maxinhoe Postad 15 April , 2007 Rapport Postad 15 April , 2007 ** Game ID 1326149900 starting - 2007-04-15 18:09:46 ** Damgood Black [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money - liverbird2 sitting in seat 1 with $22.97 - hardy6 sitting in seat 2 with $13.05 - saintoza sitting in seat 3 with $10.10 - laser6185 sitting in seat 4 with $20.20 [Dealer] - spelgurun sitting in seat 5 with $12.92 - maxinho sitting in seat 6 with $24.96 spelgurun posted the small blind - $0.10 maxinho posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to maxinho: , liverbird2 folded hardy6 raised - $0.64 saintoza called - $0.64 laser6185 called - $0.64 spelgurun folded maxinho called - $0.64 ** Dealing the flop: , , maxinho doesn't know what the f*ck to do.. Väljer mellan pb och c/r. Någon som inte är bakis som vet jag bör göra? Citera
jojje2k Postad 15 April , 2007 Rapport Postad 15 April , 2007 Betta pot gå sedan all-in om någon raisar. Citera
frirullare Postad 15 April , 2007 Rapport Postad 15 April , 2007 Satsa och höj! 3-beta inte, syna bara raisen då. Om preflop raisern höjer kan och ingen annan raisar honom så ska du höja rätt stort, då har han nog AA, KK med färgdraget. Och han kommer nog inte folda lätt då! Om någonting annat händer, beror på spelare men om det blir en bet och sen inte alltför stor raise av två limpare så ska du syna och hoppas på kåk eller att de har lägre triss/överpar med färgdrag. Alltså, satsa och höj kanske lite på floppen men ta det lugnt om många höjer/synar och du inte träffar kåk på turn. Du vill inte vara all in på floppen men du ska inte folda lätt. Citera
fred93 Postad 15 April , 2007 Rapport Postad 15 April , 2007 Jag skulle beta pott. Checkraise känns riskabelt så spelet ofta är väldigt passivt efter floppen på dessa nivåer. Citera
Djens Postad 15 April , 2007 Rapport Postad 15 April , 2007 Du vill inte vara all in på floppen Sluta ge råd. Citera
maxinhoe Postad 15 April , 2007 Författare Rapport Postad 15 April , 2007 Jag checkade, hardy betade 2$ och blev raisad till 6$ av laser varpå jag degade in och båda foldade. Citera
fred93 Postad 15 April , 2007 Rapport Postad 15 April , 2007 Satsa och höj! 3-beta inte, syna bara raisen då.Om preflop raisern höjer kan och ingen annan raisar honom så ska du höja rätt stort, då har han nog AA, KK med färgdraget. Och han kommer nog inte folda lätt då! Om någonting annat händer, beror på spelare men om det blir en bet och sen inte alltför stor raise av två limpare så ska du syna och hoppas på kåk eller att de har lägre triss/överpar med färgdrag. Alltså, satsa och höj kanske lite på floppen men ta det lugnt om många höjer/synar och du inte träffar kåk på turn. Du vill inte vara all in på floppen men du ska inte folda lätt. Varför vill han inte vara all in på floppen? Finns ju massvis med sämre händer som kan få in pengarna på den floppen och skulle han ligga under så är han bara ca 35/65 underdog. Citera
Muff Postad 15 April , 2007 Rapport Postad 15 April , 2007 Selvom han måske rammer flushen har du gode odds for at ramme hus, og et topset er svært at lægge. han sidder muligvis med As eller Ks. Jeg tvinger ham allin og ber til at han ikke har flushen. Citera
JustJack Postad 15 April , 2007 Rapport Postad 15 April , 2007 jeg vil os altid checke- raise denne hånd.. jeg syns det er sådan man får mest value på de mindre limits.. Citera
Big Less Postad 15 April , 2007 Rapport Postad 15 April , 2007 jeg vil os altid checke- raise denne hånd.. jeg syns det er sådan man får mest value på de mindre limits.. Inte då. Stor risk att fiskar blir passiva på en sådan flop. Bättre att bara beta ut och få syn av överpar och/eller färgdrag. Citera
bananuz Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Lite småsegt att få två-tre syn och ett fjärde hjärter på turn? Då har man ju slarvat bort handen. Citera
Big Less Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Lite småsegt att få två-tre syn och ett fjärde hjärter på turn? Då har man ju slarvat bort handen. Har man slarvat bort handen för att det kom ett dåligt kort på turn? Citera
bananuz Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Har man slarvat bort handen för att det kom ett dåligt kort på turn?Ja, om man med ett för litet bet gett bra odds för flera motståndare, får med sig tre pers till turn som kan vara ett hjärter tycker jag att man slarvat bort sitt set. Citera
larsdissler Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Jag checkade, hardy betade 2$ och blev raisad till 6$ av laser varpå jag degade in och båda foldade. wp Citera
Recommended Posts