningarna, ville ej ta det på bordet

har det gett bättre klirr i kassan sen du blev aggressivare??

går riktigt bra ida, rekorddag då jag aldrig plussat så mycket

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Jag har en tydlig plan med hur jag spelar anpassat till Sv Spel som jag behåller för mig själv. Det jag behöver ändra på att betta hårdare när jag väl träffat. Ofta kan de syna större belopp än vad jag tror. Jag har kanske inte spelat annorlunda idag än vanligt än någon hand lite hårdare, men jag måste jobba att folk inte drar ut mig. Det har gått bra sedan jag hade den där 450 kr för två dagar sedan downswingen och nu har det gått väldigt bra de sista passen. Kommer nog att börja med 1 bord 1/2 och sedan 4 vanliga nästa månad. Får känna mig fram. Det kan vara så att det är bättre timlön på 0,5/1.

Jätteroligt att det gått så bra för dig idag! Skönt när man känner att det stämmer! Jag hoppas du inte blev något fel när du skulle byta bord. När ni var 3 st som hade 5kr satsade var det alldeles för farligt att syna så jag måste höja där och säga att jag har en bra hand. Det var inget personligt och ärligt känns det inte bra att vinna en stor pott med dig i. Men en liten skulle vara kul:) Men du är så svår att få pengar ur.

Du är otroligt stabil och jag märker att du höjer mycket mer preflop än förut och det har ju gått bra! Det är ju roligt om det går bra för oss alla här.

De som jag har svårt är sådana som t ex fysikern som bettar stora belopp ofta, men kan inte veta om de har det eller inte. De är mycket svåra att möta.

Postad
Jag har en tydlig plan med hur jag spelar anpassat till Sv Spel som jag behåller för mig själv. Det jag behöver ändra på att betta hårdare när jag väl träffat. Ofta kan de syna större belopp än vad jag tror. Jag har kanske inte spelat annorlunda idag än vanligt än någon hand lite hårdare, men jag måste jobba att folk inte drar ut mig. Det har gått bra sedan jag hade den där 450 kr för två dagar sedan downswingen och nu har det gått väldigt bra de sista passen. Kommer nog att börja med 1 bord 1/2 och sedan 4 vanliga nästa månad. Får känna mig fram. Det kan vara så att det är bättre timlön på 0,5/1.

Jätteroligt att det gått så bra för dig idag! Skönt när man känner att det stämmer! Jag hoppas du inte blev något fel när du skulle byta bord. När ni var 3 st som hade 5kr satsade var det alldeles för farligt att syna så jag måste höja där och säga att jag har en bra hand. Det var inget personligt och ärligt känns det inte bra att vinna en stor pott med dig i. Men en liten skulle vara kul:) Men du är så svår att få pengar ur.

Du är otroligt stabil och jag märker att du höjer mycket mer preflop än förut och det har ju gått bra! Det är ju roligt om det går bra för oss alla här.

De som jag har svårt är sådana som t ex fysikern som bettar stora belopp ofta, men kan inte veta om de har det eller inte. De är mycket svåra att möta.

Näe ens system ska man inte avslöja menar ditt spel är ditt spel men bra att du har börjat höja mer. drev lite innan att jag höjde med 22, men folk får gärna tro det. Hade en bra hand men inte tillräckligt stark för o gå med på en mothöjning på 17 kr så bra jobbat där, annars om du vanligt vis hade bara synat så är det möjligt att jag hade träffat det jag ville ha. Ska inte erkänna vad det var vad jag hade. Vi kommer säkert att hamna i duell ngn gång o vem som står som vinnare återstår o se hihi.

Fick inga direkta kort senare på kvällen så gick över till pokerstars. De spelar märkligt, av de händer jag spelat där har jag

Pots won at showdown - 23 out of 42 (54%) har nog spelat 500 händer där. sen har jag vunnit ca 80 händer pre flop då alla lagt sig. riktigt tight spel, men slutade ändå 40 dollar plus där. sen på svs gick det bättre 277 kr plus. Så rekord dag idag. Men sen spelade jag mina monster aggressivt med o bettade mer på vissa kort. Har hittat en gräns på vissa kort där folk lägger sig oftast.

