Gå till innehåll

Mauaus spelfond 1.0


Mauau

Recommended Posts

Spel #59:

 

Datum: 070428

Objektstyp: Fotboll

Evenemang: Superettan, Örgryte - Åtvidaberg

Speltyp: Asian Handicap 1.5 (konstruerad)

Back/Lay: Back

Position: Åtvidaberg +1.5

Odds: 1.42, Expekt/24hBet

Insats: 4%, $138.5

 

Kommentar: Förra året var Åtvidaberg bättre borta än hemma (5 vinster, 6 oavgjorda, 4 förluster och målskillnad 23-24). Laget har börjat med två uddamålsförluster medan Örgryte har startat serien med två uddamålsvinster. Åtvidaberg vann med 6-0 i Svenska cupen häromdagen och har goda chanser att stå upp bra mot Örgryte som har svårt att "köra över" motståndare trots tungt favoritskap. (Örgryte har under en mycket lång tid haft för vana att vinna med uddamålet när laget väl har vunnit.) 1.42 på +1.5 för Åtvid känns som ett mycket bra spel då jag har svårt att tänka mig att ÖIS har mer än 25% chans att vinna med mer än ett mål.

 

(Konstruerad AH1.5 utifrån trevägshandikapp +1 mål på Åtvidaberg. 3.85 hos Expekt på "oavgjort" d v s uddamålsvinst för Örgryte och 2.25 hos 24hBet på "vinst" d v s oavgjort eller vinst för Åtvidaberg.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spel #60:

 

Datum: 070428

Objektstyp: Trav

Evenemang: Umeå lopp 5 och 9, 4 Muddy Concrete - 3 Urchin Boko

Speltyp: H2H Bäst resultat

Back/Lay: Back

Position: 3 Urchin Boko

Odds: 1.85, NordicBet

Insats: 4%, $138.5

 

Spel #61:

 

Datum: 070428

Objektstyp: Trav

Evenemang: Umeå lopp 5, 7 Twigs Oprah - 8 La Fiori

Speltyp: H2H Handicap 0.15s

Back/Lay: Back

Position: 7 Twigs Oprah +0.15s

Odds: 1.85, NordicBet

Insats: 4%, $138.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat 070428:

 

Spel #54: Positivt, $145.43

Spel #55: Positivt, $96.95

Spel #56: Positivt, $96.95

Spel #57: Positivt, $62.33

Spel #58: Negativt, $138.5

Spel #59: Positivt, $58.17

Spel #60: Positivt, $117.73

Spel #61: Negativt, $138.5

 

Fondsaldo: $3765.31

Totalt satsat: $5001

ROI: 15.3%

 

Kommentar: Finfina resultat idag. Var på Örgryte-matchen och det var som förväntat få målchanser, jag räknade till två för ÖIS och noll för Åtvid. Kan ha varit någon de första fem minuterna också som jag inte såg för jag var sen. Örgryte spelade ett lika ambitiöst som junioraktigt 4-3-3 men det kan nog bli bra under den treårsperiod som föreningen har uttalat som återhämtningstid. Åtvidaberg får vara glatt om förra årets femtefrånslutetplats upprepas. Jag undrar vilket lag som är sämst, Åtvid eller Falkenberg?

 

Jag låg och fiskade ett bra AH0-odds på Malmö och det var synd att det inte nappade.

 

När jag såg värmningen/provstarterna på Super Light blev jag väldigt sugen på att köra ett högriskspel, där fanns det ett fantastiskt värde för det "kändes" uppenbart att han skulle vinna, men just nu prioriterar jag spel med hög träffprocent. Dessutom hade jag redan ett spel på honom.

 

Övrigt: Örgryte har gjort ett jättebra drag i att lägga sina matcher på uppfräschade Valhalla IP. Atmosfären, intimiteten och omgivningen är underbar! Drygt 2 000 åskådare kändes som det dubbla. Synd bara att det finns gubbjävlar som inte kan uttala namnet på den bästa utländska spelare som ÖIS har haft (Alfonso istället för Afonso) och i nästa andetag kan gapa på spelarna för tekniska misstag. Jag går på livstilt när jag hör sånt. Debiliteten är slående och man önskar att vissa skulle ordna bättre ventilation när de målar om sin sketna trea i Tuve.

 

Och nej, jag håller inte på ÖIS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #62:

 

Datum: 070429

Objektstyp: Trav

Evenemang: Halmstad lopp 5, 2 Karl Heinz - 3 Alv Foxonmeadow

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 2 Karl Heinz

Odds: 1.50, 24hBet

Insats: 4%, $150.5

 

Spel #63:

 

Datum: 070429

Objektstyp: Trav

Evenemang: Halmstad lopp 6, 7 Royal Street - 4 On a Starship

Speltyp: H2H Handicap 0.15s

Back/Lay: Back

Position: 7 Royal Street +0.15s

Odds: 1.75, NordicBet

Insats: 4%, $150.5

 

Spel #64:

 

Datum: 070429

Objektstyp: Trav

Evenemang: Eskilstuna lopp 6, 1 Black Amor - 4 Jet Space

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 1 Black Amor

Odds: 1.50, Unibet

Insats: 4%, $150.5

 

Spel #65:

 

Datum: 070429

Objektstyp: Trav

Evenemang: Eskilstuna lopp 8, 7 Evita Rick - 4 Scotch Hill

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 4 Scotch Hill

Odds: 1.95, NordicBet

Insats: 4%, $150.5

 

