Gå till innehåll

När alla foldar till hero på small blind i NL...


JENZOER

Recommended Posts

Jag spelar ganska mycket cashgame på NL100 har full koll på vilket spel som jag anser vara bäst i olika situationer.

 

Men en situation som uppkommer ganska ofta, framförallt när man spelar SH, är att alla foldar till mig och jag sitter på small blind och då blir jag ofta fundersamm, hur ska jag spela?

 

Det stora problemet är att man kommer vara ur possition hela handen, så jag anser att man bör spela relativt tight. Men man kan inte sitta och folda allt för mycket, så hur mycket händer tycker ni man ska spela och HUR?

 

Personligen limpar jag väldigt sällan utan höjer alltid om jag ska spela och jag vill det ska vara dyrt för FI att spela en pott i possition mot mig. Jag brukar höja 4 BB (4.5 BB tot.). Är detta för mycket? Ska man våga nöja sig med 3 BB för att få lite mer action? Som jag ser det finns det många spelare, iaf på Nl100, som inte gillar att någon "snor" deras BB med en raise och spelar tillbaka och jag hamnar i problem.

 

Hur brukar ni spela H2H potter från Smallblind ?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlar om hur synvillig bb är. Släpper han allt utom top 10 händer så är det bara att bomba varenda gång. Är Fi väldigt lös och synar konstant så är det inte speciellt bra att höja med skräp.

 

Det är inte fel att limpa in från sb med diverse mellanhänder heller. Du agerar först och oftast orkar inte BB floata eller trixa eftersom det bara är blindsen i potten. Så beta ut mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör ngt liknande

 

sämsta skräpet foldar jag

sämsta spelbara händerna (typ j5s el 46of) höjer jag o synar inte raise

mesta spelbara synar jag och synar oftast raise.

bästa spelbara höjer jag (typ J9+, pp, Qt, KT, ax+) o synar oftast raise

 

sen riktar man lite mot hur ofta lägena kommer upp o hur han lirar. krigas det mkt kan det vara skönt o bara ge upp den pre för o bomba nästa gång med position.

kan inte säga exakt, men ngt sånt iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör ngt liknande

 

sämsta skräpet foldar jag

sämsta spelbara händerna (typ j5s el 46of) höjer jag o synar inte raise

mesta spelbara synar jag och synar oftast raise.

bästa spelbara höjer jag (typ J9+, pp, Qt, KT, ax+) o synar oftast raise

 

sen riktar man lite mot hur ofta lägena kommer upp o hur han lirar. krigas det mkt kan det vara skönt o bara ge upp den pre för o bomba nästa gång med position.

kan inte säga exakt, men ngt sånt iaf

 

Syna reraise med J,9 , Q-T etc ur possition kan väl knappast inte vara +EV...

 

Förövrigt håller jag med om att man måste anpassa hur man spelar mot vem man möter, men detta kan också vara knivigt. Ska man limpa mer mot Lösa spelare och försöka ta floppar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...