Kan säga att det är många som fått stora slantar av mig då jag spelat illa men oftast försöker jag veta när det är dags att dra sig ur. Visst kanske hade tagit potten om jag gått vidare från pre flop. men anade att du satt på typ högt pocket AA,KK. tror inte du mothöjer så med AK sa min känsla mig. Vissa spelare är svåra o möta, men däremot fysikern har jag inte upplevt som ett hinder för mitt spel. tror han bettar hårt när han har ngt. Satte dit en innan jag irriterat mig på pga hans höjningar, rätt som det var träffade jag triss o jag var säker på att han inte hade bättre blev fet mothöjning av hans 30 kr höjning o han la sig fort.

Bara bra att du iaf börjat betta o pokern det är ett spel det får vi ta när vi sitter på samma bord då vi har som mål o ta så mycket pengar som möjligt oavsett från vem hihi :)

Postad
Jag har en tydlig plan med hur jag spelar anpassat till Sv Spel som jag behåller för mig själv. Det jag behöver ändra på att betta hårdare när jag väl träffat. Ofta kan de syna större belopp än vad jag tror.

Snittpotten är en jättebra indikator om det finns lösa synare med vid bordet. Blir förvånad hur bra det stämmer. Jag pangar nästan alltid på när jag har en hand, helt enkelt eftersom jag inte vill bjuda på gratiskort samt att det ofta är väldigt svårt att utifrån preflopspelet bedöma vad folk sitter på.

Postad
Jag har en tydlig plan med hur jag spelar anpassat till Sv Spel som jag behåller för mig själv. Det jag behöver ändra på att betta hårdare när jag väl träffat. Ofta kan de syna större belopp än vad jag tror.

Snittpotten är en jättebra indikator om det finns lösa synare med vid bordet. Blir förvånad hur bra det stämmer. Jag pangar nästan alltid på när jag har en hand, helt enkelt eftersom jag inte vill bjuda på gratiskort samt att det ofta är väldigt svårt att utifrån preflopspelet bedöma vad folk sitter på eftersom folk är lite lösa i allmänhet på dessa nivåer och på SvS i synnerhet.

Postad
Snittpotten är en jättebra indikator om det finns lösa synare med vid bordet. Blir förvånad hur bra det stämmer. Jag pangar nästan alltid på när jag har en hand, helt enkelt eftersom jag inte vill bjuda på gratiskort samt att det ofta är väldigt svårt att utifrån preflopspelet bedöma vad folk sitter på eftersom folk är lite lösa i allmänhet på dessa nivåer och på SvS i synnerhet.

innan jag började skriva denna dagboken förstod jag inte hur viktigt det är o egentligen betta o försvara din hand. det gör jag nu o det går bättre, blir ju tom en del bluffar nu som jag aldrig körde innan, ibland går det ibland inte men lite action måste man ju ha i spelet. Jag har börjat försöka sitta där det till 95% är fiskar om jag ser stammisarna som jag vet tillhör de bättre försöker jag undvika dem då jag vill få fiskarnas pengar.

Postad

Ja du Tina, du är blivit en stor fiskletare. Jag bryr mig inte vem som sitter där, inte rädd för någon men jag vill ha stora potter och löst spel så jag sitter på de borden, helst över 25kr, där går nog gränsen. Det kan vara en fördel ibland med aggrospelare för de är lätta att slowspela. Det är oxå fördel med några normala grinders på bordet för de är lätta att läsa. Det ska vara en skön blandning. Bara lösa fiskar nio stycken behöver inte alltid vara så bra, blanda upp dem med lättlästa grinders så har man lite koll.

Vi skiljer nog oss åt där på dina preflopsatsningar. Jag föredrar ta bedömningarna efter floppen.

Nu är jag trött men ska ändå in och försöka någon timma!!

Postad
Jag har börjat försöka sitta där det till 95% är fiskar om jag ser stammisarna som jag vet tillhör de bättre försöker jag undvika dem då jag vill få fiskarnas pengar.

