Gå till innehåll

Misstagen som gör en till bättre spelare?


SethCohen

Recommended Posts

Åkte precis på bubblan till ett finalbord pga dumdristigt spel och jag är fullt medveten om det.

 

Är det alla ens misstag man lär sig av så man inte gör samma misstag igen? Åkte i detta fallet av att dåliga spelare höjjer ut varandra ist för att checka ut motstånadare med små stackar, vilket fick mig på tilt vilket gjorde mig att spela dumt och åka på 11plats.

 

Gör misstagen man gör till en bättre spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja helt klart.

 

 

de flesta spelare vägrar ju dock lära sig av sina misstag, de har bara otur helt enkelt.

 

 

det är ju inte sällan i turneringar jag bokstavligen baknat handen i huvudet efteråt när jag tappat tålamodet och ställt in med skräp eller restealat i fel läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstag man är medveten om är ju som du säger misstag och man kan kanske lära sig att göra färre av de misstagen.

 

Men det flesta misstag man gör är man inte medveten om och det är dom man ska lära sig att inte göra för att bli bättre spelare.

 

Man kan även tro att man gjort misstag efter en hand är färdig och lura sig själv. Man kan tro att man "visste" ju att man var slagen och han skulle garantera syna bluffen. Eller liknande. Fast det var egentligen inget misstag utan man visste helt enkelt inte bättre. Sånt lär man sig nog inte mycket av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan även tro att man gjort misstag efter en hand är färdig och lura sig själv.

 

Håller med, i en del händer vet man ju inte riktigt om man gjorde fel eller bara hade otur allternativt tur. De händerna passar ju bra att posta på forumet så man får lite hjälp med att lösa hur det igentligen var. Jag blir ofta så påverkad av resultatet att jag inte vet ut eller in i vissa händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T o m insekter lär av sina misstag. Du tvivlar på att du eller folk i gemen gör det? Om jag svarar för mig så kan jag avslöja att jag för länge sen tyckte K8 var en jättefin hand. Det tycker jag inte längre. Sen kan man bete sig korkat emellanåt ändå, t ex syna med K8 på ett slaskigt bord. Men den starkaste överlever och spel med K8 är inte särskilt starkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...