Gå till innehåll

Tips på bilar


hnat

Recommended Posts

Tänkte köpa bil. Kan väl tänka mig att lägga nånstans mellan 50-80k, och skulle behöva tips.

 

Modeller jag kollat lite på är Passat, Audi A4/A3, Golf, Saab 9:5, Volvo S40. Är väl mer sugen på en A4:a än A3:a, men som ni fattar så är jag närmare småbil än SUV.

 

Tips på andra bilar i prisklassen uppskattas, och ni får såga/hylla och nämna saker som man bör tänka bilarna jag nämnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om småbilar är av intresse så varför inte en liten Peugeot 206?

Du får en ganska ny bil i din prisklass. Varför inte GTI varianten, den är rätt rolig har jag för mig.

 

Mjo, men dom får inte vara mindre än Golf och A3, vilka väl är bland de större i småbilsklassen, no?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, tråden fick inte riktigt den respons jag hoppats på. Ivf så får jag väl krypa på korset om 9-3:an. Verkar finns många prisvärda såna. Var med i budgivningen på bilauktioner.com på en fin en.

 

Säg såhär då, vilka bilmodeller ska jag titta efter utanför "statusmärkena" jag redan nämnt. Tänk storleksklass från golf som absolut minst till passat som störst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var exakt i din sita för bara ngon månad sen.Slog till på en A4 och har inte ångrat mig en sekund. Går som en klocka. Se bara till att kamremmen är bytt om du ska köpa en bil som gått lite, om dom inte gjort det så pruta som en galning.

 

OT: Fredyr kan du länka till tråden där doktorn skrivit det citatet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol? 100 lappar för den...hellre köpt någon äldre välvårdad bil för 50k och fixat till den för 30k, typ 850 eller S70 kanske. Inte småbilar iofs.
Negativa människa. Skulle vara intressant att veta hur du kommer till den slutsatsen. Oavsett vad så är det en helt otroligt trevlig bil att äga och köra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Negativa människa. Skulle vara intressant att veta hur du kommer till den slutsatsen. Oavsett vad så är det en helt otroligt trevlig bil att äga och köra.

 

Om du skulle rekomendera en billig (bensinsnål) pendlar-bil, skulle du då rekomendera en "vanlig" fabia?

 

Har kikat lite på den, verkar vara mycket bil för pengarna gällande både anskaffnngsvärde och löpande kostnader..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skulle rekomendera en billig (bensinsnål) pendlar-bil, skulle du då rekomendera en "vanlig" fabia?

 

Har kikat lite på den, verkar vara mycket bil för pengarna gällande både anskaffnngsvärde och löpande kostnader..

Själv låg jag och pendlade 15 mil om dagen under ett helt år med min fabia rs. En snittförbrukning på ca 0,45-0,49 på sin höjd (diesel). Visst, skatten är dyrare på den men det tjänar du in snabbt om du pendlar till jobbet. Just rs-modellen är myyycket bil för pengarna.

 

Ärligt talat så kommer jag inte ihåg vad en vanlig fabia drar per mil men att den är ett bra köp om man är ute efter en snål pendlarbil, det vågar jag skriva under på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol? 100 lappar för den...hellre köpt någon äldre välvårdad bil för 50k och fixat till den för 30k, typ 850 eller S70 kanske. Inte småbilar iofs.

 

Lolz, skulle du orka fixa till nånting? Du hamnar på en andraplats på dagens lol-lista efter Cash som påstår att han ska lira 75k händer per månad under sommaren.

 

OT: Är det någon som vet hur man får till det riktiga S:et i Skoda på en macbook? Jag menar det som har ett sånt här tecken ^ fast upp-och-ner-vänt ovanför S:et?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Negativ? Alla med lite testosteron i kroppen förstår nog vad jag menar...

 

Vänta nu, du gnäller på att Skoda inte är manligt nog, och plockar fram två stycken impotenta gubb-bilar ifrån volvo?

 

Nä, ska du tvunget ha en penisförlängare, se till att den iallafall funkar på annat än grovsnusande bönder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta nu, du gnäller på att Skoda inte är manligt nog, och plockar fram två stycken impotenta gubb-bilar ifrån volvo?

 

Nä, ska du tvunget ha en penisförlängare, se till att den iallafall funkar på annat än grovsnusande bönder.

 

 

Ja, i den prisklassen hittar jag inte så mkt vettigare bilar. Ett gäng årskort på kommunalpendeln kanske är ett bättre alternativ. Miljövänligare om inte annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...