Måste bara fråga om det spelar nån roll vems pengar du snor/vinner?

Postad
innan jag började skriva denna dagboken förstod jag inte hur viktigt det är o egentligen betta o försvara din hand.

Japp, speciellt på låga nivåer. Utnyttja att det är no limit och inte fixed limit. Tänk inte i blinds utan andel pott.

Många tycker att de höjer mycket om de satsar en 5:a efter floppen oavsett pottens storlek.

Hur går det på Stars btw?

Postad
Måste bara fråga om det spelar nån roll vems pengar du snor/vinner?

näe varför skulle det spela ngn roll??? det jag menar är att det är lättare o komma åt firrarnas pengar då de bättre kasnke inte gör lika dumma syner

får jag en bra hand så bettar jag, då får folk betala för att få en syn till oavsett om det är ngn jag pratar med här eller inte. har vi inte alla som mål o gå plus på våran poker :) ???

fast visst om jag spelat mot min syster som inte spelar poker vet knappt hur en dator funkar hihi så hade det svidit mer o ta pengar ifrån tror jag

Postad
Japp, speciellt på låga nivåer. Utnyttja att det är no limit och inte fixed limit. Tänk inte i blinds utan andel pott.

Många tycker att de höjer mycket om de satsar en 5:a efter floppen oavsett pottens storlek.

Hur går det på Stars btw?

går bra på stars men kommer spela mestadels på svs, spelar ju bara 0,05-01 nivå där kanske ska gå upp en nivå vi får se.

Postad

Hur många bord spelar du samtidigt på Stars? Det verkar vara lite skillnad på 0,05-1 och 0,1-0,25 i snittpotterna som jag såg det. Hoppas det går bra och du kan ju börja med ett bord där.

Ska du ta alla våra pengar? Inte mina väl:)

Postad
Hur många bord spelar du samtidigt på Stars? Det verkar vara lite skillnad på 0,05-1 och 0,1-0,25 i snittpotterna som jag såg det. Hoppas det går bra och du kan ju börja med ett bord där.

Ska du ta alla våra pengar? Inte mina väl:)

rikti stor skillnad på spelet mellan 0,05-1 o 0,1-025 på 0,05 var man ju en av de bättre på den andra insatsen så är man tvungen o spela helt annorlunda. körde 5 bord kör turre nu, ska köra 1 stor turre o sen 2 st vanliga. dottern sover så gott, hon är ju lite sjuk så då är hon väldigt kinkig o vill sova mycket

ifall vi hamnar i duell o jag får bra kort så kommer det o kosta för o få syn iaf :lol:

Postad

Det var det jag misstänkte att det var stor skillnad mellan dessa nivåer. Där sitter säkert mer vana spelare på NL25 och man får inget gratis. Jag tror Sv Spel är det mest fisktätaste siten. Alltså 50 % i flopparna, det är mycket!

Det kan vara bra att träna lite på Stars och jag tror du kan utveckla dig genom att se på hur de spelar och ta efter de bästas spel och föra över det på Sv Spel. Turrarna är ju väldigt skoj på Stars med många deltagare. Inget är roligare att sitta med när det närmar sig finalbord. Lycka till!

Postad

Tycker att table selection är det allra viktigaste om man ska försöka vinna pengar på poker. Jag har kört det stenhårt på SS och höll noga koll på % spelare/flop samt snittpotter. Ett bord kan vara hur löst som helst och likna rena rama vilda västern för att tvärt lugna ner sig. De svängningar försöker jag att följa med i och byter gärna bord om det har blivit för kallt. På SS har man enkelt kunna följa den statistiken under spelets gång. Det är mycket svårare på PP (eller så är det jag som inte kan klienten så bra ännu). Igår satt jag vid fyra olika bord samtidigt och vid tre av dem var det kalas, men fjärde bordet var det ett stenhårt spel med hårda preflop höjningar. I majoriteten av potterna såg man inte ens flopen. SD var väldigt sällsynta. Det var väldigt avancerat. Sådana bord undviker jag. Jag vinner på poker genom att möta sämre motståndare. Mäta skickligheten är för tidigt för min del ännu...