Spel #66:

 

Datum: 070429

Objektstyp: Trav

Evenemang: Eskilstuna lopp 8, 2 Global Icon - 6 Lady Pilana

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 2 Global Icon

Odds: 1.75, NordicBet

Insats: 4%, $150.5

 

Spel #67:

 

Datum: 070429

Objektstyp: Trav

Evenemang: Halmstad lopp 9, 4 Cassius Saar - 7 Revilation

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 7 Revilation

Odds: 1.64, 24hBet

Insats: 4%, $150.5

 

Spel #68:

 

Datum: 070429

Objektstyp: Trav

Evenemang: Halmstad lopp 9, 5 Loverboy Pellini - 8 Special Yoly

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 5 Loverboy Pellini

Odds: 1.65, 24hBet

Insats: 4%, $150.5

 

Edit: Råkade ange fel loppnummer på spel #64.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #69:

 

Datum: 070429

Objektstyp: Fotboll

Evenemang: Superettan, Sirius - Mjällby

Speltyp: Matchodds

Back/Lay: Lay

Position: Sirius

Odds: 2.20, effektivt odds vid 5% kommission 1.79, Betfair

Insats: 4%, $150.5

 

Kommentar: Mjällby är ett stabilt lag med noll mål på två matcher hittills i båda kolumnerna. Nykomlingen Sirius har startat serien jättebra med två raka segrar och fem mål gjorda. Utgångsläget talar för Mjällby då Sirius har en position att försvara och är favorit mot ett bra lag. Mjällbys anfall är vasst och får mer utrymme p g a förutsättningarna. Oddset på Sirius kommer möjligtvis att sjunka några punkter ytterligare och jag tycker att det är tydligt värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat 070429:

 

Spel #62: Positivt, $75.25

Spel #63: Positivt, $112.88

Spel #64: Oförändrat, $0

Spel #65: Negativt, $150.5

Spel #66: Positivt, $112.87

Spel #67: Negativt, $150.5

Spel #68: Oförändrat, $0

Spel #69: Negativt, $150.5

 

Fondsaldo: $3614.81

Totalt satsat: $6205

ROI: 9.9%

 

Kommentar: Dåligt layspel på Sirius där jag borde ha gjort en bättre research. Jag har alltid uppfattat Daniel Hoch som en underskattad spelare med bra spelsinne och jag visste faktiskt inte att han spelade i Sirius. *Dumstrut på*

 

Övrigt: Hästspelet har gått starkt och det är inte så konstigt egentligen. Jag har lagt fruktansvärt mycket tid på att analysera trav, i en artonårsperiod. Innan jag började spela poker var det H2H-spel som var det extra tillskottet i kassan när jag studerade. Då låg jag som mest fem gånger högre per spel än vad jag gör nu.

 

Sen kom pokern in och det var nytt och roligt och jag tog ett uppehåll från travet. Jag förlorade de första fyra månaderna (kanske motsvarande ett H2H-spel) men efter det har det varit tre år av vinst förutom en desillusionerad månad för ett och ett halvt år sedan då jag backade marginellt. Förra året konsumerade jag och min flickvän rätt rejält och efter vi flyttade i höstas blev jag tvungen att kliva ner lågt på grund av att vi nästan "handlat oss gula".

 

Det är återhämtat nu efter en solid vårvinter och jag har mer och mer sneglat på travet igen. Samtidigt älskar jag fotboll och det är även roligt att spela på. Tyvärr finns här ett dilemma; jag har en professionell edge på travet som jag till viss del saknar inom fotbollen. Det är mycket tightare marginaler på fotbollsspelen på grund av en mer kunnig, och framförallt större, spelarbas. Jag gör helt enkelt för lite vinst per research/analys jämfört med travspelen.

 

De mätinstrument för trav som jag har jobbat fram under åren är helt ointressanta för de flesta som läser den här dagboken och jag tror inte det finns underlag för samtal om dylikt heller. Det leder i sin tur fram till att jag skulle behöva lägga mindre tid på fotbollsspelen och mer tid på travspelen eftersom de kan löpa parallellt med min inkomst från pokern.

 

Slutsatsen blir tyvärr att det finns ett ytterst litet intresse för travanalys och att en sådan renodlad dagbok/fond skulle bli tråkig att läsa för de flesta (om man inte gillar snygga grafer förstås :twisted:). Om jag bara skulle spela på fotbollen när jag känner för det skulle det ta evigheter att nå tusen spel och jag har svårt för att göra saker halvhjärtat. (Jag går för h*****e in och ändrar meningsbyggnadsfel i efterhand här ibland.)

 

Så tyvärr blir det här den sista dagen i fonden. Det blev i alla fall 15 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Himla synd att du känner så. Detta har varit en mycket intressant dagbok. Jag spelar själv fotboll och extrajobbar inom travet så jag har haft mycket god behållning av din dagbok. Väldigt intressant med någon som gör grundliga analyser innan spelen läggs, dock får man väl erkänna att din nivå på analyserna inom travet ligger en bra bit över nivån för vår (pöbelns) travintelligens vilket betyder att du antagligen inte får något vidare utbyte av att ha dagboken.

 

Om du trots allt väljer att fortsätta hade det gjort mig glad för jag gillar verkligen att läsa den.

 

Lycka till med spelandet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...