Postad
text

Jag kanske är ensam om det men jag spelar poker för att vinna över folk och visa min skicklighet, pengar är en trevlig biprodukt 8-). Sen att jag inte är speciellt skicklig är en annan historia.

För övrigt har jag upptäckt hur kul det är att snacka poker med folk på samma nivå!

Postad
Jag kanske är ensam om det men jag spelar poker för att vinna över folk och visa min skicklighet, pengar är en trevlig biprodukt 8-). Sen att jag inte är speciellt skicklig är en annan historia.

För övrigt har jag upptäckt hur kul det är att snacka poker med folk på samma nivå!

Jag spelar poker för att det är en kul hobby, att jag inte har n gt liv :lol:

sen tycker jag det ger en fin sidoinkomst då det är lättförtjänta pengar

Postad
Tycker att table selection är det allra viktigaste om man ska försöka vinna pengar på poker. Jag har kört det stenhårt på SS och höll noga koll på % spelare/flop samt snittpotter. Ett bord kan vara hur löst som helst och likna rena rama vilda västern för att tvärt lugna ner sig. De svängningar försöker jag att följa med i och byter gärna bord om det har blivit för kallt. På SS har man enkelt kunna följa den statistiken under spelets gång. Det är mycket svårare på PP (eller så är det jag som inte kan klienten så bra ännu). Igår satt jag vid fyra olika bord samtidigt och vid tre av dem var det kalas, men fjärde bordet var det ett stenhårt spel med hårda preflop höjningar. I majoriteten av potterna såg man inte ens flopen. SD var väldigt sällsynta. Det var väldigt avancerat. Sådana bord undviker jag. Jag vinner på poker genom att möta sämre motståndare. Mäta skickligheten är för tidigt för min del ännu...

Jag sätter mig i bord där jag får se floppar billigt, dvs om det är för många spelare som höjer mycket pre flop då går jag därifrån. ska inte vara för många bra spelare på bordet gärna typ 80% fiskar som gärna slänger ut 40 kr med sitt par medans man sitter på stege, likadant bara höjer 1 kr på par så man får nästan gratis titt på stegdraget/färgdraget

Postad

Så du spelar hellre med en skicklig spelare än en fisk?

Postad
Så du spelar hellre med en skicklig spelare än en fisk?

absolut, då kan man ju börja bluffa mera då höjningar respekteras. Man får också börja tänka mer på stackdjup position osv

Fast det är ju iochförsig alltid roligt att ta inköp från fiskar :-)

Postad

För mig är blandningen av spelare på bordet viktigt. Spela med nio fiskar som du inte kan läsa är för mycket. Grinders ser man direkt när de vill ha betalt och då synar man ju inte men dem vet man vad man har.

Fasen du går som tåget Tina, mycket stabil. Bettar bra och lägger när du märker att du är slagen.

Postad
För mig är blandningen av spelare på bordet viktigt. Spela med nio fiskar som du inte kan läsa är för mycket. Grinders ser man direkt när de vill ha betalt och då synar man ju inte men dem vet man vad man har.

Fasen du går som tåget Tina, mycket stabil. Bettar bra och lägger när du märker att du är slagen.

visst ibland bluffar de säkert men oftast när man får en mothöjning så är ens par inte mycket o hurra eller typ färgen beror lite på vad jag har för uppfattning om spelaren o känsla, men har hittat stil som jag känner mig bekväm med nu o som ger bra klirr i kassan. Fick inga jättedunder kort idag men jag tog betalt för dem jag fick.

som tex KA idag då du tyckte det var lite farlig bräda, ngt sa mig att han satt med AQ eller AJ. mött honom ngr ggr o tagit ngr fina potter från honom då han försökt bluffa mig, så känslan sa mig att jag hade bäst hand, sen upp till honom om han vill slänga iväg 15 kr för o syna med ett par. Gått bra för dig på pokern ida?????

Postad

Ja den handen var det bra du höjde med AK för du vet att då är det troligt att han synar med en hyfsad hand som ett ess. Då var brädan ofarlig och det var bra läst men det var nog tack vare din höjning preflop. Det svåra är ju om du fått ett omslag, vad gör man då. Det är är nog sådant som kan hända på högre nivåer, att folk representerar en hand och kanske inte har den. De sätter myror i huvudet på en. Men denna nivån är rätt skön.

Du ska spela din stil och det jag såg funkade jättebra. Kanon!

Det var en annan rolig hand där du träffade triss i nior och där var 789, han reraisar och jag märkte du tvekade men du träffade kåken på turn, eller. Bra att du tänker till men inte viker ner dig.

På ditt bord hade jag träffat ett set med åttor med det 6789 ute och han bettade 40 kr så jag kunde inte syna. Jag har nog spelat 4,5 timme idag och haft missflyt och lite halvdåligt spel så ändå vinner 125 kr. Det flöt inte och händerna utvecklade sig fel. De två förra dagarna har vunnit 500 kr vardera så det var jättebra. Så rullen växer. Skönt att det rinner in kulor även när man inte spelar optimalt.

Postad
Ja den handen var det bra du höjde med AK för du vet att då är det troligt att han synar med en hyfsad hand som ett ess. Då var brädan ofarlig och det var bra läst men det var nog tack vare din höjning preflop. Det svåra är ju om du fått ett omslag, vad gör man då. Det är är nog sådant som kan hända på högre nivåer, att folk representerar en hand och kanske inte har den. De sätter myror i huvudet på en. Men denna nivån är rätt skön.

Du ska spela din stil och det jag såg funkade jättebra. Kanon!

Det var en annan rolig hand där du träffade triss i nior och där var 789, han reraisar och jag märkte du tvekade men du träffade kåken på turn, eller. Bra att du tänker till men inte viker ner dig.

På ditt bord hade jag träffat ett set med åttor med det 6789 ute och han bettade 40 kr så jag kunde inte syna. Jag har nog spelat 4,5 timme idag och haft missflyt och lite halvdåligt spel så ändå vinner 125 kr. Det flöt inte och händerna utvecklade sig fel. De två förra dagarna har vunnit 500 kr vardera så det var jättebra. Så rullen växer. Skönt att det rinner in kulor även när man inte spelar optimalt.

ja den handen ja, var sambon som spelade den han satt förmodligen med stegen sambon hojtade till mig så jag såg handen, han var osäker om han skulle syna men hade ju triss, han gick all in dvs syn 30 kr. antagligen vrålbluff eller träff på stegen, kanske 2-par men min hand kan förbättras oxå o då blev det syn. Först tveksam om vi verkligen skulle slänga ut 30 kr. Men det som avgjorde var att han gick all in med handen då vi trodde han bluffade. fick en känsla helt enkelt plus att det var turn o river kvar kanske handlat annorlunda ifall detta hade skett på turn

hmm bara dina 2 bord som gått dåligt på idag hihi, iofs spelade ngr händer illa men ibland blir det medvetet då det kan få folk o syna mig när jag sitter med mina monsterhänder o ev få dåliga anteckningar om mitt spel

Postad

Ok, du får hälsa sambon. Ni kör i skift, fusk ni är två stycken mot en och kan vila ut mellan varven! Jag har säkert snackat med honom då jag trott det var du.

Klart ni ska syna där på trissen. Kåk och få duktigt betalt, 25 % chans till det. Sedan kanske det var stegdraget han gick på eller som sagt tvåpar eller överpar.

Alltså en kille som kom precis och satt hette Gerulaitis. Det är så det ska stavas men vad fasen. Det måste ju vara någon som sett mitt namn. Det är väldigt ovanligt att ha ett sådant namn. Måste säga att jag blev lite chockad. Han sade att jag var hans halvbror.

Det såg ut som du fick korttorka på mina bord. Det händer ju och det är enormt viktigt att ha tålamod. Spelade sådär men ändå drygt 200 upp idag trots förlorandet av 3 KK och 3 AA i halvstora potter. Halvtiltade lite några gånger. Nu har jag vunnit precis över 6 tkr under april men det är många timmar.